В този сайт :
http://www.zdsim.kiev.ua/library/ има доста книги за всякакви локомотиви (дизелови електрически и парни ) и друг подвижен състав , някой са малко са старички но стават за повишаване на общата култура.
За да ги четете ви трябва DjVU ( братовчед на pdf )има го малко по-нагоре за теглене.
Може да изтеглите и малко по-стара версияно която работи директно без инсталация и от тук:
http://dox.bg/files/dw?a=5b39222e67
http://www.zdsim.kiev.ua/library/ има доста книги за всякакви локомотиви (дизелови електрически и парни ) и друг подвижен състав , някой са малко са старички но стават за повишаване на общата култура.
За да ги четете ви трябва DjVU ( братовчед на pdf )има го малко по-нагоре за теглене.
Може да изтеглите и малко по-стара версияно която работи директно без инсталация и от тук:
http://dox.bg/files/dw?a=5b39222e67

Мнения: 7
Регистриран на: Сря Авг 30, 2006 8:14 am
Книгата "Парни локомотиви", изд. "Техника" С. 1960 на Ив. Трендафилов я издирвам безуспешно вече няколко години по антиквариатите. За съжалене все още не мога да я намеря. Ползвал съм я доста пъти от библиотеки и мога да кажа, че е много подробна и изключително детайлна. Моля, ако някой разполага с комплектен екземпляр /с налични приложения/ за продан, да ме информира тук. Благодаря предварително!

Дааа ...Руснаците много обичат DjVU и май е по-добро или същото като Акробата.И руските издания са доста добри и подробни.Само че руските технически термини малко ги позабравих.Минахме на английски.За да ги четете ви трябва DjVU ( братовчед на pdf )
Аз започнах да чета и все повече се обърквам.В една от книгите пише че скарата върху която горят въглищата е с площ 5-7 квадратни метра, та дори и до 12м2. Това е дадено с размери дължина 3 метра и ширина 1.6 до 2.2 метра.Ще ми е интересно г-н Трамвай да обясни как ще хвърлиш лопата въглища през тесният входен отвор на цели три метра??

Глобален модератор
Скарата на 16-та серия е с размери 3.10 х 1.80 м. В 16.01 мятам навсякъде без проблем. Мятането става с чалъм, не със сила, и лесно са научава.
Има американски машини със скари по 5 м, но там подаването на въглищата става автоматизирано със стокер.
Има американски машини със скари по 5 м, но там подаването на въглищата става автоматизирано със стокер.
Парната машина няма проблеми с ТД, пантографи, прегряване и охлаждане.


Глобален модератор
Водно-парният обем на котела на 16-та серия е около 12 куб.м, парното пространство при средно ниво на водата е около 4 куб.м. Разликата между минималното и максималното ниво на водата е 160 мм. В литри можеш да си го сметнеш като вземеш предвид, че :
- диаметърът на котела е 1900 мм;
- разстоянието между предната и задната тръбни решетки е 4800 мм;
- нивото на водата са намира над тавана на пещта и тръбите, тъй че формата на парното пространство е сегмент от цилиндър, а формата на пространството, заключено между минималното и максималното ниво на водата е надлъжен отрязък от цилиндър. От тоз обем трябва да извадиш само регулаторната тръба, която е с диаметър 200 мм и дължина 3000 мм. Обемът на анкерните болтове и привода на регулатора можеш да пренебрегнеш.
Данните за пещта не ги помня наизуст, ще ги дам допълнително.
- диаметърът на котела е 1900 мм;
- разстоянието между предната и задната тръбни решетки е 4800 мм;
- нивото на водата са намира над тавана на пещта и тръбите, тъй че формата на парното пространство е сегмент от цилиндър, а формата на пространството, заключено между минималното и максималното ниво на водата е надлъжен отрязък от цилиндър. От тоз обем трябва да извадиш само регулаторната тръба, която е с диаметър 200 мм и дължина 3000 мм. Обемът на анкерните болтове и привода на регулатора можеш да пренебрегнеш.
Данните за пещта не ги помня наизуст, ще ги дам допълнително.
Парната машина няма проблеми с ТД, пантографи, прегряване и охлаждане.

E това изчисление ще ме затрудни.Забравил съм формулите за изчисляване на лице на сегмент от цилиндър.Май трябваше да се впише триъгълник и нататък ми е мъгла.Аз се занимавам професионално с електроника и повече от закона на Ом и Кирхоф рядко използваме.
А стана ми интересно как с тази открита будка минавате през тунел?
Няма ли изгорелите газове да те задушат и оцапат като коминочистач?
А стана ми интересно как с тази открита будка минавате през тунел?
Няма ли изгорелите газове да те задушат и оцапат като коминочистач?

Глобален модератор
Цапат и още как! А в тунел независимо дали будката е открита или закрита, особено в нагорнище, при ниска скорост и пълна тяга, дърпайки някоя товарачка, можеш спокойно да умреш от липса на кислород. А ако пред теб има помощна машина гълташ два куминя наведнъж! Затуй преди тунела намятваш хубаво, развърташ ръчага на голямо пълнене, регулатора докрай, пускаш песочника да не би случайно да избуксува, лягаш на пода, отваряш капака на лостовете за скарите, дишаш по-чист въздух отдолу и са молиш тунелът да свърши по-скоро и машината да не избуксува.kassy написа:E това изчисление ще ме затрудни.Забравил съм формулите за изчисляване на лице на сегмент от цилиндър.Май трябваше да се впише триъгълник и нататък ми е мъгла.Аз се занимавам професионално с електроника и повече от закона на Ом и Кирхоф рядко използваме.
А стана ми интересно как с тази открита будка минавате през тунел?
Няма ли изгорелите газове да те задушат и оцапат като коминочистач?
Парната машина няма проблеми с ТД, пантографи, прегряване и охлаждане.


Мнения: 24
Регистриран на: Сря Май 13, 2009 12:27 pm
Местоположение: България, София, ж.к. Дружба, бл.43
Така е трябва да се любуват. Но нали има и за цел да запознае с отделните локомотиви, т.е. експресни, бързи , пътнически и т.н. Ако всички се движат със една и съща скорост как ще научат разликата между тях. Няма да е ясно защо са различни. Тоест 05.01 трябва да се движи по-бързо от 01.23, а последния трябва да носи повече вагони. Инак спокойно и един локомотив стига, нали ще е парен, за какво са ни повече.marvitch написа:То според всичките телеграми до сега, разрешената максимална скорост на парната тяга е 60 км/ч. Което значи, че вагоните могат да се използват. От друга страна за атракционно пътуване това е идеална скорост, нали трябва пътниците да се любуват и да възприемат пейзажа и красотите на БългарияSaruman написа:За Банкя стават там така или иначе е 60 - 65.. Тук не се гони бързо стигане от точка А до точка Б, а удоволствието от пътуването.


Информация
Модератори