Акредитиран фотограф
Мнения: 1239
Регистриран на: Сря Яну 27, 2010 9:00 pm
Местоположение: Стара Загора
Обратна връзка:
Аватар
Акредитиран фотограф

Мнение от bobara_e_tuk »

дори и да пътуваш безплатно, пак плащаш запазеното място :(
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

bobara_e_tuk написа:едно време когато бяха с категория УБВ и ЕБВ си плащах билетче 1.50 за запазеното място, а сега по 0.50лв
9teen8t9 написа:И какво не му харесваха на УБВ или ЕБВ
Такова животно не е имало, няма и няма и да има. :wink: :arrow:
Всички истински мъже бачкат в БДЖ!
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Да , трансформацията , която застигна тези влакове им смени наименованията 3 пъти - ЕВ :arrow: УБВ :arrow: RБВ.
Какво ли ще дочакаме още? :D
Мнения: 3359
Регистриран на: Сря Фев 15, 2006 10:28 pm
Местоположение: Костинброд, София

Мнение от rexkos »

VESO написа: Какво ли ще дочакаме още? :D
RПВ - пътнически влак със задължителна резервация. :D
Мнения: 1791
Регистриран на: Пет Авг 14, 2009 12:29 pm
Местоположение: Габрово
Обратна връзка:

Мнение от Saruman »

Пепел ми на устата и дано не се и случва, БВ става RПВ а RБВ - БВ.
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

В Румъния имат два вида пътнически влакове - "C" (Cursa) и "P" (Personal).Обяснението , което получих за разликата между двете , бе следното:
,,Cursa" - C: regional passenger trains on short distances, that stopped in EVERY station, no matter how small it was (we have some stations, called ,,haltă", ,,h." on the timetable that means only a sign with the name of the station and maybe a small platform)
,,Personal" - P: a bit faster then ,,C", also regional passenger trains stopped in less stations then ,,C" (usually not in ,,h.", but there were exceptions). Some were very long (imagine 400 km with stops in almost every station), some even had sleeping cars.
А сега де - имат си пътнически влакове на къси и на дълги разстояния.Това вероятно е като нашите 40210 и 40104 (пример) - единият е КПВ , другият ПВ.
Акредитиран фотограф
Мнения: 1239
Регистриран на: Сря Яну 27, 2010 9:00 pm
Местоположение: Стара Загора
Обратна връзка:
Аватар
Акредитиран фотограф

Мнение от bobara_e_tuk »

ако направят ПВ с задължителна резервация, няма да е кой знае какво 0.50 не е нищо :roll:
Мнения: 216
Регистриран на: Сря Мар 31, 2010 10:26 am
Местоположение: Варна

Мнение от minitek »

Аз мисля, че вече не се казва УБВ, защото се плаща по-голям данък, а къде сте чули българин да се прецака :roll:
Координатор УС
Мнения: 629
Регистриран на: Пон Ное 27, 2006 3:34 pm
Местоположение: София
Аватар
Координатор УС

Мнение от stankos »

Какъв данък ?
Мнения: 589
Регистриран на: Вто Ное 17, 2009 3:51 pm
Местоположение: Бургас

Мнение от plastikat »

Не е заради данъци ,( БДЖ е богато предприятие :lol: ) а защото не могат да покрият условията за УБВ (определена средна скорост) и затова им свалиха категорията на БВ :wink:
Глобален модератор
Мнения: 754
Регистриран на: Съб Фев 04, 2006 1:31 pm
Местоположение: Сф-Пл-ГО
Глобален модератор

Мнение от Tramway »

minitek написа:Аз мисля, че вече не се казва УБВ, защото се плаща по-голям данък, а къде сте чули българин да се прецака :roll:
plastikat написа:Не е заради данъци ,( БДЖ е богато предприятие :lol: ) а защото не могат да покрият условията за УБВ (определена средна скорост) и затова им свалиха категорията на БВ :wink:
Момчета, не се напъвайте да измисляте бисери, а четете и питайте!
Причината да бъде премахната категорията УБВ е, че в нормативите на ЕС такава категория не съществува, а ние като негов член сме длъжни да са съобразяваме с тях. Българското творение УБВ са различаваше от БВ единствено по цената на билетите, по нищо друго.
А пък категорията ЕВ беше премахната защото нашите такива не отговаряха по нито един параметър на европейските норми - нито по търговска скорост, нито по качеството на услугите или наличността на такива, нито по изискуемия минимум на конфорт, да не изброявам повече.
Парната машина няма проблеми с ТД, пантографи, прегряване и охлаждане.
Мнения: 81
Регистриран на: Пон Авг 24, 2009 6:15 pm
Местоположение: sofia
Обратна връзка:

Мнение от muri83 »

Tramway написа:
minitek написа:Аз мисля, че вече не се казва УБВ, защото се плаща по-голям данък, а къде сте чули българин да се прецака :roll:
plastikat написа:Не е заради данъци ,( БДЖ е богато предприятие :lol: ) а защото не могат да покрият условията за УБВ (определена средна скорост) и затова им свалиха категорията на БВ :wink:
Момчета, не се напъвайте да измисляте бисери, а четете и питайте!
Причината да бъде премахната категорията УБВ е, че в нормативите на ЕС такава категория не съществува, а ние като негов член сме длъжни да са съобразяваме с тях. Българското творение УБВ са различаваше от БВ единствено по цената на билетите, по нищо друго.
А пък категорията ЕВ беше премахната защото нашите такива не отговаряха по нито един параметър на европейските норми - нито по търговска скорост, нито по качеството на услугите или наличността на такива, нито по изискуемия минимум на конфорт, да не изброявам повече.
Много си прав точно го каза ,а аз имам следната информация в България няма експресни влакове защото средната скорост на един експрес трябва да е 100 км/ч.Това е заради някаква спогодба или нещо от сорта,категгориийте експресни влакове да са със средна скорост 100 км/ч
Мнения: 36
Регистриран на: Чет Сеп 02, 2010 4:14 pm
Местоположение: София

Мнение от lordvee »

muri83 написа:
Tramway написа:
minitek написа:Аз мисля, че вече не се казва УБВ, защото се плаща по-голям данък, а къде сте чули българин да се прецака :roll:
plastikat написа:Не е заради данъци ,( БДЖ е богато предприятие :lol: ) а защото не могат да покрият условията за УБВ (определена средна скорост) и затова им свалиха категорията на БВ :wink:
Момчета, не се напъвайте да измисляте бисери, а четете и питайте!
Причината да бъде премахната категорията УБВ е, че в нормативите на ЕС такава категория не съществува, а ние като негов член сме длъжни да са съобразяваме с тях. Българското творение УБВ са различаваше от БВ единствено по цената на билетите, по нищо друго.
А пък категорията ЕВ беше премахната защото нашите такива не отговаряха по нито един параметър на европейските норми - нито по търговска скорост, нито по качеството на услугите или наличността на такива, нито по изискуемия минимум на конфорт, да не изброявам повече.
Много си прав точно го каза ,а аз имам следната информация в България няма експресни влакове защото средната скорост на един експрес трябва да е 100 км/ч.Това е заради някаква спогодба или нещо от сорта,категгориийте експресни влакове да са със средна скорост 100 км/ч
Здравеите,

Аз мисля, че причината е в инфраструктурните такси: за експресен влак те почти се удвояват!

Вижте:
http://www.econ.bg/law86424/enactments/ ... astruktura

Иначе с либерализирания пазар на жп транспорта мисля, че средните скорости и категории са изцяло вътрешно фирмено понятие. Т.е. нищо не пречи на БДЖ да си кръсти категориите Пътнически, Междуградски, Нощен, Ускорен и тн.
Глобален модератор
Мнения: 754
Регистриран на: Съб Фев 04, 2006 1:31 pm
Местоположение: Сф-Пл-ГО
Глобален модератор

Мнение от Tramway »

muri83 написа:България няма експресни влакове защото средната скорост на един експрес трябва да е 100 км/ч.Това е заради някаква спогодба или нещо от сорта,категгориийте експресни влакове да са със средна скорост 100 км/ч
lordvee написа:Аз мисля, че причината е в инфраструктурните такси: за експресен влак те почти се удвояват!

Вижте:
http://www.econ.bg/law86424/enactments/ ... astruktura

Иначе с либерализирания пазар на жп транспорта мисля, че средните скорости и категории са изцяло вътрешно фирмено понятие. Т.е. нищо не пречи на БДЖ да си кръсти категориите Пътнически, Междуградски, Нощен, Ускорен и тн.
Пак не сте разбрали. Един влак за да попадне в дадена категория трябва да отговаря на редица условия. У нас няма влак, удовлетворяващ изискванията за категорията ЕВ. Тез условия не са измислени от нас, а от UIC, съгласувани и одобрени от ЕК и задължителни за целия ЕС. Инфраструктурните такси изобщо не са причина да няма експреси.
А превозвачите нямат никакво право да си кръщават влаковете както си искат, освен да им дават имена - "Дунав", "Янтра", "Долно Камарци" и т.н. Органът, който ги категоризира, са нарича Изпълнителна Агенция Железопътна Администрация (ИАЖА) и е на пряко подчинение на Министерството на транспорта.
Още веднъж подчертавам, че категория "ускорен бърз влак" не съществува по никакви европейски нормативи, и затуй и у нас таз категория беше премахната и влаковете си станаха бързи като останалите. А изискването за задължителни плацкарти са определя от превозвача за всеки конкретен влак без значение от категорията.
Парната машина няма проблеми с ТД, пантографи, прегряване и охлаждане.
Мнения: 36
Регистриран на: Чет Сеп 02, 2010 4:14 pm
Местоположение: София

Мнение от lordvee »

Tramway написа:Тез условия не са измислени от нас, а от UIC, съгласувани и одобрени от ЕК и задължителни за целия ЕС.
Привет,

Добре, да приемем, че категорията е по директива на ЕС, но пак превозвача има право да си кръсти своите влакове както най му е кеф. Виж примерно немските категории -InterRegio, CityNightLine, etc.- или инталианските -IC+, Freccia Rossa, etc.- защото според мен това е просто търговско име на вид влак.
Публикувай отговор

Обратно към “Да си поговорим за железници | Let's talk about railways”

Информация