Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

На гара Бойчиновци инсталацията е WSSB GS I - МРЦ с немаршрутизирани маневри. Подобно на МРЦ МН68, пултовете са сходни, но изпълнението на някои елементи се различава.

Ето го пулт - манипулатора на гара Бойчиновци:
Изображение
64.19
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

Пулт-табло...
Много ТДИ, явно района е пълен с прелези.
А имаме ли гари с WSSB GS II?
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

bdz46 написа:Пулт-табло...
Много ТДИ, явно района е пълен с прелези.
Прелез стара Мърчево, прелез страна Монтана и Ракево, сдвоен, прелез при "затвора".
64.19
Мнения: 21
Регистриран на: Нед Авг 02, 2009 2:29 pm
Местоположение: Пловдив

Мнение от desiro_man »

ЕМЦ на гара Първомай
http://www.foto.bg/data/500/IMG_45211.JPG
ЕМЦ на гара Свиленград
http://www.foto.bg/data/500/IMG_46482.JPG
Весо да каже ,аджеба защо никой не можа да направи снимка на Емц-то на СВи:Д
ЕЦ-1/Ел.Централизация-1/най-леката според мен за работа централизация-гара Граф Игнатиево

http://www.foto.bg/showphoto.php?photo= ... puser=6126
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

ЕЦМ (Електрическа централизация за малки гари) е това на Графа. Има и по-леки за работа, като МРЦ МН-70 примерно или МКЦ.
Нямаме още снимка на руска за малки гари и МКЦ по 5-та линия.
Мнения: 21
Регистриран на: Нед Авг 02, 2009 2:29 pm
Местоположение: Пловдив

Мнение от desiro_man »

ГАРА ГРАФ ИГНАТИЕВО ГИ 812024 Посредна 3 0,1,0 355 235 НЕ ДА ДА ЕЦ 1 ПО от 22.00 до 06.00 GRAF IGNATIEVO GI...Щом НК"ЖИ"са написали че е ЕЦ-1...Интересно е да видим централизацията на Генерал Тодоров /ЕЦ-МКВ/ел.централизация-микро компютърен вид-една от малкото в БГ
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

Остава някой да обясни каква е разликата между стандартна ЕЦ-М и Ец-1.
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Въпрос - каква е ОИ на гара Разменна и някой може ли да я покаже на снимка?
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

VESO написа:Въпрос - каква е ОИ на гара Разменна и някой може ли да я покаже на снимка?
Докато пътувах на 64 061.5 доста пъти съм посещавал гара Разменна. Централизацията е МРЦ, но не съм сигурен дали беше МН68 или WSSB - нека Тодор поясни, ето пулта:

Изображение
_____________________________

Що се касае до ЕЦМ-МКВ, аз съм снимал тази на гара Дамяница, малко преди да я пуснат в редовна експлоатация:

Изображение
______________________________

В началото на темата стана дума за осигурителната инсталация на гара Червен Бряг. В тази връзка с цел да задоволя любопитството на форумците, посетих гарата и направих заснемане, както и се запознах с особеностите на инсталацията.

Тя е ЕМЦ с един разпоредително - изпълнителен* апарат в канцеларията на деж. ръководител и един изпълнителен апарат в пост №1. В пост №2 се намира маневрен шкаф, посредством който се обръщат електрическите стрелки при извършване на маневра.

*Разпоредително - изпълнителният апарат е предвиден за директно управление на гърловината страна РП Хумата и Зл. панега и дежурния ръководител в тази част директно командва стрелките и сигналите посредством сините стрелкови ръчки и червените сигнални ръчки. Гърловината страна РП Карлуково се командва от изпълнителния апарат, като дежурния ръководител чрез разпоредителните ръчки нарежда да се изпълни маршрут за съответния коловоз, при което при оператора в пост №1 ще падне блинкер за съответното действие - коловоз №, вход или изход и ще звъни звънец. Когато маршрута бъде коректно зададен и отворен съответния светофор, звънецът ще престане да звъни. След заминаване/пристигане на влака и настъпване на звеното, звънецът отново звъни за да се нормализира положението на сигналните и стрелкови ръчки.

Ето снимка на разпоредително - изпълнителния апарат:
Изображение

Светосхемното табло на разпоредително - изпълнителния апарат:
Изображение

Изпълнителен апарат в пост №1:
Изображение
____________________________

Преизпълних плана, тъй като на гара Враца имах време до пристигането на БВ 7624, с който си пътувах към Монтана. Докато чаках влака, се запознах с инсталацията на гарата и с любезното съдействие от страна на дежурния ръководител заснех разпоредителния апарат. Както ще се достетят разбиращите от ОИ, инсталацията в гара Враа е Рукз с един разпоредителен апарат в канцеларията на деж. ръководител и два изпълнителни апарата в постовете към прилежащите гърловини. Действието на РУКЗ е описано много добре от Тодор, за това аз само ще поместя снимка на разпоредителния апарат в канцеларията на рдежурния:

Изображение
64.19
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Въпрос - къде на Червен бряг е било отразено някогашното теснопътно коловозно развитие за Оряхово - виждам , че на апарата го е нямало и преди? По същия начин на Септември не видях някъде коловозното развитие на теснопътната гара.
Аватар
07
Мнения: 1279
Регистриран на: Пон Фев 13, 2006 11:05 am
Местоположение: Бургас
Аватар

Мнение от 07 »

Tеснопътните гари са отделни и си имат собствена ОИ (ако имат такава).......
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Но къде ли се намира? Защото в приемното сдание на теснопътната гара Септември има една стая , която бе обособена за рък. движение , но там нямаше нищо.На Червен Бряг дори е нямало и няма приемно сдание , само 3 навеса , приличащи на тези по автобусните спирки.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

07 написа:Tеснопътните гари са отделни и си имат собствена ОИ (ако имат такава).......
Теснопътна гара Червен Бряг е била без ОИ, а само с табло за управление на положението на светофорите. Казвам без ОИ, защото положението на свефотофа и стрелките са независими едно от друго.
64.19
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

И в Септември няма ОИ.
Теснопътната гара Сп се обслужва от ръководител движение на нормалната гара, като той нарежда на теснопътния стрелочник за подготвяне на маршрути за приемане и изпращане на влаковете.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

bdz46 написа:И в Септември няма ОИ.
Теснопътната гара Сп се обслужва от ръководител движение на нормалната гара, като той нарежда на теснопътния стрелочник за подготвяне на маршрути за приемане и изпращане на влаковете.
И съответно изпълнителния апарат ан ОИ - вероятно РУКЗ е в поста при стрелочника.
64.19
Заключено

Обратно към “Архив "Трейнспотинг, ГДВ, мероприятия и общи теми"”

Информация