Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

amon написа:Има възможност да се възстанови локомотива до възможност да служи като нагледен модел на действието на електрически локомотив, но ще бъде трудно. Проблема са не веригите за набиране и реверсиране а спомагателните машини. Ще е нужно възстановяване на веригите за управление на спомагателните машини.
Би могло да се предложи съдействие от наша страна на представителите на Катедра ЕОЖТ и да се прецени доколко ще може да се възстановят веригите. Моделирането на работата на спомагателните машини изисква всички контактори да са там, ако това условие е изпълнено, кабел ще се тегли по схема, стига някой да желае това да стане факт.
amon написа:П.П. Някой дали би могъл да даде подробности за използвания на 42 - серия контролер за управление. Той е близък до 19КR, но има все пак някой разлики разлики.
Контролера си е типичен 19KR1, но от по - стара конструкция. Това са първите локомотиви с този контролер, който се различава основно по броя на контактите и по външната конструкция на рамата му. Въпреки това, такъв контролер след препрограмиране успешно се използва за локомотиви серия 44/45. В Горна Оряховица има такива екземпляри. Ако визираш ламарината, покриваща контролера, то тя не дава значение. Лошото при нея е, че за да извадиш контролера, сваляш първо волана, махаш ламарината, после пак си връщаш волана на мястото и измъкваш контролера. В Го, Р и Ва са ги вадили заедно с ламарината.
64.19
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Актуални снимки на моментното състояние на локомотив - паметник 42 072.9 в двора на ВТУ "Тодор Каблешков"

Външно състояние - положена е първа ръка боя и се чака бояджията, който ще довърши боядисването и ще лакира. Монтирани са крушки на фарчетата и са приведени в действие - светят.
Изображение

Изображение


Кабини за управление - пултовете са окомплектовани, но уредите по тях са строшени от вандали. Ако се цели възстановяване на пултовете във вид, годен за разглеждане от посетители, то трябва да се заменят всички уреди и в двете кабини, да се боядисат на ново пултовете и да се заменят някои от указателните табелки по тях.
Изображение


Машинно помещение - машинното помещение е с всички агрегати и възли вътре, но липсват елементи от някои. Има рязан кабелаж, което би направило изключително трудно възстановяването като демонстрационен модел. Ако се приеме вариант за възстановяване във вид, годен за раглеждане от посетители, то трябва да се окомплектоват макар и с порведени части, всички агрегати и апарати, да се сменят подовите дъски в коридорите, да се боядисат апаратните шкафове и трансформатора, да се възстанови осветлението в машинното помещение.
Изображение
64.19
Мнения: 185
Регистриран на: Пон Окт 26, 2009 11:25 am
Местоположение: Русе

Мнение от Иван Иванов »

За 42-072 мога да кажа , че в Лок. депо Русе съм участвувал в ремонта му около 15г. нямам добро мнение за лок. и когато БДЖ поиска един лок. депото побърза да се отърве от него. Лок.е катастрофирал имися ,че 2каб. е кърпена неграмотно и като се качиш в кабината си личи а имаше такива ,които бяха перфектни 42-076,42-075,42-068 ,42-083.От тях трябваше да оставят за поколенията.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

072 във втора кабина е кърпена да! Освен това, в машинното тече адски много.

Иначе, колега Иванов, споделете нещо за 42 077.8, тя в момента е запазена в прилично състояние и годна за възстановяване за движение.
64.19
Мнения: 185
Регистриран на: Пон Окт 26, 2009 11:25 am
Местоположение: Русе

Мнение от Иван Иванов »

42-077 става а и части за тях залежават по складовете на депата ,/ които са имали 42-00 сер./
Акредитиран фотограф
Мнения: 695
Регистриран на: Пет Фев 29, 2008 6:35 pm
Местоположение: РУСЕ
Акредитиран фотограф

Мнение от 44.123 »

Да примерно в депо Русе има талиги от нарязаната през 2006г. 42.063.
Координатор УС
Мнения: 486
Регистриран на: Пет Юли 24, 2009 7:42 pm
Местоположение: Wien / Sofia
Обратна връзка:
Аватар
Координатор УС

Мнение от NiGhtPiSH »

Както се уверихме на посещението на машината в Долапите, видяхме, че е в много добро състояние, да не кажа, по-добро от доста от движещите се машини.
"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."
Мнения: 185
Регистриран на: Пон Окт 26, 2009 11:25 am
Местоположение: Русе

Мнение от Иван Иванов »

Талиги бол в депо Русе нарязаха около 20бр. 42-00.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

То за ремонт на 42 077.8 не трябват талиги, а колооси, да съм по - точен бандажи. Другото е шлосерски ремонт по коша и малко жичкаджийска и въздухарска работа.
64.19
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

А има ли възможност да му бъдат сложени талиги от някоя 43 и да пердаши със 110? 8) :P
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Nikss написа:А има ли възможност да му бъдат сложени талиги от някоя 43 и да пердаши със 110? 8) :P
Ако ще и червени колооси да и сложат, няма да я допуснат дори за 100 км/час. 42-ра серия са ограничени заради откриване на серия пукнатини в петите на тягите.
64.19
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

Е добре де, те не са ли заменими? Толкова ли не може да се поръчат нови от Чехия и да се реши проблема :?: Ако пък не да се вземе от някоя 43.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Nikss написа:Е добре де, те не са ли заменими? Толкова ли не може да се поръчат нови от Чехия и да се реши проблема :?: Ако пък не да се вземе от някоя 43.
Петите са заварени към рамата на локомотива 8)
64.19
Мнения: 185
Регистриран на: Пон Окт 26, 2009 11:25 am
Местоположение: Русе

Мнение от Иван Иванов »

Конзолите ,които са заварени за коша някага чехите са ги смятали и не са збъркали в сметките те не са знаели ,че ще ги ползуват за тежкотоварното движение на влаковете и за влакове над норма, че ще ги експлоатират с завишени хлабини особено на v-обр. носач и в централния болт / измерва ли се хлабината м/у лещата и корпуса на централния болт по депата поне на ГПР трябва да го правят/. Няма хлабини няма пукнатини.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Тия тяги можеше да се изпълнят по друг начин - като междуталигов съединител, аналогично на 46-та серия.
64.19
Публикувай отговор

Обратно към “Електрически локомотиви серия 42 и 42 100 | Electric locomotives series 42 and 42 100”

Информация