Страница 23 от 27
Публикувано на: Вто Ное 02, 2010 2:45 pm
от Petko Ivanov
WOLFMX написа:ПФФФФФФФ!Такова нещо за първи път виждам.

Възможно ли е?
Възможно е и още как. При нарушена комутация (лоши четки, неравни контактни повърхности, замърсявания и др.) се получава искрене. Ако не се вземат мерки, искренето преминава в кръгов огън и запалване. Това е най-големия недостатък на колекторните машини. За щастие с въвеждането на честотно регулируемите променливотокови задвижвания и стационарните изправители генераторите постепенно излизат от експлоатация.
Публикувано на: Вто Ное 02, 2010 3:52 pm
от WOLFMX
Много благодаря за инфото!

Публикувано на: Вто Ное 02, 2010 6:07 pm
от Heruvim
На "седмиците" случва ли се толкова често, колкото на "шестиците"?
06
Публикувано на: Вто Ное 02, 2010 6:37 pm
от shotik
Petko Ivanov написа:WOLFMX написа:ПФФФФФФФ!Такова нещо за първи път виждам.

Възможно ли е?
Възможно е и още как. При нарушена комутация (лоши четки, неравни контактни повърхности, замърсявания и др.) се получава искрене. Ако не се вземат мерки, искренето преминава в кръгов огън и запалване. Това е най-големия недостатък на колекторните машини. За щастие с въвеждането на честотно регулируемите променливотокови задвижвания и стационарните изправители генераторите постепенно излизат от експлоатация.
При серия 06-00 това е стара болка ,още 1972 г . имаше такива случаи.Става когато е над 600 об/мин двигателя,ампеража на тяговите двигатели да е нисък и волтажа на главния генератор да е висок.Затова са трите шунта ,които са за отслабване на полето на таговите мотори и генератора.Получава се при развиване над 27 км/ч когато трябва да се включи първи шунт,за втори и трети съм забравил скоростта .Причината е в супорта на двигателя,на който четката не се завърта достатъчно ,за да се задействат микроконтактите за включване на шунтовете.Това е на теория,за тези които не работят на 06-00 няма как нагледно да им покажа,трябва да се види на място.Искали сме да ги правят с ръчно управление,но не се съгласиха шефовете и така трябваше пом.машиниста да включва принудително шунтовете ,за да се избегне кръговия огън.06-14 изгоря и я нарязаха точно заради тази причина,че беше карана в депо Перник от лок.машинисти работещи на 55 - 00 и незнаещи за тази особица.
Разликата между 06 и 07 е голяма,може вече да са измислили да се приспособяват лок. от 06 ,но финансовото положение едва ли да ще позволи,още повече ,че последните лок са от 1975 г,когато докараха в София последният локомотив с номер 06-130.А 06-12 ,която до колкото знам работи е от 1967 г. но са вече и морално и физически остаряли,да не говорим за ремонта и кадрите ,които го извършват.
Публикувано на: Вто Ное 02, 2010 6:50 pm
от Petko Ivanov
Heruvim написа:На "седмиците" случва ли се толкова често, колкото на "шестиците"?
Предполагам, че не се е случвало. Те са с променливотоков генератор и стационарен токоизправител с диоди.
Публикувано на: Вто Ное 02, 2010 7:39 pm
от n0_aLoNe
Получава се при развиване над 27 км/ч, когато трябва да се включи първи шунт, за втори и трети съм забравил скоростта.
Втори - над 48 км/ч.
Трети - над 65 км/ч.
Много малко (на пръсти се броят шестиците който сами шунтират), иначе помошника отива и лепва и двата шунта, за да не ходи два пъти. Те стоят включени докато не се върне контролера на 0, може на първа позиция да е, те си стоят включени.
Публикувано на: Вто Ное 02, 2010 8:58 pm
от Mario Evstatiev
06 119 май е една от машините, които поне доскоро са шунтирали сами. В депото я знаят като "Жълтото пате" - машината на Васко Николов и Светослав Скробански. За нея чух интересни истории. Например как Васето лично е отишъл в ремонта да иска оригинални ампермери на ТД, а не тези - малките, които били сложили след някакъв планов ремонт.
Публикувано на: Сря Ное 03, 2010 11:52 am
от 44142
На 06042 също се е запалил главния и спомагателния генератор.
Публикувано на: Сря Ное 03, 2010 11:53 am
от 44142
06112 като се запали, пуши повече и от парна машина.
Публикувано на: Сря Ное 03, 2010 12:49 pm
от Heruvim
А машините на "БЖК" със същият тип генератор ли са или са модернезирани?
Публикувано на: Сря Ное 03, 2010 7:09 pm
от n0_aLoNe
lok45111 написа:06 119 май е една от машините, които поне доскоро са шунтирали сами. В депото я знаят като "Жълтото пате" - машината на Васко Николов и Светослав Скробански. За нея чух интересни истории. Например как Васето лично е отишъл в ремонта да иска оригинални ампермери на ТД, а не тези - малките, които били сложили след някакъв планов ремонт.
Шунтираше си сама, поне преди да влезне за Подемен ремонт.
Прякорът "Жълтото Пате" идва заради това :
цък
цък2
цък3
Вече не е жълта, защото на някой "бабун" не му изнася, и е разпоредил да се поядиса в сиво.
Публикувано на: Сря Ное 03, 2010 8:20 pm
от Nikss
Типично варненски тунинг.

Навремето (до 1989 г.) повечето Шкоди също са ги боядисвали в жълто по тези елементи. Бях пускал една снимка на 44 065.
Инак аз и още двама спотъри имаме много интересен спомен именно от лок 06 119 , датата беше мисля 26.04.2009 г.

Публикувано на: Чет Ное 04, 2010 12:06 am
от VESO
Аз имам въпрос.В София забелязах една 06-00-ца в тъмновинена ливрея , която ясно се откроява от останалите.Затова ми направи и впечатление , иначе нямаше да обърна внимание.
Някой знае ли коя е машината?
Публикувано на: Чет Ное 04, 2010 5:28 am
от Nikss
Мисля, че е 111.

Публикувано на: Чет Ное 04, 2010 6:40 am
от Mario Evstatiev
Heruvim написа:А машините на "БЖК" със същият тип генератор ли са или са модернезирани?
Генератора е същия, да.
06 042 е в депото и я правят.
06 112 скоро беше изписана от подемен ремонт, доста неща по мотора са сменени, нормално е докато се разработи да подпушва повече.