Страница 4 от 10

Маневрени дизелови локомотиви

Публикувано на: Нед Май 18, 2008 9:59 am
от choveka_vlak
Един работещ ГАНЦ!, http://images26.snimka.bg/005879186.jpg :lol:

Публикувано на: Нед Май 18, 2008 10:44 am
от VESO
Много сполучливо е уловен с пушещия комин! Снимката от КЦМ-то ли е? :D
Жалко , че машината не идва към Пловдив , а стои само в комбината.

Маневрени дизелови локомотиви

Публикувано на: Нед Май 18, 2008 5:09 pm
от choveka_vlak
Да от там е ... но пък една жива реликва вече, достатъчно се е трудил от 70-седемсетте години на миналия век та до днес!, а и вижда се ДОСТОЕН-дежурен!,. :wink:

Публикувано на: Нед Май 18, 2008 9:32 pm
от VESO
На мен ми е интересно , ако се наложи , от къде се намират части за поддръжката на този "мохикан". :? Единствените негови събратя , които все още потропват по релсите се намират в Русе.Не знам само какво се е случило с една друга 51-00-ца.Тя се намира в Белово и доколкото са ми казвали , е със стария си номер.

Маневрени дизелови локомотиви

Публикувано на: Пон Май 19, 2008 5:43 am
от choveka_vlak
Каквото е събирано през годините, и каквото е останало иначе се славят като доста безпроблемни по време на експлоатация. От 1986-та до 1996-та е периода в който аз работих на тях, не помня тежки аварии. Естествено сработването на двигателя и минаването през определените ремонти. Доста колеги доволни от работата си на тях, казват "Ганчо е славна машинка". А за машината в Белово съм чувал, че я прибират в някое от халетата на завода по навътре, защото стоеки в нейното си хале пак била изложена на посегателства. Чу се и че била продадена, но кое вярното не мога да кажа.

Публикувано на: Нед Юни 01, 2008 10:59 pm
от SON_OF_JUDAS
Преди години е имало спор коя серия да остане 52 или 51 . Гарите обслужвани от 52ра били много доволни защото локомотивите правели много бързо маневрата. А това е, защото в 52рата серия няма регистриращ скоростомер, следователно машинистът превишава и за това се постига резултат за по кратко време.

ман.локомотиви

Публикувано на: Пон Юни 02, 2008 1:49 pm
от shotik
Не съм съгласен с тази теория.Работил съм и на двете серии и категорично казвам че с 51 серия се прави по бързо маневра защото при обръщане на хода при 52 серия трябва да се спре и тогава да се обърне хода заради зъбната предавка,докато на 51 на "О" позиция може да се превключи и само щом спре лок. веднага да набираш позиции за тръгване обратно.В разпределителните гари точно затова се ползваха 51,а при маневра скоростите са ниски..При добра центровка на ДВГ,7-степенното устройство за оборотите и възбуждането на генератора 51 е много пъргава.Много по добре са поставени контролера ,спирачката за лок./кран-машиниста/,влаковия кран машинист D 2,стола е подвижен и си го гласиш,при 52 не е чак толкова удобно.При 51 серия неудобство е следенето и пълненето на разходния резервоар,при използване на всичкото гориво ,после трябва да се обезвъздушават 16 цилиндъра,понякога 2 часа работа.При 52 е по удобна лостовата система на спирачката за обслужване,но на всяка смяна трябва да се пълнят масленките на ходовите щанги.
Проблемни неща по 51 са довели до предпочитане на 52 серия да остане и това са по лекия ремонт на моторите,опростена спирачка и др./не всичко знам/са нещата взети като база за решенията на началниците.

Публикувано на: Сря Юни 04, 2008 12:57 pm
от SON_OF_JUDAS
Все пак благодаря за пояснението. За 51ва серия също ми казаха, че заводски са с една цяла калотка, а ние сме ги преправили с такива от вагон.

калодки

Публикувано на: Чет Юни 05, 2008 7:22 am
от shotik
На 51 серия калодките бяха специални,бяха направени така че захващаха бандажа и реборда и по този начин се увеличаваше повърхността на сцепление.По късно започнаха преработки за да се ползват вагонни калодки.Но това не е само за 51 серия,когато 1983 г.Лакпром в Световрачене закупи 52 серия,фабрично бяха такива калодки и купуваха от Кремиковци калодки които се ползват на ТГМ и ТЕМ,но им се видяха скъпи.По късно и там се почна с обикновени калодки ,които някой път се сваляха от вагони ,когато свършеха,а износените се монтираха на тяхно място.

Публикувано на: Вто Авг 11, 2009 9:45 am
от Mario Evstatiev
Две години след като за последно го видях, 51 049 е във все така добро техническо, хигиенно и естетическо състояние. Вчера както и при посещението ми преди две години, 51 049 беше деповска маневра в депо Русе.

Ето снимка на кабината:
Изображение

Публикувано на: Вто Авг 11, 2009 8:30 pm
от NiGhtPiSH
Може да се отбележи, че има 7 представители на тази серия в Русе, като един от тях е на ГПР ;)

Публикувано на: Сря Авг 12, 2009 8:49 am
от Nikss
Много ме радват ганцовете... доколкото знам са останали 51 009, 51 010, 51 021, 51 049, 51 052, 51 061 и 51 072. Кой от тях е ГПР? :D А по едно време чувах нещо за 51 008, но дали правилно съм разбрал или е потънал вдън земя? :?

Публикувано на: Сря Авг 12, 2009 9:06 am
от Mario Evstatiev
На локомотив 51 008.1 се извършва ремонт в депо Русе и вероятно ще тръгне да обслужва влакове.

51 010.7 работеше гарова маневра на Русе разпределителна.

51 021.4 онзи ден хайлазуваше в депо Русе пред ветрилообразното хале;

51 049.5 беше деповска маневра в депо Русе;

Ето снимка на 51 008.1 в ремонта в Русе:
Изображение

Публикувано на: Сря Авг 12, 2009 9:07 am
от Nikss
Общата бройка при това положение е 8 броя. 8) Страхотно. :P

Публикувано на: Сря Авг 12, 2009 6:01 pm
от SON_OF_JUDAS
Ето и от мене 51 021 заснет на същата дата:
Изображение