
Локомотив 64-20 е закупен от завод Елпо - Електропорцелан, гр. Николаево... За преди това, нямам идея къде може да е бил...
52-рата серия в терминала в Стара Загора на Кълвача е с номер 52 284, тази на терминала в Обеля (Волуяк) била 52 283...
Що се отнася до индустриалния клон към бившия завод Агробиохим... Не само че не е демонтиран, ами се и използва усилено... На територията на завода се намира данъчен склад за светли и тъмни горива на старозагорска фирма... Та постоянно има маневрени състави с цистерни Между Калитиново, Заводска гара и разклоненията на територията на завода...
Продължавам да издирвам белият локомотив на Алстом...
52-рата серия в терминала в Стара Загора на Кълвача е с номер 52 284, тази на терминала в Обеля (Волуяк) била 52 283...
Що се отнася до индустриалния клон към бившия завод Агробиохим... Не само че не е демонтиран, ами се и използва усилено... На територията на завода се намира данъчен склад за светли и тъмни горива на старозагорска фирма... Та постоянно има маневрени състави с цистерни Между Калитиново, Заводска гара и разклоненията на територията на завода...
Продължавам да издирвам белият локомотив на Алстом...
Таралежът е птица упорита...
Без да го ритнеш, не излита...
Без да го ритнеш, не излита...

Администратор

За нищо, удоволствието си беше изцяло мое, заради възможността да разгледам този уникат...
Очертава се в петък да ходя пак до терминала на Кълвача, тогава ще помоля да се подготвят предварително и да ми го отворят... Така че, снимки от кабината ще има, въпрос на време е...
Очертава се в петък да ходя пак до терминала на Кълвача, тогава ще помоля да се подготвят предварително и да ми го отворят... Така че, снимки от кабината ще има, въпрос на време е...
Таралежът е птица упорита...
Без да го ритнеш, не излита...
Без да го ритнеш, не излита...

Ето и обещаните снимки от кабината на "мъника"... А самите снимки са линкове към по-големи снимки...
Общо изглед на кабината и пулта...



Подът е постлан с мокет, вече леко захабен, но със същия цвят като основния цвят на локомотива...


"Основният" пулт (десен по "правата" посока на движение, с муцуната напред)...

И "левият" пулт...

"Щурвалът"...

Кран-машинистите...

Всичко изглеждаше в пълна изправност... Включително четирите чистачки на предните и задните стъкла със съвсем нови машинки...

И вентилаторът на тавана...

И за десерт - "гърбът" на локомотива, който бях пропуснал да снимам предния път...

А ето и другият маневрен локомотив на Кълвача в терминала - 52 284...

Истинска находка... За герба говоря...
А мисля, че табелата с номера е изработена от Кълвача, а не е оригиналната... Липсва контролната цифра...

Ако съм пропуснал нещо, казвайте... Имам евентуално още едно ходене до терминала... Да поправя пропуска...
Общо изглед на кабината и пулта...



Подът е постлан с мокет, вече леко захабен, но със същия цвят като основния цвят на локомотива...


"Основният" пулт (десен по "правата" посока на движение, с муцуната напред)...

И "левият" пулт...

"Щурвалът"...


Кран-машинистите...

Всичко изглеждаше в пълна изправност... Включително четирите чистачки на предните и задните стъкла със съвсем нови машинки...

И вентилаторът на тавана...

И за десерт - "гърбът" на локомотива, който бях пропуснал да снимам предния път...

А ето и другият маневрен локомотив на Кълвача в терминала - 52 284...

Истинска находка... За герба говоря...

А мисля, че табелата с номера е изработена от Кълвача, а не е оригиналната... Липсва контролната цифра...

Ако съм пропуснал нещо, казвайте... Имам евентуално още едно ходене до терминала... Да поправя пропуска...

Таралежът е птица упорита...
Без да го ритнеш, не излита...
Без да го ритнеш, не излита...
Ekcnpec написа:Локомотив 64-20 е закупен от завод Елпо - Електропорцелан, гр. Николаево... За преди това, нямам идея къде може да е бил...
52-рата серия в терминала в Стара Загора на Кълвача е с номер 52 284, тази на терминала в Обеля (Волуяк) била 52 283...
Що се отнася до индустриалния клон към бившия завод Агробиохим... Не само че не е демонтиран, ами се и използва усилено... На територията на завода се намира данъчен склад за светли и тъмни горива на старозагорска фирма... Та постоянно има маневрени състави с цистерни Между Калитиново, Заводска гара и разклоненията на територията на завода...
Продължавам да издирвам белият локомотив на Алстом...
Тази на терминала в обеля е друга ще провера в близките дни кога излезне на видно място!
skype:jokera_152
За информация 64-09 депо Русе 1986-1987г.
http://www.foto.bg/showphoto.php?photo=298551&cat=7152
След 4-5г. служба изчезна и никой не я видя.
http://www.foto.bg/showphoto.php?photo=298551&cat=7152
След 4-5г. служба изчезна и никой не я видя.

Администратор
Явно горкото "Павел"-че е зачезнало към скрапоцеха и Кремиковци после...Иван Иванов написа:За информация 64-09 депо Русе 1986-1987г.
http://www.foto.bg/showphoto.php?photo=298551&cat=7152
След 4-5г. служба изчезна и никой не я видя.


Администратор
Гледам, че в списъка с произведените машини, нашият локомотив е добавен, предполагам, че Ilian има заслуги за това.Ilian написа:Убихте ме с това V10B! Браво на Florian, на Марио и най-вече на София Мел!
Тук отново идва разминаване с моите списъци, според които единствените V10B, внасяни в България са 251007, 251064, 251080, 2510xx през 1954 и 1955 г. Този номер 252567 просто липсва, но ги има съседните:
252566 1972 1435 B-dm V10B Sowjetarmee
252568 1974 1435 B-dm V10B Sowjetarmee
Да добавя, че V10B, за разлика от V18 и V22 не е дизел-хидравличен, а с механична предавка.
Ето го:
252567 1435 B-dm V10B Sofia Mel, Sofia/Bulgarien, 09vh
Само да добавя, че годината на производство на "Павел" е 1974-та и е единствен в България, за разлика от V18 и V22.


Администратор

Администратор
Вчера посетих базата на "КЪЛВАЧА ГАЗ" АД в Стара Загора, където бях посрещнат любезно във връзка с оглед и фотозаснемане на дизелов локомотив 64-20, собственост на фирмата.
Локомотива е възстановяван през 2002 г. от персонала на фирмата, положена е нова ел. инсталация, направени са някои малки рационализации като главно:
1. Замяна на стопяемите предпазители с автоматични
2. Замяна на осветителните тела в машинното и тези на ходовата част
3. Замяна на старите измервателни уреди с нови - автомобилен тип
4. Замяна на челните осветления с такива - автомобилен тип
5. Замяна на страничните отваряеми прозорци в кабината
6. Замяна на кабинния вентилатор
7. Монтиране на електрически стъклочистачки 24V
8. Промяна монтажното място на регулатора за празен ход на компресора(MSW)
9. Монтаж на нов радиатор с електрически вентилатор за отопление на кабината
10. Смяна на горивния резервоар с нов
Като цяло, личи си, че е правен качествен ремонт, но има и някои сериозни забележки към машината.
РЕЗУЛТАТИ ОТ ОГЛЕДА
По ходовата част нямам забележки, като изключим факта, че бандажите са с малък остатъчен ресурс(последна стружка) и в обзоримо бъдеще трябва да се пренабиват нови такива. Има теч от лагера на 2-ра колоос ляво, но по сведение на машиниста, това било натичане вследствие кофти достъпа при мазане. Цитирам - оливали са го, поради което на този теч, внимание няма да обръщам. ТОС са в нормите, тегличните пружини са заменени с ГМП вагонен тип, буферите са 105 т(UIC стандартни).
Локомотива е с оригиналния си дизелов двигател - ГДР тип 6 KVD 18/15 SRW, по който към момента има проблем с превъртане на главната ремъчна шайба, както и теч на масло от 1-ва глава(цилиндри 1 и 2) и от 2-ра глава(само 3-ти цилиндър). Друго, което на пръв поглед се забеляза и е отстранимо е възстановяваната след скъсване или спукване тръба за излишна нафта между 2-ра и 3-та дюзи, както и възстановяваната чрез наваряване горивоподаваща тръбичка на 4-та впръсквателна дюза. Разкачени са жалюзите на охладителната система, същите следва да се закачат.
По ХПК и силопредаването не бяха забелязани неизправности. Нужно е само да се ревизират привода на ходообръщача и контролера в кабината.
По електрическата уредба, както споменах по-горе, е извършена цялостна замяна на ел. инсталацията, като са заменили всички стопяеми предпазители на оперативната верига с автоматични такива. Монтирани са и нови клемореди, всички ключове са сменяни с нови. Зареждането на АБ и захранването на локомотива с напрежение 24V се извършва от постояннотоков генератор PAL, чешко производство. Реле - регулатора за заряд също е чешки.
По въздушната и спирачна система направих визуален оглед, като установих, че тръбата за зареждане с 8 bar на спирачната система не е монтирана на правилното си място, а директния кран машинист - дясно няма захранване поради тази причина. Трябва да се размени мястото на двете тръби - тази от СЦ към разхлабителя е сложена на мястото на зареждащата. По тръбната арматура други проблеми не видях. Ще е необходима замяна на всички продухвателни кранчета по ВИ, както и монтиране на стандартен разхлабителен вентил в кабината. Забелязах и неплътност във фланеца НН на компресора, което е видимо от натичането на конденз по цилиндъра за НН на същия. Друго, което забелязах е, че главните въздушни резервоари са производство 1966 г, което значи, че 40 годишния им експлоатационен срок е изтекъл и при евентуални мероприятия за привеждане на локомотива за атракционна служба, този, който го вземе ще трябва да си купи 2 бр. нови ГВР-та. Освен това, вентилите на свирките и двукръговия кран на пясъчника трябва да се ревизират - устояли са. Задължително трябва да се ревизират и кран-машинистите.
След огледа на машината, останахме с уговорката, БЛФ да се свърже с ръководството на фирмата и да започнат преговори за по-нататъшната съдба на малкия хубавец, който в момента бездейства в базата им в Стара Загора. Имало е идеи преди, машината да се продава, офертата е сваляна няколко пъти. Сега ще се опитаме да постигнем договореност и да се премине към реални действия за спасяване на още един "Павчо"
Ето и снимки:
1. Отвън

2. Кабина
http://lokforum.com/gallery/albums/user ... kabina.jpg
3. Подпултово пространство(забележете MSW)
http://lokforum.com/gallery/albums/user ... _pulta.jpg
4. Дизелов двигател
http://lokforum.com/gallery/albums/user ... 15_SRW.jpg
Локомотива е възстановяван през 2002 г. от персонала на фирмата, положена е нова ел. инсталация, направени са някои малки рационализации като главно:
1. Замяна на стопяемите предпазители с автоматични
2. Замяна на осветителните тела в машинното и тези на ходовата част
3. Замяна на старите измервателни уреди с нови - автомобилен тип
4. Замяна на челните осветления с такива - автомобилен тип
5. Замяна на страничните отваряеми прозорци в кабината
6. Замяна на кабинния вентилатор
7. Монтиране на електрически стъклочистачки 24V
8. Промяна монтажното място на регулатора за празен ход на компресора(MSW)
9. Монтаж на нов радиатор с електрически вентилатор за отопление на кабината
10. Смяна на горивния резервоар с нов
Като цяло, личи си, че е правен качествен ремонт, но има и някои сериозни забележки към машината.
РЕЗУЛТАТИ ОТ ОГЛЕДА
По ходовата част нямам забележки, като изключим факта, че бандажите са с малък остатъчен ресурс(последна стружка) и в обзоримо бъдеще трябва да се пренабиват нови такива. Има теч от лагера на 2-ра колоос ляво, но по сведение на машиниста, това било натичане вследствие кофти достъпа при мазане. Цитирам - оливали са го, поради което на този теч, внимание няма да обръщам. ТОС са в нормите, тегличните пружини са заменени с ГМП вагонен тип, буферите са 105 т(UIC стандартни).
Локомотива е с оригиналния си дизелов двигател - ГДР тип 6 KVD 18/15 SRW, по който към момента има проблем с превъртане на главната ремъчна шайба, както и теч на масло от 1-ва глава(цилиндри 1 и 2) и от 2-ра глава(само 3-ти цилиндър). Друго, което на пръв поглед се забеляза и е отстранимо е възстановяваната след скъсване или спукване тръба за излишна нафта между 2-ра и 3-та дюзи, както и възстановяваната чрез наваряване горивоподаваща тръбичка на 4-та впръсквателна дюза. Разкачени са жалюзите на охладителната система, същите следва да се закачат.
По ХПК и силопредаването не бяха забелязани неизправности. Нужно е само да се ревизират привода на ходообръщача и контролера в кабината.
По електрическата уредба, както споменах по-горе, е извършена цялостна замяна на ел. инсталацията, като са заменили всички стопяеми предпазители на оперативната верига с автоматични такива. Монтирани са и нови клемореди, всички ключове са сменяни с нови. Зареждането на АБ и захранването на локомотива с напрежение 24V се извършва от постояннотоков генератор PAL, чешко производство. Реле - регулатора за заряд също е чешки.
По въздушната и спирачна система направих визуален оглед, като установих, че тръбата за зареждане с 8 bar на спирачната система не е монтирана на правилното си място, а директния кран машинист - дясно няма захранване поради тази причина. Трябва да се размени мястото на двете тръби - тази от СЦ към разхлабителя е сложена на мястото на зареждащата. По тръбната арматура други проблеми не видях. Ще е необходима замяна на всички продухвателни кранчета по ВИ, както и монтиране на стандартен разхлабителен вентил в кабината. Забелязах и неплътност във фланеца НН на компресора, което е видимо от натичането на конденз по цилиндъра за НН на същия. Друго, което забелязах е, че главните въздушни резервоари са производство 1966 г, което значи, че 40 годишния им експлоатационен срок е изтекъл и при евентуални мероприятия за привеждане на локомотива за атракционна служба, този, който го вземе ще трябва да си купи 2 бр. нови ГВР-та. Освен това, вентилите на свирките и двукръговия кран на пясъчника трябва да се ревизират - устояли са. Задължително трябва да се ревизират и кран-машинистите.
След огледа на машината, останахме с уговорката, БЛФ да се свърже с ръководството на фирмата и да започнат преговори за по-нататъшната съдба на малкия хубавец, който в момента бездейства в базата им в Стара Загора. Имало е идеи преди, машината да се продава, офертата е сваляна няколко пъти. Сега ще се опитаме да постигнем договореност и да се премине към реални действия за спасяване на още един "Павчо"

Ето и снимки:
1. Отвън

2. Кабина
http://lokforum.com/gallery/albums/user ... kabina.jpg
3. Подпултово пространство(забележете MSW)
http://lokforum.com/gallery/albums/user ... _pulta.jpg
4. Дизелов двигател
http://lokforum.com/gallery/albums/user ... 15_SRW.jpg
В Интернет намерих един немски сайт , посветен на тези локомотиви.

Администратор
!!!ВАЖНО!!!
Моля, знаещите по въпроса да дадат информация относно локомотив 64-19:
1. Моментно местонахождение на машината
2. Собственик, по възможност и лице за контакт
3. Актуален статус - използва се/не се използва/в резерв/за брак
4. По възможност - посещение на място и няколко снимки - отвън/кабина/моторно отделение.
Сдружението ще почерпи обилно доносителя на тая информация!
Моля, знаещите по въпроса да дадат информация относно локомотив 64-19:
1. Моментно местонахождение на машината
2. Собственик, по възможност и лице за контакт
3. Актуален статус - използва се/не се използва/в резерв/за брак
4. По възможност - посещение на място и няколко снимки - отвън/кабина/моторно отделение.
Сдружението ще почерпи обилно доносителя на тая информация!
Информация
Модератори