Страница 3 от 16

Публикувано на: Чет Окт 15, 2009 1:08 pm
от VESO
Аз нали бях написал някъде , че в Димитровград само за един ден видях три 07-00-ци - русенската 048 пристигна с товарачка , горнооряховската 031 чакаше да поеме друг товарен влак в компанията на 06-00-ца , а на Мост засякох трети товарен влак начело с варненската 090.Тук не броя пловдивската 020 , която излизаше от депото , която заедно с местната 070 стават машини на 5 различни депа , видени на едно място.Липсваше само дупнишка 07-00-ца. :D

Публикувано на: Чет Окт 15, 2009 3:15 pm
от Mario Evstatiev
VESO написа:Интересно , в Димитровград от къде ли си ги събират. :D Преди там гледах варненската 113 , после 176 , а 55206-7 е дупнишка и редовно теглеше влаковете Кюстендил - Гюешево.
55 029 също работи в Димитровград. Явно там са закъсали за локомотиви с влаково отопление.

Публикувано на: Чет Окт 15, 2009 5:03 pm
от Labros
След като изтърбушиха повсевместно почти всички "Вагон Отоплители" ще се закъса. И няма да е само Димитровград.

Публикувано на: Чет Окт 15, 2009 5:14 pm
от Mario Evstatiev
Labros написа:След като изтърбушиха повсевместно почти всички "Вагон Отоплители" ще се закъса. И няма да е само Димитровград.
Ами то и на доста 55-ци махнаха котлите. Къде поради повреди, къде поради ненужност според някого. И сега ще дирим машини с котел за ВО.

Публикувано на: Чет Окт 15, 2009 5:37 pm
от VESO
55029-3 пък съм я гледал по София.
Преди време докато пътувах в 8626 , се запознах с един железничар от Перник , който ми разказа една история за тамошните 55-00-ци - винаги били поддържани в изрядно техническо състояние и когато се налагало да карат бръз влак за Кюстендил през зимата , след откачането на електровоза на Перник , рък. движение питал: "Сега каква машина ще тегли състава - пернишка или друга?" - визирайки факта , че именно пернишнките 55-00-ци са по - надеждни от останалите и влакът ще бъде безпроблемно отоплен.Човекът ми каза и някои номера , едни от които в последствие били прехврълени в София , други заминали за Дупница и така от "славните" по неговите думи дизели , не останало почти нищо."Е , тук - там се намират по някои читави екземпляри , но сега с мотрисите , положението никога вече няма да е същото" - завърши разказа си той , а аз трябваше да се приготвям за слизане.

Публикувано на: Чет Окт 15, 2009 8:47 pm
от bdz46
Бе... 55 206 е пернишка, ама една зима за Гюешево, котела се съдра да кади, а влака замръзнал.

Публикувано на: Чет Окт 15, 2009 8:55 pm
от Mario Evstatiev
bdz46 написа:Бе... 55 206 е пернишка, ама една зима за Гюешево, котела се съдра да кади, а влака замръзнал.
ГАТ, колега, ГАТ. Тези котли са отчайващи, не случайно на 77-ма серия ги сменяха масово с такива от ДЛ 75. На 55-та е същата работа, кади, пуши, свисти и не топли.

Публикувано на: Чет Окт 15, 2009 9:04 pm
от VESO
bdz46 написа:Бе... 55 206 е пернишка,
Може , но аз съдя по табелата като гара на домуване.На нея пишеше "Дупница".

Публикувано на: Чет Окт 15, 2009 9:11 pm
от Mario Evstatiev
Пернишка е. Просто Дупница е основно депо, а машината работи към пункт Перник, където и се води и документация. В момента, същата е в Димитровград, заедно с иначе софийската 55 029.

Публикувано на: Пет Окт 16, 2009 8:18 am
от shenolco_81
А за котела мога да кажа само че пали с факла вчера я пробваха в депото, надявам се да стане след като изчистим бренера за ли4но ще я сваля и ще изчистя ако стане да но ако не стане сигурно ще върви с факла.

Публикувано на: Съб Окт 24, 2009 10:47 am
от Mario Evstatiev
VESO написа:Аналогично на серия 52-00 , успях да направя списък на тези локомотиви от серия 55-00 , които не са собственост на БДЖ , а принадлежат на различни частни предприятия и фирми:

...
55-228 - "София Мел";
55 228 е в "София - Мел" в работно състояние е и се използва за маневри. Била е собственост на МК "Кремиковци", където е стояла като резервен локомотив до началото на 90-те години, когато е взета от мелницата. Машината е в изключително запазен вид, кабината за управление, машинната част...

Единственото, от което се оплакаха машинистите, работещи с нея е, че вдига оборотите доста и споменаха, че щяла да се прави от "ЕКСПРЕС СЕРВИЗ" - Русе, което значи, че ще бъде приведена в перфектно състояние. Русенската фирма поне има богат опит в ремонта и експлоатирането на ДЛ 55.

Всичко е като ново, такава 55-ца рядко се вижда. В рамките на форумно мероприятие, свързано с локомотива V10В на "София - Мел", се запознах и заснех и 55-228, като обърнах внимание главно на пулта:

Изображение

55-228

Публикувано на: Съб Окт 24, 2009 10:04 pm
от shotik
Локомотива е в мелницата от пролетта на 1987 г ,аз работих там 2г. и 5 м. от октомври 1987,до март 1990 г.На снимката видях неща ,които са монтирани тогава-кнопката за пускане и спиране на мотора и по-малката кутия ,която е напреженов регулатор от седмица.По това време с колега Румен Михайлов,който ми е съвипусник,монтирахме и още една такава кнопка в машинното на ъгъла на обшивката на турбокомпресора ,с което постигнахме по-лесно палене на мотора ,като издърпвахме рейка и натискахме бутона,иначе карахме маневристите да правят това и веднъж са вдигнали свръх обороти на мотора.
По-важно е зарядното устройство и стартерното,които са в депото на локомотива в мелницата.
Аз съм ги поръчвал на Овча купел в една фабрика,а на лок. монтирахме гнездо от електрокар,а от двете устройства изтеглихме кабели ,закачени така ,че като се спре лок . се пресегахме ,хващахме ги и влючвахме необходимия кабел -за зареждане или за стартиране. .Друго е заявяването от мен на радиостанции в гр.Гоце Делчев и транспорта им до тук.По -късно колегата Румен е успял да издейства по-голяма радиостанция -майка в лок. ,защото не се е приемало и чувало в кабината.
От 1990 г не съм ходил и не съм виждал локомотива и сага как е незнам.
Снимката е правена в депото и през прозореца се вижда метален шкаф ,в който подреждахме пособия за локомотива.
Ако има още снимки ,ще ми е любопитно да ги видя и да си спомня какво е било преди 20 г.

Публикувано на: Сря Ное 11, 2009 1:52 pm
от Mario Evstatiev
55 049 днес влезе ТП и я подготвяме за издаване. Сменен бе КМ Д-2 на първи пулт поради пропуск на въздух от регулатора и бе уплътнена въздушната инсталация. Локомотива е зареден със спирт 8)

Интересува ме 55 серия

Публикувано на: Нед Дек 06, 2009 9:58 am
от dimojekov
моля някой ако има техническа информация за локомотиви серия 55 да ми помогне,интересува ме дали има някаква пълна документация за тях и ако има откъде да си я сваля
имам предвид начини и методи на ремонт

Публикувано на: Нед Дек 06, 2009 7:14 pm
от Mario Evstatiev
Методите и способите за ремонт са поместени в Правилника за деповски ремонт на дизеловите локомотиви, който може да се намери по депата. Документация за самите възли и агрегати - също по депата, експлоатиращи ДЛ серия 55.

Какво точно те интересува за ремонт ан 55?