Страница 5 от 20

Публикувано на: Нед Окт 04, 2009 11:17 am
от Nikss
Ясно, разбрах. Благодаря и на двама ви. Изяснихте ми доста неща, тъй като съм спорил и с машинисти и имах съвсем друга представа за въпросните медни контакти. :)

Публикувано на: Нед Окт 04, 2009 2:07 pm
от borislaviv
Да добавя нещо за реле 410.То следи АТП да не остане на междинна позиция, чрез блокировка S-T,която ако АТП остане на междинна позиция загубва захранване реле 410 и неговите контакти 5-6 прекъсват веригата на ГВП .Само че има малка подробност. Времето за изключване на реле410 е около 1-2 секунди. А по време на набиране на позиции мощните съпротивления на АТП остават под товар максимум за 140милисекунди, даже и по-малко. Ако АТП остане на междинна позиция, докато отпадне 410 за1-2s, това време е направо цяла вечност за съпротивленята и те не издържат и се стопяват.Поне аз не съм видял оцелели съпротивления.Може и да има случаи, но аз не съм.От това следва,че специално за това реле,чехите нащо са пропуснали в защитата на АТП.

Публикувано на: Пет Окт 09, 2009 11:29 pm
от Mario Evstatiev
Релето 410 в оригинал е изпълнено с електролитен кондензатор, който е слабото място. Иначе по конструкция, това реле е най - обикновено соленоидно от типа R3N, широко използвани с различен брой контакти в оперативните вериги на ЕЛ 41 - 45. Когато кондензатора даде фира, машиниста няма избор освен да шунтира или подклини релето, поради което ако АТП недай Боже забави скоростта на въртенето си или остане на междинна позиция, съпротивленията ще прегреят, ще се стопят и ще предизвикат локално запалване в някои случаи. Според мен, нелоша идея е замяната на р. 410 с електронно, подобно на времевото реле 406 за вентилацията, което напоследък се внедрява в депата.

Публикувано на: Пон Окт 12, 2009 10:30 pm
от borislaviv
По моему електронно реле няма да реши проблема.Защото реле 410 изключва след 1-2сек. ако АТП остане на междинна позиция.Не е проблем да е електронно, проблемът е, че трябва да има известна задръжка, защото в противен случай то ще отпада на всяка набрана позиция,защото при набиране на позиции, се минава и през междинна позиция.

Публикувано на: Вто Окт 13, 2009 12:32 am
от 42 072.9
Както някой би казал - защо ще решаваме следствието чрез релета, а не директно проблема без АТП.

Публикувано на: Вто Окт 13, 2009 7:17 am
от Mario Evstatiev
42 072.9 написа:Както някой би казал - защо ще решаваме следствието чрез релета, а не директно проблема без АТП.
Аз не мисля, че локомотивите с АТП трябва да се модернизират до един, само заради лошия ремонт на превключвателите. Просто се правят стендове за програмиране на АТП и проблема ще се реши. Но като няма и части - това е, ще дават фира.

Публикувано на: Пон Окт 26, 2009 9:57 am
от VESO
Въпрос към знаещите - какво точно става в локомотива (визирам светването на посочените лампи)?

Към напредналите - познай коя е машината. :D

Публикувано на: Пон Окт 26, 2009 12:43 pm
от 44-134
Повреда компресори. А да познаеш коя е машината е се едно по едно яйце да познаеш бяла ли е била кокошката или черна.

Публикувано на: Пон Окт 26, 2009 3:29 pm
от borislaviv
То видеоклипа е тип "Бой на негри в тъмна нощ",но ми се видя,че свети лампа помпи.

Публикувано на: Пон Окт 26, 2009 7:02 pm
от amon
Втори компресор + пожар. ???

Публикувано на: Пон Окт 26, 2009 7:31 pm
от rexkos
VESO написа: Към напредналите - познай коя е машината. :D
Лок. 43 515, влак 4646, междугарие Димитровград-север - Меричлери. Дата XX.XX.2008.

Публикувано на: Пон Окт 26, 2009 7:43 pm
от bdz46
Може... ако 43 515 има реостат.
Това е Р-ка. Вижда се реостатния контролер.

Публикувано на: Пон Окт 26, 2009 8:00 pm
от rexkos
Може и да се бъркам с друг нощен клип на Весо с 43 515, ама като нищо не се вижда...

Публикувано на: Пон Окт 26, 2009 9:08 pm
от Mario Evstatiev
Днес екип на Форум "Локомотиви" бе любезно посрещнат от г-н Иван Иванов, ръководител "Ремонт ел локомотиви" в БДЖ - Трансимпекс - Русе. Целта на посещението бе установяване хода на ремонта на ел. локомотивите и ЕМВ, като констатациите, които направихме бяха повече от убеждаващи, че качеството на ремонта в бившия ЛВЗ- Русе е повече от добър. Въпреки това, БДЖ не превежда пари, поради което годната 44 088 седи и чака плащане, а работата по 45 179, която в момента е на състояние "нов локомотив" е замразена. Редно е някой да се усети и да поднови големите ремонти в ЛВЗ, защото хората се стараят повече от нужното.

Казаното е подкрепено със снимки, които като се върна в Сф ще кача :wink:

Публикувано на: Пон Окт 26, 2009 9:11 pm
от borislaviv
Сега като го разгледах по-внимателно разбрах,че нищо не става.Просто локомотивът е бил със свален пантограф, вероятно заради ставка и при вдигането му компресорите заработват и сигналните лампи по една си загасват.Бях се объркал с лампа помпи, но се оказа лампа за "0" позиция.То в тази тъмница!