Страница 7 от 65
Публикувано на: Чет Сеп 17, 2009 9:22 am
от 43.309
Направих запитване за номерацията на новите вагони, както и за цялата 63 която е сбъркана още при първите рециклати.
Новите с вакуумни тоалетни ли са?
Ако не, то сертификацията по RIC е сложена ей така.

Публикувано на: Чет Сеп 17, 2009 10:58 am
от VESO
То и на старите вагони серията 63 е грешна.Новите са абсолютно същите - само ел.отопление на 1500 V ~ 50 Hz , 800 A , без вакуумни тоалетни.Единственото , което ги отличава от старите 63-ки в това отноешние е скоростта - 160 км/ч.Тук поне мненията са единодушни , че скоростта на вагоните няма да бъде ограничавана.
Публикувано на: Чет Сеп 17, 2009 11:57 am
от Labros
Публикувано на: Чет Сеп 17, 2009 12:10 pm
от Mario Evstatiev
Рециклирането се извършва по техническо задание на БДЖ, поради което въпроса трябва да бъде зададен на тях. А и тоалетните са лесно адаптивни към вакуумната система. Според мен може от ВЗ "Интерком" да направят прототип с апаратура от вакуумни WC на вагони серия 33. Там има такъв вагон и могат с разрешение от БДЖ да качат на някои от сега строящите се вагони тези системи за вакуумни тоалетни пък да видим.
Публикувано на: Чет Сеп 17, 2009 12:23 pm
от Labros
Дано да стане.
Публикувано на: Чет Сеп 17, 2009 12:25 pm
от 43.309
По-интересното е, че на септемврийските се забелязва пожаро-известителна система, и някакъв отвор в тавана, вероятно нещо от климатичната инсталация. При дряновските тези два елемента липсват.
Публикувано на: Чет Сеп 17, 2009 12:47 pm
от VESO
Да , наистина и това го няма.Друго , което си мисля - не можеше ли да монтират електронни табла , изписващи дестинацията на влака.Нещо , което е честа гледка в Румъния.
Снимката съм я правил на R влак , потеглящ от гара Bucuresti Nord.Светлинни табелки се срещат и на румънските кушети "AcBcmee" , идващи у нас , посредством 462 и 463.
Снимката е от центр. София.
Публикувано на: Чет Сеп 17, 2009 1:16 pm
от Labros
Абе барем вътре да турят, както е на ЕМВ 30/31, пак е берекет версън.
Публикувано на: Чет Сеп 17, 2009 2:34 pm
от БДЖ
Да бе да, електронни, как не. На българина не му трябва такова нещо по следните причини:
1. Трябва да се учат хора, които да го настройват.
2. НЕучените хора няма да знаят да работят със системата - съответно, ще я повредят.
3. След като е повредена, ремонта ще излезе скъп.
На базата на тези свои твърдения, реших че за България най-добре ще е да си останат настоящите "приспоспобления" указващи маршрута

Публикувано на: Чет Сеп 17, 2009 3:37 pm
от Mario Evstatiev
Пак ще поясня, че вагоните се правят по две различни задания и по различни технически условия на БДЖ. За сега ВЗ "Интерком" - Дряново прави "С" вагоните(специализирани за превоз на трудно подвижни лица). Дали има ПИИ/ПГИ не съм питал, но материалите, използвани за вагона са негорими или труднозапалими такива. Съществени подобрения ще има по климаустановката, електрическата част, осветлението и комфорта на возене.
Талигите са с гумени демпфери на буксовото водене вместо познатата пластмасова втулка, както и с чешки амортисьори. Освен това тук не е давана допълнителна хлабина на буксите, поради което с изброените модификации, вагонът е предвиден да се движи със 160 км/час.
Публикувано на: Чет Сеп 17, 2009 4:23 pm
от VESO
И ще се движи така , без всякакви заповеди за ограничаване на скоростта , както беше на предишните 63-ки.Точно тази модификация в талигата го позволява.
Публикувано на: Чет Сеп 17, 2009 6:52 pm
от Mario Evstatiev
При вчерашното посещение направих снимки на стадиите при рециклирането на вагоните серия 63.
Всичко започва от цеха за рязане, където от вагона остават само челните стени, покрива, рамата и средната носеща греда. Всичко друго се премахва. Така разфасован, вагонът отива в цеха за доизграждане, където на специална машина се теглят страници, заваряват се, правят се корекции и се заварят допълнителните елементи.
Когато се заварят страниците, вагонът изглежда
ТАКА. След това, готовият кош отива за нанасяне на шумоизолацията и китване, а след тях поема към бояджийската камера, която е съвременна и осигурява качествено нанасяне на боята.
Боядисаните кошове се връщат в монтажния цех, където бригадите поетапно започват оборудване на вагоните. Поставя се топлоизолацията, монтират се тръбопроводи, резервоари за вода и въздух, монтират се вратите и се лепят прозорците. Ел. техниците изтеглят кабелажа и свързват електрическия шкаф с ел. системата на вагона, монтират осветителните тела. След тях, шлосерите по салонно оборудване монтират багажници, кошчета и седалки, оборудват санитарните възли. След като всички звена са готови, вагонът се пуска на талигите си и отива в изпитателна станция, където се извършват предварителните проби под ел. напрежение и с включена въздушна инсталация. Ако всичко е наред при пробите, тогава вагонът излиза на пътна проба, при която се следят динамичните му показатели и поведението на всички системи в експлоатация.
Ето снимките:
На криковете
Почти готов
Талига
Салон
Още един поглед в салона
Място за инвалиди и майка с дете
Санитарен възел - умивалник
На изпитателната станция
_______________________
Edit: На снимката на мястото за инвалид, горе в ляво се вижда част от заснетия противопожарен датчик, за който имаше питане. Вагонът е оборудван с ПИИ.
Публикувано на: Чет Сеп 17, 2009 6:57 pm
от Labros
А качването на инвалидните колички как ще става?
Не виждам на самия вагон да има платформа, тъй че ме навява мисълта, че ще се използуват приспособленията за повдигане по гарите.
Публикувано на: Чет Сеп 17, 2009 7:20 pm
от Mario Evstatiev
Labros написа:А качването на инвалидните колички как ще става?
Не виждам на самия вагон да има платформа, тъй че ме навява мисълта, че ще се използуват приспособленията за повдигане по гарите.
Именно с тях ще става качването, както и до сега, просто нямаме пригодени за инвалид перони, че да се изработят специални платформи. Иначе като цяло, конструкцията на вагона е изключително осъвременена, използват се италиански седалки, идентични с тези в гръцките вагони на 361/2/3, осветлението се извършва изцяло с LED лампи, което прави вагона изключително енергоефективен и щадящ околната среда поради избегнатата употреба на лампи с нажежаема жичка и флоуресцентни тела. Подовото покритие също е от нов тип - негоримо и лесно за почистване. Във вагона има инсталиран стабилен източник на 220V и под масичките в салона има изведени контакти, на които да се включат различни маломощни консуматори - преносим компютър, GSM апарат и др.
Публикувано на: Чет Сеп 17, 2009 7:37 pm
от Vancho
Супер снимки. И тоалетната като гледам ще е в подобре вариант. Но като че ли тези последните имат по различно разположение на седалките от предишните на които пусна снимки. Предните бяха 2+1, тези са 2+2. И още един въпрос : тоалетната вакуумна ли е или не ?
