Мнения: 1030
Регистриран на: Вто Фев 14, 2006 12:31 am
Местоположение: Варна , България

Мнение от disell »

В този сайт :
http://www.zdsim.kiev.ua/library/ има доста книги за всякакви локомотиви (дизелови електрически и парни ) и друг подвижен състав , някой са малко са старички но стават за повишаване на общата култура.
За да ги четете ви трябва DjVU ( братовчед на pdf )има го малко по-нагоре за теглене.
Може да изтеглите и малко по-стара версияно която работи директно без инсталация и от тук:
http://dox.bg/files/dw?a=5b39222e67
SGP
Мнения: 7
Регистриран на: Сря Авг 30, 2006 8:14 am

Мнение от SGP »

Книгата "Парни локомотиви", изд. "Техника" С. 1960 на Ив. Трендафилов я издирвам безуспешно вече няколко години по антиквариатите. За съжалене все още не мога да я намеря. Ползвал съм я доста пъти от библиотеки и мога да кажа, че е много подробна и изключително детайлна. Моля, ако някой разполага с комплектен екземпляр /с налични приложения/ за продан, да ме информира тук. Благодаря предварително!
Мнения: 17
Регистриран на: Пет Фев 04, 2011 1:32 pm
Местоположение: София

Мнение от kassy »

За да ги четете ви трябва DjVU ( братовчед на pdf )
Дааа ...Руснаците много обичат DjVU и май е по-добро или същото като Акробата.И руските издания са доста добри и подробни.Само че руските технически термини малко ги позабравих.Минахме на английски.

Аз започнах да чета и все повече се обърквам.В една от книгите пише че скарата върху която горят въглищата е с площ 5-7 квадратни метра, та дори и до 12м2. Това е дадено с размери дължина 3 метра и ширина 1.6 до 2.2 метра.Ще ми е интересно г-н Трамвай да обясни как ще хвърлиш лопата въглища през тесният входен отвор на цели три метра??
Глобален модератор
Мнения: 754
Регистриран на: Съб Фев 04, 2006 1:31 pm
Местоположение: Сф-Пл-ГО
Глобален модератор

Мнение от Tramway »

Скарата на 16-та серия е с размери 3.10 х 1.80 м. В 16.01 мятам навсякъде без проблем. Мятането става с чалъм, не със сила, и лесно са научава.
Има американски машини със скари по 5 м, но там подаването на въглищата става автоматизирано със стокер.
Парната машина няма проблеми с ТД, пантографи, прегряване и охлаждане.
Мнения: 17
Регистриран на: Пет Фев 04, 2011 1:32 pm
Местоположение: София

Мнение от kassy »

Какъв е проектния обем на бойлера на 16 серия?Тоест колко вода събира и колко е разликата между горно и долно ниво на водомерното стъкло? (в литри или кубици)И каква е мощноста на пеща?
Тези данни в руските книги за техните локомотиви ги няма (или аз не можах да ги намеря)
Явно още са секретни. :)
Глобален модератор
Мнения: 754
Регистриран на: Съб Фев 04, 2006 1:31 pm
Местоположение: Сф-Пл-ГО
Глобален модератор

Мнение от Tramway »

Водно-парният обем на котела на 16-та серия е около 12 куб.м, парното пространство при средно ниво на водата е около 4 куб.м. Разликата между минималното и максималното ниво на водата е 160 мм. В литри можеш да си го сметнеш като вземеш предвид, че :
- диаметърът на котела е 1900 мм;
- разстоянието между предната и задната тръбни решетки е 4800 мм;
- нивото на водата са намира над тавана на пещта и тръбите, тъй че формата на парното пространство е сегмент от цилиндър, а формата на пространството, заключено между минималното и максималното ниво на водата е надлъжен отрязък от цилиндър. От тоз обем трябва да извадиш само регулаторната тръба, която е с диаметър 200 мм и дължина 3000 мм. Обемът на анкерните болтове и привода на регулатора можеш да пренебрегнеш.

Данните за пещта не ги помня наизуст, ще ги дам допълнително.
Парната машина няма проблеми с ТД, пантографи, прегряване и охлаждане.
Мнения: 17
Регистриран на: Пет Фев 04, 2011 1:32 pm
Местоположение: София

Мнение от kassy »

E това изчисление ще ме затрудни.Забравил съм формулите за изчисляване на лице на сегмент от цилиндър.Май трябваше да се впише триъгълник и нататък ми е мъгла.Аз се занимавам професионално с електроника и повече от закона на Ом и Кирхоф рядко използваме.
А стана ми интересно как с тази открита будка минавате през тунел?
Няма ли изгорелите газове да те задушат и оцапат като коминочистач?
Глобален модератор
Мнения: 754
Регистриран на: Съб Фев 04, 2006 1:31 pm
Местоположение: Сф-Пл-ГО
Глобален модератор

Мнение от Tramway »

kassy написа:E това изчисление ще ме затрудни.Забравил съм формулите за изчисляване на лице на сегмент от цилиндър.Май трябваше да се впише триъгълник и нататък ми е мъгла.Аз се занимавам професионално с електроника и повече от закона на Ом и Кирхоф рядко използваме.
А стана ми интересно как с тази открита будка минавате през тунел?
Няма ли изгорелите газове да те задушат и оцапат като коминочистач?
Цапат и още как! А в тунел независимо дали будката е открита или закрита, особено в нагорнище, при ниска скорост и пълна тяга, дърпайки някоя товарачка, можеш спокойно да умреш от липса на кислород. А ако пред теб има помощна машина гълташ два куминя наведнъж! Затуй преди тунела намятваш хубаво, развърташ ръчага на голямо пълнене, регулатора докрай, пускаш песочника да не би случайно да избуксува, лягаш на пода, отваряш капака на лостовете за скарите, дишаш по-чист въздух отдолу и са молиш тунелът да свърши по-скоро и машината да не избуксува.
Парната машина няма проблеми с ТД, пантографи, прегряване и охлаждане.
Мнения: 47
Регистриран на: Пет Авг 18, 2006 1:42 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от Vlado »

Славни времена! :D
Мнения: 24
Регистриран на: Сря Май 13, 2009 12:27 pm
Местоположение: България, София, ж.к. Дружба, бл.43
marvitch написа:
Saruman написа:За Банкя стават там така или иначе е 60 - 65. :)
То според всичките телеграми до сега, разрешената максимална скорост на парната тяга е 60 км/ч. Което значи, че вагоните могат да се използват. От друга страна за атракционно пътуване това е идеална скорост, нали трябва пътниците да се любуват и да възприемат пейзажа и красотите на България :D . Тук не се гони бързо стигане от точка А до точка Б, а удоволствието от пътуването. :)
Така е трябва да се любуват. Но нали има и за цел да запознае с отделните локомотиви, т.е. експресни, бързи , пътнически и т.н. Ако всички се движат със една и съща скорост как ще научат разликата между тях. Няма да е ясно защо са различни. Тоест 05.01 трябва да се движи по-бързо от 01.23, а последния трябва да носи повече вагони. Инак спокойно и един локомотив стига, нали ще е парен, за какво са ни повече.
Мнения: 166
Регистриран на: Нед Дек 26, 2010 6:33 pm
Местоположение: sofia

Мнение от marvitch »

Теодор Христов Лулчев написа:
...Тоест 05.01 трябва да се движи по-бързо от 01.23, а последния трябва да носи повече вагони. Инак спокойно и един локомотив стига, нали ще е парен, за какво са ни повече.
И това е вярно...
:)
"От днес нататък българският род история има и става народ!" ...
Мнения: 665
Регистриран на: Пет Юли 21, 2006 7:49 pm
Местоположение: По
Обратна връзка:

Мнение от 44-134 »

05.01 по документи в момента е с макс. скорост 80 км/ч. 01.23 е ограничена на 60 километра тъй като ако трябва да се движи с тендера напред това и е максималната скорост.
Най-великата доблест не е в това никога да не паднеш, а да се изправиш всеки път, когато паднеш.
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

А каква им е максималната скорост без ограничения :?:
Всички истински мъже бачкат в БДЖ!
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

120 за 05 и 90 за 01.
Мнения: 17
Регистриран на: Пет Фев 04, 2011 1:32 pm
Местоположение: София

Мнение от kassy »

А може ли да вдигне и подържа тези скорости?
Публикувай отговор

Обратно към “ПАРНИ ЛОКОМОТИВИ И МОТРИСИ | Steam locomotives and railcars”

Информация