
Администратор
На вчерашната среща във Видин бяха прегледани стари разписания от 1977 г. насам и с изумление(и не до там) установих, че ГДВ по 5-та линия от дълги години е в конфигурацията, която наблюдаваме в момента. ЗА кажи - речи 25 години почти нищо не се е променило, като изключим тук там някой експериментален нов влак, който година две след пускането си бива спрян.
64.19

Модератор
Казаното от Марио ме навежда на мисълта,че явно по тази линия никога не е създавана достатъчно стройна и хармонична организация на пътническото движение.Един от най-интересните експерименти,за който си спомням по тази линия беше в ГДВ 1999/2000,когато за кратко се движеше експрес 205/206 Плевен - Благоевград - Плевен.Това чудо приключи точно на 15 януари 2000г,с голямата тесла на Краус и компания.[/quote]
За да се оправи 5-та линия според мен е нужно ново трасе от София до Радомир.След Радомир ремонт за повишаване на скороста и на места изправяне на криви.Целта е да се намали драстично времепътуването.Мога да кажа,че 5-та линия не е много добре от към пътникопоток.От хора съм чувал,че влака който е вървял до Благоевград мисля,че е бил "Плевен експрес" е бил доста празен.Логично е спирането му.Както ясно се вижда от много години няма никаква промяна в движението на влаковете по тази линия, с малки изключения.
Пътувай с влак - спаси природата !


Администратор
За да се оправи кашата с 5-та линия, трябва не само да се преписва от стария ГДВ, а да се изчисти всичко и от "нулата" да се започне - първо международните, по тях се напасват достатъчно бързи влакове, след тях се напасва мрежа от пътнически влакове, които да обслужват спирките по маршрутите на БВ, а най - накрая се вмъкват товарните влакове. ЗА София - Перник може да се приложи тактов график с пътнически влак на всеки кръгъл час от София, а на половинката от Перник. Освен това, трябва да се премахнат големия брой спирания на бързите влакове. Не може БЪРЗ влак да спира на Градешница, Кресна спирка и подобни такива.
64.19
Защо да не спира? Кресна-спирка откъм обслужвано население е равностойна на гара Кресна. По-скоро трябва спирката да се премести някъде към средата на града и влаковете да спират само на нея.
Не може БЪРЗ влак да спира на сп. Коста Петров, където миналата зима за 3 дни имаше следи точно от един човек.
Не може БЪРЗ влак да спира на сп. Коста Петров, където миналата зима за 3 дни имаше следи точно от един човек.

Модератор
Единственият влак, който според ГДВ 2009 спираше на Коста Петров беше БВ 5620. С влизането в сила на новото разписание това спиране вече е преустановено.Хубаво би било така да се постъпи и с още доста други такива спирания,разбира като се вземе предвид,че са необходими пътнически влакове за обслужване на малките населени места.

Марио е абсолютно прав. Поне от 15 години по пета линия бързите влакове, дегизирани като пътнически са ежедневие...Как беше през комунистическите години? До електрификацията на участъка София-Радомир бързите влакове за Кулата се теглеха от 04, като в посока Кулата до Владая се използваше помощна 06-ца. Стандартно влаковете спираха на Захарна Фабрика, Горна Баня, Владая, Перник (само на Перник, а не разни Метали, Разпределителни и др..), Радомир, Дупница, Кочериново, Благоевград, Симитли, Кресна, Струмяни, Сандански, Дамяница и оттам на сетне навсякъде. Когато влакът беше за Гърция, до Кулата се движеше само един вагон - гръцкия - смесен първа/втора класа, полско производство. В този вагон пътуваха всички пътници до Кулата, като първата класа не се зачиташе. Всичко останало заминаваше за Петрич. Времепътуването беше от порядъка на 3 ч. 40 мин до 3 ч. 50 мин. Но имаше и Експрес Пирин, който спираше само на Захарна Фабрика, Перник, Радомир, Дупница, Благоевград, Сандански, Ген. Тодоров, Маликостиново и Марино поле (по желание, само ако има хора за слизане, кондукторът минаваше да пита) и Кулата. С него се пътуваше около 3 ч и 20 мин. Чувал съм, че през 70-те години времепътуването е било точно 3 часа. В същност това си беше еталонен влак, радиофициран, с музика и килимчета във вагоните. Цената на билета беше стандартна за бърз влак, но плюс още 20 стотинки за задължителното запазено място. Имаше и вагон-ресторант. Пътуваше само в събота и неделя, като от София заминаваше в 9.30, а от Кулата - в 17.20. Движи се до май 1988-а, след което е спрян. По-късно, през 1995/96-та имаше международен интер-сити влак, който спираше на същите места, даже в посока София пропускаше Радомир. Беше с вагони серия 40, имаше ГДР-ски, имаше и дряновски от тоя чешит, които в последствие са преоборудвани в кушети.
Сетих се и друго - през ония години на всеки половин час имаше електричка София-Перник, като се редуваха обикновена и бърза - на кръгъл час бяха обикновени - спираха на всякъде, а на половин - бързите - независимо, че и те се водеха пътнически - не спираха на Горна Баня, Драгичево, Даскалово и ТЕЦ Република.
Но едно време имаше и друго. Тарифната ставка за пътуване с междуградски автобус - тоест цената на километър - беше между 2.5 и 3 стотинки. Но в края на 70-те години излиза едно постановление на министерския съвет, според което цената на автобусния билет за направления, успоредни на ж.п. линии задължително е с 30 % по-висока от тази на ж.п. билета първа класа за най-високата категория влак, пътуващ в съответното направление. Това за обикновен автобус. А ако рейсът се води "бърз", с червена табела - този процент е 60. Казано накратко автобусът става почти двойно по-скъп от влака, като увеличим с 30% цената на първа класа експрес. Само че сега такива работи няма, а БДЖ целенасочено се стреми да набута повече оборот на турско-рейсаджийската мафия....
Сетих се и друго - през ония години на всеки половин час имаше електричка София-Перник, като се редуваха обикновена и бърза - на кръгъл час бяха обикновени - спираха на всякъде, а на половин - бързите - независимо, че и те се водеха пътнически - не спираха на Горна Баня, Драгичево, Даскалово и ТЕЦ Република.
Но едно време имаше и друго. Тарифната ставка за пътуване с междуградски автобус - тоест цената на километър - беше между 2.5 и 3 стотинки. Но в края на 70-те години излиза едно постановление на министерския съвет, според което цената на автобусния билет за направления, успоредни на ж.п. линии задължително е с 30 % по-висока от тази на ж.п. билета първа класа за най-високата категория влак, пътуващ в съответното направление. Това за обикновен автобус. А ако рейсът се води "бърз", с червена табела - този процент е 60. Казано накратко автобусът става почти двойно по-скъп от влака, като увеличим с 30% цената на първа класа експрес. Само че сега такива работи няма, а БДЖ целенасочено се стреми да набута повече оборот на турско-рейсаджийската мафия....

Павка,90% от нещата,които си написал са неверни!Марио и Станкос,могат да потвърдят.Като направихме срещата във Видин,им показах стари ГДВ-та,и за това обсъдихме варианта да се издирят стари разписания,за да стане ясно на всички(разбира се,който го интересува)как се е извършвало движението по нашата жп мрежа.Мисля,че и графистите има какво да научат от това начинание,как са се правили ГДВ-та,без компютри и скапани софтуери,за една камара пари,които не управдават средствата,хвърлени за тях! 



Модератор

Напротив, верни са колега. Имай предвид, че напълно е възможно не всички движили се през ония години влакове да са показани в тогавашните пътеводители. Замислете се и по този въпрос. Аз лично в продължение на почти 25 години в най-лошия случай пътувах поне веднъж в месеца от/до Кулата и голяма част от разписанията на влаковете и автобусите са ми са се запечатили в главата. Също и съставите на влаковете...Жалко, че нямаше кой да снима влакове едно време. Имам в къщи един пътеводител от 1988/1989-та, та там ги има "бързите" електрички София-Перник, но вече няма експрес Пирин. Сетих се и за един автобус София-Благоевград-Сандански-Катунци-Петрово, с който майка ми като студентка редовно се е прибирала при родителите си на село. Цената е била 4.10 в едната посока. Но именно въпросното постановление я вдига на 11.20 - почти два пъти ж.п. билета, в следствие на което автобусът започва да вози въздух и го спират. Тогавашните ж.п. чиновници изключително се гордеят с това постановление, виж книгата "Железопътният транспорт в България 1866-1983", изд. Техника 1987.
Като пусках темата имах точно това в предвид ! Възможно е дори тактовия график да се върже и до Радомир / да не се повтарям!/.lok45111 написа:За да се оправи кашата с 5-та линия, трябва не само да се преписва от стария ГДВ, а да се изчисти всичко и от "нулата" да се започне - първо международните, по тях се напасват достатъчно бързи влакове, след тях се напасва мрежа от пътнически влакове, които да обслужват спирките по маршрутите на БВ, а най - накрая се вмъкват товарните влакове. ЗА София - Перник може да се приложи тактов график с пътнически влак на всеки кръгъл час от София, а на половинката от Перник. Освен това, трябва да се премахнат големия брой спирания на бързите влакове.
Наблюденията ми са правени в течение на 30г. и там нещата не са се променили съществено от времето на 04 насам , напротив стават все по - зле . Доста хора от Радомир пътуват с колите си до Перник и от там с влак до София , което е показателно за обслужването му !
Навремето като пуснаха тактовия график на електричките до Перник същите тръгваха на кръгъл час и на половинка , като тези на кръгъл спираха на Захарна фабрика , Горна баня ,Драгичево ,Метал , Перник разпределителна и Перник . Тези на половиния час спираха на Захарна фабрика ,Владая ,Даскалово , Перник разпределителна и Перник . Нямам спомен преди електрификацията да са ползвани 06 за помощни , най-много да е имало 2 *04 и то нещо инцидентно /да речем за трасе /.
В темата за стари ГДВ Весо беше качил разписания от пета линия и бях писал някои неща там. Не мога да се съглася с Марио, че
Спомням си Експрес Пирин, спомням си и международния IC. Само те не спираха на Дамяница. Това го казвам, заради някои коментари, че можело бързите да не спират там. Гара Дамяница обслужваше и има потенциал да обслужва пак всички села от околията и Мелник. Много пъти на гарата съм виждал повече пътници, отколкото на гара Сандански.
За Радомир съм пътувал често от много малък и имам много ясни спомени за смяната на тягата. Много ефектно и страшно за мен тогава беше вдигането на пантографа. Електровозът чакаше на първи коловоз, близо до стрелките. Но пък четворката като цяло си беше по-страшна и зловеща със своя вой.
Има спрени доста влакове, не само експерименталните.ЗА кажи - речи 25 години почти нищо не се е променило, като изключим тук там някой експериментален нов влак, който година две след пускането си бива спрян.
Спомням си Експрес Пирин, спомням си и международния IC. Само те не спираха на Дамяница. Това го казвам, заради някои коментари, че можело бързите да не спират там. Гара Дамяница обслужваше и има потенциал да обслужва пак всички села от околията и Мелник. Много пъти на гарата съм виждал повече пътници, отколкото на гара Сандански.
За Радомир съм пътувал често от много малък и имам много ясни спомени за смяната на тягата. Много ефектно и страшно за мен тогава беше вдигането на пантографа. Електровозът чакаше на първи коловоз, близо до стрелките. Но пък четворката като цяло си беше по-страшна и зловеща със своя вой.

Информация
Модератори