Публикувано на: Пет Окт 02, 2009 7:39 pm
Не е от управляващите. Ние сме си сбъркани.
Специализиран форум за железопътен подвижен състав | Specialized forum for railway rolling stock
https://forum.blf.bg/
Отчасти БДЖ затова е на тоя хал - понеже колкото и да се осере и окраде - държавата винаги помага..............borislaviv написа:Просто ако държавата не помогне на БДЖ, за закупуването на модерен подвижен състав .....
Ами те си трябваха, даже още бройки трябват, мислиш ли че 44/45, и 55 и 07, и вагоните 20 47 са вечни?borislaviv написа:Отчасти БДЖ е на тоя хал и от изплащането по вноските на дезирата.
По скоро са плод на калпаво формулирана поръчка......borislaviv написа:Ами дали те бяха най-сполучливия избор на БДЖ?
Разбрах, че днес 187 е била на Белия кон - лъскава и стегната отново е в движение.dido73 написа:lok45111 написа:Иначе за 187 - вероятно е маслото на трафа.Аз разбрах, че е контакторен блок за преходните резистори на АТП са се запалили. В кончар ония ден й правиха комисия и се изсипа цялото президентско войнство и сега черепухите от Русе й правят гаранционен ремонт в халето на кончар. Машиниста се опитал да задейства противопожарната инсталация и тя не задействала. Извикал веднага пожарната, и загасили пожара. Имало е опастност да се запали целия локомотив.Nikss написа:Именно. А инак пак да те поправя - 187 е от СР.![]()
Значи ясно е - маслото се е запалило...
![]()
А защо залепват? Заради неграмотна експлоатация от страна на локомотивните машинисти, които не набират правилно поединично позиции на АТП, сервомотора не реагира и се получава волтова дъга между ламелите което предизвиква стопяване на медните елементи и унищожаване на контактите. Инак калпавият материал е едно на ръка. Или пък неизправни ЕПВ които понякога при набиране на позиции на АТП на автомат реагират прекалено бавно.lok45111 написа:Значи и в Русе са набарали от гадните контакти, които залепват и става мазало после. Сега българската фирма - производител на контактите ще плаща два пъти. Един път на БДЖ, един път на Трансимпекс.
Тук може да се поспори колега. Ако се набират поединично позиции на АТП и не се задържа хубаво контролера, за да се "захапе" както трябва и сервомотора да се завърти на пълен оборот все едно си набрал половин позиция. Следователно вентилите се обаждат чак на 2-рата набрана позиция тъй като тогава реално се отчита 1 набрана и както казах от това се получава волтова дъга между ламелите, медните елементи се стопяват и се унищожават контактите.lok45111 написа:Машиниста не влияе по никакъв начин на работата на АТП. По - скоро контактите са от гаден материал, който в съчетание с леко забавяне програмата на АТП води до залепване. Други причини колкото щеш - моментно закъснение, несработване на 410, натоварване на контактите и бум.
Късо съединение във веригите на захранването на скоростомерите. Тогава АП на скоростомерите трябва да отпадне.Nikss написа:А при отпадане АП на скоростомерите без възстановяване и загуба на тотман, каква е причината при условие, че гебера си е на мястото?
Всъщност сервомотора се завърта точно на половин оборот при набиране на една позиция. Ако не задържиш контролера, сервомотора се връща обратно и нищо по-различно не се случва от свалянето на позиция.Nikss написа:Ако се набират поединично позиции на АТП и не се задържа хубаво контролера, за да се "захапе" както трябва и сервомотора да се завърти на пълен оборот все едно си набрал половин позиция.
Кои вентили, какви ламели, какви 2 позиции? На нечетна позиция и двата вентила на АТП за захранени, а сервомотора е на половин оборот, на четна позиция вентилите са изключени и мотора е на цял оборот. Други вентили няма, а контакторите се задвижват механично от сервомотора.Nikss написа:Следователно вентилите се обаждат чак на 2-рата набрана позиция тъй като тогава реално се отчита 1 набрана и както казах от това се получава волтова дъга между ламелите, медните елементи се стопяват и се унищожават контактите.
Това не е вярно и обясних защо - позиция реално е набрана при захранен само 0158, но не е фиксирана. Също така пълен оборот значи 2-ра и всяка следваща четна, ако смятаме от нулева.Nikss написа:Ако се набират поединично позиции на АТП и не се задържа хубаво контролера, за да се "захапе" както трябва и сервомотора да се завърти на пълен оборот все едно си набрал половин позиция.
Абсолютно безсмислени и странни твърдения. Вентил 0158 се "обажда" още с даване на "+1" или "+", А вентил 0159 се "обажда" още с даване на "-1" или "-". Отчетеното по селсин приемника е реално завъртяното от селсин датчика. Не може да е набрана 2-ра позиция, а да е отчетена от селсин приемника 1-ва, ако селсините са изправни и настроени точно. Няма причина да има разлика между отчетеното от селсин-приемника и реалното завъртяното от селсин-датчика, ако веригите на селсините и самите селсини са изправни.Nikss написа:Следователно вентилите се обаждат чак на 2-рата набрана позиция тъй като тогава реално се отчита 1 набрана и както казах от това се получава волтова дъга между ламелите, медните елементи се стопяват и се унищожават контактите.