
дори и да пътуваш безплатно, пак плащаш запазеното място 



В Румъния имат два вида пътнически влакове - "C" (Cursa) и "P" (Personal).Обяснението , което получих за разликата между двете , бе следното:
А сега де - имат си пътнически влакове на къси и на дълги разстояния.Това вероятно е като нашите 40210 и 40104 (пример) - единият е КПВ , другият ПВ.,,Cursa" - C: regional passenger trains on short distances, that stopped in EVERY station, no matter how small it was (we have some stations, called ,,haltă", ,,h." on the timetable that means only a sign with the name of the station and maybe a small platform)
,,Personal" - P: a bit faster then ,,C", also regional passenger trains stopped in less stations then ,,C" (usually not in ,,h.", but there were exceptions). Some were very long (imagine 400 km with stops in almost every station), some even had sleeping cars.
ако направят ПВ с задължителна резервация, няма да е кой знае какво 0.50 не е нищо 


Глобален модератор
minitek написа:Аз мисля, че вече не се казва УБВ, защото се плаща по-голям данък, а къде сте чули българин да се прецака
Момчета, не се напъвайте да измисляте бисери, а четете и питайте!plastikat написа:Не е заради данъци ,( БДЖ е богато предприятие) а защото не могат да покрият условията за УБВ (определена средна скорост) и затова им свалиха категорията на БВ
Причината да бъде премахната категорията УБВ е, че в нормативите на ЕС такава категория не съществува, а ние като негов член сме длъжни да са съобразяваме с тях. Българското творение УБВ са различаваше от БВ единствено по цената на билетите, по нищо друго.
А пък категорията ЕВ беше премахната защото нашите такива не отговаряха по нито един параметър на европейските норми - нито по търговска скорост, нито по качеството на услугите или наличността на такива, нито по изискуемия минимум на конфорт, да не изброявам повече.
Парната машина няма проблеми с ТД, пантографи, прегряване и охлаждане.
Много си прав точно го каза ,а аз имам следната информация в България няма експресни влакове защото средната скорост на един експрес трябва да е 100 км/ч.Това е заради някаква спогодба или нещо от сорта,категгориийте експресни влакове да са със средна скорост 100 км/чTramway написа:minitek написа:Аз мисля, че вече не се казва УБВ, защото се плаща по-голям данък, а къде сте чули българин да се прецакаМомчета, не се напъвайте да измисляте бисери, а четете и питайте!plastikat написа:Не е заради данъци ,( БДЖ е богато предприятие) а защото не могат да покрият условията за УБВ (определена средна скорост) и затова им свалиха категорията на БВ
Причината да бъде премахната категорията УБВ е, че в нормативите на ЕС такава категория не съществува, а ние като негов член сме длъжни да са съобразяваме с тях. Българското творение УБВ са различаваше от БВ единствено по цената на билетите, по нищо друго.
А пък категорията ЕВ беше премахната защото нашите такива не отговаряха по нито един параметър на европейските норми - нито по търговска скорост, нито по качеството на услугите или наличността на такива, нито по изискуемия минимум на конфорт, да не изброявам повече.

Здравеите,muri83 написа:Много си прав точно го каза ,а аз имам следната информация в България няма експресни влакове защото средната скорост на един експрес трябва да е 100 км/ч.Това е заради някаква спогодба или нещо от сорта,категгориийте експресни влакове да са със средна скорост 100 км/чTramway написа:minitek написа:Аз мисля, че вече не се казва УБВ, защото се плаща по-голям данък, а къде сте чули българин да се прецакаМомчета, не се напъвайте да измисляте бисери, а четете и питайте!plastikat написа:Не е заради данъци ,( БДЖ е богато предприятие) а защото не могат да покрият условията за УБВ (определена средна скорост) и затова им свалиха категорията на БВ
Причината да бъде премахната категорията УБВ е, че в нормативите на ЕС такава категория не съществува, а ние като негов член сме длъжни да са съобразяваме с тях. Българското творение УБВ са различаваше от БВ единствено по цената на билетите, по нищо друго.
А пък категорията ЕВ беше премахната защото нашите такива не отговаряха по нито един параметър на европейските норми - нито по търговска скорост, нито по качеството на услугите или наличността на такива, нито по изискуемия минимум на конфорт, да не изброявам повече.
Аз мисля, че причината е в инфраструктурните такси: за експресен влак те почти се удвояват!
Вижте:
http://www.econ.bg/law86424/enactments/ ... astruktura
Иначе с либерализирания пазар на жп транспорта мисля, че средните скорости и категории са изцяло вътрешно фирмено понятие. Т.е. нищо не пречи на БДЖ да си кръсти категориите Пътнически, Междуградски, Нощен, Ускорен и тн.

Глобален модератор
muri83 написа:България няма експресни влакове защото средната скорост на един експрес трябва да е 100 км/ч.Това е заради някаква спогодба или нещо от сорта,категгориийте експресни влакове да са със средна скорост 100 км/ч
Пак не сте разбрали. Един влак за да попадне в дадена категория трябва да отговаря на редица условия. У нас няма влак, удовлетворяващ изискванията за категорията ЕВ. Тез условия не са измислени от нас, а от UIC, съгласувани и одобрени от ЕК и задължителни за целия ЕС. Инфраструктурните такси изобщо не са причина да няма експреси.lordvee написа:Аз мисля, че причината е в инфраструктурните такси: за експресен влак те почти се удвояват!
Вижте:
http://www.econ.bg/law86424/enactments/ ... astruktura
Иначе с либерализирания пазар на жп транспорта мисля, че средните скорости и категории са изцяло вътрешно фирмено понятие. Т.е. нищо не пречи на БДЖ да си кръсти категориите Пътнически, Междуградски, Нощен, Ускорен и тн.
А превозвачите нямат никакво право да си кръщават влаковете както си искат, освен да им дават имена - "Дунав", "Янтра", "Долно Камарци" и т.н. Органът, който ги категоризира, са нарича Изпълнителна Агенция Железопътна Администрация (ИАЖА) и е на пряко подчинение на Министерството на транспорта.
Още веднъж подчертавам, че категория "ускорен бърз влак" не съществува по никакви европейски нормативи, и затуй и у нас таз категория беше премахната и влаковете си станаха бързи като останалите. А изискването за задължителни плацкарти са определя от превозвача за всеки конкретен влак без значение от категорията.
Парната машина няма проблеми с ТД, пантографи, прегряване и охлаждане.

Привет,Tramway написа:Тез условия не са измислени от нас, а от UIC, съгласувани и одобрени от ЕК и задължителни за целия ЕС.
Добре, да приемем, че категорията е по директива на ЕС, но пак превозвача има право да си кръсти своите влакове както най му е кеф. Виж примерно немските категории -InterRegio, CityNightLine, etc.- или инталианските -IC+, Freccia Rossa, etc.- защото според мен това е просто търговско име на вид влак.
Информация
Модератори