Страница 3 от 3
Публикувано на: Нед Яну 23, 2011 12:06 pm
от bdz46
На горнооряховските висят на куки в коридорчето зад кабината.
В София има само два комплекта кабели за 32 и един за 33, които стоят в депото.
Публикувано на: Нед Яну 23, 2011 2:43 pm
от Nikss
Само два комплекта, защото останалите са нагло окрадени.

Публикувано на: Пон Яну 24, 2011 10:46 am
от disell
Преди 3-4 год. при пристигане в София с тогавашния 2612 винаги на Илиенци се разминавахме с тройна тяга 32-ки.
Това във Варна е по график а в другите депа в повечето случаи е извънредно и затова всички ЕМВ-та са оборудвани с по 2 междувагонки.
Публикувано на: Вто Яну 24, 2012 11:04 pm
от vkakachev
Гледах този клип
http://youtu.be/x8ERra52IH4 и забелязах, че помощника закача само едните спирачни маркучи и въпросамие защо?
Втория въпрос ми е защо машиниста притиска локомотива толкова силно към вагона?
Благодаря ви предварително

Публикувано на: Вто Яну 24, 2012 11:37 pm
от bdz46
Това не е помощник. Прикачването и откачването се извъшва от маневрист, а помощник обикновено няма.
Все едно е кой от двата ръкава ще закачиш, те са паралелни. У нас е задължително за пътнически влак да се закачат и двата, защото е имало случаи на замръзнал конденз в ръкава или затворени кранове от размятащ се изскубнат кабел за влаково отопление. Ръкавите с жълти кранове са за захранване на неспирачните пневматични устройства на вагоните (вакуумни тоалетни, автоматични врати и др.) и са с по-високо налягане (8-10 bar).
Локомотива се притиска, защото иначе при опъване, когато пружините на куките се разтегнат, се получава луфт, който след това води до неприятни удари. При товарни влакове само локомотивът се притиска към първия вагон, но между вагоните се оставя минимално разстояние, защото притиснатите буфери оказват допълнително съпротивление при движение. От друга страна по-голям луфт води до тласъци и ударно опъване на спряговете, което може да доведе до скъсване.
Публикувано на: Сря Яну 25, 2012 1:21 pm
от vesko7
Направи ми впечатление, че австрийците вързват куплата на вагона, докато при нас се вързва куплата на локомотива...
Публикувано на: Сря Яну 25, 2012 3:40 pm
от disell
Също така челната купла не се закача на тракционната кука а на стойката отдолу.
Публикувано на: Сря Яну 25, 2012 4:04 pm
от VESO
В този ред на мисли да питам знаещите - има ли значение дали куплата ще се върже за вагона или за локомотива? Какви са последствията в единия и другия случай? Дали някъде го пише по правилник кое към кое се връзва?
Публикувано на: Сря Яну 25, 2012 8:50 pm
от Nikss
Май няма значение. Все едно дали ще включиш кабела на локомотива в кутията на вагона или кабела на вагона в кутията на локомотива.

Публикувано на: Сря Яну 25, 2012 9:05 pm
от vesko7
Както и кабела на влаковото отопление на вагона се куплира към кутията на локомотива. Също така локомотивите серия 46 000 нямат кабел а само две кутии.
Публикувано на: Сря Яну 25, 2012 9:52 pm
от disell
В България съгласно правилниците е задължително скачването между първия вагон и локомотива да се извършва с куплата на локомотива .
Между два локомотива скачването е с куплата на този който е начело , ако в посредна гара се наложи локомотивите да тръгнат обратно трябва да се разменят куплите.
Публикувано на: Сря Яну 25, 2012 10:17 pm
от bdz46
disell написа:Също така челната купла не се закача на тракционната кука а на стойката отдолу.
И при нас няма такова правило. Само задната задължително се обръща.
Публикувано на: Сря Яну 25, 2012 10:35 pm
от dido73
disell написа:В България съгласно правилниците е задължително скачването между първия вагон и локомотива да се извършва с куплата на локомотива .
От какви съображения е наложено това задължително правило?