Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

gzo написа:С огромен интерес следя темата. Дано тая напеналка пасне на мястото си и върши работа. Интересно че хем бе преани камъка хем се намери след "кратка разходка" :lol:
Ами намерил я е този, който знае къде да я търси. Аз в няколко магазина и в един център търсих, дори и поръчка се прави и нищо. Явно си е специфична таз гадост... Сега нека само да се отопли времето, ще се монтира, събира се главата, довършва се ГРСС-то на машината и ще направим функционални проби.

Ако всичко е добре, на пролет ще има атракцион с "Павката" 8)
Мнения: 54
Регистриран на: Пет Дек 04, 2009 11:43 am
Местоположение: Sofiq

Мнение от zhivko88 »

Какво стана с "Павката" ? Имали някакво развитие покрай нея?
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

zhivko88 написа:Какво стана с "Павката" ? Имали някакво развитие покрай нея?
Към момента работата е в застой, но са готови дюзите за качване. Чака се становище от специалист във връзка с уплътнението на 4-та глава и ако всичко е ОК, месец - два и машината ще се пробва. Има още малко работа и по спирачката.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

UPDATE 14 Jul 2010

Вчера работата по "Павел" бе подновена след почти 7 месечно прекъсване. Само за няколко часа се качи ревизираната 4-та глава, регулира се хлабината на кобилиците и се монтираха дюзите, които бяха сваляни за ревизия. Днес предстои окончателното сглобяване на дизеловия двигател, качване на смукателните и изпускателни тръби и затваряне на въздуховода за охлаждане.

Междувременно пак вчера се извърши и първата от серията функционални проби - тази на пневматичната спирачка. Установиха се неплътности в директните кранмашинисти, които се дължат вероятно на недостатъчно припасване, поради което отново ще бъдат отворени и ревизирани. Автоматичната спирачка функционира нормално, кранмашиниста St-125 работи леко, няма неплътности. Функционният вентил реагира също правилно на командите. Общата плътност е добра, няма да се налага допълнително уплътняване. Спирачния цилиндър функционира нормално, няма пропуск на въздух от него, хода на буталото му е в нормите.

Пак вчера се подготви и монтаж на новите пневматични свирки, закупени специално за тази машина. За разлика от оригиналната свирка, новата е двутонална - висок и нисък тон.

Днес продължава работата съгласно плана за ремонт, като при възможност ще се извърши споменатата по-горе ревизия на директните спирачки, за да бъде завършен изцяло етап "Ремонти по въздушната инсталация".

Ето снимки:
Изображение

Изображение

Изображение

Изображение
Мнения: 54
Регистриран на: Пет Дек 04, 2009 11:43 am
Местоположение: Sofiq

Мнение от zhivko88 »

Професионална работа просто! Дайте да се събере екип от хора щелаещи да досъберем Локомотива зада може да го покажем на хората и всички клубове занимаващи се с влакове зада се види, че и такива чудеса са възможни стига да го има ЕКИПА!

П.П. Трябва да се консутираме с Марио зада се види кога сме свободни да отидем да работиме по машимната заедно а не само сам съмичак Марио да и се радва ,а да де и малко на нас :)
Координатор УС
Мнения: 486
Регистриран на: Пет Юли 24, 2009 7:42 pm
Местоположение: Wien / Sofia
Обратна връзка:
Аватар
Координатор УС

Мнение от NiGhtPiSH »

Липсва основното :P
"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

UPDATE 15 Jul 2010

Да дам пояснения какво точно се свърши вчера:

1. Монтираха се всички тръбни връзки на горивната инсталация
2. Дооборудва се пневматиката в кабината
3. Възстановени бяха двата пневмобутона за въздушните свирки
4. Качи се изпускателната тръба на ДД
5. Демонтира се старата свирка и се сне размер за адаптиране на новата
6. ЗАпочна припасване на шибърите на директните спирачки

Какво предстои днес:

1. Монтиране на новата въздушна свирка
2. Монтиране на смукателната тръба на ДД
3. Завършване на ревизията на директните спирачки
4. Функционална проба на въздушната инсталация и отстраняване на неплътностите

п.п.: Ето и снимката на майстор Иван, който притрива директните спирачки
Изображение
Мнения: 54
Регистриран на: Пет Дек 04, 2009 11:43 am
Местоположение: Sofiq

Мнение от zhivko88 »

Намери ли се онзи болт за дюзата?
Координатор УС
Мнения: 486
Регистриран на: Пет Юли 24, 2009 7:42 pm
Местоположение: Wien / Sofia
Обратна връзка:
Аватар
Координатор УС

Мнение от NiGhtPiSH »

Намери се. Чакайти забавни снимки :D
"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

NiGhtPiSH написа:Намери се. Чакайти забавни снимки :D
UPDATE 15 Jul 2010

Днес с колегата и приятел Иван Н. Кацев се заехме да работим по плана, отбелязан по горе. Сутринта към 10:30 ч аз вече бях в мелницата, която стана любимо място на някои хора от БЛФ заради красотата в ЖП депото им и се заех да подготвя инструмента и материалите за днешните работи. В помощ ми се яви и мелничния служител и мой приятел Мирослав, който помогна да фиксираме тръбните връзки и и да ориентираме монтажа на тифоните. След като с негова помощ се отбеляза кое къде трябва да застане, Иван с идването си бе качен на покрива(на жп жаргон на "минарето") и бързо се хвана с монтажа:
Изображение

През това време аз пък побързах да разглобя проблемната директна спирачка страна пом. машинист и да видя колко търкане ще трябва. Оказа се доста, тъй като до 13:30 часа още не беше се припаснала, въпреки дружните мои и Иванови усилия. През това време Иван монтира свирките и ги засне:
Изображение

...И така, проблемът със свирките бе решен, а междувременно Мирослав ни напусна тъй като имаше работа и ние се развихрихме из кабината да уплътняваме въздушната част. И така, когато 55-228 се върна от маневра, закачихме червата, дадох крана си на първо положение, заредих си ГВР-тата и започна първата въздушна проба на "Павчо":
http://www.youtube.com/watch?v=BskOlutPQak

Установихме, че тук там има пропуски, които се оказаха от незатегната контрагайка на бутон за въздушна свирка страна машинист, която Иван бързо затегна, междувременно уплътнявайки с кълчища. И така, пак проблеми с директните спирачки, от които вече ми се повдигаше. Пак притриване, пак проби, докато въздуха на 55-228 свърши.

На приключване, направихме и няколко снимки за феновете:
Изображение

Изображение
Мнения: 54
Регистриран на: Пет Дек 04, 2009 11:43 am
Местоположение: Sofiq

Мнение от zhivko88 »

Тромбата вади много подобаващ звук! Евала за избора й! Видя се на клипа с какво се черпите по време на пробите :lol:
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

zhivko88 написа:Тромбата вади много подобаващ звук! Евала за избора й! Видя се на клипа с какво се черпите по време на пробите :lol:
Абе това не е важно, важното е, че след като се изпотихме обилно, видяхме нещо реално свършено. Да се надяваме, скоро да видим "Павел" в движение и да имам удоволствието да черпя за успешно минала пътна проба!
Координатор УС
Мнения: 629
Регистриран на: Пон Ное 27, 2006 3:34 pm
Местоположение: София
Аватар
Координатор УС

Мнение от stankos »

Браво Марио , хубава работа сте свършили !
Много съжалявам , че нямам възможност да се присъединя към бригадата !
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

stankos написа:Браво Марио , хубава работа сте свършили !
Много съжалявам , че нямам възможност да се присъединя към бригадата !
Днес най-сетне "Павчо" оживя! Дизела работи изключително добре, имаше разни тръбични проблеми по ГНА, които ще се отстранят със средства на Сдружението. Имаше и навикан помощник-машинист, тъй като доста се притесних, но все пак, той ми бе дясната ръка и щше бъде такъв и за пробата идните дни :wink:

От него чакайте повече инфо, радостен момент бе и за двама ни - за мен "Павел" е като дете, което отгледах, а за него, първия му реален досег с дизелова тяга!
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Е , то навикването на помощника е било за добро , не се и съмнявам.Нали целта е постигната - локомотивът е поставен отново на "крака".
Казвайте кога ще се отваря шампанско за първата проба.
Заключено

Обратно към “Исторически дизелов и електрически подвижен състав | Historic diesel and electrical rolling stock”

Информация