Страница 4 от 7

Публикувано на: Пон Ное 02, 2009 4:35 pm
от Tramway
bdz46 написа:Във филма по BahnTV беше отделена доста голяма част за България, в сравнение с другите страни, от където е минавал влака.
Не беше пропусната и ситуацията с окопаните вагони и тяхното вадене.
Защото тук са бяха погрижили да осигурят достатъчно много "йекшън" и меко казано нестандартни ситуации.
Ето още репортажи:
http://www.bahntv-online.de/btvo/site/i ... ids=141834
http://www.bahntv-online.de/btvo/site/i ... ids=142048

Публикувано на: Сря Ное 04, 2009 7:16 am
от Mario Evstatiev
Tramway написа:
bdz46 написа:Във филма по BahnTV беше отделена доста голяма част за България, в сравнение с другите страни, от където е минавал влака.
Не беше пропусната и ситуацията с окопаните вагони и тяхното вадене.
Защото тук са бяха погрижили да осигурят достатъчно много "йекшън" и меко казано нестандартни ситуации.
Ето още репортажи:
http://www.bahntv-online.de/btvo/site/i ... ids=141834
http://www.bahntv-online.de/btvo/site/i ... ids=142048
Бае, първо отново добре дошъл на форума!

У нас като цяло се стараят да съсипят всичко, организирано с мъка и желание. Факта, че само поради лична обида на някого, 16-01 не върви, е повече от показателен. Да не говорим за другите перипетии с "нулата" и 15-215. Тя последната машина, май така няма и да тръгне.

Публикувано на: Вто Яну 19, 2010 12:06 pm
от pavkata_zaraboy86
И като се е заговорило за съсипване,за жалост още два актуални кадъра, излюстриращи това. В случая става дума за музейния локомотив, който е изложен пред гарата в Стара Загора. Само допреди месец от годината на плочата беше "изядена" само една цифра от незнайни вандали. А когато отидох до Стара Загора през последния уикенд, с ужас видях следното нещо: :cry:


http://www.foto.bg/data/6909/002312.jpg

http://www.foto.bg/data/6909/002511.jpg

А за сравнение, ето как изглеждаше този паметник на културата преди 2 години:

http://www.railwaymodeling.com/gallery/ ... 6-145.html

Без коментар, както се казва....

Публикувано на: Вто Яну 19, 2010 12:22 pm
от Tramway
Павка, сърцето ми са къса, като я гледам таз машина как малко по малко изчезва. А още по-силно боли, след като си я видял как след заводски ремонт пристига под пара на собствен ход от София до Стара Загора..... Имахме намерение преди години да я свалим от там и да я върнем в експлоатация, но операцията струваше скъпо, а общината, на която беше предадена 28.48 и която не положи никакви грижи да я опази, категорически отказа да участва с някакви средства. Сега вече е безмислено.

Публикувано на: Вто Яну 19, 2010 12:23 pm
от pavkata_zaraboy86
За съжаление наистина такс се получава май...

Публикувано на: Вто Яну 19, 2010 12:25 pm
от Mario Evstatiev
pavkata_zaraboy86 написа:За съжаление наистина такс се получава май...
Катовсичко в тая държава, 28-48 ще си изгние там докато започне да се разпада, стане опасна и общината я нареже за старо желязо. Така ги виждам неата.

Публикувано на: Вто Яну 19, 2010 12:34 pm
от Tramway
lok45111 написа:Катовсичко в тая държава, 28-48 ще си изгние там докато започне да се разпада, стане опасна и общината я нареже за старо желязо. Така ги виждам неата.
И не само ти ги виждаш тъй. Мои приятели от СЗ преди време дочули приказки между общински съветници колко тона желязо стои неоползотворено на гаровия площад и само го загрозява и заема място....

Публикувано на: Вто Яну 19, 2010 1:42 pm
от VESO
Аз когато я видях отблизо , в будката беше пълно със спринцовки и презервативи.

Публикувано на: Вто Яну 19, 2010 8:50 pm
от pepino1990
VESO написа:Аз когато я видях отблизо , в будката беше пълно със спринцовки и презервативи.
Наркоманите се крият,хубаво пално със спринцовки ама нема ли къде да се ......... ,та точно там бе.Хотели,мотели квот се сетиш има.Вече започвам да се отвращавам от нацията,най-вече от подрастващото население,то освен некои пубери друг не мисля че може да направи точно това на такова място. (puke)

Публикувано на: Пет Фев 04, 2011 1:47 pm
от kassy
Здравейте,
изчетох доста постове като гост, но не можах да се сдържа да не изкажа възхищението си от реставрацията на стари локомотиви.Не съм виждал действащ парен локомотив и ще ми е изключително интересно да го видя наживо.За мен е цяло чудо как са се движели тези машини!Това е специализиран форум и навярно за повечето участници всичко е ясно , но аз като не запознат бих искал да си изясня някой неясноти.Например машиниста кара влака, но каква
е функцията на помошник машиниста и огняра?Наблюдават горивния процес навярно?

Публикувано на: Пет Фев 04, 2011 3:24 pm
от Tramway
Длъжността огняр е закрита през 1958г.

Задълженията на помощник машиниста са:
1. Поддържане на подходящ огън чрез подмятане на въглища и управление на мазутната дюза с оглед необходимото парообразуване в зависимост от профила на пътя, масата на влака, скоростта, спиранията и престоите и т.н.
2. Следене и поддържане на парното налягане в котела.
3. Следене и поддържане на водното ниво в котела в зависимост от профила на пътя.
4. Следене и потвърждаване на сигналите.
5. Мазане на машината.
6. Чистене и оправяне на огъня заедно с машиниста.
7. Чистене на димната камера от мусор.
8. Зареждане с вода, въглища, мазут и пясък заедно с машиниста.
9. Изписване на масла и други консумативи.
10. Миене и поддържане на чистота в будката и на цялата машина.
11. Подреждане на инструментите и останалия инвентар.

Публикувано на: Пет Фев 04, 2011 4:18 pm
от VESO
Че то помощника има повече задължения от машиниста.За него остава само да кара машината и да следи сигналите по пътя.

Интересно ми е какви са причините , довели до закриване на длъжността "огняр" - финансови (което ме съмнява) , обективна невъзможност за побиране на 3-ма души в тясна будка , неефективност на изпълняваните задачи , или нещо друго? Нека запознатите да вземат становище , понеже това премахване на огнярите през още през 1958 г. ми се вижда твърде странно.Именно тогава функциите на огняра са иззети и възложени на помощник - машиниста.

Публикувано на: Пет Фев 04, 2011 5:59 pm
от Tramway
Причината е масовото мазутиране на всички машини доставка след 1930г, което до известна степен облекчи работата по огъня. Обаче огромният брой стари машини си остана само на кюмюр и за тях по най-тежките профили даваха по двама помощници.

Не случайно старите железничари казват, че помощникът кара влака, защото той трябва идеално да познава особеностите на пътя за да знае кога колко да мята, каква пара да прави, колко вода да качае и куп други. Най-лесно е да въртиш ръчага, да дърпаш свирката и да биеш петаци по врата на помощника. За туй комбинираха млад машинист с печен помощник, особено при товарно движение и големи баири, и опитен машинист с новобранец помощник за пътнишки влакове и маневра.

Публикувано на: Пет Фев 04, 2011 8:41 pm
от VESO
Благодаря за разясненията , предполагам по онова време помощниците са изглеждали като културисти.А и къде другаде ще имаш възможност за такива тренировки на мускулите.
......опитен машинист с новобранец помощник за пътнишки влакове и маневра.
Представям си ентусиазма на помощника в такива случаи. :lol:

Публикувано на: Пет Фев 04, 2011 11:02 pm
от dido73
VESO написа:Благодаря за разясненията , предполагам по онова време помощниците са изглеждали като културисти.А и къде другаде ще имаш възможност за такива тренировки на мускулите.
......опитен машинист с новобранец помощник за пътнишки влакове и маневра.
Представям си ентусиазма на помощника в такива случаи. :lol:
Представи си ги и бухащи и давещи се от силикоза на белите дробове. Ако има живи и видят в какви условия работят машинистите на Desiro ще им иде да се обесят.