Страница 3 от 4
Публикувано на: Пон Ное 20, 2006 8:45 pm
от Mario Evstatiev
За качеството на чешките подвески може да поспориме. Причината да няма чешки е в липсата на пари за доставка и прекалено високата цена на същите. Оригинални подвески не са доставяни от края на 93-та, когато за ЖПЗ са доставени 15 комплекта за машини от капитални ремонти. От тогава някъде в България някой "свой човек" на ония отгоре ги прави по лиценз или просто по чертежите, които чехите са имали НЕБЛАГОРАЗУМИЕТО да дадат на българската комунистическа сган. Иначе за слабата механика... Тя също ще окаже макар и малко влияние, защото при един по - качествен удар на джонт(настав) пружините няма да поемат инерционната сила на удара и ще натоварят подвеската, а тя от своя страна ще се счупи в най - слабото място. Относно другите твърдения, смея да кажа, че късането на подвеска в повечето случаи е поради слаб път или некачествена изработка и много по - рядко поради някаква друга причина.
Публикувано на: Пон Ное 20, 2006 8:50 pm
от bdz46
Под слаба механика имам предвид меки пружини, които поемат много по-добре ударите. А за чешките подвески исках да кажа, че ако бяха толкова превъзхождащи по качество българските, нямаше изобщо да има нужда от доставки, защото чешките щяха да са си здрави и налице.
Публикувано на: Пон Ное 20, 2006 8:52 pm
от Mario Evstatiev
bdz46 написа:А за чешките подвески исках да кажа, че ако бяха толкова превъзхождащи по качество българските, нямаше изобщо да има нужда от доставки, защото чешките щяха да са си здрави и налице.
Не може да останат здрави при този железен път бе човек!!! Те колкото и да превъзхождат българските по качество, имат параметри, които и при двата вида са еднакви, например сечения на различните места и др. Което значи, че колкото и читава да е, може да не се скъса след 3 месеца, но след 6 ще се скъса, защото честите удари водят до пукнатини и накрая до скъсване.
Публикувано на: Пон Ное 20, 2006 8:59 pm
от bdz46
Еми в крайна сметка е все тая какви са подвеските. И едните, и другите се късат, така че спора е излишен. Ако се направи пътя няма да се късат нито едните, нито другите.
Публикувано на: Пон Ное 20, 2006 9:02 pm
от Mario Evstatiev
bdz46 написа:Еми в крайна сметка е все тая какви са подвеските. И едните, и другите се късат, така че спора е излишен. Ако се направи пътя няма да се късат нито едните, нито другите.
Тук си прав, но чешките издържат повече, което е достатъчна обосновка да се закупят такива, но не през три или четири фирми - посреднички, които безбожно оскъпяват стоката.
късане на подвеска
Публикувано на: Вто Ное 21, 2006 10:30 am
от choveka_vlak
Уважаеми колеги, изпуснете парата!, успокойте топката!, погледнат от страни спора Ви е меко казано безмислен!!!. Нито ще спрете късането на подвески, нито ще се стресне някой!.

Re: късане на подвеска
Публикувано на: Вто Ное 21, 2006 3:33 pm
от Mario Evstatiev
choveka_vlak написа:Уважаеми колеги, изпуснете парата!, успокойте топката!, погледнат от страни спора Ви е меко казано безмислен!!!. Нито ще спрете късането на подвески, нито ще се стресне някой!.

Просто в спора търсиме истината. А и тук никой с никого не се кара за нищо, това не ти е един друг форум. Относно подвеските, причините за късането им са много, не е само една. Днес говорих с колега от депото, който ми сподели, че по времето на голямото юркане през 80-те са се късали много по - малко подвески отколкото сега, което до някъде ме навежда на мисълта за калпавия железен път и честото удряне на джонтове.
късане на подвеска
Публикувано на: Вто Ное 21, 2006 3:49 pm
от choveka_vlak
Нима до края на седмицата ще оправят железния път!?!

Re: късане на подвеска
Публикувано на: Вто Ное 21, 2006 5:42 pm
от Mario Evstatiev
choveka_vlak написа:Нима до края на седмицата ще оправят железния път!?!

Че няма да го оправят - няма, но да се надяваме, че късането на подвески ще е рядкост след като се стегне малко ремонта на тези локомотиви. Между другото в депо ГО се късат доста по - малко подвески отколкото в депо София

Re: късане на подвеска
Публикувано на: Вто Ное 21, 2006 6:07 pm
от 44142
lok45111 написа:choveka_vlak написа:Нима до края на седмицата ще оправят железния път!?!

Между другото в депо ГО се късат доста по - малко подвески отколкото в депо София

не съм много съгласен с теб. подвеските и за двете депа са едни и същи. в сф не е имало скъсана подвеска от няколко месеца. не забравяй че в горна почти нямат товарни влаци а повечето маш са по бързи и пътнически влаци. натоварването на подвеските би следвало да е по голямо заради по високатао скорост, калпавия път и по бързото преминаване през лошите участъци. при 60 км много рядко може да се чуе блъскане на отбивачка докато при 100 км блъска много яко.
Публикувано на: Вто Юли 17, 2007 9:24 pm
от 44142
Днес рано сутринта на ТВ лок 44063 скъса подвеска. Лок беше вкаран в депо ПД за монтиране на скоба. Лок със скорост до 60км си замина за ПО. Най вероятно ПО бригада е изчакала поставнянето на скобата и си е закарала маш.
Публикувано на: Чет Юли 19, 2007 12:21 pm
от icobdz
44142 написа:Днес рано сутринта на ТВ лок 44063 скъса подвезка. Лок беше вкаран в депо ПД за монтиране на скоба. Лок със скорост до 60км си замина за ПО. Най вероятно ПО бригада е изчакала поставнянето на скобата и си е закарала маш.
Не аз я закарах и добре ,че бях с другата кабина защото така блъскаше ,че на костенец куплата отзад се беше откачила от куката

Публикувано на: Нед Юли 22, 2007 2:38 pm
от 44142
44101 снощи е скъсала подвеска на КЛТ.
Публикувано на: Пон Юли 23, 2007 8:32 pm
от lok43r
44 076 - газ в трафа
45 152 - от събота с един неработещ компресор, днес влезе за ремонт
46 234 - сл. ремонт
45 198 - влязла за бандажи?
Публикувано на: Пон Юли 23, 2007 8:36 pm
от 44142
234 си върви. Даже е в БС понеже в кончар е 238.