Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

42 072.9 написа:Да не забравяме, че ценните кадри се крият именно в добре пазените гари от полицаите- например като Искър, Волуяк, Карнобат, разпределителните. Много ми се иска да няма злоупотреби и опетняване на тази добра кауза, защото нещо ми подсказва, че ще има такива случаи...
Именно за да няма злоупотреби, членски карти ще се издават за сега само на лица, утвърдили се като коректни към форума и хобито и след съответното одобрение от Управителния съвет на Форум "Локомотиви".

По спорната с достъпа до депа и служебни помещения тема, правилника за издаване на членски карти гласи следното:
Чл. 3 /1/ Членската карта за удостоверяване на достъп се отпечатва на визитен картон със зелен цвят;
/2/ Лицевата страна е еднаква и за клубната и за удостоверяващата право на достъп карти;
/3/ На гърба на картата за удостоверяване на достъп е отпечатано следното:
1. Картата е лична и преотстъпването и се наказва с отнемане на същата;
2. Лицето, притежател на тази карта е длъжно, освен нея, при поискване да носи лична карта за удостоверяване на самоличността си пред органите на МВР и контролните органи;

Заверка от ДП-НК „ЖИ” за разрешение за достъп до жп гари и сервитутни зони за фотографиране на Подвижен ЖП съъстав.

Ръководител отдел „СКИ”:..........................................
/Фамилия, подпис и печат/
Картата важи от ............20..... г. до ...............20.....г.
Администратор:.............................

/4/ Карта, разрешаваща достъп до обекти на ДП-НК „ЖИ” за фотографи се издава на лица, навършили 16 години и притежаващи валидна лична карта, издадена отсъответното поделение на МВР;
/5/ Картата не дава право на достъп до служебни помещения и командни зали, освен в случаите, когато за това е издадено съответното разрешително след депозиране на молба до Генералния директор на ДП-НК „ЖИ”;
/6/ Картата не е превозен документ и не дава право на безплатно и с намаление пътувания;
/7/ Картите могат да бъдат издавани за срок от 1/една/ година, освен ако не е указан по – малък такъв от издаващата разрешение за достъп служба при ДП-НК „ЖИ”;

Чл. 4 /1/ Клубните карти се отпечатват на визитен картон с бял цвят;
/2/ Клубната карта е с валидностен срок 1/една/ календарна година;
64.19
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

А който няма общо с форума? Кучета го яли, полицията да си го гони, даже още повече, понеже ще има допълнителен повод (липса на разни картончета).
Ако има проблем, той следва да се решава принципно и за всички, а не с картички за "свои хора".
Това не е легализация, а уреждане на някаква група, подбрана по неясни критерии, за нещо, което всеки е свободен да прави.

Ако имам картичка - имам право да снимам и не ме закачат.
Ако нямам - пак имам право, но ме закачат неправомерно.
Абсурдно е да се правят разрешителни за нещо, което си е разрешено.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

bdz46 написа:А който няма общо с форума? Кучета го яли, полицията да си го гони, даже още повече, понеже ще има допълнителен повод (липса на разни картончета).
Ако има проблем, той следва да се решава принципно и за всички, а не с картички за "свои хора".
Проблема е в НК "ЖИ", която изисква куп бумащини за разрешаване на безпрепядственото снимане. ЗА това нещо, Форум "Локомотиви" няма вина, но проблема ще бъде засегнат като общ за всички не само за членовете на форума, тъй като от railwaymodeling.com имат също големи проблеми с пустото снимане. Именно за това, ще пусна тема за интервюто и отвореното писмо и в техния форум, ако някой от тях желае да заповяда в студиото на "Здравей България".
64.19
Мнения: 1791
Регистриран на: Пет Авг 14, 2009 12:29 pm
Местоположение: Габрово
Обратна връзка:

Мнение от Saruman »

Правилника ми хареса, всичките точки са добре обмислени, само трябва да се поправят грешките. Имам забележка за издаването да е над 16, ами имаме съфорумници на 14 и 15, които имат лични карти. Няма да е лошо и ако те имат право на членска карта. Имам и един въпрос заявленията по какъв начин ще се изпращат, а какртите получават. Цената е приемлива дори и 5 лева да е, добре е че има срок на валидност.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Saruman написа:Правилника ми хареса, всичките точки са добре обмислени, само трябва да се поправят грешките. Имам забележка за издаването да е над 16, ами имаме съфорумници на 14 и 15, които имат лични карти. Няма да е лошо и ако те имат право на членска карта. Имам и един въпрос заявленията по какъв начин ще се изпращат, а какртите получават. Цената е приемлива дори и 5 лева да е, добре е че има срок на валидност.
Грешките ще се изчистят, това е проекто пправилник. Членски карти за принадлежност ще се издават на всеки член. Те ще удостоверяват принадлежност към форума при проектите, за които се издава разрешение от БДЖ - ЕАД или НК "ЖИ".

Членските карти за достъп няма как да са за по - малка възраст поради изисквания пак на ДП-НК "ЖИ".

Заявлението ще бъде качено във форума в специална тема, изтегля се, попълва се и се изпраща по пощата или по влак до мен. Членската карта се получава по аналогичен начин съгласувано с лицето - получател.

Цеината е ненатоварваща - покрива само и единствено разходите за бройка карта и толкова. Форума за друго пари не взема и не иска :lol:
64.19
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

Тук решавам да се включа и аз. Щом на 14 годишно дете е издадена лична карта от МВР значи, че от него се разчита на някаква отговорност за съхраняването, носенето и представянето й пред съответните органи при поискване. Не е правилно 15 и 16 годишни ученици да се третират като деца за разлика от тези под 14 и т.н. Моля да не се разбираме погрешно и да се джавкаме за дреболии. :wink:
Но щом изискванията за възраст са други, ще се съгласяваме. Какво да правим иначе... :?
Мнения: 198
Регистриран на: Вто Дек 30, 2008 1:06 pm

Мнение от БДЖ »

Ами не може ли например, тези, които са под 16 да им се издава карта, с която им се дава правото за заснемане на ТПС САМО И ЕДИНСТВЕНО на територийте на гарите и междугарията ? Няма ли така да е по-добре за спотърите под 16 ? Като с настоящата карта НЕ СЕ ДАВА право за заснемане на територията на депа и опасни за лицата места ?
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

БДЖ написа:Ами не може ли например, тези, които са под 16 да им се издава карта, с която им се дава правото за заснемане на ТПС САМО И ЕДИНСТВЕНО на територийте на гарите и междугарията ? Няма ли така да е по-добре за спотърите под 16 ? Като с настоящата карта НЕ СЕ ДАВА право за заснемане на територията на депа и опасни за лицата места ?
Тези въпроси ще бъдат дискутирани с превозвачите и НК "ЖИ" на среща, която ще бъде обявена и ще бъдат поканени техни представители.
64.19
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

Би било хубаво и за тези под 16 да се измисли нещо по въпроса - ограничен достъп - снимане само по гарите например, а тези над 16 да имат и други привилегии. Но все пак нека да не се пренебрегват и все още развиващите се спотъри.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Nikss написа:Би било хубаво и за тези под 16 да се измисли нещо по въпроса - ограничен достъп - снимане само по гарите например, а тези над 16 да имат и други привилегии. Но все пак нека да не се пренебрегват и все още развиващите се спотъри.
Въпроса е дискусионен и на него се търси адекватно решение, изгодно за двете страни - спотъри/структури.
64.19
Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm

Мнение от Labros »

И какво като има лична карта? Дай 14-15 годишни хлапаци да щъкат из гари и депа.
Който е навършил пълнолетие, да има такава легитимация. Има лица под тая възраст, те пък да имат карта на която да пише "с придружител".
И от две страници мнения стигнах до заключението, че се нарушава основния принцип на Форума, а именно локомотивите. Всеки има право да каже кое му харесва и кое не. Но вече осезателно се измества центъра на насочеността. Вместо специализиран форум за локомотиви, ний се превръщаме във ЖП форум с малко преимущество за тях.

Нека да се проучи въпроса с картите, евентуалното им издаване и да се тури точка. Всички по един или друг начин сме засегнати от насрещното неразбирателство я на персонал, я на милицията.
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

Цялата тази идея с карти, легитимации и пр. е опит да се сложи в рамки, нещо което трябва да става свободно и неограничено.
Проблемът тръгна от там, че органите на ТП и персонала напълно неоправдано търсят сметка на снимащите, а не че те снимат нелегално (че да ги легализираме). Редно е да се обърне внимание на горните органи, че снимането не е забранено и всеки би могъл да снима неограничено.
С тези карти, обучения по безопасност, изпити, придружители и т. н. снимането не се подпомага, а се ограничава.
Както до сега, така и в бъдеще трябва всеки да може да снима свободно, спазвайки общите правила без да има нужда от членски карти, картончета за издържани 10 изпита, жилетка с трите имена и ЕГН (което пък трябва да се съвмести със ЗЗЛД). Целта е свободно снимане, не свободно обикаляне между вагоните и коловозите, за което вече трябва да се спазят нормите за БЗР с редовни инструктажи (регистрирани по канален ред в съответните книги), изпити, картончета и пр. Тези инструктажи и изпити обаче се правят от съответните служби по БЗР и не може всеки случаен да мине на такъв и да започне да щъка из гарите, особено пък малолетен или непълнолетен извън регламентираното за учебни стажове.

Страхувам се основно да не се получи обратен ефект от тази активност по въпроса, на някой да му писне и да забрани снимането изобщо.
Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm

Мнение от Labros »

За да мирясат от Транспортна милиция да внесем една колективна жалба във Военния съд и Гражданския съд. Имаш свобода да снимаш, а някой превишаващ правата си служител на посочената по-горе институция се прави на велик и отнема правото на лицето да изпълнява част от хобито си.
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

Това би било по-смислено решение, макар чак до съд да не е нужно да се стига. Просто трябва да им се обърне внимание, че снимането не е нарушение.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

bdz46 написа:Това би било по-смислено решение, макар чак до съд да не е нужно да се стига. Просто трябва да им се обърне внимание, че снимането не е нарушение.
Както очаквам от Тодор, той винаги ще застане активно срещу каквато и да било идея на форум "Локомотиви".

Проблема със снимането е поради споразумение между ДП-НК "ЖИ" и Дирекция "Транспортна полиция", в което във връзка с опасностите от терористични актове се ограничава достъпа и фотографирането в гарите и сервитутните зони. От там идва и самия проблем, който се стоварва върху главите на снимащите люде. Трябва да се намери решение и то ще бъде намерено, каквото и да е и по какъквто и начин да е.
64.19
Заключено

Обратно към “Архив "Трейнспотинг, ГДВ, мероприятия и общи теми"”

Информация