
Администратор
Няма закон , който изобщо да забранява снимането на влакове.Просто в една наредба бях посочил , че за указания там подвижен състав е забранено да се фотографира.Labros написа:Веско, ще те помоля вкратце да публикуваш текстове (законови) за свободното снимане. Тодор по-горе спомина някакви точки,алиени и закони, но ти като изявен юрист, моля те обясни със закон в ръка какви аджеба права имат хората снимащи по гарите и евентуално в какви нарушения изпадат. Юридическата ти консултация ще е от безапелационна полза за начинанието.
Случаи,при които може да ви бъде отказан евентуален достъп и снимане.
Те са строго определни в една Наредба на Министерски съвет от 1998,одобрена от министъра на вътрешните работи и главния секретар на МВР.Горе-долу зучи така-забранява се снимането на Тракционен подвижен състав и вагони,превозващи войници,бойна техника,техника,използвана за специални цели,сектретна подвижна техника,когато е качена върху платформи,дори и да е покрита.Влакове със специално предназначение,превозващи радиокативни вещества,и такива,представляващи източник на повишена опасност(радиоактивни отпадъци,химикали и др.),влакове,превозващи товари с опасен за живота и здравето билологичен и химичен характер,композиции,превозващи взривни и бризантни вещества и/или техни производни,вещества с високомолекулни фосфорни и серни съединения,представляващи потенциална опасност за живота,и/или техни аналози.
В общи линии са това.В наредбата за по-голяма сигурност е забранено снимането не само на посочените вагони,но и на подвижния тракционен състав,който ги бута или тегли(локомотивите),но не и железопътните гари,пътища и мостове,през които преминават,стига на кадрите да не се вижда композицията.
Ограните,които следят за спазването на забраната са САМО органите на реда,изрично по смисъла на ЗМВР-полецейски служители,военнослужещи на кадрова служба,на които са възложени тези права,служещи в жандармерията,на които са предоставени тези функции,както и служители от КАТ и Пътна полиция,само във връзка или по повод изпъленение на възложени изрично със закон задължения(например ако на един прелез,през който минава една от посочените от мен по-горе влакови композиции е нужно да се постави пост).
Железопътните служители не са посочени в параграфите на наредбата и следователно нямат право дори и в тези случаи да отказват и забраняват достъп с цел заснемане.

Администратор
Проблема е в това, че НК "ЖИ" имат заповед от 2004 г. за ограничаване достъпа и повишаване мерките за сигурност в жп гарите и сервитутните зони. Част от заповедта е посветена на фотографирането и видеофилмирането, което се забранява, освен в случаито, когато това се разреши от компетентната служба.
Заповедта е сведена за изпълнение до Транспортна полиция и от тук идва всички проблеми. Оказва се, че снимането хем е законно, хем не е позволено поради тъпата заповед.
Проблемите са големи и трябва да бъдат решени по някакъв начин. За сега участието в медиите е добра начална стъпка - ще популяризираме това хоби и ще разясним на обществеността що е то жп спотър. След това вече може да се мисли за повторни срещи, преговори и намиране на най - добрия за двете страни вариант.
Заповедта е сведена за изпълнение до Транспортна полиция и от тук идва всички проблеми. Оказва се, че снимането хем е законно, хем не е позволено поради тъпата заповед.
Проблемите са големи и трябва да бъдат решени по някакъв начин. За сега участието в медиите е добра начална стъпка - ще популяризираме това хоби и ще разясним на обществеността що е то жп спотър. След това вече може да се мисли за повторни срещи, преговори и намиране на най - добрия за двете страни вариант.
64.19

Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm
Заповедта е невалидна при наличие на закон. Парадокс. Заповедта е издадена от НК ЖИ, но не е минала през Народното събрание, за да приеме лицето на закон. Ето какво се получава- има действащ закон, но някой решава и издава заповед без тя да е облечена в законови разпоредби. Един "Параграф 22" се получава. Същото е и със заповедта за тютюнопушенето във влаковете. Закона не го забранява, а го забранява заповед на министъра. Но в случая със снимането на влаковете заповедта (явно) не е преминала през МТ. Защо имам предвид, че става въпрос за един омагьосан кръг- закона се изказва ясно, но излиза заповед. И от Транспортна милиция не знаят какво да правят, как да процедират- ако спазват закона, нарушават заповедта, валидна за тях и ще го отнесат. Ако пък спазват заповедта, нарушават закона... Ей на това се вика "Мила родна картинка".
Идеята на гостуването е именно тая- да се покаже този неизвестен проблем за обществото. И знаем, че медиите са четвъртата власт, та имаме някакви надежди за отмяна на горната заповед.
Идеята на гостуването е именно тая- да се покаже този неизвестен проблем за обществото. И знаем, че медиите са четвъртата власт, та имаме някакви надежди за отмяна на горната заповед.

Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm

Администратор
Именно някакъв такъв парадокс е всичко. Уж заповедта била съгласувана с Министъра, но закон няма. Има само заповед, ограничаваща достъпа и фотографирането в района на гари поради заплаха от терористични актове. Което е малоумно защото:
Поради всички тия причини, както и поради няколкото случаи на засегнати спотъри, включая случай с незаконно изкарване на маневра по заповед или натиск на полицаите в Кн за "арестуване" на спотъри, трябва да се даде гласност на проблема на спотърите, хобито им и това, какво представляват те самите.
В този случай, полицията и да се върти из гарата няма да забележи, че се снима, а и да забележи, няма какво да направи. Един терорист има хиляда начина да си набави снимки на дадена гара, дори строителни планове. Стига да знае на кой да си плати.При най - нормален полет с балон, каквито полети имам правени и аз, при преминаване над дадена гара с по - добра фото - техника мога да направя обстойни снимки на всичко и то с такава точност, че да не ми трябва да ходя на гарата.
Тъй като няма полицай, няма кой да следи за спазването на заповедта, която не е сведена до знанието на пътниците и сама по себе си по този начин е леко незаконна.И без бало, на някоя малка гара, където никой не му пука за нищо пак мога да си снимам спокойно без да имам проблеми.
Тогава пак те са в шах, защото като има ограничаваща наредба, тя трябва да е поставена на видимо място, ясно четлива. Такава никъде няма, обозначителни знаци за забранено снимане също няма.Ако пък снимам и бъда спипан, мога да изискам от полицията тази заповед и да се позова на това, че не съм бил уведомен
Поради всички тия причини, както и поради няколкото случаи на засегнати спотъри, включая случай с незаконно изкарване на маневра по заповед или натиск на полицаите в Кн за "арестуване" на спотъри, трябва да се даде гласност на проблема на спотърите, хобито им и това, какво представляват те самите.
64.19

Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm

Администратор
Гостуването ще се състои!Labros написа:Затова ще се направи необходимото чрез гостуването при Милен и Лорка.
Редно е обществото да бъде запознато със спотърството, какви хора са спотърите и какви проблеми срещат при практикуване на хобито им.
Макар ние да сме форум, насочен към тяговия подвижен състав и да имаше питания, свързани с това, защо именно ние поехме инициативата за спотинга, веднага ще отговоря! Защото и нашите фотографи срещат проблеми, репресирани са и са дискриминирани от същата тази полиция, която трябва да гони престъпниците, а не спотърите!
Всеки момент се чака да се потвърди за кой ден тази седмица ще участвам по НОВА, за да потвърдя и имената на колегите, които ще участват с мен при Милен Цветков, за да разкажем за хобито и проблемите му.
В България всеки има право на мнение и това мнение трябва да бъде чуто. А в нашия случай, колкото по - бързо се предизвика шум в медиите, толкова по - бързо ще може да ни се помогне. Защото полицаите стават с всеки изминал ден по - нагли и по - агресивни към снимащите.
64.19
Малко късно се включвам в дискусията , но трябва да бъдат ясни няколко неща :
Участващите трябва да са хора свободно изразяващи се , защото пред камерите има един момент на "спичане " да го нарека , когато имаш чувство ,че всичко ти е изхвърчало от главата !
Добре е единият от участниците да е Весо за да подплати нещата откъм правната им страна . От друга страна трябва да има и един изявен фотограф като Наско или Сашо , които да споделят за конкретни проблеми свързани със снимането .
На зрителите трябва да им стане ясно , че освен хора свързани служебно с железницата /Марио / , които си обичат работата , че даже отдават и свободното си време на нея/ железницата имам в предвид /, тази любов завладява и съвсем обикновени хора , юристи /Весо / , ученици , студенти , счетоводители , че даже и Божи служители и др..../ само да не обидя някого!!/. Та мисълта ми беше да се изтъкне , че нашето общество с нищо не вреди за да бъде така дискриминирано от органите на реда!
Ние като цяло сме разнолики , но любовта ни е една !
Участващите трябва да са хора свободно изразяващи се , защото пред камерите има един момент на "спичане " да го нарека , когато имаш чувство ,че всичко ти е изхвърчало от главата !
Добре е единият от участниците да е Весо за да подплати нещата откъм правната им страна . От друга страна трябва да има и един изявен фотограф като Наско или Сашо , които да споделят за конкретни проблеми свързани със снимането .
На зрителите трябва да им стане ясно , че освен хора свързани служебно с железницата /Марио / , които си обичат работата , че даже отдават и свободното си време на нея/ железницата имам в предвид /, тази любов завладява и съвсем обикновени хора , юристи /Весо / , ученици , студенти , счетоводители , че даже и Божи служители и др..../ само да не обидя някого!!/. Та мисълта ми беше да се изтъкне , че нашето общество с нищо не вреди за да бъде така дискриминирано от органите на реда!
Ние като цяло сме разнолики , но любовта ни е една !

Глобален модератор
Като Поздравявам!, колегата за хубавото мнение и се присъединявам към написаното, считам че посочените Форумисти са удачни като предложение и дано се опазят освен от камерите и от наглите въпроси които винаги повличат намисленото!.



В спора се ражда истината!. - А тя боли!!!. http://fedya.snimka.bg/daily/lokomotivi ... 9.18147603
А бъдете сигурни , че журналистите ще започнат с техните глупави и подвеждащи въпроси , целящи осмиване на участниците и дискредитирането им в общественото пространство.Преди време един професор по литература в СУ "Кл. Охридски" стана направо за смях от техните нескопосани въпроси и накрая го изкараха едва ли не някакъв психопат , който тероризира своите студенти.Предаването го гледахме у нас с едно момче , което е ходило на лекции при въпросния професор и го познава , но като изгледа предаването бе напълно шокирано от простотията и каза , че журналистите така са изкривили образа на човека , че са го очернили тотално пред очите на хората , които са били пред телевизорите.
Така че и вие се пазете.
Така че и вие се пазете.

Администратор
аз имам богат опит пред камера - в МОнтана съм бил ученически репортер в местната телевизия, имам няколко участия в национални медии на различна тематика, така, че няма от какво да се "спичам".
Иначе Станко е прав, трябва и един изпечен фотограф като Наско или дори Кракомобила от моделинга. Важното е да покажем това общество като добронамерено и в някои случаи полезно.
Иначе Станко е прав, трябва и един изпечен фотограф като Наско или дори Кракомобила от моделинга. Важното е да покажем това общество като добронамерено и в някои случаи полезно.
64.19

Администратор
Информация
Модератори