Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

VESO написа:За тези,които не знаят - междугарието Сомовит-Черквица е построено върху стена 6,253 км - най-дългата подпорна стена на БДЖ.
Също като бившето междугарие Мизия - Оряхово.
Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm

Мнение от Labros »

Браво за хубавия разказ на вашето пътуване :!:
На рисунката ми се чини да е нарисувана теснолинейка....
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Локомотивът от картинката е 06-00-ца,но мястото не знам къде се намира. :wink:
Мнения: 3359
Регистриран на: Сря Фев 15, 2006 10:28 pm
Местоположение: Костинброд, София

Мнение от rexkos »

Браво Весо! Описанието и снимките са много интересни. :D
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Малко впечатления от направеното днес пътуване,осъществено с Bdz_bg с цел проучване на 2 неща - новия маршрут на 8610 тези дни и ремонтните дейности в участъка Крумово-Първомай.
Времето на центр.ПО беше малко хладно,аз си взех кафе и отидох на перона.От 6-ти коловоз заминаваше "Родопи" 8605,теглен от 44131-1.Наско ме чакаше пред един от вагоните,снимка преди потегляне.След като се настанихме удобно,решихме да пробваме фотографските си възможности в участъка Тракия-Скутаре,а резултатът беше следния.
Mалко думи за влака,с който пътувахме.Композицията на "Родопи" беше 5 вагонна,както знаем бургаската група пътува от 15-ти юни.Вагоните серия 50 за 160км/ч се отличаваха с населеността си на два етапа - в първите хората се гъчкаха по 5-6 в купе,докато последните бяха почти празни.Ето каква е тапицерията на някои от тях.
На Белозем разминахме Дианата,а на Чирпан ни чакаше 80110,обслужван от 32039-0+32040-8.Като цяло се движихме с 3-4 минутно закъснение,а на Ст.Загора бяхме вътрешно вече с 8.Снимка преди потегляне.
Слязохме от "Родопи",за да чакаме 8610.В това време на гарата пристигнаха два влака - закъснелия със 75 минути 498,теглен от горнооряховската 44118-8 и пристигналия на 3-ти коловоз 40101,теглен от 45203-7.
8610,теглен от 44134-5 бавно влезе в гарата и ние тръгнахме към него.Преди да се качим фотографирахме 61017-0,кротко почиваща си на съседния коловоз.
По-важни неща - на Михайлово засякохме 40250,теглен от 43506-4,а пом.машинист бе нашия колега - форумист Spand.От композицията на достолепния някога "Миньор" бе останало някакво жалко подобие - само един вагон серия 17.След стрелката,влакът се отклони в посока Дг и с Наско проследихме впечатленията си от този участък.
А те никак не са добри - скоростта е изключително ниска -до Дг-север е 40км/ч,но многото намаления за 25 и 15 си казват тежката дума.Направихме няколко снимки в движение:
http://bgphoto.net/photos/1565/o633127616733437500.jpg
http://bgphoto.net/photos/1565/o633127616979375000.jpg
След поредното намаление,заради прелез,решихме да проследим състоянието на гарите - разрухата е пълна,ето фотографии на Димитриево и Гита;на Меричлери и правят ремонт,а от някогашната гара Бряст,сега бе останал само перон и развалини,самото приемно сдание не съществутва от доста време.Малко след това навлязохме в тунела,а след това се устремихме към гара Димитровград - север.Със съжалениe забелязах,че индустриалния клон от гарата към рудник "Хр.Смирненски" вече е изваден.
Снимка на приемното сдание и една на клона към завод "Вулкан".Така вече с малко по-голяма скорост преминахме през "търговската" част на Димитровград и влязохме в гарата.Снимка при пристигането.
За 15-тина минути се развиха следните събития - 44134-5 бе откачена,след което премина през гарата и застана отзад на влака.Малко след това,начело закачиха 06097-0,която щеше да обслужи 8610 до Пловдив.Снимка в минутите преди потегляне.
Вече всичко е готово,вагоните се заклащат,влакът продължава напред,а ние с Наско сме удивени от високата скорост,с която ни теглеше дизела от Дг до Скобелево.Снимка в движение и една от Ябълково,където се разминахме със 10241.Минахме транзитно през гара Първомай,но по-голямо внимание искахме да отделим на участъка от Садово до Крумово.Резултатите бяха крайно незадоволитени,никъде не видяхме поне знак,че нещо се прави,на места стълбовете бяха съборени,липсваше каквато и да е техника,машини и хора.Дори се съмнявам,че са правени и проучвателни работи,снимката е малко преди влизане в Крумово,на гарата се разминахме с асеновградкската електричка,а единствените нововъведения,на които попаднахме бяха няколко сини бараки край гарата и струпани край линията широкоцолови тръби.Общият извод, е,че специално по този участък не се извършва все още нищо.Може да има някакви проучвателни работи,но те са минимални.Лично аз се учудвам,понеже преди време във форума се писа доста за голяма активност след Крумово,но поне засега нещата са в застой.
На центр.По бяхме навреме (по новото разписание),снимка преди откачане на дизела и една в минутите преди потегляне.На гарата ни чакаше Николай (44-134) и с него решихме да идем на кафе,след като изпратихме Наско на училище.
Мнения: 214
Регистриран на: Съб Дек 30, 2006 11:34 am
Местоположение: София

Мнение от Mashinista »

Аз започвам първи :) и се надявам Сашо да не се обиди!Вчера на 28 април аз,Сашо,Марио и Никола пътувахме за Кюстендил с влак 5611 през Перник!Преди това обиколихме депо София и видяхме доста интересни неща,като кабината на 55 серияЦЪК,ЦЪК,ЦЪК!Разгледахме и двигателя и компресора(който аз снимах)ЦЪК!Видвяхме Дизеловата мотриса 19 серия и до нея ДезиротоЦЪК!Видяхме 06 012 ЦЪК!
И така стигам до пътуването,до Перник бяхме теглени от 45 149,която е много добра машина,ЦЪК!По едно време по пътя бяхме закъснели с 5 минути и преди Перник ги изяде,и пристигнахме по разписание!След това се прекачихме на КПВ 60213,който беше теглен от 55 054(ако не се лъжа)!Пътят от Перник към Кюстендил беше много живописен ЦЪК,ЦЪК,ЦЪК,ЦЪК!По пътя се спази форумната традиция и се разля солидно количество на пода!Също така всички пиинахме по една,две чаши(това не включва Марио :D )!Това е от мен предавам щафетата на останалите и ето цялата галерия със снимките от вчера http://www.bgphoto.net/Photos.aspx?User ... umId=92321
Мнения: 3359
Регистриран на: Сря Фев 15, 2006 10:28 pm
Местоположение: Костинброд, София

Мнение от rexkos »

1 част София-Перник, БВ 5611
При пътуването ни до Кюстендил, направихме една доста интересна обвръзка наотиване, като до Перник пътувахме с БВ 5611, а там се прекачихме на ПВ 60213 до Кюстендил.
Влакът ни заминаваше от 2-ри челен коловоз начело с добре познатата ми от пътувания 45 149. Още преди да потеглим админът реши да се зареди с малко бира и няколко МакТоста от МакДоналдс. :D По неизвестни за нас причина заминахме от гара София с 2 минути закъснение, а от Захарна фабрика с 4, защото ни подпря 10-минутно закъснялата електричка от Дупница. Снимки от междугарието Захарна фабрика - Горна баня:
http://bgphoto.net/photos/17386/o633134653636718750.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o633134653678125000.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o633134653742031250.jpg
На Горна баня 4-минутното закъснение се запази, а заминахме с 5, защото МБВ 360 (теглен от 44 096 и 45 157) закъсня с 5 минути. След като напуснахме гарата навлязохме в недрата на планината и устремено със скорост от около 75-80 km/h потеглихме за Перник. Снимки на красивата природа в междугарието Горна баня - Владая:
http://bgphoto.net/photos/17386/o633134653871093750.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o633134653948750000.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o633134654013750000.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o633134654050625000.jpg
Нека кажа и нещо за композиция. Беше с 5 варненски вагона - 4 второкласни 47 серия и 1 първокласен 40 серия. Всичките бяха в сравнително добро състояние. Населеността във влака беше висока, поради празниците. На Перник-разпределителна видяхме горнооряховската 44 114. Снимка от междугарието Перник-разпределителна - Перник. Учудващо до гара Перник 5-минутното закъснение бе стопено и пристигнахме точно навреме. При влизане в гарата 55 054 се готвеше да се закачи на ПВ 60213. Веднага щом слязохме от влака, се качихме на другия влак (за Кюстендил), намиращ се на съседния коловоз. През това време пристигна БВ 6625, обслужван от 10 035/036 и 10 029/030. А тук е 45 149 малко преди да замине за Кулата с БВ 5611.

Следва продължение...
Мнения: 3359
Регистриран на: Сря Фев 15, 2006 10:28 pm
Местоположение: Костинброд, София

Мнение от rexkos »

2 част Перник-Калища, ПВ 60213
Пътуването ни от Перник до Кюстендил бе осъществено с ПВ 60213, теглен от пернишката 55 054. От Перник заминахме с 2 минути закъснение. Снимка след излизането от гара Перник. На Кракра бяхме с 4 минути закъснение, тъй като вместо с 80 се движехме с около 50 km/h. Заради закъснението се отървахме от 6 минутния престой на гарата, та даже заминахме 2 минути преди време. На Батановци за около минута бяхме подпряни на входния светофор и след като се установихме на гарата ни последва 8-минутен престой. Нямаше нито разминаване, нито нищо. Единствената вероятна причина е, че чакахме някоя товарачка откъм Волуяк и Разменна (изобщо не минава през самата гара Батановци, а само покрай нея) да пристигне на Радомир и така да се освободи междугарието. Точно в 13:31 деж.ръководителка на гарата излезе, даде сигнал "Готово" и с 8 минути закъснение, бавно, но славно със скромната скорост по КР от 40 km/h потеглихме към гара Радомир. А ето това е отклонението към Разменна, линията която свързва 5-та с 6-та без преминаване през Перник. По нея редовно се движат товарни влакове, пътнически не са се и движели. Скоростта по КР е 40 km/h, а от някогашната гара Витановци до Батановци има намаление 25 km/h. Линията не минава покрай самата гара Батановци, а просто минава покрай нея - нещо като Калотина.
Но нека сега се върнем към самото пътуване. Междугарието Батановци-Радомир е единственото двупътно по 6-та линия. Върви заедно с 5-та линия. Снимки в междугарието:
http://bgphoto.net/photos/17386/o633134655521250000.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o633134655554531250.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o633134655609531250.jpg
По път 1 скоростта е 40 km/h, докато по път 2 е 80 km/h. Има само една спирка - Копаница. И ето че пристигнахме на Радомир. Там се случи нещо много интересно. Там се качиха няколко момичета на възраст около моята и бяха доста модерно облечени. На мен най-много ми хареса русата (тази, която е пред вратата на вагона). Снимка на излизане от гарата и една на изходния светофор. Около 3 км. линията върви успоредно с 5-та, след което отделя на югозапад. Оттук нататък линията вече е неелектрифицирана.
Междугарието Радомир - Ал. Димитров по КР е за скорост 80 km/h, но както винаги естествено перничани си караха с 50-60. Има една спирка - Прибой в окаяно състояние. Снимка при влизането в гара Александър Димитров и една на приемното здание. На 1-ви коловоз имаше някакви товарни вагони, които видимо не се движат от доста време.
http://bgphoto.net/photos/17386/o633134656143906250.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o633134656167343750.jpg
И така лека полека се отправихме нататък със скорост около 60 km/h. Между Ал. Димитров има две спирки - Дебели лак и Егълница. От снимките ясно личи разрухата в региона. След 2 минути пристигнахе на сп. Калища.

Следва продължение...
Мнения: 3359
Регистриран на: Сря Фев 15, 2006 10:28 pm
Местоположение: Костинброд, София

Мнение от rexkos »

3 част Калища-Кюстендил
От всички спирки по линията, Калища като че ли е що годе по-запазена на фона на останалите. По извадените релси и траверси, много ясно си личи, че някога е била гара. След спирката и чаак до Кюстендил започва убийствената скорост от 40 km/h, поради влошеното състояние на линия. Участъкът от сп. Калища до сп. Жабляно е предимно хълмист. Снимки от този участък:
http://bgphoto.net/photos/17386/o633134656447656250.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o633134656486093750.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o633134656519843750.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o633134656576562500.jpg
Бавно, но славно пристигнахме на сп. Жабляно, след което напълно навлязохме в недрата на Милевско-Конявската планина. Участъкът Калища-РП Копиловци е известен със своята запазена и автентична природа. Линията минава по поречието на река Струма. Снимки от участъка сп. Жабляно - Земен:
http://bgphoto.net/photos/17386/o633134656642500000.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o633134656765156250.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o633134656798750000.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o633134656836250000.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o633134656906093750.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o633134656942812500.jpg
И така, минахме входния светофор на Земен. На гарата бяхме с 10 минути закъснение. Там се разминахме с ПВ 60212, обслужван от 10 041/042. На гарата слязоха няколко що годе хубави момичета. Това са същите, които се качиха на Радомир. Естествено русата, най-много се откроява, а на фона на Дезирото е перфекция. :lol: А ето това е приемното здание на гара Земен. Снимки на коловозното развитие на гарата:
http://bgphoto.net/photos/17386/o633134658168593750.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o633134658204375000.jpg
След Земен природата просто не може с думи да се опише. Високи планини, красиви скали, тесен пролом. Навсякъде цари тишина. Едиствено шумът на дизеловия локомотив и тракането на колелата нарушават я нарушават. Пътувайки със скромната скорост от 40 km/h, в това красиво и тясно дефиле, се чувстваш така, сякаш си в някой друг свят. Това е най-живописното междугарие по линията, а именно Земен-Раждавица. Снимки в участъка Земен - клм. 34+617:
http://bgphoto.net/photos/17386/o633134658352031250.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o633134658385468750.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o633134658465468750.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o633134658500468750.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o633134658539531250.jpg

http://bgphoto.net/photos/17386/o633134658643125000.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o633134658719218750.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o633134658778750000.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o633134658969843750.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o633134658992656250.jpg

http://bgphoto.net/photos/17386/o633134659069062500.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o633134659113906250.jpg
Първата спирка в живописното междугарие е клм. 34+617 - не знам как е официалното й име, в сайта на БДЖ не е отразена въобще, но така е отбелязана в книжка разписание. Дотам дневно има по един чифт маневрен влак, теглен от дизелов локомотив серия 06. Там има някакво предприятие. Имаше десетина хопера:
http://bgphoto.net/photos/17386/o633134659253125000.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o633134659286875000.jpg
Снимки в участъка клм. 34+617 - сп. Скакавица:
http://bgphoto.net/photos/17386/o633134659394375000.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o633134659428281250.jpg
Малко по-късно с Никола отидохме на площадката за слизане и качване в последния вагон, откъдето бяха направени следните снимки, като участъкът е сп. Скакавица - Раждавица:
http://bgphoto.net/photos/17386/o633134659502343750.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o633134659549375000.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o633134659586875000.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o633134659691562500.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o633134660039687500.jpg

http://bgphoto.net/photos/17386/o633134660106562500.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o633134660279062500.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o633134660242656250.jpg

На Раждавица закъснението беше 3 минути. Там се разминахме с изолираната 06 127.
Нека разкажа нещо и за тунелите по линията (не броим Волуяк-Перник и Кюстендил-Гюешево). Те са общо 9, като всичките се намират в междугарието Земен-Раждавица. Малко след гара Земен е тунел №1. Прокопак е в една сравнително голяма скала. Така са повечето тунели. :wink: Бих искал да ви предоставя снимки и на останалите тунели:
Тунел №2
Тунел №4
Тунел №4 - отвътре
Тунел №5
Тунел №6
Тунел №7
Пак тунел №7
Тунел №9 - отвътре
Тунел №9
Тук заминаваме от гара Раждавица. Продължихме да се движим бавно със скорост около 40 km/h и с 3-минутно закъснение пристигнахме на РП Копиловци.
Профилът на междугарието РП Копиловци-Кюстендил е предимно равнинен, на места и хълмист, но наоколо се виждат красиви планини. :) Снимки от това междугарие:
http://bgphoto.net/photos/17386/o633134660557656250.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o633134660628437500.jpg
Малко преди да влезем в Кюстендил, забелязахме някакво отклонение, по което според мен все още има движение.

Като цяло пътуването мина ПЕРФЕКТНО! Населеността беше около 30-40% процента. Нашата компактна групичка самичка се беше събрала в трето купе в първия вагон след фургона, където си лавихме през една част от времето, а през другата - снимахме. :lol: В Кюстендил бяхме с 2 минути закъснение на 1-ви коловоз. Щом слязохме от влака, заваля проливен дъжд и веднага се запътихме към ресторанта намиращ се на 3 метра от влака. :D

Следва продължение...
Мнения: 236
Регистриран на: Чет Мар 22, 2007 10:47 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Видях снимките,сетих се за много неща!За сега само ще пиша ,че навремето наистина е била гара Калища,за спирката след Земен мисля ,че се водеше Кариерата,а преди Кюстендил отклонението е индустриален клон или на Петрол,а точно преди гара Кюстемдил има стрелка за коловоз за разтоваряне на цистерни.Тъй като това е било първо пътуване до там има и пропуснати хубави пейзажи ,но се надявам ,че по нататък някой ще ги снима и допълни.Чакам с нетърпение снимките от обратното пътуване до София.
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

rexkos написа:3 част Калища-Кюстендил
.......На гарата бяхме с 10 минути закъснение. Там се разминахме с ПВ 60212, обслужван от 10 041/042. На гарата слязоха няколко що годе хубави момичета. .........
Поздравления за чудесното описание,подкрепено с богатия снимков материал.Само да те помоля да си видиш снимката в червено.Определено на нея не е DESIRO-то,което толкова исках да видя. :D
Мнения: 3359
Регистриран на: Сря Фев 15, 2006 10:28 pm
Местоположение: Костинброд, София

Мнение от rexkos »

VESO написа:Само да те помоля да си видиш снимката в червено.Определено на нея не е DESIRO-то,което толкова исках да видя. :D
Грешката е остранена. Ето го въпросното Дезиро. :D
Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm

Мнение от Labros »

Браво за доброто описание,както и за прекрасните снимки =D> =D> =D>
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

Наистина снимките са много хубави,а и описанието.
Мнения: 3359
Регистриран на: Сря Фев 15, 2006 10:28 pm
Местоположение: Костинброд, София

Мнение от rexkos »

Благодаря много за приятните отзиви, които чувам, приятели. Съжалявам, ако съм попрекалил малко със снимките, но като видях колко неща имаше за снимане, просто не се сдържах. :lol: Който не е пътувал до Кюстендил, нека го направи. Това ми беше първото пътуване по линията и наистина си заслужава! =D>
Заключено

Обратно към “Архив "Трейнспотинг, ГДВ, мероприятия и общи теми"”

Информация