Страница 5 от 17

Публикувано на: Пон Сеп 21, 2009 7:33 pm
от bdz46
Няма изпълнителен апарат, нито РУКЗ.
Ако беше РУКЗ щеше да има изходни сигнали.

Публикувано на: Пон Сеп 21, 2009 7:34 pm
от Mario Evstatiev
bdz46 написа:Няма изпълнителен апарат, нито РУКЗ.
Ако беше РУКЗ щеше да има изходни сигнали.
Следователно по смисъла на дефиниране на категориите гари, Септември теснопътна се вози "без ОИ". При стрелочника трябва да има ключ за управление на входния светофор обаче.

Публикувано на: Пон Сеп 21, 2009 7:43 pm
от bdz46
Естествено.
Някой да има спомени от механичната цинтрализация на Радомир?

Публикувано на: Пон Сеп 21, 2009 7:53 pm
от Mario Evstatiev
bdz46 написа:Естествено.
Някой да има спомени от механичната цинтрализация на Радомир?
Не, нямам спомени, но предполагам е аналогична на сръбските такива, една от които имам заснета някъде из архивите си.

Публикувано на: Пон Сеп 21, 2009 8:33 pm
от LALich
lz1tee написа:
lok45111 написа:
VESO написа: Наско е снимал това на Брусарци.
ОИ на гара Брусарци е МРЦ МН68М, същата е и на гара Бойчиновци и гара Тулово.
Поправка:
Това е немска инсталция модел WSSB GS-I, с немаршрутизирани маневри, тези които имат маршрутизирани маневри са GS-II.
На снимката МРЦ на гара Брусарци е WSSB тип GS-II .Само GS-II биват с маршрутизирани и немаршрутизирани маневри.При GS-II обръщането на стрелките става с 2 бутона (СИБ и СГОБ). СИБ-Стрелкови Индивидуален Бутон т.е. бутона на самата стрелка и СГОБ-Стрелкови Групов Обръщателен Бутон(по един за всяка гърловина).Бутона СГОБ,Коловозните Бутони липсват при варианта GS-I.Има и голяма разлика м/у Помощните Пломбирани Бутони на GS-I и GS-II .Това са по-основните разлики.На гара ТУЛОВО МРЦ-то е WSSB GS-I.

Публикувано на: Пон Сеп 21, 2009 8:35 pm
от desiro_man
ЕМЦ/изпълнитеен апарат/ на Свиленград

http://www.foto.bg/showphoto.php?photo= ... puser=6126
http://www.foto.bg/showphoto.php?photo= ... puser=6126
http://www.foto.bg/showphoto.php?photo= ... puser=6126
http://www.foto.bg/showphoto.php?photo= ... puser=6126
http://www.foto.bg/showphoto.php?photo= ... puser=6126

Разпитах дежурния за ЕМЦ по негови думи "Често дава фира";"На гърчулята докато не им светнат две зелени ,не тръгват":Д

Публикувано на: Пон Сеп 21, 2009 8:44 pm
от Mario Evstatiev
На Брусарци и Бойчиновци е GS-II, много удобна за работа централизация.

desiro_man , браво за ЕМЦ-то на Сви. От това, което се вижда, забелязвам, че гарата е по обикновената сигнализация с комбинирани светофори. Освен това, от надписа горе в дясно на светосхемното табло се вижда, че това е ЕМЦ-М 70, което би рекло ЕМЦ модифицирана 1970 г.

Публикувано на: Пон Сеп 21, 2009 8:55 pm
от desiro_man
Прякорът на Свиленградкото ЕМЦ е "Реликвата" :lol:

Публикувано на: Пон Сеп 21, 2009 8:57 pm
от Mario Evstatiev
desiro_man написа:Прякорът на Свиленградкото ЕМЦ е "Реликвата" :lol:
Е пак е по - добре от гарите с Маршово - Ръчна "централизация" по 16-та линия :lol:

Публикувано на: Пон Сеп 21, 2009 8:59 pm
от LALich
desiro_man написа:ЕМЦ/изпълнително -разпоредителен апарат/ на Свиленград

http://www.foto.bg/showphoto.php?photo= ... puser=6126
http://www.foto.bg/showphoto.php?photo= ... puser=6126
http://www.foto.bg/showphoto.php?photo= ... puser=6126
http://www.foto.bg/showphoto.php?photo= ... puser=6126
http://www.foto.bg/showphoto.php?photo= ... puser=6126

Разпитах дежурния за ЕМЦ по негови думи "Често дава фира";"На гърчулята докато не им светнат две зелени ,не тръгват":Д
При ЕМЦ/изпълнително -разпоредителен апарат/ в едната гърловина ръчките с "палците"(КСР) са боядисани в Червен цвят т.е. маршрутите и стрелките (със "Сините ръчки"-СР) се подготвят от Деж. рък.,а в другата гърловина са в Зелен цвят и с тях Деж. рък. разпорежда на постовия стрелочник на кой коловоз да подготви маршрута за приемане или изпращане на влак.На ЕМЦ с ''Разпоредителен апарат" Ръчките са боядисани в "Зелен цвят"(гара Г.Оряховица-пътническа),а това си е чисто ЕМЦ само с "Изпълнителен апарат".

Публикувано на: Пон Сеп 21, 2009 9:02 pm
от Mario Evstatiev
В гара Горна Оряховица - пътническа е само разпоредителен апарат, на първа страница в темата съм го заснел(актуална снимка);

В Червен Бряг е разпоредително - изпълнителен апарат, в едната гърловина е изпълнителен, в другата разпоредителен;

На Свиленград е изпълнителен апарат;

Драгоман също е с ЕМЦ с изпълнителен апарат и маневрени шкафове в двата поста;

Публикувано на: Пон Сеп 21, 2009 9:31 pm
от bdz46
По моите книги го пише централен апарат.
desiro_man написа:"На гърчулята докато не им светнат две зелени ,не тръгват":Д
На Кулата беше обратното - не признаваха червеното, нито максималната скорост. Сега заради новата ОИ ги накараха да признават светофорите.

Публикувано на: Пон Сеп 21, 2009 11:41 pm
от VESO
Едно уточнение във връзка със снимките , подадени от Desiro_man.От гара Свиленград линията продължава до границата с Турция , като има няколко спирки - сп. Свиленград , Генералово , Кап. Андреево (бивша гара) и граничният пункт Свиленград граница - изток (идентичен е с този на Калотина запад).Чак тогава линията навлиза в неутралната зона , а след това и в югоизточната ни съседка , където първата гара - Kapicule е почти веднага в турската територия.Това са 22 км , докато разстоянието на наша територия с въпросните 3 спирки и граничния пункт , намиращ се на ж.п. линията е 20 км.Откъм гръцка страна километрите са 13 , като първо се намира граничен пункт Свиленград - граница (на него , както и на Свиленград граница - изток не спират никакви влакове) , следват още 2 км в неутралната зона и след още един на гръцка територия (общо 16) е първата гара - ΔΙΚΑΙΑ.

Публикувано на: Вто Сеп 22, 2009 12:36 pm
от Nikss
Марио, добре си снимал ЕМЦ-то на Чб, добре са ти обяснили принципа на действие, а попита ли ги да ти разкажат легендите за "парчето"? :D Доста инциденти са станали на него, сега е доста занемарено, но според мен идеално би пасвало на пристигащия ПВ 20101 и заминаващия КПВ 20232, обслужвани с ЕМВ 32. 8) Обаче V=25 km/h трябва, траверсите са поизгнили, релсите са ръждясали и 40 ще е много.

Публикувано на: Сря Сеп 23, 2009 7:07 am
от Mario Evstatiev
bdz46 написа:Няма изпълнителен апарат, нито РУКЗ.
Ако беше РУКЗ щеше да има изходни сигнали.
След направено проучване от моя страна се установи, че гара Септември - теснопътна има РУКЗ с изпълнителен апарат, разположен в стрелочния пост. След дадена от деж. ръководител заповед чрез телефонограма, стрелочника подготвя маршрута и чрез съответните ключове осигурява маршрута, след което нарежда вход. Изходен сигнал не се нарежда, а влаковете заминават само по заповед на деж. ръководител и с телефонограма до стрелочника за подготвен маршрут на заминаващия влак.

Ето изпълнителния апарат на Септември - теснопътна:
Изображение