

Да добавя нещо за реле 410.То следи АТП да не остане на междинна позиция, чрез блокировка S-T,която ако АТП остане на междинна позиция загубва захранване реле 410 и неговите контакти 5-6 прекъсват веригата на ГВП .Само че има малка подробност. Времето за изключване на реле410 е около 1-2 секунди. А по време на набиране на позиции мощните съпротивления на АТП остават под товар максимум за 140милисекунди, даже и по-малко. Ако АТП остане на междинна позиция, докато отпадне 410 за1-2s, това време е направо цяла вечност за съпротивленята и те не издържат и се стопяват.Поне аз не съм видял оцелели съпротивления.Може и да има случаи, но аз не съм.От това следва,че специално за това реле,чехите нащо са пропуснали в защитата на АТП.

Администратор
Релето 410 в оригинал е изпълнено с електролитен кондензатор, който е слабото място. Иначе по конструкция, това реле е най - обикновено соленоидно от типа R3N, широко използвани с различен брой контакти в оперативните вериги на ЕЛ 41 - 45. Когато кондензатора даде фира, машиниста няма избор освен да шунтира или подклини релето, поради което ако АТП недай Боже забави скоростта на въртенето си или остане на междинна позиция, съпротивленията ще прегреят, ще се стопят и ще предизвикат локално запалване в някои случаи. Според мен, нелоша идея е замяната на р. 410 с електронно, подобно на времевото реле 406 за вентилацията, което напоследък се внедрява в депата.
64.19
По моему електронно реле няма да реши проблема.Защото реле 410 изключва след 1-2сек. ако АТП остане на междинна позиция.Не е проблем да е електронно, проблемът е, че трябва да има известна задръжка, защото в противен случай то ще отпада на всяка набрана позиция,защото при набиране на позиции, се минава и през междинна позиция.
Мнения: 1658
Регистриран на: Съб Фев 18, 2006 11:52 am

Администратор
Аз не мисля, че локомотивите с АТП трябва да се модернизират до един, само заради лошия ремонт на превключвателите. Просто се правят стендове за програмиране на АТП и проблема ще се реши. Но като няма и части - това е, ще дават фира.42 072.9 написа:Както някой би казал - защо ще решаваме следствието чрез релета, а не директно проблема без АТП.
64.19
Въпрос към знаещите - какво точно става в локомотива (визирам светването на посочените лампи)?
Към напредналите - познай коя е машината.
Към напредналите - познай коя е машината.

Може... ако 43 515 има реостат.
Това е Р-ка. Вижда се реостатния контролер.
Това е Р-ка. Вижда се реостатния контролер.
Последно промяна от bdz46 на Пон Окт 26, 2009 8:05 pm, променено общо 1 път.

Администратор
Днес екип на Форум "Локомотиви" бе любезно посрещнат от г-н Иван Иванов, ръководител "Ремонт ел локомотиви" в БДЖ - Трансимпекс - Русе. Целта на посещението бе установяване хода на ремонта на ел. локомотивите и ЕМВ, като констатациите, които направихме бяха повече от убеждаващи, че качеството на ремонта в бившия ЛВЗ- Русе е повече от добър. Въпреки това, БДЖ не превежда пари, поради което годната 44 088 седи и чака плащане, а работата по 45 179, която в момента е на състояние "нов локомотив" е замразена. Редно е някой да се усети и да поднови големите ремонти в ЛВЗ, защото хората се стараят повече от нужното.
Казаното е подкрепено със снимки, които като се върна в Сф ще кача
Казаното е подкрепено със снимки, които като се върна в Сф ще кача

64.19
Информация
Модератори