Има заповед при голям ремонт, веригите на СМЕ да се откачват, за да не внасят смущения.
За щастие ефектът се постига само с изключване на ключовете за СМЕ в кабините и при включването им много неща се оказват в изправност.
На отделни машини дори могат да се набират и свалят позиции (релета 349 и 350 са си на мястото).
За щастие ефектът се постига само с изключване на ключовете за СМЕ в кабините и при включването им много неща се оказват в изправност.
На отделни машини дори могат да се набират и свалят позиции (релета 349 и 350 са си на мястото).

Администратор
СМЕ при 44/45 в по - голямата част от машините е налична и изправна. Друг е въпросът, че не и се обръща внимание и за да не пречи просто се разкача или се изхвърлят половината от елементите и. Доколкото знам в Подуяне по 44 198 е гледана веригата на СМЕ и е налична и изправна. В Горна Оряховица също на голяма част от локомотивите е налична и напълно годна за работа.
Друг е въпросът, че нещо неразпространено в БДЖ се смята за ненадеждно и опасно... А някой ако се замисли защо при 32/33 СМЕ не беше опасна?! Там редовно се употребяваше и нямаше ядове. По същата логика и на 44/45 може да се използва особено за возене на тежки товарни влакове, при които несинхронизация на двете машини може да доведе до скъсване на влака.
Друг е въпросът, че нещо неразпространено в БДЖ се смята за ненадеждно и опасно... А някой ако се замисли защо при 32/33 СМЕ не беше опасна?! Там редовно се употребяваше и нямаше ядове. По същата логика и на 44/45 може да се използва особено за возене на тежки товарни влакове, при които несинхронизация на двете машини може да доведе до скъсване на влака.
64.19
СМЕ дори в пълна изправност има някои недостатъци.
Проблемът е, че липсва принудително синхронизиране между АТП на двете машини и това би създало ядове при набиране на автомат (изоставане на по-бавното АТП ако е отзад).
Друг недостатък е челния контакт на розетките отпред - липсва самопочистване и при рядко използване се замърсяват и стават неизползваеми.
При серия 32 системата е на крайно низше ниво и е несравнима с тази на локомотивите.
Една любопитна подробност:
Силно разпространено е погрешното схващане, че за работа в СМЕ ключът за управление на челната машина се слага на І, а на втората - на ІІ. Истината е, че на челната се поставя на ІІ, а на задната е на 0. Т. е. за една машина е достатъчно само да се включи АБ, за да бъде управлявана.
Проблемът е, че липсва принудително синхронизиране между АТП на двете машини и това би създало ядове при набиране на автомат (изоставане на по-бавното АТП ако е отзад).
Друг недостатък е челния контакт на розетките отпред - липсва самопочистване и при рядко използване се замърсяват и стават неизползваеми.
При серия 32 системата е на крайно низше ниво и е несравнима с тази на локомотивите.
Една любопитна подробност:
Силно разпространено е погрешното схващане, че за работа в СМЕ ключът за управление на челната машина се слага на І, а на втората - на ІІ. Истината е, че на челната се поставя на ІІ, а на задната е на 0. Т. е. за една машина е достатъчно само да се включи АБ, за да бъде управлявана.

Навсякъде при два ЕМВ се ползва, стига да има кабели.
В Сф напоследък кабелите бяха кът, но аз съм карал и три ЕМВ по СМЕ.
На лок се бях хванал по едно време да изследвам системата в подробности и излизаха интересни неща.
Например ако 44/45 управлява 42/43 няма проблеми, стига да не се ползва реостат. Ако Р-ката обърне на реостат, задната също ще набере 8 позиции, но на тяга.
Също така за управление на реостата между две Р-ки се слага трети кабел.
В Сф напоследък кабелите бяха кът, но аз съм карал и три ЕМВ по СМЕ.
На лок се бях хванал по едно време да изследвам системата в подробности и излизаха интересни неща.
Например ако 44/45 управлява 42/43 няма проблеми, стига да не се ползва реостат. Ако Р-ката обърне на реостат, задната също ще набере 8 позиции, но на тяга.
Също така за управление на реостата между две Р-ки се слага трети кабел.
Това ли са кабелите от системата "много единици" , за които става дума:
http://www.railfaneurope.net/pix/bg/ele ... nari_2.jpg
http://www.railfaneurope.net/pix/bg/ele ... nari_2.jpg

Точно това са, една жълта и една зелена. Като застанеш срещу муцуната зелената е у левата розетка, жълтата у десната. Демек като застанат две муцуни една срещу друга "междувагонките" както им викат се кръстосват. До колкото си спомням във жълтата са веригите за набирането и компресорите, във зелените са за ГВП и пантографи. Имаше една врътка, че ако втората ЕМВ не може да събере верига (да затворят ЛК) задните кияци дават само на "М" за да събере и после предните кияци си управляват набирането. Само дето предните кияци не можеха да свалят и се налага задните на втората ЕМВ да свалят от тяга. Не можах да разбера защо се получаваше тая магия. Абе яко мизерии даваха тия междувагонки.VESO написа:Това ли са кабелите от системата "много единици" , за които става дума:
http://www.railfaneurope.net/pix/bg/ele ... nari_2.jpg

«Charioteer» & «Fleetwood» - 1948 г. - 133 bombs
«Dropshot» & «Trojan» - 1949г. - 150 bombs
Прекъснат праводник 3. Предните могат да свалят, но сваля само предната, задната е с "местно" свалянеdido73 написа:Имаше една врътка, че ако втората ЕМВ не може да събере верига (да затворят ЛК) задните кияци дават само на "М" за да събере и после предните кияци си управляват набирането. Само дето предните кияци не можеха да свалят и се налага задните на втората ЕМВ да свалят от тяга.

Лошото на тази ситуация е, че турбо бутона не действа.

Е да, щом е с "местно" събиране на ЛК на "М" ще е и сместно сваляне (изключване от тяга). Що бе турбо бутона не е във веригата на пров. №3bdz46 написа:Прекъснат праводник 3. Предните могат да свалят, но сваля само предната, задната е с "местно" сваляне![]()
Лошото на тази ситуация е, че турбо бутона не действа.



«Charioteer» & «Fleetwood» - 1948 г. - 133 bombs
«Dropshot» & «Trojan» - 1949г. - 150 bombs

Уффф да бе, то оригинално е с н.о. и РРУ са обезточени (увеличено ускорение). Наште са ги обърнали и така с междувагонки излиза че от задния контролер и н.з. РРУ-тата и на двете електрики ще са захранени (намалено ускорение), демек няма и на двете електрички да работи турбото.bdz46 написа:Турбо бутона е с Н.З. контакти.
Когато задния контролер е на тяга, пров. 4 се захранва през задния бутон и РРУ са винаги включени.


«Charioteer» & «Fleetwood» - 1948 г. - 133 bombs
«Dropshot» & «Trojan» - 1949г. - 150 bombs

Администратор

Мнения: 2515
Регистриран на: Вто Фев 07, 2006 4:48 pm
45149 малко се по счупила
http://lok45.hit.bg/DSC02218a.JPG
Новите колетия на 44087
http://lok45.hit.bg/DSC02219a.JPG
http://lok45.hit.bg/DSC02218a.JPG
Новите колетия на 44087
http://lok45.hit.bg/DSC02219a.JPG

Мнения: 2515
Регистриран на: Вто Фев 07, 2006 4:48 pm
Това спирачно съпротивление е дало малко фира
http://lok45.hit.bg/DSC02222a.JPG
http://lok45.hit.bg/DSC02222a.JPG
Информация
Модератори