Мнения: 50
Регистриран на: Вто Фев 16, 2010 11:19 pm
Местоположение: Стара Загора

Мнение от Ekcnpec »

Локомотив 64-20 е закупен от завод Елпо - Електропорцелан, гр. Николаево... За преди това, нямам идея къде може да е бил...

52-рата серия в терминала в Стара Загора на Кълвача е с номер 52 284, тази на терминала в Обеля (Волуяк) била 52 283...

Що се отнася до индустриалния клон към бившия завод Агробиохим... Не само че не е демонтиран, ами се и използва усилено... На територията на завода се намира данъчен склад за светли и тъмни горива на старозагорска фирма... Та постоянно има маневрени състави с цистерни Между Калитиново, Заводска гара и разклоненията на територията на завода...

Продължавам да издирвам белият локомотив на Алстом...
Таралежът е птица упорита...
Без да го ритнеш, не излита...
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

КОлега, благодаря за изчерпателността при информацията за 64-20. Бих те помолил да направиш снимки и в кабината, за да го сравня с другите подобни локомотиви, които съм виждал, снимал и с които имам някакви взаимоотношения.
Мнения: 50
Регистриран на: Вто Фев 16, 2010 11:19 pm
Местоположение: Стара Загора

Мнение от Ekcnpec »

За нищо, удоволствието си беше изцяло мое, заради възможността да разгледам този уникат...
Очертава се в петък да ходя пак до терминала на Кълвача, тогава ще помоля да се подготвят предварително и да ми го отворят... Така че, снимки от кабината ще има, въпрос на време е...
Таралежът е птица упорита...
Без да го ритнеш, не излита...
Мнения: 50
Регистриран на: Вто Фев 16, 2010 11:19 pm
Местоположение: Стара Загора

Мнение от Ekcnpec »

Ето и обещаните снимки от кабината на "мъника"... А самите снимки са линкове към по-големи снимки...

Общо изглед на кабината и пулта...
Изображение

Изображение

Изображение

Подът е постлан с мокет, вече леко захабен, но със същия цвят като основния цвят на локомотива...
Изображение

Изображение

"Основният" пулт (десен по "правата" посока на движение, с муцуната напред)...
Изображение

И "левият" пулт...
Изображение

"Щурвалът"... :D
Изображение

Кран-машинистите...
Изображение

Всичко изглеждаше в пълна изправност... Включително четирите чистачки на предните и задните стъкла със съвсем нови машинки...
Изображение

И вентилаторът на тавана...
Изображение

И за десерт - "гърбът" на локомотива, който бях пропуснал да снимам предния път...
Изображение


А ето и другият маневрен локомотив на Кълвача в терминала - 52 284...
Изображение

Истинска находка... За герба говоря... :lol:
А мисля, че табелата с номера е изработена от Кълвача, а не е оригиналната... Липсва контролната цифра...
Изображение

Ако съм пропуснал нещо, казвайте... Имам евентуално още едно ходене до терминала... Да поправя пропуска...
:wink:
Таралежът е птица упорита...
Без да го ритнеш, не излита...
Мнения: 118
Регистриран на: Пон Мар 10, 2008 11:22 am
Местоположение: София

Мнение от refil »

"Истинска находка... За герба говоря...
А мисля, че табелата с номера е изработена от Кълвача, а не е оригиналната... Липсва контролната цифра..."



Табелката е по старата номерация и за това няма контролна цифра :D
Координатор УС
Мнения: 629
Регистриран на: Пон Ное 27, 2006 3:34 pm
Местоположение: София
Аватар
Координатор УС

Мнение от stankos »

Браво , много хубав репортаж !
Личи си добре поддържаната машинка !
Браво на Кълвача , но всъщност това е разликата между частното и държавното !
Мнения: 303
Регистриран на: Сря Яну 06, 2010 6:42 pm
Местоположение: гр.София Ж.к.Обеля

Мнение от elektrovoz46 »

Ekcnpec написа:Локомотив 64-20 е закупен от завод Елпо - Електропорцелан, гр. Николаево... За преди това, нямам идея къде може да е бил...

52-рата серия в терминала в Стара Загора на Кълвача е с номер 52 284, тази на терминала в Обеля (Волуяк) била 52 283...

Що се отнася до индустриалния клон към бившия завод Агробиохим... Не само че не е демонтиран, ами се и използва усилено... На територията на завода се намира данъчен склад за светли и тъмни горива на старозагорска фирма... Та постоянно има маневрени състави с цистерни Между Калитиново, Заводска гара и разклоненията на територията на завода...

Продължавам да издирвам белият локомотив на Алстом...

Тази на терминала в обеля е друга ще провера в близките дни кога излезне на видно място!
skype:jokera_152
Мнения: 185
Регистриран на: Пон Окт 26, 2009 11:25 am
Местоположение: Русе

Мнение от Иван Иванов »

За информация 64-09 депо Русе 1986-1987г.
http://www.foto.bg/showphoto.php?photo=298551&cat=7152
След 4-5г. служба изчезна и никой не я видя.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Иван Иванов написа:За информация 64-09 депо Русе 1986-1987г.
http://www.foto.bg/showphoto.php?photo=298551&cat=7152
След 4-5г. служба изчезна и никой не я видя.
Явно горкото "Павел"-че е зачезнало към скрапоцеха и Кремиковци после... :cry:
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Ilian написа:Убихте ме с това V10B! Браво на Florian, на Марио и най-вече на София Мел!
Тук отново идва разминаване с моите списъци, според които единствените V10B, внасяни в България са 251007, 251064, 251080, 2510xx през 1954 и 1955 г. Този номер 252567 просто липсва, но ги има съседните:
252566 1972 1435 B-dm V10B Sowjetarmee
252568 1974 1435 B-dm V10B Sowjetarmee

Да добавя, че V10B, за разлика от V18 и V22 не е дизел-хидравличен, а с механична предавка.
Гледам, че в списъка с произведените машини, нашият локомотив е добавен, предполагам, че Ilian има заслуги за това.

Ето го:
252567 1435 B-dm V10B Sofia Mel, Sofia/Bulgarien, 09vh

Само да добавя, че годината на производство на "Павел" е 1974-та и е единствен в България, за разлика от V18 и V22.
Мнения: 54
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 10:18 am
Обратна връзка:

Мнение от Ilian »

Да, аз писах на автора. Той живо се интересува от темата и подхожда много мераклийски.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Ilian написа:Да, аз писах на автора. Той живо се интересува от темата и подхожда много мераклийски.
Ами свържи се с мен, тъй като наш "Павел" вече е жив :wink: И чака да вози гости!
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Вчера посетих базата на "КЪЛВАЧА ГАЗ" АД в Стара Загора, където бях посрещнат любезно във връзка с оглед и фотозаснемане на дизелов локомотив 64-20, собственост на фирмата.

Локомотива е възстановяван през 2002 г. от персонала на фирмата, положена е нова ел. инсталация, направени са някои малки рационализации като главно:

1. Замяна на стопяемите предпазители с автоматични
2. Замяна на осветителните тела в машинното и тези на ходовата част
3. Замяна на старите измервателни уреди с нови - автомобилен тип
4. Замяна на челните осветления с такива - автомобилен тип
5. Замяна на страничните отваряеми прозорци в кабината
6. Замяна на кабинния вентилатор
7. Монтиране на електрически стъклочистачки 24V
8. Промяна монтажното място на регулатора за празен ход на компресора(MSW)
9. Монтаж на нов радиатор с електрически вентилатор за отопление на кабината
10. Смяна на горивния резервоар с нов

Като цяло, личи си, че е правен качествен ремонт, но има и някои сериозни забележки към машината.

РЕЗУЛТАТИ ОТ ОГЛЕДА

По ходовата част нямам забележки, като изключим факта, че бандажите са с малък остатъчен ресурс(последна стружка) и в обзоримо бъдеще трябва да се пренабиват нови такива. Има теч от лагера на 2-ра колоос ляво, но по сведение на машиниста, това било натичане вследствие кофти достъпа при мазане. Цитирам - оливали са го, поради което на този теч, внимание няма да обръщам. ТОС са в нормите, тегличните пружини са заменени с ГМП вагонен тип, буферите са 105 т(UIC стандартни).

Локомотива е с оригиналния си дизелов двигател - ГДР тип 6 KVD 18/15 SRW, по който към момента има проблем с превъртане на главната ремъчна шайба, както и теч на масло от 1-ва глава(цилиндри 1 и 2) и от 2-ра глава(само 3-ти цилиндър). Друго, което на пръв поглед се забеляза и е отстранимо е възстановяваната след скъсване или спукване тръба за излишна нафта между 2-ра и 3-та дюзи, както и възстановяваната чрез наваряване горивоподаваща тръбичка на 4-та впръсквателна дюза. Разкачени са жалюзите на охладителната система, същите следва да се закачат.

По ХПК и силопредаването не бяха забелязани неизправности. Нужно е само да се ревизират привода на ходообръщача и контролера в кабината.

По електрическата уредба, както споменах по-горе, е извършена цялостна замяна на ел. инсталацията, като са заменили всички стопяеми предпазители на оперативната верига с автоматични такива. Монтирани са и нови клемореди, всички ключове са сменяни с нови. Зареждането на АБ и захранването на локомотива с напрежение 24V се извършва от постояннотоков генератор PAL, чешко производство. Реле - регулатора за заряд също е чешки.

По въздушната и спирачна система направих визуален оглед, като установих, че тръбата за зареждане с 8 bar на спирачната система не е монтирана на правилното си място, а директния кран машинист - дясно няма захранване поради тази причина. Трябва да се размени мястото на двете тръби - тази от СЦ към разхлабителя е сложена на мястото на зареждащата. По тръбната арматура други проблеми не видях. Ще е необходима замяна на всички продухвателни кранчета по ВИ, както и монтиране на стандартен разхлабителен вентил в кабината. Забелязах и неплътност във фланеца НН на компресора, което е видимо от натичането на конденз по цилиндъра за НН на същия. Друго, което забелязах е, че главните въздушни резервоари са производство 1966 г, което значи, че 40 годишния им експлоатационен срок е изтекъл и при евентуални мероприятия за привеждане на локомотива за атракционна служба, този, който го вземе ще трябва да си купи 2 бр. нови ГВР-та. Освен това, вентилите на свирките и двукръговия кран на пясъчника трябва да се ревизират - устояли са. Задължително трябва да се ревизират и кран-машинистите.

След огледа на машината, останахме с уговорката, БЛФ да се свърже с ръководството на фирмата и да започнат преговори за по-нататъшната съдба на малкия хубавец, който в момента бездейства в базата им в Стара Загора. Имало е идеи преди, машината да се продава, офертата е сваляна няколко пъти. Сега ще се опитаме да постигнем договореност и да се премине към реални действия за спасяване на още един "Павчо" :)

Ето и снимки:

1. Отвън
Изображение

2. Кабина
http://lokforum.com/gallery/albums/user ... kabina.jpg

3. Подпултово пространство(забележете MSW)
http://lokforum.com/gallery/albums/user ... _pulta.jpg

4. Дизелов двигател
http://lokforum.com/gallery/albums/user ... 15_SRW.jpg
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

В Интернет намерих един немски сайт , посветен на тези локомотиви.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

!!!ВАЖНО!!!

Моля, знаещите по въпроса да дадат информация относно локомотив 64-19:

1. Моментно местонахождение на машината
2. Собственик, по възможност и лице за контакт
3. Актуален статус - използва се/не се използва/в резерв/за брак
4. По възможност - посещение на място и няколко снимки - отвън/кабина/моторно отделение.

Сдружението ще почерпи обилно доносителя на тая информация!
Публикувай отговор

Обратно към “Исторически дизелов и електрически подвижен състав | Historic diesel and electrical rolling stock”

Информация