Страница 6 от 65

Публикувано на: Пон Сеп 14, 2009 9:51 am
от 46 242
Точно това мислех да попитам: предсигналното разстояние. От 140 до 0 km/h влак 500 тона в наклон 17/1000 е доста смело...А какво правим при мокри релси ? Тези таблици не бива да се разглеждат в абсолютните им стойности понеже играещите фактори са много.

Публикувано на: Пон Сеп 14, 2009 12:42 pm
от bdz46
В таблиците са включени всички фактори и допуски, а масата на влака не е от значение.

Публикувано на: Сря Сеп 16, 2009 10:04 pm
от VESO
6 страници има чешене на пръсти по клавиатури , сега нещо конкретно по темата. Днес , 16-ти септември повече от успешно бе осъществен проект за посещение във ВЗ "ИНТЕРКОМ" - Дряново и една от задачите за разглеждане на дряновския тип вагоностроене бе изпълнена блестящо.Главна заслуга за това имат работещите в завода , които ни оказаха необходимото съдействие , компетентност и разбиране , за да могат снимките и описанието да се пренесат тук във форума.

Започвам от един обикновен второкласен вагон серия 40 (може и кушет) , който чака своя звезден час да се превърне в лъскава 63-ка (Още сега да направя уточнение - серията предварително е променена и от 65 , както беше уточнено , е решено да си остане 63 , както досега , въпреки че скоростта е различна).Вагонът влиза в цеха и веднага по него една бригада започва своята работа - обезкостява се изцяло , за да се сведе до положението от снимката (вагонът вляво).Вагонът вдясно е следващата фаза на трансформацията , но тъй като всичко това се прави в едно и също хале , цялата процедура се обозначава като първи етап на модернизация.

След като приключи първият етап , вагонът посредством един от 3-те големи транспортьора , бива прекарван в следващия цех , бутан от маневрената 52-00-ка , собственост на завода.Цехът е известен сред работниците с галеното име "бояджийницата" и ние имахме късмета да видим готов екземпляр.След китосването се чака известно време и се нанася синята боя , като вагонът по същата процедура (чрез транспортьора и 52-00-ката) бива предвижван по - нататък.

Третият етап започва с окончателното оформяне на параметрите за отворите на прозорци и врати , както и тяхното поставяне.Работници проверяват на място вагона и оформят изолацията.Ето една такава 63-ка , преминала през първите два етапа и чакаща започването на третия. Той се явява като възлов , повратен момент в модернизирането на вагоните.От съседния по - малък цех биват придвижвани талигите , които преминават съответните тестове и биват монтирани на вагона едва след като работата по прокарването на кабелите и инсталирането на ел. таблото приключи.Малко фотографии:
От снимка 1 се виждат два вагона - този вляво чака замерването и кабелите , а този вдясно чака своите талиги.
Снимки на самите талиги - отстрани и отгоре , които само след броени часове ще бъдат монтирани на вагона.
Това представлява ел.таблото.
Накрая един общ изглед към цеха.
Този етап , както казах по - горе е изключително важен , тъй като в същия цех се случват още две неща:
1.монтирането на климатиците - сложен процес , свързан с много изпитания и проверки , снимка на вагон с току що инсталиран климатик и още една , от която се вижда малката машина за зареждане на климатика с фреон (зад ел.таблото).Накрая ето и една обозначителна табелка.
2. монтирането на седалките в салона.Точно това е нещото , отличаващо дряновския от септемврийския тип вагони.Вече снимки на вторите са ви показани , ето така обаче изглеждат първите и както забелязвате са идентични на седалките от гръцките вагони тип "салон" на международните влакове 360/-1/-2/-3.Единственият им недостатък е , че са доста тесни и на форумец като Rexkos ще му е удобно да пътува в такъв вагон само в рамките на час - два.Малко за интериора - под масичките на сепаретата има обозначени контакти за 220 V , следователно без проблем ще може пътуващите да си зареждат преносим компютър или мобилен телефон.Лампите над седалките , които добре са ни познати като продълговати , палещи се с бутон , сега са кръгли с ергономични крушки.Луминисцентното осветление при движение на влака в тъмните часове на денонощието придава особен колорит.

Четвъртият етап е довършителен и с него практически приключва процедурата по модернизацията на вагона.Нанасят се съответните обозначения за серия и скорост , дължина , маса , гара на домуване и т.н.Поставянето на табели на степенките под вратите засега е спряно , но се обмислят различни варианти. Седалките се минават с прахосмукачка една по една и се покриват с найлони.Ето снимки на единственият засега вагон , преминал през всички фази:
отблизо;
вагонът в "цял ръст";
номера;
интериор.


От мен е това , не претендирам за изчерпателност , още повече че умишлено съм пропуснал някои не толкова основни операции и подготвителни дейности , но съм дал обещание да не разкривам заводски тайни.
Приятно четене!

Публикувано на: Сря Сеп 16, 2009 10:13 pm
от NiGhtPiSH
Септемврийските ми харесват повече...

Публикувано на: Сря Сеп 16, 2009 10:24 pm
от Mario Evstatiev
NiGhtPiSH написа:Септемврийските ми харесват повече...
Аз мисля, че на дряновските също има какво да се види и да не кажа, че са по - добри. Все пак италианците и унгарците също правят вагони!

п.п.: Вратите също са с метални носещи елементи!

Публикувано на: Сря Сеп 16, 2009 10:35 pm
от 43.309
Интересен е избора на серия...Май беше по-добре да бъдат серия, различна от 63.

Публикувано на: Сря Сеп 16, 2009 10:42 pm
от Labros
Климатиците чие производство са :?:
Както и подозирах, има разлика между вагоните рецеклирани в Сараньово и тия в Дряново.
А всички консумативи по вагоните (визирам на двата завода) на едни и същи фирми ли са? Или и тук има разлики.

Публикувано на: Сря Сеп 16, 2009 10:50 pm
от 07
http://bgphoto.net/photos/1565/o633887336463587925.jpg
Това не е ли стара 63ка със нов салон? До колкото разбрах щели да се рециклират стари кушети и 40ки?

Публикувано на: Сря Сеп 16, 2009 10:51 pm
от VESO
Не , това е 40-ка , рециклирана и модернизирана в 63-ка.Доколкото видяхме , нямаше стари 63-ки , всички бяха или седящи 40-ки , или кушети.

Публикувано на: Сря Сеп 16, 2009 10:55 pm
от 07
VESO написа:Не , това е 40-ка , рециклирана и модернизирана в 63-ка.Доколкото видяхме , нямаше стари 63-ки , всички бяха или седящи 40-ки , или кушети.
Е да де ама старите са до номер 45, а този тука е 41, или има празни номера.............

Публикувано на: Сря Сеп 16, 2009 11:25 pm
от VESO
07 написа: Е да де ама старите са до номер 45, а този тука е 41, или има празни номера.............
Ами не знам как стои въпроса с номерата , дори този - единственият в готов вид е бил преди кушет.

Labros написа:....
А всички консумативи по вагоните (визирам на двата завода) на едни и същи фирми ли са? Или и тук има разлики.
Коренно различни са - тук се използват предимно италиански елементи , а унгарски специалисти обучават персонала.
Нека и Марио се изкаже , аз не съм видял септемврийския тип (какъв парадокс само , при положение че живея на 16 км , а до Дряново са 247) , но както седалки , така и консумативи са турски.

Публикувано на: Чет Сеп 17, 2009 2:29 am
от rosko0172
07 написа:http://bgphoto.net/photos/1565/o633887336463587925.jpg
Това не е ли стара 63ка със нов салон? До колкото разбрах щели да се рециклират стари кушети и 40ки?
Тя не е ли за 160,поне това разбирам от номера и другите цифри?НЕ ТРЯБВА ЛИ ДА ПРЕМИНЕ В ДРУГА СЕРИЯ?

Публикувано на: Чет Сеп 17, 2009 5:30 am
от 07
според номера - трябва да е за 140.... според шаблона е за 160, пак според номера е със парно отопление :twisted:

Публикувано на: Чет Сеп 17, 2009 5:52 am
от Nikss
Ихаа, никак не са лоши и двата типа. 8) Само да ми паднат те... :twisted:

Публикувано на: Чет Сеп 17, 2009 7:43 am
от NiGhtPiSH
lok45111 написа:
NiGhtPiSH написа:Септемврийските ми харесват повече...
Аз мисля, че на дряновските също има какво да се види и да не кажа, че са по - добри. Все пак италианците и унгарците също правят вагони!

п.п.: Вратите също са с метални носещи елементи!
Щом е така добре :)