Аватар
07
Мнения: 1279
Регистриран на: Пон Фев 13, 2006 11:05 am
Местоположение: Бургас
Аватар
Re: дизелови двигатели

Мнение от 07 »

choveka_vlak написа:До тук добре,( постовете не се отварят) сега остава да се подкрепиш с още малко материали и да направиш (обосновка) заключение, а и да включиш собствената си позиция!. :wink:
Още не съм приключил - следва представяне и различните четиритактови двигатели вихрокамерни, пред камерни и с директно впръскване....
Относно подкрепянето с още материали - подтемата за средно ефективно налягане е изключително слабо развита (бих казал че само е казано че има такова "животно") но като видиш часа на пост-а ще ти стане ясно....
Надявам се в неделя поне тази празнина да запълня..........
Аватар
07
Мнения: 1279
Регистриран на: Пон Фев 13, 2006 11:05 am
Местоположение: Бургас
Аватар

Мнение от 07 »

Споменах че четиритактовите двигатели се различават и по начина на образуване на горивовъздушната смес: с вихрокамерни, предкамерни, и с директно впръскване. Вихрокамерните двигатели не са намерили приложение в тежките возила (камиони, локомотиви и плавателни съдове за това на този етап ще ги пропусна). Предкамерните двигатели мода през 50те и 60те години (двигателите на 04, 75 – 77, 51 БДЖ серии са вихрокамерни) постепенно се предават пред директното впръскване.
Директното впръскване е най-стария ( класически) начин за образуване на горивовъздушната смес в дизеловите двигатели храктеризират със следните предимства:
1. Проста конструкция на горивната камера и цилиндровата глава
2. Малка относителна повърхност на горивната камера
3. Висока икономичност, тя се дължи на наезначителните топлинни загуби, през стените на горивната камера (поради т.2)
4. Добри пускови качества (по-лесно стартиране)
И понеже нито една машина няма само предимства нека видим и недостатъците им:
1. Работят със сравнително бедна гориво-въздушна смес и в следствие на това по-ниско средно ефектвно налягане
2. Твърда работа на двигателя (рязко нарастване на налягането при възпламеняването)
3. Чувствителност на двигателя към изменение на честотния (оборотния) режим на двигателя! При изменение на честотния режим се изменя налягането на впръскване следователно и качеството на разпръскване и формата на горивната струя. Това нарушава гъгласуваността на факторите определящи качествено протичане на смесообразуването и горенето в по-широк диапазон от обороти (Локомотивните двигатели от този тип работят до 1000 об/мин)
4. Чувствителност към качеството на горивото
5. Изискват по-високо налягане на впръскване и разпръсквачи с повече отвори с по малък диаметър.
В последните 20 години с усъвършенстването на технологиите на производство на двигатели и горива и горивна апаратура и с навлизането на електрониката в управлението на процесите в двигателя тези недостатъци са преодоляни.
В миналото като средство за предоляване на недостатъците на двигателите с директно впръскване се появяват двигателите с предкамери и вихрови камери.
Те се отличават със следните предимства:
1. Работят с по-богата гориво-въздушна смес, следствие на това по високо средно ефективно налягане ( по висока мощност от единица обем)
2. Работния процес е стабилен при изменение на честотния режим, тези двигатели се използват при по високи честоти на въртене ( за локомотивни над 1000 об/мин)
3. По-мека работа на двигателя (по-плавно нарастване на налягането при възпламеняване)
4. Разпръсквачите се изработват с един или 2 отвора с по голямо сечение, налягането на впръскване е по ниско от това при двиагтелите с директно впръскване
5. По-малко са чувствителни към качеството на горивото
Недостатъци:
1. Повишен разход на гориво, поради по-високите топлинни загуби и хидравлични загуби свързани с конструктивните особенности на вихровата камера
2. Лоши пускови качества на двигателя, поради по-некачественото разпръскване на горивото при ниски обороти
3. Усложнена конструкция на цилиндровата глава.
Утре очакваите и онагледяване със съответните схеми
Публикувай отговор

Обратно към “Магистрални дизелови локомотиви | Main line diesel locomotives”

Информация