Публикувано на: Пон Ное 19, 2007 8:49 pm
Другата спирка Пролет се намираше на сегашния км 199.rexkos написа:Спирка Пролет се намира малко след Левище в посока Мездра и все още не е закрита и се радва на спиращите влакове през деня.
Специализиран форум за железопътен подвижен състав | Specialized forum for railway rolling stock
https://forum.blf.bg/
Другата спирка Пролет се намираше на сегашния км 199.rexkos написа:Спирка Пролет се намира малко след Левище в посока Мездра и все още не е закрита и се радва на спиращите влакове през деня.
Да допълня - както от сканираните разписания виждаш , си е имало самостоятелна композиция от Свищов (мисля , че бяха два вагона) , която в Ореш правеше връзка по следния начин - влакът за Белене чакаше композицията от Левски и така пътниците без да ходят в Свищов имаха връзка за дунавското селище.На връщане , ситуацията беше аналогична - след пристигането на беленския влак на гара Ореш , минути след това идваше пътника Свищов - Левски и така хората само с едно прикачване отиваха към Л.VESO написа: Информацията за Ореш - Белене е доста оскъдна.Железопътното отклонение за Белене,което свързва брега на р.Дунав с линията Свищов - Левски - Ловеч - Троян се отделя от нея при гара Бендер (Ореш) и се строи през Първата световна война за нуждите на военната потонна дружина от Управлението на железопътните съобщения.Отклонението е предадено в експлоатация на 11-ти юли 1921 г.,дълго е 12,550 км.Построено е с минимален радиус на хоризонталните криви 300м и максимален наклон 12 промила.В началото са положени релси второ употребление ЦСВ,а през 1970 г. са заменени с тип 49kg/m с дължина 25,00м.Участъкът се е обслужвал от магистралните дизелови 07-00-ци на депо ГО,базирани в Левски,като понякога смесените влакове,тръгващи и пристигащи от/в Свищов са се теглили и от маневрени 55-00-ци.Участъкът е спрян за пътническо движение още през 2000г.
Нека уточня нещо,за тези които не знаят.Преди време един приятел от Пловдив ме попита дали линията е отивала на острова,понеже свързва наименованието "Белене" единствено с него.Истината е следната: освен остров в р.Дунав,на който е имало концентрационен лагер,използван след 9-ти септември 1944,съществува и селце със същото име,което е на българския бряг и линията е отивала до него.Тя изобщо и по никакъв начин не стига до острова.
А сега в приложението,което давам,съм сканирал и отразил последното движение на пътнически влакове в разписание 1999/2000:
Ореш - Белене;
Белене - Ореш.
За съжаление не разполагам със снимки,ако някой има тази възможност,да пусне.
Този влак го има и сега, само че е до Благоевград и се обслужва от ЕМВ Дезиро. Движи се под номер 50111/50110.Labros написа:Имаше един ПВ преди години София-Черниче.Някой случайно да има неговото разписание? Мисля, че влака го спряха някъде към 2003 г., но не съм съвсем сигурен.
Браво, браво! Имаме си рекорд за междугарие с най-разтегнат обход - 16-17 мин. в КР при 9 мин. реален.43.309 написа:Побит камък Вакарел път 1 без никакво намаление скорост по КР.Дори там където беше 15 вече е 65!
Влаковете са били следните (давам само по - големите гари):Nikss написа:....
Между другото какви са били тези някогашни влакове София - Русе с номера 412 и 415? Кога са тръгвали, състав вагони какъв е бил, моля приложете по възможност разписание или разкажете нещо за тях (макар и малко). Благодаря.