Мнения: 665
Регистриран на: Пет Юли 21, 2006 7:49 pm
Местоположение: По
Обратна връзка:

Мнение от 44-134 »

И в пловдив дори и на ТП се проверява реостата и се чистят съпротивления. Това че не се ползва е друг въпрос.
Най-великата доблест не е в това никога да не паднеш, а да се изправиш всеки път, когато паднеш.
Мнения: 323
Регистриран на: Чет Фев 05, 2009 12:26 am
Местоположение: Bulgaria

Мнение от borislaviv »

lok45111 написа:Бориславе, вие в ГО си държите на реостата, което е една от характерните черти на вашите "Р"-ки 8) Аз съм имал щастието да пробвам реостата на няколко ваши машини - чудесен е.
Поласкан съм,защото аз се грижа за тях.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

На ГО локомотив не съм видял лош реостат. В Пловдив също има машини с реостат и то не лош, но някой маха шлауховете на ветровите релета 493 и 494 или направо махат предпазителя на "Батир"-а. Ей това не ми харесва.
64.19
Мнения: 323
Регистриран на: Чет Фев 05, 2009 12:26 am
Местоположение: Bulgaria

Мнение от borislaviv »

А аз си мисля за наближаващата зима и свързаните с нея трудности.Особенно като падне лек и пухкав сняг и се напълнят спирачните съпротивления до горе.И започва едно земно докато дойде пролетта.Защото не се ползва реостата и през долния отвор на вентилатора снегът се качва нагоре от течението което се създава.А при редовна употреба на реостата такива проблеми няма да възникват,освен това и помагат да се размразят пантографите.
Глобален модератор
Мнения: 687
Регистриран на: Съб Юли 15, 2006 4:49 pm
Местоположение: Пловдив
Глобален модератор
Колега!, ако дори и една трета (1/3-та) от технически грамотното, уж население разбере написаното от теб, машините ще пеят!!!. 8)
В спора се ражда истината!. - А тя боли!!!. http://fedya.snimka.bg/daily/lokomotivi ... 9.18147603
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

Да се надяваме молитвите ни да бъдат чути. :D
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Nikss написа:Да се надяваме молитвите ни да бъдат чути. :D
Надявай се! Докато има хора с разбирания, че реостата е опасен и вреден, няма да се радваме да видим работещи безаварийно "Р" спирачки. В Сърбия без реостат и до тоалетна не ходят машинистите... Но въпрос на разбиране... И локомотиви 8)
64.19
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

Не мога да разбера що за хора са да не ги използват като се хвърлят луди усилия за поддръжката на реостатите... ми дайте да ги изолираме на всички Р-ки или да ги изкормим и да видим като се подпалят кой ще им е виновен на хората с големите разбирания. :twisted:
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Машинистите са наплашени поради многото случаи на запалвания от реостата. Едно време редовно е имало пожари. Освен това масовото недоверие в качеството на ремонта също допринася за страха на колегите машинисти да боравят с реостатната спирачка. Има някои депа, в които се издават местни(много често и неписани) заповеди за забрана на ползването на "Р" спирачка поради опасност от запалване. В други депа пък практикуват вече споменатото вадене на предпазители от "Батир"-ите, вадене на шлауховете на в.р. 493/494, разкачане на реостатните контролери и други и други.

Според мен първо трябва да се създаде добра организация във всички депа за привеждане на "Р" спирачката в изправности периодично ревизиране на елементите и, след което да се задължат локомотивните бригади да я използват правилно и при необходимост.
64.19
Мнения: 194
Регистриран на: Пет Май 15, 2009 11:18 am
Местоположение: България
Обратна връзка:

Мнение от Ghost »

44-134 написа:И в пловдив дори и на ТП се проверява реостата и се чистят съпротивления. Това че не се ползва е друг въпрос.
За лок. серии 44/45 000 с изключение на локомотивите на депо ГО и район СЗ на всички други е опасно да се ползва реостат.
В Наредба №58 според чл.192 липсата на реостат не е пречка за излизането на локомотива за обслужване на влак, маневра, изол. движение. При планов ремонт /ТП, МПР и т.н/ локомотива задължително трябва да излезе с изправен реостат. Затова и при планов ремонт уж се обръща внимание. Общо взето дали ще има реостат зависи основно от приемчиците към "БДЖ" ЕАД в лок. депа.
Най-добре е депо София. Такива дреболии като реостат изобщо не се споменават. Анархия и безхаберие в изобилие. 8)
Модератор
Мнения: 362
Регистриран на: Сря Дек 10, 2008 9:32 pm
Местоположение: София
Аватар
Модератор

Мнение от amon »

Благодаря за добрите думи ''колега'' =D>
ОП ''Среден ремонт електровози'' - Подуене
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

amon написа:Благодаря за добрите думи ''колега'' =D>
Колегата си го е казал много точно. В София реостата е последна грижа като цяло, впредвид липсата на елементарни части. Но проблема е решим при доставки на части и съответно оптимизиране на времето за престой в ремонт на локомотивите.
64.19
Модератор
Мнения: 362
Регистриран на: Сря Дек 10, 2008 9:32 pm
Местоположение: София
Аватар
Модератор

Мнение от amon »

За целта на което някой ''от горе'' трябва най-после да вземе да си свърши работата.
ОП ''Среден ремонт електровози'' - Подуене
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

Ам..
Не е от липса на части, че един ремонт на прожектор с изгоряла крушка отне два часа основно в смяна на напълно изправния ключ с два други също толкова изправни.
Мнения: 2515
Регистриран на: Вто Фев 07, 2006 4:48 pm

Мнение от 44142 »

borislaviv написа:
lok45111 написа:Бориславе, вие в ГО си държите на реостата, което е една от характерните черти на вашите "Р"-ки 8) Аз съм имал щастието да пробвам реостата на няколко ваши машини - чудесен е.
Поласкан съм,защото аз се грижа за тях.
Едно питане към borislaviv. Наскоро работих с 44107 и 44117 и забелязах да липсват 2 силови кабела на 2-ра група за спирачния резистор на 3 ТД и на 2-те маш. Та просто от любопитство питам дали не са свалени поради повреда в резистора. Напримерно поради допирането на някои елемент от резистора към корпус, при което ще се задейства земно или са отраднати.
Публикувай отговор

Обратно към “Да си поговорим за железници | Let's talk about railways”

Информация