


Администратор

Интересна тема
По назад колегата Ivo спомена за бързия влак Габрово - София да на него са му казвали ШИПКА е бил в състав от кафеви вагони и се е движел сутрин рано и съответно СИНИЯ ДУНАВ бърз влак София - Русе, до колкото баба ми ми е разправяла на синия дунав му викали така защото се е движел само със сини вагони. А относно вагони веднага се сещам за 47ците КОНСКИТЕ ВАГОНИ на депо Русе 




Администратор

Дрезден - Варна - "Туристекспрес" (Touristenexpress Dresden-Varna) или по техному в по-късни години "TOUREX"
Пътувал по маршрута Дрезден - Братислава - Будапеща - Букурещ - Русе - Варна. В годините между 1968 -1978 (или 1980).
Съставен изцяло от спални и туристически спални вагони, два вагон-ресторанта , един обслужващ (за персонала) и две автоплатформи.
В ранните години оцветен в светлосиньо с жълти искрящи ленти и надпис "Touristenexpress". Покъсно (след замени по текущи ремонти) постепенно става целият червен с надписите на "Митропа".
На територият на Германия теглен от BR-23, а по-късно от BR-35.
В България е малко известен (интересно какво го е теглело тук от нашите машини).
Други международни експреси от такъв тип :
Експрес "Витоша" - струва ми се ,че беше по Берлин - София,
Както и "Панония-експрес" от Варшава до София.
Имаше още няколко от сорта, но като си намеря материалите за тях , щото ако сега ги опиша ...направо ще ви излъжа.
Човек не може да помни всичко , колкото и да се опитва.
Пътувал по маршрута Дрезден - Братислава - Будапеща - Букурещ - Русе - Варна. В годините между 1968 -1978 (или 1980).
Съставен изцяло от спални и туристически спални вагони, два вагон-ресторанта , един обслужващ (за персонала) и две автоплатформи.
В ранните години оцветен в светлосиньо с жълти искрящи ленти и надпис "Touristenexpress". Покъсно (след замени по текущи ремонти) постепенно става целият червен с надписите на "Митропа".
На територият на Германия теглен от BR-23, а по-късно от BR-35.
В България е малко известен (интересно какво го е теглело тук от нашите машини).
Други международни експреси от такъв тип :
Експрес "Витоша" - струва ми се ,че беше по Берлин - София,
Както и "Панония-експрес" от Варшава до София.
Имаше още няколко от сорта, но като си намеря материалите за тях , щото ако сега ги опиша ...направо ще ви излъжа.
Човек не може да помни всичко , колкото и да се опитва.
КПВ 20223 и 20224 Когато е с бисто се нарича "Лакатник Експрес" а когато е без бистро мисля да го нарека "Павел - Експрес" защото като разбереш, че няма да го има любимото бистро а страшно много ти се пие бира щеш нещеш отиваш до кафенето на гарата да си купиш по едно Павелче от 2.5л което е предостатъчно НА ЧОВЕК до Лакатник
и на връщене процедурата се повтаря 



Администратор
Павелчето както го нарече е от 2 литра, не от 2,5 литра. И понякога Лк-Сф не стига на човекzhivko88 написа:КПВ 20223 и 20224 Когато е с бисто се нарича "Лакатник Експрес" а когато е без бистро мисля да го нарека "Павел - Експрес" защото като разбереш, че няма да го има любимото бистро а страшно много ти се пие бира щеш нещеш отиваш до кафенето на гарата да си купиш по едно Павелче от 2.5л което е предостатъчно НА ЧОВЕК до Лакатники на връщене процедурата се повтаря


Администратор
Панонията е била интересна, по 16-17 вагона влак.pach написа:Дрезден - Варна - "Туристекспрес" (Touristenexpress Dresden-Varna) или по техному в по-късни години "TOUREX"
Пътувал по маршрута Дрезден - Братислава - Будапеща - Букурещ - Русе - Варна. В годините между 1968 -1978 (или 1980).
Съставен изцяло от спални и туристически спални вагони, два вагон-ресторанта , един обслужващ (за персонала) и две автоплатформи.
В ранните години оцветен в светлосиньо с жълти искрящи ленти и надпис "Touristenexpress". Покъсно (след замени по текущи ремонти) постепенно става целият червен с надписите на "Митропа".
На територият на Германия теглен от BR-23, а по-късно от BR-35.
В България е малко известен (интересно какво го е теглело тук от нашите машини).
Други международни експреси от такъв тип :
Експрес "Витоша" - струва ми се ,че беше по Берлин - София,
Както и "Панония-експрес" от Варшава до София.
Имаше още няколко от сорта, но като си намеря материалите за тях , щото ако сега ги опиша ...направо ще ви излъжа.
Човек не може да помни всичко , колкото и да се опитва.
На Тодор Живковия влак също му казват Витоша експрес.

Мнения: 1481
Регистриран на: Пет Фев 03, 2006 11:23 pm
Най-дългите влакове бяха до 18 вагона. Дунава едвам се събираше по пероните. Возеше и руски сандъци и по бaирите на 41 серия душицата и гаснеше. В по-късен период му подаваха от време на време по две 43Р.
В петък и неделя Янтрата и тя до 18 вагона: за нея задължително две ерки поради стегнтите обходи.
В петък и неделя Янтрата и тя до 18 вагона: за нея задължително две ерки поради стегнтите обходи.

Прочетох, че някой спомена за един бърз влак от преди мнооого години - Кърджали - Бургас...
Тук по нашия край му казваха "Кадъна Експрес"...
Ако не се лъжа за точния влак, разбира се...
А в Стара Загора на влаковете за направлението Кърджали-Момчилград-Подкова им казваха "влакове за долината на широките гащи"... Визирайки шалварите на кадъните...
Мъча се да се сетя за едно специфично име, което използваха в старозагорската гара за локомотивите от серия 60, но нещо ми изскочи от ума...
Тук по нашия край му казваха "Кадъна Експрес"...
Ако не се лъжа за точния влак, разбира се...
А в Стара Загора на влаковете за направлението Кърджали-Момчилград-Подкова им казваха "влакове за долината на широките гащи"... Визирайки шалварите на кадъните...
Мъча се да се сетя за едно специфично име, което използваха в старозагорската гара за локомотивите от серия 60, но нещо ми изскочи от ума...
Таралежът е птица упорита...
Без да го ритнеш, не излита...
Без да го ритнеш, не излита...
Информация
Модератори