Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

lok45111 написа:А 42 184 къде се дяна?
Върви си.
Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm

Мнение от Labros »

В неделя стоеше без служба на 4 коловоз на Дца.
Мнения: 28
Регистриран на: Пон Мар 24, 2008 1:14 pm
Местоположение: Дупница
Обратна връзка:

Мнение от rumi68bg »

Както вече съм писал в един форум ще дам малко яснота и в този по разискваната тема. Никои в Дупница не е ревал за локомотиви освен за дизелите които останаха без работа след електрофикацията. В замяна на това бяха дедени електровози 45-та серия 163 до 166. Тези локомотиви бяхя поддържани в перфектно състояние от зачислените на тях бригади ( прикрепена езда). След обединението с депо София тези локомотиви бяха меко казано "ползвани" за негови нужди и ние им виждахме очите само на ревизия и МПР. Наложи се някои пътнически влакове да си обслужат с дизели 55-та серия. В резултат на кризата за годни локомотиви бяха дислоцирани локомотивите 42-140 , 141 , 184 за депо София , по специално - помощни Драгоман.
Да ама не ! Както се казваше. Едва ли в София ще работят на дранголници 42-ра серия. И ето ги в Дупница...... Работят 42-141 и 42-184 а 42-140 в момента е в депо и служи за донор. Така в Дупница се карат пътнически и бързи а даже и международни влакове , а в София с 44-та и 45-та - товарни. Няма как - демокрация! 42-184 за сега се представя добре за разлика от 42-141 при която е налице откъртване на петата за закрепване на една от вътрешните тяги от напречната греда на рамата в следствие или на корозия или на умора на метала. За справка ще ви кажа че локомотива е ... 66-ти набор!!!
В момента е на струг в Горна и ще прави ВТОРИ !!! опит за сертификация! Дори и да и дадът в което безумие несе съмнявам тя ще бъде игнорирана от машинистите поне за пътническото движение.
На никои нему се мре от забита в земята тяга. Дане говорим че се пазеше в таина че машината е без лиценз и така се експлоатираше!
Ето за какво става въпрос :
http://www.snimka.bg/album.php?album_id ... id=7196969
http://www.snimka.bg/album.php?album_id ... id=7196970

Ясно се виждат пукнатините встрани от заварката която е жалък опит за закърпване на положението. Представям си какво ще покаже ултразвука ако се подложи. Така че според мен и в името на безопасноста 141 е редно да се оттегли на по-лека служба (маневрена) или в пенсия. :)
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

В този случай, Нормативите са ясни, но никой не ги спазва. На пръв поглед показаното от теб дава информация за корозия в напреднал стадии и обширна пукнатина, която е наваряванеа по начин, несъответстващ на технологиите за заварки на отговорни и механично напрегнати места, каквато е петата на надлъжната тяга. В общи линии, това, което е направено е временно решение и е "бомба със закъснител", тъй като евентуално откъсване(каквото е неизбежно без заварка при сцеиални условия) може да доведе до тежка авария, включително дерайлиране.
64.19
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Чух , че именно 141 ще бъде ползван на товарачки , но дали е така , със сигурност никой не знае.140 мисля се намираше на Кулата и според мен би било по - добре да вземат за нея части от 141.Така "болникът" ще остане в депо , а почти здрава машина (140) ще се пусне в редовна експлоатация.
Да напомня - на 15-ти април 2006-та от Русе пристигнаха 3 електровоза серия 421XX-X , като целта бе всестранно обслужване на товарачки в участъка Драгоман - Димитровград ZS.С докарването на тези три локомотива първоначалният план предвиждал да се компенсира недостига на машини при увеличения обем на превозна дейност по тракционните рамена, обслужвани от депо Подуяне.Машината с номер 184 се е предвижила на собствена тяга , теглейки другите две и след направения ГПР е започнала обслужването и на пътнически влакове.В последствие локомотивите остават да работят в депо Дупница , немалка роля за това изиграва и фактът , че бригадите не искали да карат с тях товарни влакове в участъка Драгоман - Димитровгрaд ZS, понеже теглителните норми били малки.Към настоящия момент в редовно движение са само 141 и 184 , а 140 се намира на Кулата.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Когато дойдоха 42 100 в София, бригадите от "цигарения" график изпищяха на умряло от тях. А и честно казано нормите им са наистина малки. Другият проблем е, че много боксуваха, духаха, даваха страшно много повреди и общо взето като видеха 184, която работеше в Др, колегите изпадаха в ужас. Въпреки това, което се говореше за нея, със 184 лично обслужих 363/360 при големия дефицит за локомотиви и нямах лоши впечатления от нея.
64.19
Мнения: 28
Регистриран на: Пон Мар 24, 2008 1:14 pm
Местоположение: Дупница
Обратна връзка:

Мнение от rumi68bg »

Говорим за едно и също. До оня ден 140 беше в Дупница. Може и да са я свалили надоле... Ще видим като се върне 141 какво ще стане.
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

42 140 към тази сутрин се намира в депо Дупница.
42 141 караше само леките влакчета за Клт след наваряването, но напоследък често я гледам с вертушки и така няма да изкара дълго. Накрая петата ще се изкърти и то най-вероятно в неблагоприятната посока. :?
Мнения: 2515
Регистриран на: Вто Фев 07, 2006 4:48 pm

Мнение от 44142 »

ххх
Мнения: 2515
Регистриран на: Вто Фев 07, 2006 4:48 pm

Мнение от 44142 »

ххх
Мнения: 304
Регистриран на: Пон Окт 08, 2007 12:38 pm
Местоположение: Благоевград
Обратна връзка:

Мнение от Naskoni »

44142 написа: Днес научих, че лок 45194 при ГПР в ДЦА е бил без шини за реостата. Това е доста често срещано явление по мездренските лок. Понеже не може да се изпише лок от ГПР са взети шините на 44084.
Доскоро имаше указание в депо Дупница локомотив от депо Пд да не се приема при липсващи кабели.
Мнения: 2515
Регистриран на: Вто Фев 07, 2006 4:48 pm

Мнение от 44142 »

ххх
Мнения: 304
Регистриран на: Пон Окт 08, 2007 12:38 pm
Местоположение: Благоевград
Обратна връзка:

Мнение от Naskoni »

44142 написа:Това няма общо а и 194 е Мездра а не ПД
Когато дупнишка бригада приема локомотив, дали мездренски или русенски (такива съм виждал на 5621/4), не го ли прави в депо ПД?
Мнения: 28
Регистриран на: Пон Мар 24, 2008 1:14 pm
Местоположение: Дупница
Обратна връзка:

Мнение от rumi68bg »

Има много заповеди и инструкции , гласни и негласни ,измислени и недомислени. И най вече страдаме ние машинистите. То небеше да си взимаме заземителните въжета то небяха мобилни телефони то небяха столове... Всички локомотиви в София с постоянни GSM-и , а в Дупница се раздават по бригади ! Иди и отгатни кой с кой телефон е излязал!!! В края на краищата отивам да отвозя някои влак а не да душа като ловджийско куче целия локомотив :D
Мнения: 304
Регистриран на: Пон Окт 08, 2007 12:38 pm
Местоположение: Благоевград
Обратна връзка:

Мнение от Naskoni »

44142 написа:Днес дочух, че най вероятно 140 ще поеме щафетата от 141.
Какво става с тези две машини? Миналата седмица 42 141 беше писана за ревизия, дали е минала "успешно"?
Публикувай отговор

Обратно към “Електрически локомотиви серия 42 и 42 100 | Electric locomotives series 42 and 42 100”

Информация