Страница 3 от 17
Публикувано на: Съб Сеп 19, 2009 8:55 am
от Mario Evstatiev
bdz46 написа:Русе е МРЦ или ЕЦМ.
Защо ли ми се върти из главата нещо, че Русе беше с МРЦ МН70

Публикувано на: Съб Сеп 19, 2009 1:03 pm
от lz1tee
lok45111 написа:VESO написа:
Наско е снимал това на
Брусарци.
ОИ на гара Брусарци е МРЦ МН68М, същата е и на гара Бойчиновци и гара Тулово.
Поправка:
Това е
немска инсталция модел WSSB GS-I, с немаршрутизирани маневри, тези които имат маршрутизирани маневри са GS-II.
Публикувано на: Съб Сеп 19, 2009 3:24 pm
от bdz46
По какво ги различаваш?
Публикувано на: Съб Сеп 19, 2009 3:39 pm
от lz1tee
По какво различавам гс1 и гс2 или н68 и wssb?
Публикувано на: Съб Сеп 19, 2009 4:34 pm
от bdz46
Н68 и WSSB
Публикувано на: Съб Сеп 19, 2009 5:44 pm
от lz1tee
Всички изпълнения на пулт-манипулатора на WSSB са изпълнени с метални кубчета/квадратчета, както се вижда на снимката. Всички бутони за управление действат при издърпване, като при Н68 почти няма такива модификации.
На снимката на гара Брусарци се вижда оргигиналния вид на немските инсталации от сериите на WSSB.
При немската инсталация стрелките свързани в "Ес" си имат индивидуални стрелкови бутон за всяка една стрелка, докато при Н68 и Н68У двете стрелки на един "Ес" се обръщат с индивидуален стрелкови бутон за еса.
Това е на пръв поглед, но двете инсталации се държат и по различен начин в екплоатационната обстановка.
Публикувано на: Съб Сеп 19, 2009 5:54 pm
от Naskoni
bdz46 написа:По 16-та линия гарите с изключение на Велинград са без осигурителна инсталация. Няма зависимости между показанията на светофорите и семафорите и положението на стрелките... Такава беше и Генерал Тодоров до преди няколко години.
Затова ли на Генерала преди време се случваше влакът за София да поеме към Петрич или обратното? Следваше спиране в стрелките, малко разправии, връщане на влака обратно в гарата и пак разправии...
Публикувано на: Съб Сеп 19, 2009 6:01 pm
от bdz46
Вероятно за това. Стрелочника не си е свършил работата.
И понеже няма осигурителна инсталация, действията му не се контролират по никакъв начин.
За това и скоростта в такива гари е до 25 км/ч.
Публикувано на: Съб Сеп 19, 2009 6:22 pm
от bdz46
Saruman написа:Не съм много запознат как работи и как се работи с такава апаратура, и колко такива устройства трябва да има в една гара...
При РУКЗ има разпоредителен апарат при ръководител-движение, с който той разпорежда на стрелочника да подготви маршрут за приемане или изпращане на влак на съответен коловоз.
Стрелочникът обръща ръчно необходимите стрелки в необходимите положения, заключва ги и взима ключовете им.
Ако стрелката не е обърната в съответното положение, ключалката не може да се заключи, а ако не се заключи, ключът не може да се извади. Така извадения ключ е гаранция, че стрелката е обърната и заключена в съответното на ключа положение.
Към ключа от стрелката неразделно със заварена метална халка е закачен малък секретен ключ, който се поставя в брава в изпълнителния апарат в поста. Отварянето на входен или изходен светофор е възможно само, ако всички необходими стрелки са обърнати в съответното положение и са заключени, като това се проверява чрез поставените в изпълнителния апарат ключове. Докато има отворен светофор ключовете са блокирани в изпълнителния апарат и не могат да бъдат извадени, съответно стрелките не могат да бъдат отключвани и обръщани. След затваряне на светофора и изтичане на определено време (преминаване на влака), ключовете се освобождават.
След катастрофата на гара Одърне се смята, че при РУКЗ има риск положението на стрелките да не отговаря на поставените в изпълнителния апарат ключове и в такива гари се влиза с до 60 км/ч.
Публикувано на: Съб Сеп 19, 2009 8:41 pm
от bdz46
lz1tee написа:Всички изпълнения на пулт-манипулатора на WSSB са изпълнени с метални кубчета/квадратчета, както се вижда на снимката. Всички бутони за управление действат при издърпване, като при Н68 почти няма такива модификации.
Н-68, които съм виждал също са с метални блокчета, издърпващи се бутони и индивидуални бутони за двете есови стрелки.
Публикувано на: Нед Сеп 20, 2009 7:36 am
от lz1tee
Бих се радвал да видя снимки на такива инсталации.
Сегашните н68 и н68у, и тези търпели обновяване са като МН70, с пластмасови кутийки и със светодиоди.
Типичен представител на Н68у е на този
адрес гара КРУМОВО.
Публикувано на: Нед Сеп 20, 2009 9:41 am
от VESO
Излиза , че в посока Асеновград може да се излезе само от първи коловоз - от ПО влизаш в отклонение и се установяваш там.Интересно изходният светофор какво ще показва при потегляне от 1-ви за Аг - две зелени?
Публикувано на: Нед Сеп 20, 2009 11:45 am
от bdz46
Типична Н-68 на гара Перник:

Публикувано на: Нед Сеп 20, 2009 12:12 pm
от lz1tee
Весо, Крумово е по скоростната сигнализация, тъй че две зелени няма как да видиш. За Асеновград се излиза с зелена и жълта светлина.
До bdz46:
Да, при това положение можеш да ги сбъркаш двете инсталции. Но се различават единствено по липсата на коловозния бутон при н68. Той съществува при немските инсталции и е монтиран по средата на коловоза, служи за разключване на входните маршрути, докато при българските инсталации това става с крайния за маршрута бутон.
Публикувано на: Нед Сеп 20, 2009 12:18 pm
от bdz46