Saruman написа:Не съм много запознат как работи и как се работи с такава апаратура, и колко такива устройства трябва да има в една гара...
При РУКЗ има разпоредителен апарат при ръководител-движение, с който той разпорежда на стрелочника да подготви маршрут за приемане или изпращане на влак на съответен коловоз.
Стрелочникът обръща ръчно необходимите стрелки в необходимите положения, заключва ги и взима ключовете им.
Ако стрелката не е обърната в съответното положение, ключалката не може да се заключи, а ако не се заключи, ключът не може да се извади. Така извадения ключ е гаранция, че стрелката е обърната и заключена в съответното на ключа положение.
Към ключа от стрелката неразделно със заварена метална халка е закачен малък секретен ключ, който се поставя в брава в изпълнителния апарат в поста. Отварянето на входен или изходен светофор е възможно само, ако всички необходими стрелки са обърнати в съответното положение и са заключени, като това се проверява чрез поставените в изпълнителния апарат ключове. Докато има отворен светофор ключовете са блокирани в изпълнителния апарат и не могат да бъдат извадени, съответно стрелките не могат да бъдат отключвани и обръщани. След затваряне на светофора и изтичане на определено време (преминаване на влака), ключовете се освобождават.
След катастрофата на гара Одърне се смята, че при РУКЗ има риск положението на стрелките да не отговаря на поставените в изпълнителния апарат ключове и в такива гари се влиза с до 60 км/ч.