
Администратор
А аз си мисля за наближаващата зима и свързаните с нея трудности.Особенно като падне лек и пухкав сняг и се напълнят спирачните съпротивления до горе.И започва едно земно докато дойде пролетта.Защото не се ползва реостата и през долния отвор на вентилатора снегът се качва нагоре от течението което се създава.А при редовна употреба на реостата такива проблеми няма да възникват,освен това и помагат да се размразят пантографите.

Глобален модератор
Колега!, ако дори и една трета (1/3-та) от технически грамотното, уж население разбере написаното от теб, машините ще пеят!!!. 

В спора се ражда истината!. - А тя боли!!!. http://fedya.snimka.bg/daily/lokomotivi ... 9.18147603


Администратор


Администратор
Машинистите са наплашени поради многото случаи на запалвания от реостата. Едно време редовно е имало пожари. Освен това масовото недоверие в качеството на ремонта също допринася за страха на колегите машинисти да боравят с реостатната спирачка. Има някои депа, в които се издават местни(много често и неписани) заповеди за забрана на ползването на "Р" спирачка поради опасност от запалване. В други депа пък практикуват вече споменатото вадене на предпазители от "Батир"-ите, вадене на шлауховете на в.р. 493/494, разкачане на реостатните контролери и други и други.
Според мен първо трябва да се създаде добра организация във всички депа за привеждане на "Р" спирачката в изправности периодично ревизиране на елементите и, след което да се задължат локомотивните бригади да я използват правилно и при необходимост.
Според мен първо трябва да се създаде добра организация във всички депа за привеждане на "Р" спирачката в изправности периодично ревизиране на елементите и, след което да се задължат локомотивните бригади да я използват правилно и при необходимост.
64.19
За лок. серии 44/45 000 с изключение на локомотивите на депо ГО и район СЗ на всички други е опасно да се ползва реостат.44-134 написа:И в пловдив дори и на ТП се проверява реостата и се чистят съпротивления. Това че не се ползва е друг въпрос.
В Наредба №58 според чл.192 липсата на реостат не е пречка за излизането на локомотива за обслужване на влак, маневра, изол. движение. При планов ремонт /ТП, МПР и т.н/ локомотива задължително трябва да излезе с изправен реостат. Затова и при планов ремонт уж се обръща внимание. Общо взето дали ще има реостат зависи основно от приемчиците към "БДЖ" ЕАД в лок. депа.
Най-добре е депо София. Такива дреболии като реостат изобщо не се споменават. Анархия и безхаберие в изобилие.


Администратор

Мнения: 2515
Регистриран на: Вто Фев 07, 2006 4:48 pm
Едно питане към borislaviv. Наскоро работих с 44107 и 44117 и забелязах да липсват 2 силови кабела на 2-ра група за спирачния резистор на 3 ТД и на 2-те маш. Та просто от любопитство питам дали не са свалени поради повреда в резистора. Напримерно поради допирането на някои елемент от резистора към корпус, при което ще се задейства земно или са отраднати.borislaviv написа:Поласкан съм,защото аз се грижа за тях.lok45111 написа:Бориславе, вие в ГО си държите на реостата, което е една от характерните черти на вашите "Р"-киАз съм имал щастието да пробвам реостата на няколко ваши машини - чудесен е.
Информация
Модератори