
Локомотив (45 179.9)44 179.0 в Пд на 29.08.2011г. за RFT - изглед №1
Локомотив (45 179.9)44 179.0 в Пд на 29.08.2011г. за RFT - изглед №2
Локомотив (45 179.9)44 179.0 в Пд на 29.08.2011г. за RFT - изглед №2
Последно промяна от dido73 на Съб Сеп 03, 2011 8:46 pm, променено общо 1 път.

«Charioteer» & «Fleetwood» - 1948 г. - 133 bombs
«Dropshot» & «Trojan» - 1949г. - 150 bombs

Локомотив (45 179.9)44 179.0 в Пд на 02.09.2011г. за RFT - изглед №1
Локомотив (45 179.9)44 179.0 в Пд на 02.09.2011г. за RFT - изглед №2
Локомотив (45 179.9)44 179.0 в Пд на 02.09.2011г. за RFT - изглед №3
Локомотив (45 179.9)44 179.0 в Пд на 02.09.2011г. за RFT - изглед №4
Локомотив (45 179.9)44 179.0 в Пд на 02.09.2011г. за RFT - изглед №2
Локомотив (45 179.9)44 179.0 в Пд на 02.09.2011г. за RFT - изглед №3
Локомотив (45 179.9)44 179.0 в Пд на 02.09.2011г. за RFT - изглед №4

«Charioteer» & «Fleetwood» - 1948 г. - 133 bombs
«Dropshot» & «Trojan» - 1949г. - 150 bombs

Мнения: 127
Регистриран на: Вто Яну 08, 2008 8:49 pm

Имало е някакви подвизи с кондензаторни батерии на една от групите и димилки, но аз нямам нищо общо и не мога да коментирам. За кондензаторните батерии е идвал командировка специалист от Русе. По информация от извора е избушил вече 4-ти сменен кондензатор на едно и също място.driver написа:кондерзаторни батеприи


«Charioteer» & «Fleetwood» - 1948 г. - 133 bombs
«Dropshot» & «Trojan» - 1949г. - 150 bombs

Локомотив (45 179.9)44 179.0 в Пд на 05.09.2011г. за RFT - изглед №1
Локомотив (45 179.9)44 179.0 в Пд на 02.09.2011г. за RFT - изглед №2
Кабел I-II кабина за RFT



Монтаж на кабели RFT - I кабина






Монтаж на кабели RFT - II кабина







Локомотив (45 179.9)44 179.0 в Пд на 02.09.2011г. за RFT - изглед №2
Кабел I-II кабина за RFT



Монтаж на кабели RFT - I кабина






Монтаж на кабели RFT - II кабина








«Charioteer» & «Fleetwood» - 1948 г. - 133 bombs
«Dropshot» & «Trojan» - 1949г. - 150 bombs

Администратор
Ами имаше ли проблем с прокарването на конекторите от машинното към кабините? И от блоковете до пулта на RFT. Защото наред с останалата мизерия, това са най-тесните места в монтажа, особенно ако се наложи да се разпояват около стотина проводника и после обратно да се запояват и проверят поне три пъти, за да е сигурно,че ще тръгне после радиостанцията. Но справили сте се. Браво!

С малко молитви и благославяне майката на кабела мина.borislaviv написа:Ами имаше ли проблем с прокарването на конекторите от машинното към кабините? И от блоковете до пулта на RFT. Защото наред с останалата мизерия, това са най-тесните места в монтажа, особенно ако се наложи да се разпояват около стотина проводника и после обратно да се запояват и проверят поне три пъти, за да е сигурно,че ще тръгне после радиостанцията. Но справили сте се. Браво!

Бориславе, ти си възстановявал RFT и знаеш, че ако имаш готов запоен кабел с конектори ще го положиш така, че да си спестиш презапояването, въпреки, че полагането ще е с малко компромиси. Така направихме за пореден път. Имахме готов запоен с конектори кабел и умишлено не го положихме по целите улеи, защото най-непроходимото място е края на улея под пулта. Иначе под касите на вратите на машинното минаха с разкачени от скобата конектори - един по един, като предварително махнахме само под касите част от стария кабел. Така се отвори местенце за да преминат.
Така с компромисното преминаване през изрязан срез в улея на първа кабина (на 5-тата снимка) и напрякото преминаване (от улея под вратата директно към ръчната) във втора кабина (12-та снимка) заобиколихме въпросното непроходимо място при края на улея под пулта.
Много се надявам да устиска. Нали уж ги бяха хванали вече тия дето ги режат. По Брусарци ли са, в сами Мездра ли са не знам, но 44-140 (настоящия голям ремонт в Пд) си е със здрави кабели за RFT даже работи.lok45111 написа:Браво, положили сте го значиДА се надяваме да устиска дълго и да не бъде накълцан пак.

Пуснах снимките на полагането, за да се види и да се знае, че възстановяването на орязани кабели на RFT означава много тежък труд. Ние както казах имахме късмет, че кабела ни е с конектори и минаха по теснотиите. Лошия вариант е да не е с конектори и да се запойва след полагането. Това означава двама човека в едната и двама в другата кабина, прозвъняване и последователно запойване на 71 фини кабелчета. Още по-лошия вариант е кабела е с конектори, но не минават конекторите през теснотиите. Съответно се разпойват или прерязват (зависи кое е по-нетравмиращо психиката) кабелчетната (71 на брой) от конекторите в единия край на кабела и след полагането наново се запойват. Найс а!
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
Ако кабела е без конектори и в двата края съответно запойването е на 142 кабелчета. Найс а!
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
Конекторите са 91 пинови (3х13+2х13+2х13), но се ползват само 71.
До тук говоря само за кабела на пулта - 71 кабелчета. Ако е орязан кабела на другия пулт още 71, ако е орязан кабела на предавателя ... там са малко - само 39.

Досадих с толкова писане, но трябваше за да стане ясно на незапознати какво означава понятието ОРЯЗАНИ КАБЕЛИ на RFT.
Дано някой отговорен другар в депо Мездра чете та белким вдене, че трябва да се пресече и ако е пресечено да не се допуска повече подобен род саботаж. Саботаж, защото кабела орязания не е откраднат. Просто са отрязани парчета, за да не може да се възстанови.

«Charioteer» & «Fleetwood» - 1948 г. - 133 bombs
«Dropshot» & «Trojan» - 1949г. - 150 bombs

Дидо може ли да ми снимаш самия кабел да видя какво му е специалното.Толкова ли е трудно да се закупят нови кабели с маркирани чифтове за да се избягва този тежък физически и психически труд който полагате само защото на някой му е скимнало да отреже въпросния високочестотен кабел 

Искренно съжалявам за българската железница не ми се гледа как тя се съсипва умишлено за да печели някой от това
Радвам се, че сте минали по сравнително лесния начин и не е ви затормозил някой отвор под вратата на кабината. Защото да се запояват конектори, прегънат на две в продължение на часове е направо нечовешко и изисква пълна концетрация и спокойствие, което на практика трудно може да се осигури. Защото все ще потрябваш някъде и после почваш да броиш отново докъде си стигнал.
Един колега тук пише, дали може да се намери в България такъв кабел. Аз лично не съм виждал подобен, той е далеко от телефонните чифтове, защото всички кабелчета в него са многожилни и освен това екранирани с обща ширмовка.Те дори и да са номерирани, няма да има полза, защото в един конектор има три реда A, B и C с проводници започващи от едно и свършващи на 13. И всичко става с прозвъняване от двата края.
Един колега тук пише, дали може да се намери в България такъв кабел. Аз лично не съм виждал подобен, той е далеко от телефонните чифтове, защото всички кабелчета в него са многожилни и освен това екранирани с обща ширмовка.Те дори и да са номерирани, няма да има полза, защото в един конектор има три реда A, B и C с проводници започващи от едно и свършващи на 13. И всичко става с прозвъняване от двата края.

Нищо специално няма. Могат да закупят, но не искат, защото им е по-лесно да "разпоредят" - "сваляйте от ....44-144.... и го слагайте на еди коя си.evrokoma написа:Дидо може ли да ми снимаш самия кабел да видя какво му е специалното.Толкова ли е трудно да се закупят нови кабели с маркирани чифтове за да се избягва този тежък физически и психически труд който полагате само защото на някой му е скимнало да отреже въпросния високочестотен кабел
Както казах конекторите на пулта за RFT са 91 пинови (3х13+2х13+2х13), но се ползват само 71.

В тези 71 връзки влизат:
60 връзки Пулт-Електроника
8 връзки Пулт-Слушалкова основа
3 връзки Пулт-Говорител
За 60-те връзки се ползват 2 броя ширмовани 32 или 36 жилни кабела. Не помня точната бройка жила, но има резерва, значи са повече от 30 жила.
Има го по магазините, не е да го няма. Всичко може да се намери в България.
Кабела по стандарта на една от фирмите работещи в България е LiHCH

но като маркировка прилича на този LiYYФилкаб АД написа:Гъвкав кабел за изграждане на далекосъобщителни уредби и станции, за свързване на елементи от информационни, измервателни и контролиращи системи в промишлени, индустриални и обществени обекти и изследователски центрове.

Той е с маркирани жила, не чифтове, но маркировката е безценна за последващото запойване - отпада прозвъняването.
Данните на кабела са LiHCH 32 жила x 0,34 mm² , диаметър на кабела ⌀13,1 mm или по тънкия вариант LiHCH 32 жила x 0,25 mm² , диаметър на кабела ⌀11,6 mm
Ширмования с усукани двойки е най-подходящ LiYCY paarФилкаб АД написа:Гъвкави контролни и свързващи кабели с екран използвани в инструменти и контролни инженерни дейности, където се изисква консумацията на малък ток и предаването на данни е непрекъснато - индустриална електроника, информационни и предавателни системи, офис машини и прецизна механика.

Данните на кабела са LiYCY paar 16 двойки (общо 32) x 0,25 mm² , диаметър на кабела ⌀13 mmФилкаб АД написа:Гъвкав екраниран кабел с усукани по двойки изолирани жила, с екран от медна калайдисана оплетка, използван за изграждане на далекосъобщителни уредби и станции и за свързване на елементи от информационни, измервателни и контролиращи системи в промишлени, индустриални и обществени обекти и изследователски центрове.
За 8-те връзки се ползва 1 брой ширмован 10 жилен кабел
За 3-те връзки се ползва 1 брой ширмован 6 жилен кабел
Така е, запойването е отврат, но ако са цветово маркирани става по-лесно. С маркировка или не, запойването на 71-на жички си е зор. Това само за пулта. И то вътре в локомотива. Бориславе, възможно е в Горна да няма фирма която да продава такива кабели. Точно, не са като телефонджийските. При RFT кабела всяка от 32-те изолирани жички вътре е многожилна. Само дето старите оригинални кабели са без цветова маркировка - всички са бели, което означава прозвъняване. При нас старите оригинални резервни кабели свършиха още при някои от първите мездренски локомотиви, на които се възстановяваше RFT преди 2 години. След това се почна сваляне на кабели от локомотивите по оградата и вече няма нищо.borislaviv написа:Радвам се, че сте минали по сравнително лесния начин и не е ви затормозил някой отвор под вратата на кабината. Защото да се запояват конектори, прегънат на две в продължение на часове е направо нечовешко и изисква пълна концетрация и спокойствие, което на практика трудно може да се осигури. Защото все ще потрябваш някъде и после почваш да броиш отново докъде си стигнал.
Един колега тук пише, дали може да се намери в България такъв кабел. Аз лично не съм виждал подобен, той е далеко от телефонните чифтове, защото всички кабелчета в него са многожилни и освен това екранирани с обща ширмовка.Те дори и да са номерирани, няма да има полза, защото в един конектор има три реда A, B и C с проводници започващи от едно и свършващи на 13. И всичко става с прозвъняване от двата края.

«Charioteer» & «Fleetwood» - 1948 г. - 133 bombs
«Dropshot» & «Trojan» - 1949г. - 150 bombs

С подобни кабели рабтих скоро в рафинерия Бургас,маркировката на кабела не си я спомням ,но бяха 20х2х0,5;12х2х0,5 и т.н всички жила бяха номерирани и всеки чифт беше отделно екраниран,имаше и такива които бяха само с една обща екаранитовка на всички чифтове.Кабелите бяха Гръцки и именно затова попитах.Мисля че при номерирани жила работата много се улеснява,вярно е че запояването на толкова много финни жички си е мъчение,но повярвай ми много лесно е да запоиш конектори на нов кабел отколкото да лазиш по каналите и да псуваш на всяка минута че конектора не минава през теснотията.А и има конектори които не се запояват,само нареждаш и стискаш конектора и всичко е готово.Обаче явно в БДЖ са на принципа че е по лесно да се еб@ва майката на личния състав отколкото да се дадът едни пари и да се улесни малко и без това тежкия труд на работника



Искренно съжалявам за българската железница не ми се гледа как тя се съсипва умишлено за да печели някой от това

Разбира се, че е по-лесно при номерирани или цветово маркирани. Няма спор. Номера с трудно преминаващите конектори има и обратен ефект. На пръв поглед спестяваме, обаче понякога стават поражения по конектора от теснотиите и си забиваме четвъртит без да подозираме. Тоя четвъртития се проявява при оживяването на RFT-то. Като не заработи правилно и се оказва, че или някои жички са изпокъсани при дърпането по теснотиите или конекторите са почупени и така уж да спестим работа се окаже двойно повече.evrokoma написа:Мисля че при номерирани жила работата много се улеснява,вярно е че запояването на толкова много финни жички си е мъчение,но повярвай ми много лесно е да запоиш конектори на нов кабел отколкото да лазиш по каналите и да псуваш на всяка минута че конектора не минава през теснотията. А и има конектори които не се запояват,само нареждаш и стискаш конектора и всичко е готово.
Това с еб@ването на личния състав е основна религия в БДЖ.evrokoma написа:Обаче явно в БДЖ са на принципа че е по лесно да се еб@ва майката на личния състав отколкото да се дадът едни пари и да се улесни малко и без това тежкия труд на работника![]()


«Charioteer» & «Fleetwood» - 1948 г. - 133 bombs
«Dropshot» & «Trojan» - 1949г. - 150 bombs

Професионално орязаните кабели на 45-179-9:

Обещаната снимка на кабели-конектор за пулт:



Обещаната снимка на кабели-конектор за пулт:



«Charioteer» & «Fleetwood» - 1948 г. - 133 bombs
«Dropshot» & «Trojan» - 1949г. - 150 bombs

Локомотив 44 100.6 в Пд на 27.10.2011г. за ТП
Локомотив 44 087.5 в Пд на 28.10.2011г. за РН - изглед №1
Локомотив 44 087.5 в Пд на 28.10.2011г. за РН - изглед №2
Локомотив 44 087.5 в Пд на 28.10.2011г. за РН - изглед №1
Локомотив 44 087.5 в Пд на 28.10.2011г. за РН - изглед №2

«Charioteer» & «Fleetwood» - 1948 г. - 133 bombs
«Dropshot» & «Trojan» - 1949г. - 150 bombs
Информация
Модератори