Мнения: 1004
Регистриран на: Пет Фев 03, 2006 8:08 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от dido73 »

Изображение - Директива № 432/Д - несбъднатият холокост
«Charioteer» & «Fleetwood» - 1948 г. - 133 bombs
«Dropshot» & «Trojan» - 1949г. - 150 bombs
Мнения: 1004
Регистриран на: Пет Фев 03, 2006 8:08 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от dido73 »

Мнения: 127
Регистриран на: Вто Яну 08, 2008 8:49 pm

Мнение от driver »

кондерзаторни батеприи
Мнения: 1004
Регистриран на: Пет Фев 03, 2006 8:08 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от dido73 »

driver написа:кондерзаторни батеприи
Имало е някакви подвизи с кондензаторни батерии на една от групите и димилки, но аз нямам нищо общо и не мога да коментирам. За кондензаторните батерии е идвал командировка специалист от Русе. По информация от извора е избушил вече 4-ти сменен кондензатор на едно и също място. :? За сега има и пръсната камера на ГВП и ще идват от Русе да си инспектират отрочето, че нещо много дефекти е дало. След всеки голям ремонт е така. Не е нещо необичайно. Прави впечатление, че вътре е пипнато. Като за СР е мн.добър (5) по 6-то балната система. Най-тъпото е, че е трябвало да се положи новия кабелаж за RFT при ремонта в Русе. Не сега наново да отваряме подовете и да разпердушинваме вече готовата машина, защото за да се положи новия кабелаж за RFT трябва да мине по улеите в кабината под подовете и по страничните кабелни канали в проходния коридор. Всичко това е трябвало да се извърши при разглобена машина в завода.
Изображение - Директива № 432/Д - несбъднатият холокост
«Charioteer» & «Fleetwood» - 1948 г. - 133 bombs
«Dropshot» & «Trojan» - 1949г. - 150 bombs
Мнения: 1004
Регистриран на: Пет Фев 03, 2006 8:08 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
(45 179.9)44 179.0

Мнение от dido73 »

Локомотив (45 179.9)44 179.0 в Пд на 05.09.2011г. за RFT - изглед №1
Локомотив (45 179.9)44 179.0 в Пд на 02.09.2011г. за RFT - изглед №2

Кабел I-II кабина за RFT
Изображение
Изображение
Изображение
Монтаж на кабели RFT - I кабина
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Монтаж на кабели RFT - II кабина
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение - Директива № 432/Д - несбъднатият холокост
«Charioteer» & «Fleetwood» - 1948 г. - 133 bombs
«Dropshot» & «Trojan» - 1949г. - 150 bombs
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Браво, положили сте го значи :) ДА се надяваме да устиска дълго и да не бъде накълцан пак.
64.19
Мнения: 323
Регистриран на: Чет Фев 05, 2009 12:26 am
Местоположение: Bulgaria

Мнение от borislaviv »

Ами имаше ли проблем с прокарването на конекторите от машинното към кабините? И от блоковете до пулта на RFT. Защото наред с останалата мизерия, това са най-тесните места в монтажа, особенно ако се наложи да се разпояват около стотина проводника и после обратно да се запояват и проверят поне три пъти, за да е сигурно,че ще тръгне после радиостанцията. Но справили сте се. Браво!
Мнения: 1004
Регистриран на: Пет Фев 03, 2006 8:08 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от dido73 »

borislaviv написа:Ами имаше ли проблем с прокарването на конекторите от машинното към кабините? И от блоковете до пулта на RFT. Защото наред с останалата мизерия, това са най-тесните места в монтажа, особенно ако се наложи да се разпояват около стотина проводника и после обратно да се запояват и проверят поне три пъти, за да е сигурно,че ще тръгне после радиостанцията. Но справили сте се. Браво!
С малко молитви и благославяне майката на кабела мина. :)
Бориславе, ти си възстановявал RFT и знаеш, че ако имаш готов запоен кабел с конектори ще го положиш така, че да си спестиш презапояването, въпреки, че полагането ще е с малко компромиси. Така направихме за пореден път. Имахме готов запоен с конектори кабел и умишлено не го положихме по целите улеи, защото най-непроходимото място е края на улея под пулта. Иначе под касите на вратите на машинното минаха с разкачени от скобата конектори - един по един, като предварително махнахме само под касите част от стария кабел. Така се отвори местенце за да преминат.
Така с компромисното преминаване през изрязан срез в улея на първа кабина (на 5-тата снимка) и напрякото преминаване (от улея под вратата директно към ръчната) във втора кабина (12-та снимка) заобиколихме въпросното непроходимо място при края на улея под пулта.
lok45111 написа:Браво, положили сте го значи :) ДА се надяваме да устиска дълго и да не бъде накълцан пак.
Много се надявам да устиска. Нали уж ги бяха хванали вече тия дето ги режат. По Брусарци ли са, в сами Мездра ли са не знам, но 44-140 (настоящия голям ремонт в Пд) си е със здрави кабели за RFT даже работи. :hello1:

Пуснах снимките на полагането, за да се види и да се знае, че възстановяването на орязани кабели на RFT означава много тежък труд. Ние както казах имахме късмет, че кабела ни е с конектори и минаха по теснотиите. Лошия вариант е да не е с конектори и да се запойва след полагането. Това означава двама човека в едната и двама в другата кабина, прозвъняване и последователно запойване на 71 фини кабелчета. Още по-лошия вариант е кабела е с конектори, но не минават конекторите през теснотиите. Съответно се разпойват или прерязват (зависи кое е по-нетравмиращо психиката) кабелчетната (71 на брой) от конекторите в единия край на кабела и след полагането наново се запойват. Найс а! ](*,)
Ако кабела е без конектори и в двата края съответно запойването е на 142 кабелчета. Найс а! ](*,)
Конекторите са 91 пинови (3х13+2х13+2х13), но се ползват само 71.
До тук говоря само за кабела на пулта - 71 кабелчета. Ако е орязан кабела на другия пулт още 71, ако е орязан кабела на предавателя ... там са малко - само 39. :) Затова наличие на кабели с конектори е предпочитан вариант, а такива се намират само на локомотиви. Затова се практикува вероучението "свали-сложи". То и друг вариант няма, защото нови кабели няма.

Досадих с толкова писане, но трябваше за да стане ясно на незапознати какво означава понятието ОРЯЗАНИ КАБЕЛИ на RFT.
Дано някой отговорен другар в депо Мездра чете та белким вдене, че трябва да се пресече и ако е пресечено да не се допуска повече подобен род саботаж. Саботаж, защото кабела орязания не е откраднат. Просто са отрязани парчета, за да не може да се възстанови.
Изображение - Директива № 432/Д - несбъднатият холокост
«Charioteer» & «Fleetwood» - 1948 г. - 133 bombs
«Dropshot» & «Trojan» - 1949г. - 150 bombs
Мнения: 161
Регистриран на: Сря Юни 09, 2010 11:27 am
Местоположение: Добрич - България

Мнение от evrokoma »

Дидо може ли да ми снимаш самия кабел да видя какво му е специалното.Толкова ли е трудно да се закупят нови кабели с маркирани чифтове за да се избягва този тежък физически и психически труд който полагате само защото на някой му е скимнало да отреже въпросния високочестотен кабел :x
Искренно съжалявам за българската железница не ми се гледа как тя се съсипва умишлено за да печели някой от това
Мнения: 323
Регистриран на: Чет Фев 05, 2009 12:26 am
Местоположение: Bulgaria

Мнение от borislaviv »

Радвам се, че сте минали по сравнително лесния начин и не е ви затормозил някой отвор под вратата на кабината. Защото да се запояват конектори, прегънат на две в продължение на часове е направо нечовешко и изисква пълна концетрация и спокойствие, което на практика трудно може да се осигури. Защото все ще потрябваш някъде и после почваш да броиш отново докъде си стигнал.
Един колега тук пише, дали може да се намери в България такъв кабел. Аз лично не съм виждал подобен, той е далеко от телефонните чифтове, защото всички кабелчета в него са многожилни и освен това екранирани с обща ширмовка.Те дори и да са номерирани, няма да има полза, защото в един конектор има три реда A, B и C с проводници започващи от едно и свършващи на 13. И всичко става с прозвъняване от двата края.
Мнения: 1004
Регистриран на: Пет Фев 03, 2006 8:08 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от dido73 »

evrokoma написа:Дидо може ли да ми снимаш самия кабел да видя какво му е специалното.Толкова ли е трудно да се закупят нови кабели с маркирани чифтове за да се избягва този тежък физически и психически труд който полагате само защото на някой му е скимнало да отреже въпросния високочестотен кабел :x
Нищо специално няма. Могат да закупят, но не искат, защото им е по-лесно да "разпоредят" - "сваляйте от ....44-144.... и го слагайте на еди коя си.
Както казах конекторите на пулта за RFT са 91 пинови (3х13+2х13+2х13), но се ползват само 71.
Изображение
В тези 71 връзки влизат:
60 връзки Пулт-Електроника
8 връзки Пулт-Слушалкова основа
3 връзки Пулт-Говорител
За 60-те връзки се ползват 2 броя ширмовани 32 или 36 жилни кабела. Не помня точната бройка жила, но има резерва, значи са повече от 30 жила.
Има го по магазините, не е да го няма. Всичко може да се намери в България.
Кабела по стандарта на една от фирмите работещи в България е LiHCH
Изображение
Филкаб АД написа:Гъвкав кабел за изграждане на далекосъобщителни уредби и станции, за свързване на елементи от информационни, измервателни и контролиращи системи в промишлени, индустриални и обществени обекти и изследователски центрове.
но като маркировка прилича на този LiYY
Изображение
Той е с маркирани жила, не чифтове, но маркировката е безценна за последващото запойване - отпада прозвъняването.
Данните на кабела са LiHCH 32 жила x 0,34 mm² , диаметър на кабела ⌀13,1 mm или по тънкия вариант LiHCH 32 жила x 0,25 mm² , диаметър на кабела ⌀11,6 mm
Филкаб АД написа:Гъвкави контролни и свързващи кабели с екран използвани в инструменти и контролни инженерни дейности, където се изисква консумацията на малък ток и предаването на данни е непрекъснато - индустриална електроника, информационни и предавателни системи, офис машини и прецизна механика.
Ширмования с усукани двойки е най-подходящ LiYCY paar
Изображение
Филкаб АД написа:Гъвкав екраниран кабел с усукани по двойки изолирани жила, с екран от медна калайдисана оплетка, използван за изграждане на далекосъобщителни уредби и станции и за свързване на елементи от информационни, измервателни и контролиращи системи в промишлени, индустриални и обществени обекти и изследователски центрове.
Данните на кабела са LiYCY paar 16 двойки (общо 32) x 0,25 mm² , диаметър на кабела ⌀13 mm
За 8-те връзки се ползва 1 брой ширмован 10 жилен кабел
За 3-те връзки се ползва 1 брой ширмован 6 жилен кабел
borislaviv написа:Радвам се, че сте минали по сравнително лесния начин и не е ви затормозил някой отвор под вратата на кабината. Защото да се запояват конектори, прегънат на две в продължение на часове е направо нечовешко и изисква пълна концетрация и спокойствие, което на практика трудно може да се осигури. Защото все ще потрябваш някъде и после почваш да броиш отново докъде си стигнал.
Един колега тук пише, дали може да се намери в България такъв кабел. Аз лично не съм виждал подобен, той е далеко от телефонните чифтове, защото всички кабелчета в него са многожилни и освен това екранирани с обща ширмовка.Те дори и да са номерирани, няма да има полза, защото в един конектор има три реда A, B и C с проводници започващи от едно и свършващи на 13. И всичко става с прозвъняване от двата края.
Така е, запойването е отврат, но ако са цветово маркирани става по-лесно. С маркировка или не, запойването на 71-на жички си е зор. Това само за пулта. И то вътре в локомотива. Бориславе, възможно е в Горна да няма фирма която да продава такива кабели. Точно, не са като телефонджийските. При RFT кабела всяка от 32-те изолирани жички вътре е многожилна. Само дето старите оригинални кабели са без цветова маркировка - всички са бели, което означава прозвъняване. При нас старите оригинални резервни кабели свършиха още при някои от първите мездренски локомотиви, на които се възстановяваше RFT преди 2 години. След това се почна сваляне на кабели от локомотивите по оградата и вече няма нищо.
Изображение - Директива № 432/Д - несбъднатият холокост
«Charioteer» & «Fleetwood» - 1948 г. - 133 bombs
«Dropshot» & «Trojan» - 1949г. - 150 bombs
Мнения: 161
Регистриран на: Сря Юни 09, 2010 11:27 am
Местоположение: Добрич - България

Мнение от evrokoma »

С подобни кабели рабтих скоро в рафинерия Бургас,маркировката на кабела не си я спомням ,но бяха 20х2х0,5;12х2х0,5 и т.н всички жила бяха номерирани и всеки чифт беше отделно екраниран,имаше и такива които бяха само с една обща екаранитовка на всички чифтове.Кабелите бяха Гръцки и именно затова попитах.Мисля че при номерирани жила работата много се улеснява,вярно е че запояването на толкова много финни жички си е мъчение,но повярвай ми много лесно е да запоиш конектори на нов кабел отколкото да лазиш по каналите и да псуваш на всяка минута че конектора не минава през теснотията.А и има конектори които не се запояват,само нареждаш и стискаш конектора и всичко е готово.Обаче явно в БДЖ са на принципа че е по лесно да се еб@ва майката на личния състав отколкото да се дадът едни пари и да се улесни малко и без това тежкия труд на работника :cry: :evil:
Искренно съжалявам за българската железница не ми се гледа как тя се съсипва умишлено за да печели някой от това
Мнения: 1004
Регистриран на: Пет Фев 03, 2006 8:08 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от dido73 »

evrokoma написа:Мисля че при номерирани жила работата много се улеснява,вярно е че запояването на толкова много финни жички си е мъчение,но повярвай ми много лесно е да запоиш конектори на нов кабел отколкото да лазиш по каналите и да псуваш на всяка минута че конектора не минава през теснотията. А и има конектори които не се запояват,само нареждаш и стискаш конектора и всичко е готово.
Разбира се, че е по-лесно при номерирани или цветово маркирани. Няма спор. Номера с трудно преминаващите конектори има и обратен ефект. На пръв поглед спестяваме, обаче понякога стават поражения по конектора от теснотиите и си забиваме четвъртит без да подозираме. Тоя четвъртития се проявява при оживяването на RFT-то. Като не заработи правилно и се оказва, че или някои жички са изпокъсани при дърпането по теснотиите или конекторите са почупени и така уж да спестим работа се окаже двойно повече.
evrokoma написа:Обаче явно в БДЖ са на принципа че е по лесно да се еб@ва майката на личния състав отколкото да се дадът едни пари и да се улесни малко и без това тежкия труд на работника :cry: :evil:
Това с еб@ването на личния състав е основна религия в БДЖ. :prayer:
Изображение - Директива № 432/Д - несбъднатият холокост
«Charioteer» & «Fleetwood» - 1948 г. - 133 bombs
«Dropshot» & «Trojan» - 1949г. - 150 bombs
Мнения: 1004
Регистриран на: Пет Фев 03, 2006 8:08 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Професионално орязаните кабели на 45-179-9:
Изображение
Обещаната снимка на кабели-конектор за пулт:
Изображение
Изображение
Изображение - Директива № 432/Д - несбъднатият холокост
«Charioteer» & «Fleetwood» - 1948 г. - 133 bombs
«Dropshot» & «Trojan» - 1949г. - 150 bombs
Мнения: 1004
Регистриран на: Пет Фев 03, 2006 8:08 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от dido73 »

Изображение - Директива № 432/Д - несбъднатият холокост
«Charioteer» & «Fleetwood» - 1948 г. - 133 bombs
«Dropshot» & «Trojan» - 1949г. - 150 bombs
Публикувай отговор

Обратно към “Потребителски фотоалбуми | User photo albums”

Информация