
Администратор
Заповед няма!
Снимането, когато се спазват правилата за движение в района на гарата не е забранено, поради което НК "ЖИ" не може да вземе каквито и да било мерки. Заповед от 2004 г. има, но тя се оказва, че регламентира цените за снимачни дейности за филмови продукции, реклами, медии и чужденци.
Снимането в сервитутните зони и гърловините, както и в товарни паркове и гърбици изисква инструктаж по ЗБР, поради което вероятно настъпват проблемите.
Форум "Локомотиви" предложи и се разгледа варианта с картите за достъп, които ще удостоверяват и преминатия инструктаж, поради което подканвам желаещите членове да се свържат с мен и да уточним данните за поименния списък, който ще се изготви и внесе идната седмица, в едно с мотивираното искане за съответния достъп.
Снимането, когато се спазват правилата за движение в района на гарата не е забранено, поради което НК "ЖИ" не може да вземе каквито и да било мерки. Заповед от 2004 г. има, но тя се оказва, че регламентира цените за снимачни дейности за филмови продукции, реклами, медии и чужденци.
Снимането в сервитутните зони и гърловините, както и в товарни паркове и гърбици изисква инструктаж по ЗБР, поради което вероятно настъпват проблемите.
Форум "Локомотиви" предложи и се разгледа варианта с картите за достъп, които ще удостоверяват и преминатия инструктаж, поради което подканвам желаещите членове да се свържат с мен и да уточним данните за поименния списък, който ще се изготви и внесе идната седмица, в едно с мотивираното искане за съответния достъп.
64.19

Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm

Администратор
С "Транспортна полиция" няма какво да се сяда.Labros написа:А получи ли някакви, макар и косвени обещания, че като се издадат тия карти Транспортна ще мирясатИли и с тях трябва да седнем на масата за дискусии
След като ДП-НКЖИ завери членските карти, до всички гари и РУТП се изпраща телеграма с приложение "общ вид на картата" и тя става документ, удостоверяващ достъпа да гарите и междугарията с цел фотографиране на ПЖПС.
След като видяха интереса ни към ОИ, от ДП-НКЖИ поеха да се разреши регламентиран достъп до канцелариите на деж. ръководители и диспечерските центрове за фотозаснемане на светосхемни табла и пултове на ОИ, като това ще бъде регламентирано по следния начин:
1. Достъпът става с придружаващо лице - началник-гара или друг, определен от него служител;
2. Снимачните дейности се провеждат във време, когато дежурния ръководител не е възпрепядстван, тоест не е ангажиран с изпращане, посрещане, приемане на влак или друга дейност, свързана с движението;
3. Лицата, имащи право на достъп нямат право да боравят с ОИ, както и да се намесват в работата на деж. ръководител;
За целта, при регламентиране на тези карти, това ще бъде упоменато в телеграмите. По този начин, почитателите на ОИ ще имат възможност да разгледат и се запознаят с различните инсталации в гарите, както и да обогатят съдържанието във форума на тази тематика.
64.19

Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm

Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm

Администратор
Може да се говори за инструктиране на всичките около 150 трейнспотъри, но НКЖИ може да ни поиска такса, която всеки от нас да внесе - може да не поискат и нищо. Когато ни инструктират, тогаз вече ще пуснем една заявка с мотивирано писмо за разрешаване на снимането на ЖП подвижен състав в сервитутните зони(гърловини, междугария и други съоръжения).bdz46 написа:Ясно.
ТЪЙ КАТО НЕЩАТА ОЩЕ НЕ СА ОФОРМЕНИ, ПРЕДЛАГАМ ВСЕКИ, КОЙТО ИМА КАКВО ДА ДАДЕ КАТО ИДЕЯ, ДА СЕ ИЗКАЖЕ, НЕЗАВИСИМО НА КОЙ ФОРУМ Е ИДЕЯТА!!!
След като се набележат конкретните допълнителни действия, съгласувано с трите форума ще се проведе нова среща в ДП-НКЖИ, на която ще се обсъдят вариантите и мерките за легитимност пред службите.
На срещата ще се обсъдят:
1. Значението на думата "Трейнспотинг"
2. Проблемите на практикуващите това хоби
3. Целите на спотърите
4. Идеи за решение на проблемите на спотърите
5. Необходимите административно - правни мерки за тази легализация
64.19

Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm
Похвално е, че се наемаш да се опиташ да уредиш въпроса за всички заедно. Но е много трудно. Ще изтрошиш маса нерви и време. Комунистическата банда нямала проблеми със снимането (цитирам мнението на Павел), значи карти не им трябват. А и инструктаж за 150 човека в дата, на която да присъстват максимално хора трудно ще се уйдурдиса. Не звучи колегиално, но дай да се оправим ние. А и още повече, че са ти казали вчера в НК ЖИ всеки форум сам да се оправя.

Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm
Именно това имам предвид. Плюят по Форума и по Марио, а искат той да им уреди всичко. Мамини синчета. Удобно е да се стои на стола пред компютъра и да се чекнеш с празни приказки какви сме били и какъв е Марио.
Никаква реклама не сме си правили по телевизията. Има проблем, засягащ всички практикуващи това хоби. Проблема се изказа, даде му се гласност. От страна на Форум Локомотиви се подходи експресно за разрешението на казуса, решението е издаването на карти. Който форум или която личност иска да ходи и да си вади. Това тука не е благотворителна организация и Марио да търчи да вади на всички.
Никаква реклама не сме си правили по телевизията. Има проблем, засягащ всички практикуващи това хоби. Проблема се изказа, даде му се гласност. От страна на Форум Локомотиви се подходи експресно за разрешението на казуса, решението е издаването на карти. Който форум или която личност иска да ходи и да си вади. Това тука не е благотворителна организация и Марио да търчи да вади на всички.
lok45111 написа: Снимането по гарите не е забранено.
Разберете се вие тук (понеже ваша е инициативата) най-накрая какво и къде е забранено и тези карти какво право ще дават и къде, защото очевидно все още много хора не са наясно за какво се борят, от какво се оплакват и какво искат.lok45111 написа: ... Картите са за достъп до обекти на НКЖИ и разни централизации
В този си вид цялата "инициатива" е тотално мазало и поражда само повсеместни разправии.

А така. Решението наистина е картите. Аз имам предложение - да се издаде разрешение за снимане на целия форум и копие от документа да държи админа, оттам нататък всеки да си има карта, на която да пише какво може и не може да се снима и, че е издадено разрешение номер еди кой си от еди коя си дата и евентуално при нужда всеки да си има ксерокопие. Така мисля, че трябва да се направи или от НК ЖИ да изпратят копие на документа за разрешение по гарите с образец на картите като това 2-рото ми се вижда по-приемливо. За всичко останало казано съм напълно съгласен и очаквам с нетърпение по-нататъшното развитие на кампанията.Labros написа:Именно това имам предвид. Плюят по Форума и по Марио, а искат той да им уреди всичко. Мамини синчета. Удобно е да се стои на стола пред компютъра и да се чекнеш с празни приказки какви сме били и какъв е Марио.
Никаква реклама не сме си правили по телевизията. Има проблем, засягащ всички практикуващи това хоби. Проблема се изказа, даде му се гласност. От страна на Форум Локомотиви се подходи експресно за разрешението на казуса, решението е издаването на карти. Който форум или която личност иска да ходи и да си вади. Това тука не е благотворителна организация и Марио да търчи да вади на всички.


Администратор
Аз по - горе писах какво ще направим. Събираме се от трите форума с по един представител(поне един) и сядаме да осбъдим най - удачния вариант. Проблема със снимането е следния.bdz46 написа:Разберете се вие тук (понеже ваша е инициативата) най-накрая какво и къде е забранено и тези карти какво право ще дават и къде, защото очевидно все още много хора не са наясно за какво се борят, от какво се оплакват и какво искат.
В този си вид цялата "инициатива" е тотално мазало и поражда само повсеместни разправии.
МОЖЕШ ДА СНИМАШ ОТ ПЕРОНА, НО АКО ТРЪГНЕШ КЪМ ГЪРЛОВИНАТА И ТЪЙ НАТАТЪК МОГАТ ДА ТИ СЪЗДАДАТ ПРОБЛЕМИ, ЗАЩОТО ЗА ГРАЖДАНИ Е ЗАБРАНЕНО ХОДЕНЕТО ИЗВЪН ПЕРОНИТЕ!!!
От тук идва и самия основен първоизточник на проблема. Достъпът до сервитутни зони(каквито са гърловините, междугарията и разните му товарни райони) е контролиран и то заради общата безопасност - все пак мотаенето около стрелки и т.н. крие рискове ако човек не знае как да се пази. Поради това, от НКЖИ могат да инструктират снимащите люде и да им се даде разрешение, издадено на базата на поименните списъци и писмата.
Казуса е действително заплетен и на мен също ми трябваше известно време, когато бях на срещата в НКЖИ, за да го проумея. Хем не е забранено снимането, хем проблеми има, хем Полицията си измисля някаква заповед, която така и не бе намерена в деловодството на НКЖИ.
Поради тия причини, за да ги изчистим тези проблеми, редно е да се представят исканите списъки и писма и да се реши проблема веднъж за винаги - дали ще се издават карти или по друг начин, но трябва по някакъв начин да се удостовери, че всички тия сто и колко фотографи са инструктирани и имат право да се придвижват извън пероните в гаровите и маневрени райони с цел фотографиране на подвижен ЖП състав.
Това е в общи линии.
64.19

Какво стана по въпроса, някакво раздвижване? Имаше ли среща с НКЖИ и транспортна полиция?
Информация
Модератори