Страница 7 от 28
Публикувано на: Сря Май 02, 2007 9:33 pm
от VESO
Причините са няколко.Долната част на локомотива беше оцветявана в тъмнокафяво,докато останалата в червено.Първо работата хич не е лека и вместо да боядисваш с един цвят,след това с друг,на никой не му се иска и дава направо като боядисва цялата машина.Преди тези,които се занимаваха с това,имаха мерак и полагаха доста усилия,докато сега няма на какво да се уповават - нито на заплатите си,нито на сигурността в службата,затова и не се стараят.Друг е въпроса,че преди време майсторите обичаха професията си и се отнасяха с много грижи и любов към нея,затова локомотивите "светеха" във всяко едно отношение.
Ето и още една причина - знаете ли какви пар.средства трябва да отделя непрекъснато едно депо за допълнителна боя,предназначена за локомотивите?Знаете как стоят нещата по този въпрос,така че помислете малко.А между другото ето една моя сканирана
снимка на 45155-9.Забележете само колко цвята се преплитат,при това плугът си личи,че не е боядисван.
Публикувано на: Сря Май 02, 2007 11:14 pm
от Mario Evstatiev
В оранжево - кафявата ливеря плуга също е кафяв. Това за цветовете от снимката ти можеби не е до преплитане, а до факта, че някой се е пробвал да боядисва сам. Освен това машината е доста изстрадала на снимката като я гледам.
Публикувано на: Чет Май 03, 2007 12:24 pm
от Nikss
Сещам се за тоя период от време когато Р-ките бяха на цвят оранжеви.Разказвали са ми,че долната част на локомотивите е била боядисвана в черно(това е било преди 1990 година когато Р-ките са били още в серия 43Р).Червеният цвят си е измислен от БДЖ пък и както казахте може за да спестят пари,време и работа да са решили да ги боядисат само в един цвят.Ще дам пример с електричките...33 серия са били на цвят сини,а после са станали червени...същата работа и с локомотивите.
Публикувано на: Чет Май 03, 2007 1:56 pm
от Nikola VS
Аз знам и съм виждал, че редовно на 43ките са боядисвали долната част в черно. Р-ките са си с винен цвят отдолу още от завода.

Публикувано на: Чет Май 03, 2007 3:13 pm
от 42 072.9
Каквото и да говорим червения цвят отваря много- било то автомобил, камион, локомотив това и е една от причината да ги харесваме.
Публикувано на: Чет Май 03, 2007 9:09 pm
от bdz46
Nikss написа:Разказвали са ми,че долната част на локомотивите е била боядисвана в черно(това е било преди 1990 година когато Р-ките са били още в серия 43Р).
То не е съвсем черно, а тъмнокафяво.
Публикувано на: Чет Май 10, 2007 4:34 pm
от Mario Evstatiev
Точно или не, мнението ми по - горе беше напълно правилно. На локомотива ще се извърши ПР, а на много амортизирани агрегати ще се извърши частичен КР. Машината към вчерашна дата беше изкарана отвън пред халето и я чистеха от дългогодишно събраната ТИНЯ в кабелните канали на машинното.
Публикувано на: Чет Май 10, 2007 8:22 pm
от dido73
Ако на стотицата положат нови оперативни кабели ще е добре. Не знам за ПР дали се предвижда полагане на оперативен кабелаж

Ако някой знае как стои въпроса с кабелажа при ПР нека ни светне.
Публикувано на: Чет Май 10, 2007 9:33 pm
от Mario Evstatiev
Заменя се част от кабелажа, приоритенто най - важните вериги и кабели с видими повреди. Въпросът е, че след ремонта 44 100.6 ще е "кукличка" и дано така се пази и за в бъдеще след като я изпишат!
Публикувано на: Съб Май 19, 2007 7:01 pm
от 44-134
Днес се натъкнах на нещо много интересно в депо По и то беше, че 44 097 беше махната от оградата и беше изкарана пред халетата, което ме навежда на мисълта, че идва и нейния ред за ремонт. Нищо чудно тя да е една от машините, които ще се правят в Кончар
Публикувано на: Съб Май 19, 2007 8:41 pm
от Nikola VS
В Кончар няма ли да правят само Софийски машини?
Публикувано на: Съб Май 19, 2007 8:44 pm
от 44-134
Договора е за 12 машини а от ръководството на ЦПТПС ще решат кои машини да отидат
Публикувано на: Съб Май 19, 2007 9:22 pm
от 42 072.9
Носят се слухове, че от Кончар са видяли голям зор със 44 100 и може би няма да спазят обещания срок - 25ти май.
KBS-1 var.2
Публикувано на: Съб Май 26, 2007 8:35 pm
от dido73
Много се радвам, че успях да окомплектовам 2бр. оригинални тотмани тип KBS-1 вариант 2. След малка корекция в една от платките ги модифицирах според изискванията за тестване при неподвижно возило от бутон на пулта (оригиналните тотмани KBS-1 не тестват при неподвижно возило от бутон на пулта).
Предполагам, че няма депо където да се използва още оригиналния вариант. След много силна кампания в края на 80-те години на миналия век всички оригинални тотмани на всички серии 45 вероятно на всички депа са реконструирани в KBS-2 - двуплатковият вариант. Не зная точните мотиви за кампанията, но предполагам по-лесната поддръжка.
От 21.05.2007г. единия от двата окомплектовани и модифицирани тотмани вече работи на 45-198. Ще се види колко е надежден, но за сега пътува. Другия за сега чака включване.

Публикувано на: Съб Май 26, 2007 8:38 pm
от Mario Evstatiev
Един тотман, напълно оригинален KBS-1 работи на машина на "HD RAIL" № 45 111.2

За сега няма оплаквания от него, въпреки, че редовно се ползва.