Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

Ясно, разбрах. Благодаря и на двама ви. Изяснихте ми доста неща, тъй като съм спорил и с машинисти и имах съвсем друга представа за въпросните медни контакти. :)
Мнения: 323
Регистриран на: Чет Фев 05, 2009 12:26 am
Местоположение: Bulgaria

Мнение от borislaviv »

Да добавя нещо за реле 410.То следи АТП да не остане на междинна позиция, чрез блокировка S-T,която ако АТП остане на междинна позиция загубва захранване реле 410 и неговите контакти 5-6 прекъсват веригата на ГВП .Само че има малка подробност. Времето за изключване на реле410 е около 1-2 секунди. А по време на набиране на позиции мощните съпротивления на АТП остават под товар максимум за 140милисекунди, даже и по-малко. Ако АТП остане на междинна позиция, докато отпадне 410 за1-2s, това време е направо цяла вечност за съпротивленята и те не издържат и се стопяват.Поне аз не съм видял оцелели съпротивления.Може и да има случаи, но аз не съм.От това следва,че специално за това реле,чехите нащо са пропуснали в защитата на АТП.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Релето 410 в оригинал е изпълнено с електролитен кондензатор, който е слабото място. Иначе по конструкция, това реле е най - обикновено соленоидно от типа R3N, широко използвани с различен брой контакти в оперативните вериги на ЕЛ 41 - 45. Когато кондензатора даде фира, машиниста няма избор освен да шунтира или подклини релето, поради което ако АТП недай Боже забави скоростта на въртенето си или остане на междинна позиция, съпротивленията ще прегреят, ще се стопят и ще предизвикат локално запалване в някои случаи. Според мен, нелоша идея е замяната на р. 410 с електронно, подобно на времевото реле 406 за вентилацията, което напоследък се внедрява в депата.
64.19
Мнения: 323
Регистриран на: Чет Фев 05, 2009 12:26 am
Местоположение: Bulgaria

Мнение от borislaviv »

По моему електронно реле няма да реши проблема.Защото реле 410 изключва след 1-2сек. ако АТП остане на междинна позиция.Не е проблем да е електронно, проблемът е, че трябва да има известна задръжка, защото в противен случай то ще отпада на всяка набрана позиция,защото при набиране на позиции, се минава и през междинна позиция.
Зам. Администратор
Мнения: 1658
Регистриран на: Съб Фев 18, 2006 11:52 am
Аватар
Зам. Администратор

Мнение от 42 072.9 »

Както някой би казал - защо ще решаваме следствието чрез релета, а не директно проблема без АТП.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

42 072.9 написа:Както някой би казал - защо ще решаваме следствието чрез релета, а не директно проблема без АТП.
Аз не мисля, че локомотивите с АТП трябва да се модернизират до един, само заради лошия ремонт на превключвателите. Просто се правят стендове за програмиране на АТП и проблема ще се реши. Но като няма и части - това е, ще дават фира.
64.19
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Въпрос към знаещите - какво точно става в локомотива (визирам светването на посочените лампи)?

Към напредналите - познай коя е машината. :D
Мнения: 665
Регистриран на: Пет Юли 21, 2006 7:49 pm
Местоположение: По
Обратна връзка:

Мнение от 44-134 »

Повреда компресори. А да познаеш коя е машината е се едно по едно яйце да познаеш бяла ли е била кокошката или черна.
Най-великата доблест не е в това никога да не паднеш, а да се изправиш всеки път, когато паднеш.
Мнения: 323
Регистриран на: Чет Фев 05, 2009 12:26 am
Местоположение: Bulgaria

Мнение от borislaviv »

То видеоклипа е тип "Бой на негри в тъмна нощ",но ми се видя,че свети лампа помпи.
Модератор
Мнения: 362
Регистриран на: Сря Дек 10, 2008 9:32 pm
Местоположение: София
Аватар
Модератор

Мнение от amon »

Втори компресор + пожар. ???
ОП ''Среден ремонт електровози'' - Подуене
Мнения: 3359
Регистриран на: Сря Фев 15, 2006 10:28 pm
Местоположение: Костинброд, София

Мнение от rexkos »

VESO написа: Към напредналите - познай коя е машината. :D
Лок. 43 515, влак 4646, междугарие Димитровград-север - Меричлери. Дата XX.XX.2008.
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

Може... ако 43 515 има реостат.
Това е Р-ка. Вижда се реостатния контролер.
Мнения: 3359
Регистриран на: Сря Фев 15, 2006 10:28 pm
Местоположение: Костинброд, София

Мнение от rexkos »

Може и да се бъркам с друг нощен клип на Весо с 43 515, ама като нищо не се вижда...
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Днес екип на Форум "Локомотиви" бе любезно посрещнат от г-н Иван Иванов, ръководител "Ремонт ел локомотиви" в БДЖ - Трансимпекс - Русе. Целта на посещението бе установяване хода на ремонта на ел. локомотивите и ЕМВ, като констатациите, които направихме бяха повече от убеждаващи, че качеството на ремонта в бившия ЛВЗ- Русе е повече от добър. Въпреки това, БДЖ не превежда пари, поради което годната 44 088 седи и чака плащане, а работата по 45 179, която в момента е на състояние "нов локомотив" е замразена. Редно е някой да се усети и да поднови големите ремонти в ЛВЗ, защото хората се стараят повече от нужното.

Казаното е подкрепено със снимки, които като се върна в Сф ще кача :wink:
64.19
Мнения: 323
Регистриран на: Чет Фев 05, 2009 12:26 am
Местоположение: Bulgaria

Мнение от borislaviv »

Сега като го разгледах по-внимателно разбрах,че нищо не става.Просто локомотивът е бил със свален пантограф, вероятно заради ставка и при вдигането му компресорите заработват и сигналните лампи по една си загасват.Бях се объркал с лампа помпи, но се оказа лампа за "0" позиция.То в тази тъмница!
Публикувай отговор

Обратно към “Локомотиви серия 43, 44 и 45 | Electric locomotives series 43, 44, 45”

Информация