Мнения: 151
Регистриран на: Сря Апр 21, 2010 8:15 pm
Местоположение: Пирдоп,София

Мнение от Petko Ivanov »

WOLFMX написа:ПФФФФФФФ!Такова нещо за първи път виждам. :o Възможно ли е?
Възможно е и още как. При нарушена комутация (лоши четки, неравни контактни повърхности, замърсявания и др.) се получава искрене. Ако не се вземат мерки, искренето преминава в кръгов огън и запалване. Това е най-големия недостатък на колекторните машини. За щастие с въвеждането на честотно регулируемите променливотокови задвижвания и стационарните изправители генераторите постепенно излизат от експлоатация.
Мнения: 225
Регистриран на: Вто Апр 20, 2010 11:21 am
Местоположение: София

Мнение от WOLFMX »

Много благодаря за инфото! :)
Мнения: 52
Регистриран на: Нед Яну 17, 2010 4:40 pm
Местоположение: Пловдив

Мнение от Heruvim »

На "седмиците" случва ли се толкова често, колкото на "шестиците"?
Мнения: 236
Регистриран на: Чет Мар 22, 2007 10:47 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
06

Мнение от shotik »

Petko Ivanov написа:
WOLFMX написа:ПФФФФФФФ!Такова нещо за първи път виждам. :o Възможно ли е?
Възможно е и още как. При нарушена комутация (лоши четки, неравни контактни повърхности, замърсявания и др.) се получава искрене. Ако не се вземат мерки, искренето преминава в кръгов огън и запалване. Това е най-големия недостатък на колекторните машини. За щастие с въвеждането на честотно регулируемите променливотокови задвижвания и стационарните изправители генераторите постепенно излизат от експлоатация.
При серия 06-00 това е стара болка ,още 1972 г . имаше такива случаи.Става когато е над 600 об/мин двигателя,ампеража на тяговите двигатели да е нисък и волтажа на главния генератор да е висок.Затова са трите шунта ,които са за отслабване на полето на таговите мотори и генератора.Получава се при развиване над 27 км/ч когато трябва да се включи първи шунт,за втори и трети съм забравил скоростта .Причината е в супорта на двигателя,на който четката не се завърта достатъчно ,за да се задействат микроконтактите за включване на шунтовете.Това е на теория,за тези които не работят на 06-00 няма как нагледно да им покажа,трябва да се види на място.Искали сме да ги правят с ръчно управление,но не се съгласиха шефовете и така трябваше пом.машиниста да включва принудително шунтовете ,за да се избегне кръговия огън.06-14 изгоря и я нарязаха точно заради тази причина,че беше карана в депо Перник от лок.машинисти работещи на 55 - 00 и незнаещи за тази особица.
Разликата между 06 и 07 е голяма,може вече да са измислили да се приспособяват лок. от 06 ,но финансовото положение едва ли да ще позволи,още повече ,че последните лок са от 1975 г,когато докараха в София последният локомотив с номер 06-130.А 06-12 ,която до колкото знам работи е от 1967 г. но са вече и морално и физически остаряли,да не говорим за ремонта и кадрите ,които го извършват.
Мнения: 151
Регистриран на: Сря Апр 21, 2010 8:15 pm
Местоположение: Пирдоп,София

Мнение от Petko Ivanov »

Heruvim написа:На "седмиците" случва ли се толкова често, колкото на "шестиците"?
Предполагам, че не се е случвало. Те са с променливотоков генератор и стационарен токоизправител с диоди.
Техник
Мнения: 592
Регистриран на: Чет Окт 08, 2009 7:43 pm
Местоположение: Град София
Техник

Мнение от n0_aLoNe »

Получава се при развиване над 27 км/ч, когато трябва да се включи първи шунт, за втори и трети съм забравил скоростта.
Втори - над 48 км/ч.
Трети - над 65 км/ч.

Много малко (на пръсти се броят шестиците който сами шунтират), иначе помошника отива и лепва и двата шунта, за да не ходи два пъти. Те стоят включени докато не се върне контролера на 0, може на първа позиция да е, те си стоят включени.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

06 119 май е една от машините, които поне доскоро са шунтирали сами. В депото я знаят като "Жълтото пате" - машината на Васко Николов и Светослав Скробански. За нея чух интересни истории. Например как Васето лично е отишъл в ремонта да иска оригинални ампермери на ТД, а не тези - малките, които били сложили след някакъв планов ремонт.
Мнения: 2515
Регистриран на: Вто Фев 07, 2006 4:48 pm

Мнение от 44142 »

На 06042 също се е запалил главния и спомагателния генератор.
Мнения: 2515
Регистриран на: Вто Фев 07, 2006 4:48 pm

Мнение от 44142 »

06112 като се запали, пуши повече и от парна машина.
Мнения: 52
Регистриран на: Нед Яну 17, 2010 4:40 pm
Местоположение: Пловдив

Мнение от Heruvim »

А машините на "БЖК" със същият тип генератор ли са или са модернезирани?
Техник
Мнения: 592
Регистриран на: Чет Окт 08, 2009 7:43 pm
Местоположение: Град София
Техник

Мнение от n0_aLoNe »

lok45111 написа:06 119 май е една от машините, които поне доскоро са шунтирали сами. В депото я знаят като "Жълтото пате" - машината на Васко Николов и Светослав Скробански. За нея чух интересни истории. Например как Васето лично е отишъл в ремонта да иска оригинални ампермери на ТД, а не тези - малките, които били сложили след някакъв планов ремонт.
Шунтираше си сама, поне преди да влезне за Подемен ремонт.

Прякорът "Жълтото Пате" идва заради това :

цък

цък2

цък3

Вече не е жълта, защото на някой "бабун" не му изнася, и е разпоредил да се поядиса в сиво.
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

Типично варненски тунинг. 8) Навремето (до 1989 г.) повечето Шкоди също са ги боядисвали в жълто по тези елементи. Бях пускал една снимка на 44 065.
Инак аз и още двама спотъри имаме много интересен спомен именно от лок 06 119 , датата беше мисля 26.04.2009 г. :D
Всички истински мъже бачкат в БДЖ!
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Аз имам въпрос.В София забелязах една 06-00-ца в тъмновинена ливрея , която ясно се откроява от останалите.Затова ми направи и впечатление , иначе нямаше да обърна внимание.
Някой знае ли коя е машината?
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

Мисля, че е 111. :roll:
Всички истински мъже бачкат в БДЖ!
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Heruvim написа:А машините на "БЖК" със същият тип генератор ли са или са модернезирани?
Генератора е същия, да.

06 042 е в депото и я правят.

06 112 скоро беше изписана от подемен ремонт, доста неща по мотора са сменени, нормално е докато се разработи да подпушва повече.
Публикувай отговор

Обратно към “Магистрални дизелови локомотиви | Main line diesel locomotives”

Информация