Много странна пародия на РУКЗ е това. Буквата "З" е малко излишна. Показанието на входния светофор не е зависимо от стрелките (на Сп се влиза само в отклонение), а заминаващите влакове не са обвързани с никаква с никаква зависимост.
Т. е. зависимостта се изчерпва с отваряне на входния светофор само при заключени за някой от трите приемноотправни коловоза стрелки.
Подобно нещо има и на Банско, но е далече от истинско РУКЗ.
От гледна точка на разнообразието от съоръжения за СЦБ обаче е интересно това на Сп.
Естествено Септември-т се води без ОИ.
Т. е. зависимостта се изчерпва с отваряне на входния светофор само при заключени за някой от трите приемноотправни коловоза стрелки.
Подобно нещо има и на Банско, но е далече от истинско РУКЗ.
От гледна точка на разнообразието от съоръжения за СЦБ обаче е интересно това на Сп.
Естествено Септември-т се води без ОИ.

Администратор
Много точно казано. На гара Бно дори не е и РУКЗ, там имаш табло, от което можеш да извършиш общо взето едно действие - да отвориш входния светофор. Положението на стрелките там не се контролира. За това гарата се води без ОИ.
Като стана дума за светофорни табла на гари без ОИ, сещам се за няколко такива - Гюешево и Свищов.
Свищов

Като стана дума за светофорни табла на гари без ОИ, сещам се за няколко такива - Гюешево и Свищов.
Свищов

64.19

Администратор
Това според вас какъв тип ОИ е? РУКЗ?

Администратор
И да и не - по скоро е табло за управление на светофорите от гара без ОИ. Сега остава да споменеш и гарата коя е?VESO написа:Това според вас какъв тип ОИ е? РУКЗ?
64.19
Какво е това животно - РУКЗ без контрол на стрелките?!
Или е РУКЗ с контрол на стрелките, или не е РУКЗ.
Или е РУКЗ с контрол на стрелките, или не е РУКЗ.
Последно промяна от bdz46 на Пет Сеп 25, 2009 8:34 pm, променено общо 1 път.

Администратор

Администратор
В началото на темата засегнахме МКЦ на гара Септември и се сетих да допълня, че освен стандартната МКЦы гарата има и пулт - табло за резервно управление на стрелките и даване на поканителен сигнал за вход в гарата. С резервния пулт не може да се даде изход и нормален вход. Влаковете заминават с образец ІІ-А по заключен маршрут, а се приемат с поканителен сигнал за двете направления. За да се активира резервното управление, от клавиатурния терминал на МКЦ се изважда активиращия секретен ключ и се поставя в бравата на резервния пулт. След това се завърта и се активира резервното управление.
Ето снимка на резервния пулт:

И да си припомним какво се визуализира на монитаро на МКЦ:

Ето снимка на резервния пулт:

И да си припомним какво се визуализира на монитаро на МКЦ:

64.19
Релейна полуавтоматична блокировка (РПАБ) е най-простия, използван в България метод за контрол на заетостта на междугарието.VESO написа:Каква точно му е функцията на това , понеже досега съм го виждал само при тази гара и никъде другаде?bdz46 написа:РПАБ с групов изход.
Контролът е субективен по отношение целостта на влака, но създава зависимост между изходните светофори на гарата, съгласието на ръководител-движене в съседната гара, състоянието на РПАБ и фактическото пристигане на влака в приемната гара.
РПАБ е в нормално състояние, когато междугарието е свободно и няма отворени изходни светофори. За отваряне на изходен светофор от отправната гара е необходимо ръководител движение в приемната гара да даде съгласие посредством бутон. От момента на отваряне на светофора РПАБ преминава в състояние "заето междугарие" и други изходни светофори не могат да бъдат отворени за същото междугарие. Това продължава докато влакът пристигне цял в приемната гара и ръководител движение в нея задейства бутон "Пътно пристигане" ("ПП"), с което РПАБ се нормализира и може да се изпраща друг влак в междугарието.
Невъзможно е РПАБ да се нормализира с бутон "ПП" в отправната гара.
Възможно е ръководител-движение в приемащата гара да отмени даденото съгласие със съответен бутон, но само ако изходният светофор в отправната гара все още не е отворен.
РПАБ освен с бутоните е обвързана и с изолираните звена при входния светофор, така че нормализирането на системата е невъзможно преди влакът реално да пристигне в гарата.
Това е в общи линии принципа на действие на ПАБ, като има допълнителни опции за принудително нормализиране при повреда, нормализиране при връщане на влака в отправната гара, движение на работен влак и неприкачен бутащ локомотив, даване на насрещно съгласие и др.
Системата в момента е най-разпространения вид междугарова блокировка в България. Ако при ръководител-движение видите бутони "ДС", "ПП", "НС", "НБ", "ОС" и др, както и лампички "ПС", "ДЗ", "ПЗ", "ДС" и др, това е РПАБ. Често е интегрирана в гаровата ОИ, ако има такава и бутоните са измежду тези за гаровата инсталация.
От мен актуална снимка от днес на пловдивската руска блочна МРЦ с маршрутизирани маневри.Таблото свети като коледна елха. 


Информация
Модератори