Възможно е и още как. При нарушена комутация (лоши четки, неравни контактни повърхности, замърсявания и др.) се получава искрене. Ако не се вземат мерки, искренето преминава в кръгов огън и запалване. Това е най-големия недостатък на колекторните машини. За щастие с въвеждането на честотно регулируемите променливотокови задвижвания и стационарните изправители генераторите постепенно излизат от експлоатация.WOLFMX написа:ПФФФФФФФ!Такова нещо за първи път виждам.Възможно ли е?
При серия 06-00 това е стара болка ,още 1972 г . имаше такива случаи.Става когато е над 600 об/мин двигателя,ампеража на тяговите двигатели да е нисък и волтажа на главния генератор да е висок.Затова са трите шунта ,които са за отслабване на полето на таговите мотори и генератора.Получава се при развиване над 27 км/ч когато трябва да се включи първи шунт,за втори и трети съм забравил скоростта .Причината е в супорта на двигателя,на който четката не се завърта достатъчно ,за да се задействат микроконтактите за включване на шунтовете.Това е на теория,за тези които не работят на 06-00 няма как нагледно да им покажа,трябва да се види на място.Искали сме да ги правят с ръчно управление,но не се съгласиха шефовете и така трябваше пом.машиниста да включва принудително шунтовете ,за да се избегне кръговия огън.06-14 изгоря и я нарязаха точно заради тази причина,че беше карана в депо Перник от лок.машинисти работещи на 55 - 00 и незнаещи за тази особица.Petko Ivanov написа:Възможно е и още как. При нарушена комутация (лоши четки, неравни контактни повърхности, замърсявания и др.) се получава искрене. Ако не се вземат мерки, искренето преминава в кръгов огън и запалване. Това е най-големия недостатък на колекторните машини. За щастие с въвеждането на честотно регулируемите променливотокови задвижвания и стационарните изправители генераторите постепенно излизат от експлоатация.WOLFMX написа:ПФФФФФФФ!Такова нещо за първи път виждам.Възможно ли е?
Разликата между 06 и 07 е голяма,може вече да са измислили да се приспособяват лок. от 06 ,но финансовото положение едва ли да ще позволи,още повече ,че последните лок са от 1975 г,когато докараха в София последният локомотив с номер 06-130.А 06-12 ,която до колкото знам работи е от 1967 г. но са вече и морално и физически остаряли,да не говорим за ремонта и кадрите ,които го извършват.

Техник
Втори - над 48 км/ч.Получава се при развиване над 27 км/ч, когато трябва да се включи първи шунт, за втори и трети съм забравил скоростта.
Трети - над 65 км/ч.
Много малко (на пръсти се броят шестиците който сами шунтират), иначе помошника отива и лепва и двата шунта, за да не ходи два пъти. Те стоят включени докато не се върне контролера на 0, може на първа позиция да е, те си стоят включени.

Администратор
06 119 май е една от машините, които поне доскоро са шунтирали сами. В депото я знаят като "Жълтото пате" - машината на Васко Николов и Светослав Скробански. За нея чух интересни истории. Например как Васето лично е отишъл в ремонта да иска оригинални ампермери на ТД, а не тези - малките, които били сложили след някакъв планов ремонт.

Мнения: 2515
Регистриран на: Вто Фев 07, 2006 4:48 pm

Мнения: 2515
Регистриран на: Вто Фев 07, 2006 4:48 pm

Техник
Шунтираше си сама, поне преди да влезне за Подемен ремонт.lok45111 написа:06 119 май е една от машините, които поне доскоро са шунтирали сами. В депото я знаят като "Жълтото пате" - машината на Васко Николов и Светослав Скробански. За нея чух интересни истории. Например как Васето лично е отишъл в ремонта да иска оригинални ампермери на ТД, а не тези - малките, които били сложили след някакъв планов ремонт.
Прякорът "Жълтото Пате" идва заради това :
цък
цък2
цък3
Вече не е жълта, защото на някой "бабун" не му изнася, и е разпоредил да се поядиса в сиво.



Администратор
Информация
Модератори