Страница 3 от 9
Публикувано на: Съб Фев 26, 2011 8:44 am
от Railroader
Заповядайте, ако ви представлява интерес!... Това е запис на предаването
"Екип 5" от снощи, 25 февруари по
БНТ 1. Понеже предаването се състои от две части, вие пуснете плейъра точно от
19:35 мин. нататък до края, където водещата разговаря с двама събеседници в студиото и един по телефона относно
железничарската стачка и
положението в родните железници.
Щом влезете в линка на
БНТ продукции, вдясно трябва да има набор от запис на програмата, която е вървяла вчера. Търсите
"Екип 5" от
25 февруари.
http://bnt.bg/bg/productions
Публикувано на: Съб Мар 05, 2011 10:34 am
от Railroader
Последно: Стачка в БДЖ, влаковете спират
http://www.trud.bg/Article.asp?ArticleId=805152
Мъчно ми е и ми се плаче за родната железница.

Публикувано на: Съб Мар 05, 2011 11:47 pm
от 44142
Незнам какви стачки мислят но масово сред железничарите се приказва, че няма да стачкуват.
Публикувано на: Нед Мар 06, 2011 9:49 am
от Petko Ivanov
44142 написа:Незнам какви стачки мислят но масово сред железничарите се приказва, че няма да стачкуват.
Дали ще има стачка или не, едно вече напълно сигурно - на 11.03 и дните след това никой здравомислещ човек няма да се качи на влак. Всеки ще избере алтернативен превоз с автобус, кола, маршрутка, такси и т.н. Малкото останали клиенти на товарни превози вече са се насочили или скоро ще изберат частните превозвачи. Задават се колосални печалби за автобусните компании за сметка на огромни загуби за БДЖ - материални и морални.
Нека всички, които са решили да спират влаковете си, да се замислят до какво ще доведат действията им в дългосрочен план. Все пак сега е 2011 г, а не 1919, когато железницата е била единственото средство за транспорт в страната............
Публикувано на: Нед Мар 06, 2011 10:04 am
от Mario Evstatiev
44142 написа:Незнам какви стачки мислят но масово сред железничарите се приказва, че няма да стачкуват.
Има един особен момент обаче. Например аз и ти няма да стачкуваме, началник-влака "Х" също, качваме се, обаче няма кой да ни светне изхода, защото дежурните по гарите пък стачкуват. И какво правим?
Отделно мисля, че тази стачка няма ясни искания - прави се подобно на тази през 98-ма година и лично за мен е със съмнителен успех. Трябваше, главното стачно искане да бъде СЪКРАЩЕНИЯТА НА ПЕРСОНАЛ ДА СЕ ПРОВЕДАТ ОТ АДМИНИСТРАЦИЯТА!!! И без това, същата е толкова раздута, че не ми се говори. Защото ако съкратят работници - ремонт, превозняци и локомотивен персонал, кой ще остане после да крепи и без това грохналото ни ЖеПе. Никой.
Отделно и Петко е прав - стачката само ще откаже окончателно хората от пътуванията с влак и ще се върнем години назад, когато влаковете си се кандилкаха празни.
Публикувано на: Нед Мар 06, 2011 10:21 am
от Petko Ivanov
Главен организатор на стачката е близкия до Генералната дирекция синдикат на КНСБ. От тук нататък всеки може да си задава въпроси и да им намира логични отговори

Публикувано на: Нед Мар 06, 2011 12:09 pm
от svd90
Стачката е страшно малоумна. Определено никой няма да се качи на влак през тези дни,че и по-нататък.
Относно съкращенията -та съкращения се извършиха и се извършват във всеки сектор през тази и изминалата година,защо БДЖ да е изключение...
Публикувано на: Нед Мар 06, 2011 2:22 pm
от turboto
lok45111 написа:......
Отделно и Петко е прав - стачката само ще откаже окончателно хората от пътуванията с влак и ще се върнем години назад, когато влаковете си се кандилкаха празни.
То ако се замислим май това е целта на стачката. Що не стачкуват от администрацията (или аз поне не съм чул там да стачкуват). Винаги се удря по наи-болезнените места а именно тези които реално работят. Марио ги изброи вече

Публикувано на: Нед Мар 06, 2011 5:00 pm
от dobo
Защо мислите, че БДЖ ще се съсипе от тая стачка и ще се отдръпнат хората ?
Момента е подходящ, защото в момента нафтата лети с скоростта на светлината, а както знаете нещо в България да пада със същата скорост няма.Тоест едва ли нафтата ще поевтинее скоро.
Щом се качва нафтата, скачат билетите по дългите дестинации от рода София-Варна, Бургас-София и т.н.
И пак БДЖ-то идва като най-евтин транспорт, щото макар да ни убеждават, че кризата е само в главите ни много хора цепят стотинката на две и предпочитат по-евтиното.
Така, че си мисля, че няма да е толкова пагубно.Е вярно ще има нерви, обаче целта е важна.
И малко още реалност - защо си мислите, че тая стачка ще успее ? Като знам какви сме единни, най-много някой КПВ да закъснее с някой час и туй то.Пък и часа за стачкуване е един нямам думи.Като ще е гарга да е рошава - я един цял ден без нито пътнически нито товарен влак да видим ефекта няма ли да е по-голям ? Какво ще се отдръпнат товародателите ли ? Те като ги гледам май са се препънали да искат да работят с БДЖ.
И като за край - що не стачкува администрацията.И какъв ще е ефекта, ако някакви си чиновници турят по една табелка стачка ? Май май никъв няма да е.Пък и тях съкращение не ги грози.Брадвата ще е само за експлотационния персонал.
Публикувано на: Нед Мар 06, 2011 5:03 pm
от Тената
Публикувано на: Нед Мар 06, 2011 5:16 pm
от 44142
То е ясно, че повечето служители няма да стачкуват. Интересното е защо се напъват синдикатите без нищо да се знае.
Публикувано на: Нед Мар 06, 2011 5:41 pm
от Petko Ivanov
dobo написа:Момента е подходящ, защото в момента нафтата лети с скоростта на светлината, а както знаете нещо в България да пада със същата скорост няма.Тоест едва ли нафтата ще поевтинее скоро.
Щом се качва нафтата, скачат билетите по дългите дестинации от рода София-Варна, Бургас-София и т.н.
И пак БДЖ-то идва като най-евтин транспорт, щото макар да ни убеждават, че кризата е само в главите ни много хора цепят стотинката на две и предпочитат по-евтиното.
.
Поради високите цени на горивата все повече хора предпочитат да пътуват с влак вместо с автобус. Мотрисите DESIRO също привличат много пътници (само ж.п.спотърите се радваме, когато вместо тях пътува дизел с един вагон или стара руска "чамуга" серия 32). От началото на годината БДЖ има постоянен растеж на превозените пътници, като тенденцията е това да продължи. Точно в този момент спирането на влаковете ще се отрази пагубно за компанията и ще донесе огромни печалби на конкурентите и.
Публикувано на: Нед Мар 06, 2011 5:48 pm
от Тената
Тая стачка е фарс няма никакви искания ( по високи заплати, назначаване на нов персонал в експлоатацията, по добри условия на труд, обещетения) говорисе само за някакви 100лв от 2009г. И съкращения на администрация, което мен не ме вълнува.
Публикувано на: Нед Мар 06, 2011 5:56 pm
от bdz46
dobo написа:Пък и тях съкращение не ги грози.Брадвата ще е само за експлотационния персонал.
Че то толкова експлоатационен персонал няма. Май този път администрацията е също застрашена, което обяснява този внезапен порив за стачкуване с неясни и почти липсващи искания - все пак повечето синдикални членове са в администрацията.
Аз поне все още не съм разграничил някакво ясно и конктретно искане, само общи приказки.
Публикувано на: Нед Мар 06, 2011 6:03 pm
от Тената
По горе писах. Тая стачка е фарс , за тия глупости дето ги пишат по брушури разни аз няма да стачкувам, може да се включа за по високи запати, за назначаване на персонал в ремонта и екслоатацията, за по добри условия на работа, и по високи обезщетения, товае!!!!!!!! Искане за стачка......