Техник
Мнения: 592
Регистриран на: Чет Окт 08, 2009 7:43 pm
Местоположение: Град София
Техник

Мнение от n0_aLoNe »

ТП - Технически преглед.
МПР - Малък периодичен ремонт, аналогично ГПР - Голям периодичен ремонт.
Има още: Капитален ремонт; Подемен ремонт; Случаен ремонт. Аз за толкова се сещам. Боята се нанася веднъж на 5 години. За това, кои части се сменят, не мога да отговоря.
Мнения: 114
Регистриран на: Нед Сеп 05, 2010 11:20 pm
Местоположение: slivnica

Мнение от Georgi Dimitrov »

Благодаря! :)
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

Ето още инфо:
ТП се прави на всеки 15000 км, МПР - 75000 км, ГПР - 225000 км, ПР - 450000 км, СР - 900000 км и КР на 1800000 км. По принцип при ПР, СР и КР задължително трябва да има нови лак и боя, но историята помни случаи когато и при ГПР са боядисвани локомотиви, а при ПР и СР не. Обикновено при ремонт по-голям от МПР е необходимо да се сменят амортисьорите и пружините, но това не винаги се прави. Кабелаж доколкото знам от ГПР нагоре се сменя, за други не се сещам. :roll:
Всички истински мъже бачкат в БДЖ!
Мнения: 185
Регистриран на: Пон Окт 26, 2009 11:25 am
Местоположение: Русе

Мнение от Иван Иванов »

Кабелаж се сменя на КР 2 или с протокол за брак.
Мнения: 114
Регистриран на: Нед Сеп 05, 2010 11:20 pm
Местоположение: slivnica

Мнение от Georgi Dimitrov »

1.Какво е РЕКДИН и за какво служи?
2.Защо когато лок. спира с реостатната спирачка са набрани 8, а не повече или по-малко позиций?
3. И последно- дайте малко инфо за регулатора БАТИР-ГАМА?
Ще чакам отговор- БЛАГОДАРЯ предварително!! :) :)
Техник
Мнения: 592
Регистриран на: Чет Окт 08, 2009 7:43 pm
Местоположение: Град София
Техник

Мнение от n0_aLoNe »

Рекдините грубо служат за плавното заработване на спомагателните машини.
8-те позиции се набират автоматично, след като спирачните превключватели заемат положение "спиране". Набират се автоматично 8, защото на 8 позиция напрежението на входа на тиристорния регулатор е ~240 (+/- 1,2) волта. Не се набират повече, защото на 8 позиция контакт LK на превключвателя 015(11) се отваря и прекъсва веригата на реле 361, набирането спира. По последният въпрос, не мога да ти отговоря.
Мнения: 282
Регистриран на: Съб Юли 17, 2010 4:56 pm
Местоположение: Велинград

Мнение от vkakachev »

При руските електровози забелязах, че кабината и пулта за оправление са подобни като при нашите Шкоди. Видях едно лосче на което пише (Ручка реостатного тормоза и има три позиции О-П-Т) що за спирачка е тя ?
Техник
Мнения: 592
Регистриран на: Чет Окт 08, 2009 7:43 pm
Местоположение: Град София
Техник

Мнение от n0_aLoNe »

Предполагам пак реостатна ?
Зам. Администратор
Мнения: 1658
Регистриран на: Съб Фев 18, 2006 11:52 am
Аватар
Зам. Администратор

Мнение от 42 072.9 »

Това което си видял на снимката е контролерът за електро-динамичната спирачка.
Мнения: 255
Регистриран на: Сря Мар 19, 2008 2:23 pm
Местоположение: Варна
Обратна връзка:

Мнение от vesko7 »

Електро-динамичната спирачка, най-просто казано може да бъде Реостатна - Генерираната електороенергия от тяговите електродвигатели отива в спирачни съпротивления. Рекуперативен - в по-добрия, но по сложен случай елекроенергията се връща в контактната мрежа - както е при нашите 30 000; 31 000 и Булмаркет / DB Schenker 86 000 .
Powered by Mac OS X 10.7.3 /Lion/ & Safari 5.1.2

Изображение
Мнения: 282
Регистриран на: Съб Юли 17, 2010 4:56 pm
Местоположение: Велинград

Мнение от vkakachev »

Благодаря
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

vkakachev написа:....Видях едно лосче на което пише (Ручка реостатного тормоза и има три позиции О-П-Т) що за спирачка е тя ?
Такова лостче няма ли и при САПСАН-а?
Мнения: 1004
Регистриран на: Пет Фев 03, 2006 8:08 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от dido73 »

Georgi Dimitrov написа:1.Какво е РЕКДИН и за какво служи?
n0_aLoNe написа:Рекдините грубо служат за плавното заработване на спомагателните машини.
Това което е обяснил n0_aLoNe са рекдините за спомагателни. Рекдините за управление на реостатната спирачка са.... за управление на реостатната спирачка и пак се казват РЕКДИН. Най общо всеки електронен блок за управление на било спомагателни машини или реостатна спирачка се нарича РЕКДИН (RECKDYD), но с различно обозначение RECKDYD 1BU за спом. машини; RECKDYD Y26 за управл. реост. спир. ; RECKDYD Y7S за упр. реост. спир. Означението оказва за какво служи, а името RECKDYD означава просто електронен блок произведен от фирмата CKD
Georgi Dimitrov написа:2.Защо когато лок. спира с реостатната спирачка са набрани 8, а не повече или по-малко позиций?
n0_aLoNe написа:8-те позиции се набират автоматично, след като спирачните превключватели заемат положение "спиране". Набират се автоматично 8, защото на 8 позиция напрежението на входа на тиристорния регулатор е ~240 (+/- 1,2) волта. Не се набират повече, защото на 8 позиция контакт LK на превключвателя 015(11) се отваря и прекъсва веригата на реле 351, набирането спира.
Контакти LK прекъсват захранването на 361, то от своя страна на 353. Това прекъсва набирането на повече от 8 позиции, защото конструкторите са преценили, че тия ~240 (+/- 1,2) волта на тиристорния регулатор са достатъчни за максимално възбуждане на ТД при електродинамично спиране.
Georgi Dimitrov написа:3. И последно- дайте малко инфо за регулатора БАТИР-ГАМА?
BATYR-GAMA e наименованието на цялата конструкция на регулатора на реостатната спирачка - силов тиристорен панел + управлението.
Изображение - Директива № 432/Д - несбъднатият холокост
«Charioteer» & «Fleetwood» - 1948 г. - 133 bombs
«Dropshot» & «Trojan» - 1949г. - 150 bombs
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

А ако контакти LK се скапят и не прекъснат захранването на реле 361, а то от своя страна на реле 353 ще се набират повече от 8 позиции и напрежението на тиристорния регулатор като мине 240 волта какво става? :roll:
Всички истински мъже бачкат в БДЖ!
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

Защо намесихте 353 с реостата?
Реле 353 стои нормално включило и самозахранило и отпада само и единствено при единично набиране и сваляне с контролера. След превъртане на пневмодвигателя на половин оборот (една позиция), 353 отпада и прекъсва захранването на 351/352 докато контролера не бъде върнат на "Х".
361 прекъсва веригата на 351 при набиране на осмата позиция. Ако не я прекъсне, набирането ще продължи и най-много да пробият тиристорите (не ги знам за какво обратно напрежение са).
По-лошо е да залепне контакт U-V на 015(11), защото тогава реле 396 остава включено и машината ще обърне от тяга в реостат, дори на позиция.
Публикувай отговор

Обратно към “Локомотиви серия 43, 44 и 45 | Electric locomotives series 43, 44, 45”

Информация