Страница 3 от 4
Публикувано на: Сря Авг 26, 2009 8:59 pm
от VESO
Аз мисля да кача снимките в Европейската галерия с цел популяризиране на видените композиции днес.Мотивите за това са следните:
1. Имам познати - австрийци , с който редовно си пиша - те ще поемат инициативата да се разпространи из краищата , в които живеят.Те винаги се радват , когато научат нещо за България.
2. У доста чужденци , които пътуват с атракционни групи и не са идвали у нас ще се появи интерес към тези вагони.
3. Само погледнете каква реклама е направена на сръбския влак на Тито - "Синият влак".
Цяла галерия има за него.Защо и за нашия няма таква? Да не би да се срамуваме да покажем нещо на европейците?
Публикувано на: Сря Авг 26, 2009 9:06 pm
от Mario Evstatiev
Да, темата за "Титовия" влак беше разискана в друга "ремизна" тема по - надолу. Трябва галерия и за нашите богатства на колела, които седят безработни под иначе уютния покрив на Ремиза.
Бях отворил дума за старата "Готварница" на Царския влак, та ето я и нея:
Помещение за готвене
Поглед към мивките и шкафовете за съдове
Превърнатия в третокласен салон, склад Всъщност тези пейки тук са от Киноцентър "Бояна", който така и не си ги е потърсил. Заели са цялото складово помещение, но пък предлагат интересен мотив. Две в едно. Вагон 3-та класа с кухня

Може да се каже, че като им сложим и по една маса и ето ти "бистро" от 40-те.
___________________________________________
Като сме тръгнали да пътуваме в Историята, ето още нещо от днешния проект:
1. Стюардът Веселин Малинов любезно кани пътниците на луксозния Балкан Ориент експрес да се настанят.
2. Интериор от 40-те

Публикувано на: Сря Авг 26, 2009 9:09 pm
от VESO
Марио , ти снима скици на един от вагоните от една тетрадка.Можеш да ги пуснеш тук , за да видят всички дължината , ширината и другите параметри на вагона.
Публикувано на: Сря Авг 26, 2009 9:11 pm
от Mario Evstatiev
VESO написа:Марио , ти снима скици на един от вагоните от една тетрадка.Можеш да ги пуснеш тук , за да видят всички дължината , ширината и другите параметри на вагона.
Скиците се съдържат общия чертеж на вагона, а само схеми, предназначени за персонала по поддръжка. Ще бъдат качени в съответната за "ВИТОША ЕКСПРЕС" тема.
Интересно е да разкажеш малко повече за вагоните на Вълко Червенков и Пенчо Кубадински, ти доста поразпита за тях.
Публикувано на: Сря Авг 26, 2009 9:13 pm
от NiGhtPiSH
По всичко личи, че наистина сте си изкарали добре

Публикувано на: Сря Авг 26, 2009 9:15 pm
от VESO
Спокойно , за тях ще разкажа , само че ти с това твое предишно мнение , когато ходи сам , си обрал точките и толкова майсторски си се постарал , че практически си ми взел думите от устата.
От мен засега мога да ви покажа една култова табела , станала предмет на много разговори:

Публикувано на: Сря Авг 26, 2009 9:23 pm
от Mario Evstatiev
Тази табела и надписа на нея бяха единодушно одобрени за емблема на един също толкова "култов" форум на жп. тематика. Освен това условията в Царския влак са подходящи и за определени Саванни особи, но стига толкоз, че само си разваляме проекта и настроението с глупостите оттатък...
Първото ми посещение в Ремиза беше тематично и касаеше именно "ВИТОША Експрес". Тогава пак благодарение на Антон Миланов и неговите богати енциклопедични познания, селектирах, подредих и направих темата, цитирана от теб по - горе.
За "царския влак" не съм се задълбочавал, освен в частта за "Иранските" и вагона на Иранския шах, който така и не си е взел човека. Царю дар оставил. Поне е хубаво, че този вагон е запазен, та не е отишла напразно щедростта на Шаха.
Публикувано на: Сря Авг 26, 2009 9:31 pm
от VESO
Ама и нашите са го изиграли "по български" - след войната поискали такава сума , че той се отказал.
Да обясня на аудиторията - тези вагони , за които става дума не са били построени за нас.Предназначени са били за някакъв Ирански шах , но Втората Световна Война ги заварва на наша територия.Биват скрити в някакъв тунел , но след войната шахът се сеща за тях и си ги иска.Оттук и българското мислене си казва думата (мисля си някой габровец е имал пръст тук , благодарение на който сме се сдобили с тези вагони).

Публикувано на: Сря Авг 26, 2009 9:34 pm
от Mario Evstatiev
Не еточно така. Вагоните са съхранявани, охранявани и поддържани в резерв по военно време, което е коствало доста пари на държавата за тия 4 години. Шахът обаче е предпочел вместо да плати таксите, които са си високи във всяка една страна да излезе с мотива "дар за Царя" и така да се оттърве от плащането на излишен разход.
Публикувано на: Сря Авг 26, 2009 9:39 pm
от Saruman
Страхотни истории, просто невероятни, четох и темата за Витоша Експрес и описанието на всеки вагон неверояно е. Просто нямам думи. А защо сега е кръстено "Носталгия Експрес" ?
ПП. Май имате нещо мнение за габровци а?

Публикувано на: Сря Авг 26, 2009 9:45 pm
от Mario Evstatiev
"Носталгия експрес" идва именно от това, че влакът се води "ретро". Той си е и такъв. От там идва и самото име. Сиреч носталгия по старото, историческото...
Този влак е с променлив състав - всяка фирма, организираща пътувания, на базата на желанията на клиентите подбира различен брой и тип вагони от наличните в Ремиза за атракционни пътувания. Тракцията също е различна - електрическа, дизелова или музейните парни машини 01-23 и 16-01.
При пътувания с парна тракция в определени случаи се включва и генераторния вагон на "ВИТОША ЕКСПРЕС" с цел да обезпечи захранването на влака с напрежение 1500V.
Публикувано на: Сря Авг 26, 2009 10:07 pm
от VESO
Не може да се включва радио - вагонът с телефонната централа.Той е бил собственост на УБО (сега НСО) , дори ключалката му е по - различна от останалите.
Кога ли и в него ще може да се снима , какво ли толкова секретно държат в него?

Публикувано на: Сря Авг 26, 2009 10:12 pm
от Mario Evstatiev
Нищо секретно няма - просто е спорна собственост. Докато не се разберат как да си го поделят така ще е. Въпреки всичко е редно и ще се направят постъпления пред съответните компетентни лица да се допусне представител на форума да заснеме вагона "за протокола", че току - виж военните взели, че си го припознали, нарязали и продали. В България това е типична черта. Иначе общо взето няма нещо интересно вътре - най-нормална РРС, каквато може да се заснеме срещу такса от 2-5 лв на връх "Снежанка".
п.п.: Има начин да се снима вагона отвътре, но тъмнотията и паяжините ще са върховния ужас
Публикувано на: Чет Авг 27, 2009 10:12 am
от pavkata_zaraboy86
Страхотни снимки сте направили всички! Моите най-бурни аплодисменти! Заслужавало си е определено ходенето!
Публикувано на: Чет Авг 27, 2009 10:18 am
от Mario Evstatiev
pavkata_zaraboy86 написа:Страхотни снимки сте направили всички! Моите най-бурни аплодисменти! Заслужавало си е определено ходенето!
Че си заслужаваше, заслужаваше си, както и искрено съжалявам, че не можа да дойдеш, но обещавам в първия ти свободен делничен ден да се реванширам и еднолично да те заведа теб
Интересно ще е при следващия етап от проекта, който ще е на 3 Септември, да се направят и интериорни снимки на пътеизмерителната лаборатория ЕМ-120, която също домува в Ремиза. За нея ни е обещано съдействие.
Аз пък трябва да си изпълня обещанието и да отремонтирам кран-машиниста, с който правят проби на композициите.
