Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

veselintodorov написа:Щом ще се ползва за атракционни пътувания ще грябва да се изберат и подходящи вагони можи нещо ретро например. :)
КОлега,

на никой в момента не му пука за ретро - вагоните, а за това КАК ДА ВЪЗСТАНОВИ И ВЪВЕДЕ В ДВИЖЕНИЕ локомотива на "София - Мел" АД. Има много неуредици, търсят се пари да се плати от форума на външни хора да направят ремонта по ДД и ГНП, както и да се намери начин, локомотива да вземе лицензия за атракционни пътувания. Тия всичките неща са много дълга процедура, дори не знам след като "София - Мел" АД не е превозвач, дали и лицензия на локомотива ще можем да вземем. Тепърва предстоят перипетии и борби, това малко и красиво представителче на наричаните между мен и някои колеги "Павелче"-та, да тръгне.
64.19
Мнения: 54
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 10:18 am
Обратна връзка:

Мнение от Ilian »

Убихте ме с това V10B! Браво на Florian, на Марио и най-вече на София Мел!
Тук отново идва разминаване с моите списъци, според които единствените V10B, внасяни в България са 251007, 251064, 251080, 2510xx през 1954 и 1955 г. Този номер 252567 просто липсва, но ги има съседните:
252566 1972 1435 B-dm V10B Sowjetarmee
252568 1974 1435 B-dm V10B Sowjetarmee

Да добавя, че V10B, за разлика от V18 и V22 не е дизел-хидравличен, а с механична предавка.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Ilian написа:Убихте ме с това V10B! Браво на Florian, на Марио и най-вече на София Мел!
Тук отново идва разминаване с моите списъци, според които единствените V10B, внасяни в България са 251007, 251064, 251080, 2510xx през 1954 и 1955 г. Този номер 252567 просто липсва, но ги има съседните:
252566 1972 1435 B-dm V10B Sowjetarmee
252568 1974 1435 B-dm V10B Sowjetarmee

Да добавя, че V10B, за разлика от V18 и V22 не е дизел-хидравличен, а с механична предавка.
Дизел - механичен е да. Като цяло не е лош локомотив, малко е по - слаб, но ще върши добра работа.
64.19
Мнения: 54
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 10:18 am
Обратна връзка:

Мнение от Ilian »

И още нещо да добавя: оригиналният двигател е от стар модел камион IFA, с въздушно охлаждане. Но този локомотив е доста нов и не знам дали няма промени спрямо базовия модел от 50-те години.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Ilian написа:И още нещо да добавя: оригиналният двигател е от стар модел камион IFA, с въздушно охлаждане. Но този локомотив е доста нов и не знам дали няма промени спрямо базовия модел от 50-те години.
Този локомотив в мелницата се доближава значително до 66-та серия. По - стария модел има и външни разлики. Предавката е механична обаче и е запазена - функционира. Да допълня, че локомотива през 1993 г. е докаран в мелничния комбинат от захарния завод в кв. Захарна Фабрика. Преди около две години е извършено боядисване на локомотива със средства на мелницата, след което е ползван известно време за мерене на вагоните на кантар. След като настъпват описаните повреди, локомотива е заведен в изолация и оставен в халето.
64.19
Мнения: 7
Регистриран на: Вто Яну 05, 2010 12:27 pm
Местоположение: Карнобат

Мнение от Таню Танев »

Преди години имаше една 64 и в депо Бургас ....отдавна изчезна ....
Мнения: 151
Регистриран на: Съб Сеп 12, 2009 1:54 pm
Местоположение: София

Мнение от veselintodorov »

Таню Танев написа:Преди години имаше една 64 и в депо Бургас ....отдавна изчезна ....
Както всичко изчезва в повечето случеи безвъзвратно но поне да запазим това което е останало налице. :)
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

veselintodorov написа:
Таню Танев написа:Преди години имаше една 64 и в депо Бургас ....отдавна изчезна ....
Както всичко изчезва в повечето случеи безвъзвратно но поне да запазим това което е останало налице. :)
Тя да е само тази машина. Из поделенията на "Транспортни войски", които вече са разформировани е имало поне 5 бр. локомотиви серии 64 и 66. Отделно из промишлеността са се търкаляли поне още толкова. Стъкларския завод "Стинд" в София също е имал такава машина, която естествено отдавна е предала Богу дух. Същото важи и за пристанищните машини в Лом и Бургас. Като по чудо се намери запазена машина в "София Мел" АД, която е оцеляла при две премествания. Оказа се, че първо е била собственост на Захарната фабрика в София, после е харизана на мелничния склад на гара Захарна Фабрика, след което на самоход е закарана в "София Мел". Там вече нещата са ясни. Експлоатирана е докато издуха гарнитурата и запекат дюзите и бива натикана в халето. До момента, в който се хвана форума да я възстановява за атракция. Ама де да имаше поне още една такава машина...
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Актуални снимки от днес , 20-ти февруари на гара Септември , където засякох V22-82 , собственост на "ВРЗ-99" да извършва маневрена дейност.

машинката в гръб;
- отпред;
- отстрани.
тук прави компания на 45185-6.
А в следващите моменти изпълнява съвестно своите задължения:
- снимка 1;
- снимка 2;
- снимка 3.
Ето и 3 клипа с нейно участие:
- клип 1;
- клип 2;
- клип 3.

За финал , поздрав от бригадата.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Браво Весо,

добре си го хванал брат`чеда на "Павчо" :lol: Той по едно време хич не се вясваше по гарата, гледам сега отново са го извадили на първа линия да крепи маневрената дейност.
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Актуални снимки на 66-07 от 13-ти юни.

Изображение

Изображение

Както виждате , състоянието му все още е незавидно.Да се надяваме Марио да ни информира своевременно за всяка промяна в статуса на локомотива.
Мнения: 50
Регистриран на: Вто Фев 16, 2010 11:19 pm
Местоположение: Стара Загора

Мнение от Ekcnpec »

Малко грешите за локомотивчето на Кълвача газ... В петък, 18 юни 2010 год., бях на служебно посещение в терминала им в град Стара Загора... Покрай другата работа, видях и заснех един стар труженик... Локомотив 64-20 си е в изправност и очаква своя наряд... Когато по-големия събрат (52 ХХХ) е на ремонт или нещо друго...
Това не е бил локомотивът на Агробиохим, който някой по-назад в темата беше споменал, че е продаден за 120 000 лв... Уверявам ви, че такава сделка никога не е извършвана от ликвидаторите на Агробиохим... Съдя за това от факта, че цяла (единствената за завода) подстанция с два огромни трафа 110/20 kV + още няколко десетки по-малки трафа + триетажната сграда, в която се помещаваха + земята под тях (8 дка) бяха подарени за около 145 000 лева, заедно с още 120 000 лв. "под масата"... Само за сравнение, ако бъде унищожена подстанцията, от нея моментално излизат над 600 тона мед и 140 тона алуминий... Спирам дотук, защото това не се отнася до темата...
Локомотивът, както всичко останало метално от бившия завод мастодонт, вероятно е нарязан на място и пратен за претопяване... Позната фирма наряза над 2000 тона метал... А това беше една минимална част от общото... Питах ги, не са рязали локомотив те... Вагони - да, локомотив - не... Що се отнася до индустриалния клон от гара Калитиново до заводската гара, май все още не е изваден и демонтиран... Ще проверя...
Рудниците и централите от комплекса Марица Изток е вероятно да са имали някой стар такъв екземпляр, но е малко вероятно да е останал в движение... Просто тяхната "политика" е различна... За съжаление, донякъде съм запознат с мащабите на "черната дупка", наричана още комплекс "Марица Изток"...
Локомотивът е със заводски № 261489... От списъка на Ilian - 261489 66 1435 B-dh V18B VR BULGARIEN, Kohle Dragomen... Това дали не е Драгоман...? А първата дума означава въглища, каменни въглища... Драгоман е еднакво далече от Алдомировци и от Калотина, където има отклонения към каменовъглени мини... Всъщност, Алдомировци е малко по-близо, мина "Болшевик" още по... Дали нашият 64-20 не е работел там...?

А сега ето и снимките на машинката... Истински красавец...

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

За съжаление, ключовете за машината бяха в машинист, който бил някъде си, а и аз бях твърде неподходящо облечен за да се катеря покрай заключените врати... Но в скоро време пак ще посетя терминала... Затова и снимките от вътре оставих за следващото си посещение...



П.С. Белият локомотив на Алстом, която фирма е основният строител на новия ТЕЦ Марица Изток 1, почти със сигурност не е от сериите 64 или 66... И за там ще проуча какъв модел е...
Таралежът е птица упорита...
Без да го ритнеш, не излита...
Координатор УС
Мнения: 486
Регистриран на: Пет Юли 24, 2009 7:42 pm
Местоположение: Wien / Sofia
Обратна връзка:
Аватар
Координатор УС

Мнение от NiGhtPiSH »

Много добре изглежда тоз Павчо :)
"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Браво на "Експрес" за снимките на машината. Наистина е хубаво, че не е изчезнал в черната дупка "Марица-изток", тъй като този 64-20 е уникален и можеби единствения оцелял от 1-вата доставка у нас.

Загледайте се в остъкляването на кабината на тоз "Павчо" и ще откриете за какво говоря. Що се касае до снимки на пулта, такива трябва непременно да се направят. Да се надяваме да е запазен и непобългарен.
Мнения: 151
Регистриран на: Сря Апр 21, 2010 8:15 pm
Местоположение: Пирдоп,София

Мнение от Petko Ivanov »

VESO написа:В двора на ОЦК - Кърджали.Или поне така П. Иванов ми каза , когато е правил снимките.
А ето на каква обява попаднах в Интернет:
http://www.bezplatno.net/listing-15060-Lokomotiv.html

Дали става въпрос за горната машинка , не знам , понеже онази , която преди година бях гледал , бе придружена от снимков материал (който си запазих за мен).
Снимките са правени в двора на "Горубсо"-Кърджали, а не в ОЦК. Ако имате интерес, мога да проверя дали 64-19 е все още там
Публикувай отговор

Обратно към “Исторически дизелов и електрически подвижен състав | Historic diesel and electrical rolling stock”

Информация