
Създавам темата за обща дискусия на парните локомотиви!Тъй като напоследък се поизантересувах от парните локомотиви бих искал да знам,дали ще се реставрира някой от тях в скоро време?Защото при пътуването ми до Бургас,преди Стара Загора видях много подвижен състав оставен на произвола на съдбата!И на човек му се реве направо като ги види!

Администратор
Става дума за базата в Калояновец, където наистина състоянието на локомотивите е повече от плачевно. Такава база има и в гара Асеново по 2-ра жп. линия, където обаче определено съхраняваните парни машини са в завидно добро състояние. Възстановяване на локомотив скоро май не се предвижда. Говореше се за възстановяване на 05-01, 14-25 и ревизия на напълно готовата и съхранявана в депо ГО 03-12, но до там си остана. А това е музейното богатство на родната железница!
64.19



Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm

Глобален модератор
Ако има някой опитен в събирането на пари нека се обади тук.
Смятам че повече дарения биха дошли от други държави и разни туристически агенции които на драго сърце биха дали пари да се възстанови една от редките видове машини каквато е 03.12
Смятам че повече дарения биха дошли от други държави и разни туристически агенции които на драго сърце биха дали пари да се възстанови една от редките видове машини каквато е 03.12
Най-великата доблест не е в това никога да не паднеш, а да се изправиш всеки път, когато паднеш.

Глобален модератор
Добра идея!, и мисля осъществима!!! трябва най-сетне да се представим, подобаващо като започнем да я осъществяваме. След специалната страница в интернет ще трябва да открием и банкова сметка, за преводи!. Нека коментираме, и ако е необходимо в нарочна среща на форума!, да се вземат окончателните решения.



В спора се ражда истината!. - А тя боли!!!. http://fedya.snimka.bg/daily/lokomotivi ... 9.18147603

Глобален модератор
Цитираната сума е калкулирана по предварителна план-сметка и в действителност може да се окаже по-малка. Най-скъпите операции са:
1. Изработване на вътрешен шатунен лагер, тъй като оригиналният е откраднат. Това е единствената липса по таз машина.
2. Вдигане на машината за дефектоскопия на колоосите. Макар че такава е правена при заводския ремонт, след който машината е изминала само разстоянието от Сф до ГО (294км) и има съответни документи, но сега ИАЖА иска същото наново. Макар че дефектоскопията може да се направи и на място тъй като конструкцията на тази машина позволява достъп до осните шийки, а и няма дайксел и амбриажен лагер на първа сцепна колоос, вдигане та вдигане...
Всичко останало изисква малко средства и почти никакви резервни части. Мога да представя и разбита по операции план-сметка.
Към тази уникална машина се проявява много силен интерес от цяла Европа. Ако успеем да подпомогнем ремонта и пускането в експлоатация, може с договаряне да получим право за участие в пътувания с таз много красива и много българска машина.
1. Изработване на вътрешен шатунен лагер, тъй като оригиналният е откраднат. Това е единствената липса по таз машина.
2. Вдигане на машината за дефектоскопия на колоосите. Макар че такава е правена при заводския ремонт, след който машината е изминала само разстоянието от Сф до ГО (294км) и има съответни документи, но сега ИАЖА иска същото наново. Макар че дефектоскопията може да се направи и на място тъй като конструкцията на тази машина позволява достъп до осните шийки, а и няма дайксел и амбриажен лагер на първа сцепна колоос, вдигане та вдигане...
Всичко останало изисква малко средства и почти никакви резервни части. Мога да представя и разбита по операции план-сметка.
Към тази уникална машина се проявява много силен интерес от цяла Европа. Ако успеем да подпомогнем ремонта и пускането в експлоатация, може с договаряне да получим право за участие в пътувания с таз много красива и много българска машина.
Парната машина няма проблеми с ТД, пантографи, прегряване и охлаждане.

Глобален модератор
Абсолютно съм съгласен, но написаното по-горе от Вас колега, много малко хора можем да си го преведем какво значи... . Не малко сте преживяли в усърдието и мечтата си а за ударите под кръста да не говорим!!!. Сега ми се иска не по "Български" започваме отново и на третата крачка не само да ни унищожат а и да ни откраднат идеята и да я използват за своите "джобчета". Затова имаме млади и способни момчета във Форума, които предлагам да подготвят СТРАНИЦА в интернет чрез която да дадем гласност първо навън!!!, за да има надежда за прозрачност а и помощ!. Тъй че нека не бързаме а старателно!, да подредим стъпка по стъпка нещата в стройна организация, която да спазваме и да ни води!. На мен поне ми е дотегнало от глупави ходове и празни приказки..., а хвърляки общ поглед към форума се вижда че разполагаме с доста мощен ресурс на базата на професиоализма!.
В спора се ражда истината!. - А тя боли!!!. http://fedya.snimka.bg/daily/lokomotivi ... 9.18147603

Глобален модератор
Идеално! Може да направим една среща и да набележим стратегията на това начинание. За да има ефект трябва добре да се обмисли. Не бива обаче много да се протака във времето.choveka_vlak написа:Абсолютно съм съгласен, но написаното по-горе от Вас колега, много малко хора можем да си го преведем какво значи... . Не малко сте преживяли в усърдието и мечтата си а за ударите под кръста да не говорим!!!. Сега ми се иска не по "Български" започваме отново и на третата крачка не само да ни унищожат а и да ни откраднат идеята и да я използват за своите "джобчета". Затова имаме млади и способни момчета във Форума, които предлагам да подготвят СТРАНИЦА в интернет чрез която да дадем гласност първо навън!!!, за да има надежда за прозрачност а и помощ!. Тъй че нека не бързаме а старателно!, да подредим стъпка по стъпка нещата в стройна организация, която да спазваме и да ни води!. На мен поне ми е дотегнало от глупави ходове и празни приказки..., а хвърляки общ поглед към форума се вижда че разполагаме с доста мощен ресурс на базата на професиоализма!.
Сега да обясня термините, които употребих:
1. Шатун (рус.), биела (фр.), на български мотовилка или двигателен прът - щанга, която свързва буталния прът на цилиндъра с ведущата сцепна колоос и й предава двигателната сила на парната машината, като същевременно превръща възвратно-постъпателното движение във въртеливо. Свързването на шатуна с кривошипа (ексцентричния издатък) на колооста става посредством особен плъзгащ лагер, наречен шатунен. При трицилиндрови машини (като 03) вътрешният шатунен лагер обхваща колянова шийка на ведущата за него колоос, точно както при коляновия вал на ДВГ.
2. Дайксел - особено тяло, което свързва предната носеща колоос с първа сцепна колоос, като по този начин двете колооси образуват талига (система Краус-Хелмхолц). Локомотивната рама лежи върху дайксела посредством централен болт, около който дайкселът се завърта и същевременно търпи и странично изместване. Първа сцепна колоос има страничен разбег в буксите. Дайкселът лежи на носещата колоос чрез букси, а на първа сцепна чрез амбриажен лагер, който обхваща почти цялата средна част на оста и й предава освен вертикалните (радиални) сили от теглото и хоризонтални (аксиални) сили, които при вписване в крива изместват странично колооста в посока, обратна на изместването на носещата колоос (завъртане на талигата). Серии 03, 05 и 11 вместо талиги Краус-Хелмхолц имат отпред обикновени двуосни талиги, които освен по-проста конструкция осигуряват по-добро водене на машината в криви при високи скорости.

Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm
Много важна точка в начинанието.Така потенциалните дарители ще се запознаят отблизо кое колко струва.И после да няма от разни "доброжелатели" становища,че са потънали пари.Защото май доста хора ще ги хване яд,ако успеем да завършим с успех.Tramway написа:Мога да представя и разбита по операции план-сметка.
Със страницата ще се заемем аз и още 1-2 души от форума за да може да я направим най-професионално и да има достатъчно информация както на български така и на англииски. Ще се радвам ако успеем да направим нещо подобно и гарантирам че бъдат ли събрани парите ще съм от първите отишли в ГО да помагам по възстановяването на машината.
Най-великата доблест не е в това никога да не паднеш, а да се изправиш всеки път, когато паднеш.
Информация
Модератори