
Тенденциозен ама за съжаление си е самата истина , винаги когато съм в София и чакаме да потеглим с някой влак толкова пъти чужденците като тръгнат да търсят влака за Белград вместо на 5-ти коловоз излизат на 10-ти и докато им обясниш къде трбва да отидат някой може и да си изтърве влака както е станало с онази ангичанка която пътувала за Карлово , ама с не само от БДСЖ са виновни за това , трябва всички международни влакове да си тръгват само от първи коловоз на ЦГ (така поне инозенците няма да се бъркат )ама като няма кой да се сети да промени ТРА-то на гарата така ще е....

9940 евро билетът в Ориент експрес
РУСЕ. Легендарният влак Ориент експрес, запечатан в криминалето на Агата Кристи, пристига у нас на 31 август. Той ще спре на Централна гара в Русе по обяд. Началната спирка на пълната с туристи композиция от лъскави тъмносини и златисти вагони ще се отправи на път от парижката Gare de l' Est към Истанбул четири дни по-рано. Тази година цените на пътуването са по-високи от миналата. За обикновено купе с двама пътници всеки трябва да плати 6580 евро, като това включва всички посещения на ресторанта и други удобства. В известния като Венеция Симплон Ориент експрес има и "апартаменти", отново предвидени за двама, като екстрата естествено се заплаща - 9940 евро на човек за цялото пътуване. 3360 евро се доплащат от всеки пътник, желаещ да пътува сам в обикновено купе. Унгария и Румъния са предвидени като места, където туристите ще видят най-много красоти. У нас влакът спира не само в Русе, но и за кратко във Варна.
Наталия Йорданова
http://paper.standartnews.com/bg/articl ... cle=335965
РУСЕ. Легендарният влак Ориент експрес, запечатан в криминалето на Агата Кристи, пристига у нас на 31 август. Той ще спре на Централна гара в Русе по обяд. Началната спирка на пълната с туристи композиция от лъскави тъмносини и златисти вагони ще се отправи на път от парижката Gare de l' Est към Истанбул четири дни по-рано. Тази година цените на пътуването са по-високи от миналата. За обикновено купе с двама пътници всеки трябва да плати 6580 евро, като това включва всички посещения на ресторанта и други удобства. В известния като Венеция Симплон Ориент експрес има и "апартаменти", отново предвидени за двама, като екстрата естествено се заплаща - 9940 евро на човек за цялото пътуване. 3360 евро се доплащат от всеки пътник, желаещ да пътува сам в обикновено купе. Унгария и Румъния са предвидени като места, където туристите ще видят най-много красоти. У нас влакът спира не само в Русе, но и за кратко във Варна.
Наталия Йорданова
http://paper.standartnews.com/bg/articl ... cle=335965
Всички истински мъже бачкат в БДЖ!

Румънци стават конкурент на БДЖ
Най-големият частен жп превозвач е изкупен от северните ни съседи
Румънци ще ни бъдат конкуренти на пазара на железопътните превози на товари. Причината е, че най-големият частен жп превозвач у нас - "Българска железопътна компания" (БЖК), става румънски. Акционерът от северната ни съседка "Груп феровиар Ромън" вече изкупи 25% от акциите на "Агрополихим" и увеличи дела си в БЖК на 75%. Според машинисти в началото на 2011 г. румънците ще изкупят и останалите акции на девненската фирма в БЖК. И преди да стане това, обаче румънците вече контролират на 100% БЖК. За целта те освободиха изпълнителния директор Владимир Дунчев и назначиха на мястото му румънец. На насроченото за утре общо събрание на акционерите на БЖК Дунчев ще бъде освободен и от длъжността председател на съвета на директорите. От компанията утре ще бъде изхвърлен и досегашният председател на борда Филип Ромбаут. Така от 12 август БЖК ще бъде управлявана изцяло от румънци.
От регистрирането на БЖК досега цялото й мениджиране беше дело на Владимир Дунчев. Благодарение на контактите си той осигуряваше на превозвача голямо количество товари - над 2,3 млн. т през 2009 година и над 1,08 млн. т за първото полугодие на тази. Само за 4 години БЖК превзе над 20% от жп пазара у нас. След освобождаването на Дунчев се очаква да си тръгне и целият мениджърски екип на БЖК, привлечен от БДЖ и назначен от него. В резултат се очаква значително преразпределение на пазара на товарни превози в страната. Машинистите от БЖК пък вече масово подават заявления за постъпване на работа в новорегистрирания в Пирдоп с германски капитали превозвач "ДБ Шенкер рейл България", за който "Стандарт" неотдавна пръв писа.
Белчо Цанев
http://paper.standartnews.com/bg/articl ... cle=335994
Най-големият частен жп превозвач е изкупен от северните ни съседи
Румънци ще ни бъдат конкуренти на пазара на железопътните превози на товари. Причината е, че най-големият частен жп превозвач у нас - "Българска железопътна компания" (БЖК), става румънски. Акционерът от северната ни съседка "Груп феровиар Ромън" вече изкупи 25% от акциите на "Агрополихим" и увеличи дела си в БЖК на 75%. Според машинисти в началото на 2011 г. румънците ще изкупят и останалите акции на девненската фирма в БЖК. И преди да стане това, обаче румънците вече контролират на 100% БЖК. За целта те освободиха изпълнителния директор Владимир Дунчев и назначиха на мястото му румънец. На насроченото за утре общо събрание на акционерите на БЖК Дунчев ще бъде освободен и от длъжността председател на съвета на директорите. От компанията утре ще бъде изхвърлен и досегашният председател на борда Филип Ромбаут. Така от 12 август БЖК ще бъде управлявана изцяло от румънци.
От регистрирането на БЖК досега цялото й мениджиране беше дело на Владимир Дунчев. Благодарение на контактите си той осигуряваше на превозвача голямо количество товари - над 2,3 млн. т през 2009 година и над 1,08 млн. т за първото полугодие на тази. Само за 4 години БЖК превзе над 20% от жп пазара у нас. След освобождаването на Дунчев се очаква да си тръгне и целият мениджърски екип на БЖК, привлечен от БДЖ и назначен от него. В резултат се очаква значително преразпределение на пазара на товарни превози в страната. Машинистите от БЖК пък вече масово подават заявления за постъпване на работа в новорегистрирания в Пирдоп с германски капитали превозвач "ДБ Шенкер рейл България", за който "Стандарт" неотдавна пръв писа.
Белчо Цанев
http://paper.standartnews.com/bg/articl ... cle=335994
Всички истински мъже бачкат в БДЖ!
Това означава ли, че у нас ще дойдат още румънски, 6-осни машини?Nikss написа:Румънци стават конкурент на БДЖ
Най-големият частен жп превозвач е изкупен от северните ни съседи
Румънци ще ни бъдат конкуренти на пазара на железопътните превози на товари. Причината е, че най-големият частен жп превозвач у нас - "Българска железопътна компания" (БЖК), става румънски. Акционерът от северната ни съседка "Груп феровиар Ромън" вече изкупи 25% от акциите на "Агрополихим" и увеличи дела си в БЖК на 75%. Според машинисти в началото на 2011 г. румънците ще изкупят и останалите акции на девненската фирма в БЖК. И преди да стане това, обаче румънците вече контролират на 100% БЖК. За целта те освободиха изпълнителния директор Владимир Дунчев и назначиха на мястото му румънец. На насроченото за утре общо събрание на акционерите на БЖК Дунчев ще бъде освободен и от длъжността председател на съвета на директорите. От компанията утре ще бъде изхвърлен и досегашният председател на борда Филип Ромбаут. Така от 12 август БЖК ще бъде управлявана изцяло от румънци.
От регистрирането на БЖК досега цялото й мениджиране беше дело на Владимир Дунчев. Благодарение на контактите си той осигуряваше на превозвача голямо количество товари - над 2,3 млн. т през 2009 година и над 1,08 млн. т за първото полугодие на тази. Само за 4 години БЖК превзе над 20% от жп пазара у нас. След освобождаването на Дунчев се очаква да си тръгне и целият мениджърски екип на БЖК, привлечен от БДЖ и назначен от него. В резултат се очаква значително преразпределение на пазара на товарни превози в страната. Машинистите от БЖК пък вече масово подават заявления за постъпване на работа в новорегистрирания в Пирдоп с германски капитали превозвач "ДБ Шенкер рейл България", за който "Стандарт" неотдавна пръв писа.
Белчо Цанев
http://paper.standartnews.com/bg/articl ... cle=335994

Ток удари две деца в "Орландовци"
Две момчета са приети в "Пирогов" с тежки изгаряния, след като са били ударени от ток в столичния квартал "Орландовци".
Инцидентът станал малко преди 16 ч. до жп линията на гара Биримирци, край кръстовището на улиците "Мара Бунева" и "Одеса".
Според очевидци 8-годишният Васко от гетото в ”Орландовци” тръгнал да налива вода за семейството си, но на мястото висял кабел от електропреносната мрежа. На помощ му се притекло 17-годишно момче, което също е с опасност за живота, предаде репортерът ни Асен Иванов. Двете деца са получили обгаряния при съприкосновение със захранващия кабела.
Жиците са висели от мрежата заради поредното посегателство върху мрежата. На мястото са намерени дори уреди, с които е изрязан кабелът. Началникът на гара Биримирци Сашо Петров каза за bTV Новините, че подобно посегателство се извършва за първи път в този район.
„Токът е ударил децата, защото има сериозен кабел на носещо въже с 25 хиляди волта напрежение, вследствие на което е провиснала другата част на кабела, между два стълба, на около 1,2 м. височина. Напрежението по него било 27 хиляди волта”, каза Петров. От кабела липсват 50 метра. В момента движението на влакове е възстановено.
Васко е с 90% изгаряния и реална опасност за живота, другото е с 40% изгаряния по цялото тяло и също е с опасност за живота. И двамата са настанени в Детската реанимация на Секцията по изгаряния, съобщиха от Пирогов.
http://www.btv.bg/news/katastrofi-incid ... ovtsi.html
Две момчета са приети в "Пирогов" с тежки изгаряния, след като са били ударени от ток в столичния квартал "Орландовци".
Инцидентът станал малко преди 16 ч. до жп линията на гара Биримирци, край кръстовището на улиците "Мара Бунева" и "Одеса".
Според очевидци 8-годишният Васко от гетото в ”Орландовци” тръгнал да налива вода за семейството си, но на мястото висял кабел от електропреносната мрежа. На помощ му се притекло 17-годишно момче, което също е с опасност за живота, предаде репортерът ни Асен Иванов. Двете деца са получили обгаряния при съприкосновение със захранващия кабела.
Жиците са висели от мрежата заради поредното посегателство върху мрежата. На мястото са намерени дори уреди, с които е изрязан кабелът. Началникът на гара Биримирци Сашо Петров каза за bTV Новините, че подобно посегателство се извършва за първи път в този район.
„Токът е ударил децата, защото има сериозен кабел на носещо въже с 25 хиляди волта напрежение, вследствие на което е провиснала другата част на кабела, между два стълба, на около 1,2 м. височина. Напрежението по него било 27 хиляди волта”, каза Петров. От кабела липсват 50 метра. В момента движението на влакове е възстановено.
Васко е с 90% изгаряния и реална опасност за живота, другото е с 40% изгаряния по цялото тяло и също е с опасност за живота. И двамата са настанени в Детската реанимация на Секцията по изгаряния, съобщиха от Пирогов.
http://www.btv.bg/news/katastrofi-incid ... ovtsi.html
Всички истински мъже бачкат в БДЖ!
няма да е фатално ако си иде циганчето, да не са си търсили майстора
Попаднах на тази новина:
"Влак дерайлира край Полски Тръмбеж"
По думите на началника на "Гражданска защите" - Велико Търново, Тихомир Петков, причина за излизането на вагоните извън релсите е недобре укрепеният товар.
Товарен влак дерайлира късно снощи край гара "Полски Тръмбеш" и блокира за повече от денонощие движението по линията Русе - Горна Оряховица. Пострадали няма.
Товарната композиция е превозвала стоманени валове от Русе за Перник за претопяване.
Около 20 часа продължи преместването на дерайлиралите три вагона, съобщи началникът на "Гражданска защита" - Велико Търново, Тихомир Петков.
Продължителността по преместването на вагоните в коловоз се е наложила заради тежестта на товара.
По думите му само един вал тежи 14 тона.
Екипите на "Гражданска защита" са работили с кран и с верижна машина (МТЛБ), а с разчистването са били заети 20 служители на "Гражданска защита".
Службата се е оттеглила към 16.30 ч., след което е започнало възстановяването на релсовия път от НК "Железопътна инфраструктура".
Вследствие на дерайлирането са унищожени 170 м релсов път и контактната мрежа.
По думите на Петков, причината за излизането на вагоните от релсите е недобре укрепеният товар.
В 18.00 ч. от гара Горна Оряховица е потеглил влакът за Бяла, но композицията още изчаква на гара "Петко Каравелово", съобщиха от жп-гарата в Горна Оряховица.
Създадената организация на движението в участъка от Бяла до Горна Оряховица включва превозването на пътниците от влаковете с автобуси, а международните влакове се пренасочват по маршрута Русе-Разград-Каспичан-Шумен-Горна Оряховица.
"Влак дерайлира край Полски Тръмбеж"
По думите на началника на "Гражданска защите" - Велико Търново, Тихомир Петков, причина за излизането на вагоните извън релсите е недобре укрепеният товар.
Товарен влак дерайлира късно снощи край гара "Полски Тръмбеш" и блокира за повече от денонощие движението по линията Русе - Горна Оряховица. Пострадали няма.
Товарната композиция е превозвала стоманени валове от Русе за Перник за претопяване.
Около 20 часа продължи преместването на дерайлиралите три вагона, съобщи началникът на "Гражданска защита" - Велико Търново, Тихомир Петков.
Продължителността по преместването на вагоните в коловоз се е наложила заради тежестта на товара.
По думите му само един вал тежи 14 тона.
Екипите на "Гражданска защита" са работили с кран и с верижна машина (МТЛБ), а с разчистването са били заети 20 служители на "Гражданска защита".
Службата се е оттеглила към 16.30 ч., след което е започнало възстановяването на релсовия път от НК "Железопътна инфраструктура".
Вследствие на дерайлирането са унищожени 170 м релсов път и контактната мрежа.
По думите на Петков, причината за излизането на вагоните от релсите е недобре укрепеният товар.
В 18.00 ч. от гара Горна Оряховица е потеглил влакът за Бяла, но композицията още изчаква на гара "Петко Каравелово", съобщиха от жп-гарата в Горна Оряховица.
Създадената организация на движението в участъка от Бяла до Горна Оряховица включва превозването на пътниците от влаковете с автобуси, а международните влакове се пренасочват по маршрута Русе-Разград-Каспичан-Шумен-Горна Оряховица.


Добре господин експерте. Видяхме, че разбираш много, сега е ред да идеш при глъмпера, вместо да оглушаваш целия форум с гласчето и преценката си!
Най ми е интересно какви са тез стоманени валове
Като знаят, че са толкова тежки и не могат да ги укрепят за чий ги качват на влакове
Сега да платят щетите
Като прочетох статията си помислих за рулони, понеже от тях най-често изпадат влакове пак поради недоброто укрепване. 
Най ми е интересно какви са тез стоманени валове




Последно промяна от Nikss на Нед Окт 10, 2010 4:27 pm, променено общо 1 път.
Всички истински мъже бачкат в БДЖ!
Жепейци спасиха от взрив три пълни влака
Четирима ревизори на вагони от жп гарата в Мездра предотвратиха обгазяване и евентуална експлозия с непредвидими последствия в железничарския град.
Инцидентът е станал около 8 ч в петък. По време на рутинна проверка на влакова композиция ревизорите Стефан Йорданов, Владимир Вълков, Ангел Вутов и Венцислав Кънчев забелязали, че има изтичане на газ от 2 вагона от товарния влак. Бдителните железничари първо усетили миризмата, после чули и леко свистене. Те веднага алармирали Транспортна полиция, “Бърза помощ”, Гражданска защита и пожарната. Рискът от инцидент бил още по-голям, защото цистерните, които изпускали газ, се намирали само през един коловоз от интензивно използваните от пътнически влакове перони. Дори случайно хвърлен фас през прозореца на преминаващ влак можел да вдигне във въздуха и гарата, и част от центъра на Мездра. Можело да има и жертви - по това време през гарата преминават 2 експреса от и за София, както и бързият влак от Видин към столицата. Това била причината районът веднага да бъде отцепен. При изключителни мерки за сигурност цистерните с пропан-бутан били извадени от товарната композиция и преместени на 19-и глух коловоз.
Четиримата железничари Йорданов, Вълков, Вутов и Кънчев в понеделник ще бъдат предложени за награда от БДЖ.
Причината за изтичането на газ са недобре затегнати кранове на цистерните. Те превозвали тонове синьо гориво. Пътували са от Русе към “Кремиковци”. Композицията е била приета в гара Мездра в 5,04 ч. Първатата проверка не открила теч.
Опасно близо до Първанов
Железничарите от гара Мездра усетили теча на пропан-бутан и успели да предотвратят евентуален инцидент с вагоните само около час преди президентът Георги Първанов да пристигне в Мездра.
Държавният глава бе на кратка визита в Дома за стари хора в градчето в същия ден, а според специалисти при взрив на някоя от цистерните било възможно да пострада не само гарата, но и част от центъра на града.
Веднага след сигнала на железничарите до МВР и спешния медицински център била сформирана 7-членна аварийно-спасителна група.
информацията е от сайта на вестник Труд ето и линк http://www.trud.bg/Article.asp?ArticleId=629563
Четирима ревизори на вагони от жп гарата в Мездра предотвратиха обгазяване и евентуална експлозия с непредвидими последствия в железничарския град.
Инцидентът е станал около 8 ч в петък. По време на рутинна проверка на влакова композиция ревизорите Стефан Йорданов, Владимир Вълков, Ангел Вутов и Венцислав Кънчев забелязали, че има изтичане на газ от 2 вагона от товарния влак. Бдителните железничари първо усетили миризмата, после чули и леко свистене. Те веднага алармирали Транспортна полиция, “Бърза помощ”, Гражданска защита и пожарната. Рискът от инцидент бил още по-голям, защото цистерните, които изпускали газ, се намирали само през един коловоз от интензивно използваните от пътнически влакове перони. Дори случайно хвърлен фас през прозореца на преминаващ влак можел да вдигне във въздуха и гарата, и част от центъра на Мездра. Можело да има и жертви - по това време през гарата преминават 2 експреса от и за София, както и бързият влак от Видин към столицата. Това била причината районът веднага да бъде отцепен. При изключителни мерки за сигурност цистерните с пропан-бутан били извадени от товарната композиция и преместени на 19-и глух коловоз.
Четиримата железничари Йорданов, Вълков, Вутов и Кънчев в понеделник ще бъдат предложени за награда от БДЖ.
Причината за изтичането на газ са недобре затегнати кранове на цистерните. Те превозвали тонове синьо гориво. Пътували са от Русе към “Кремиковци”. Композицията е била приета в гара Мездра в 5,04 ч. Първатата проверка не открила теч.
Опасно близо до Първанов
Железничарите от гара Мездра усетили теча на пропан-бутан и успели да предотвратят евентуален инцидент с вагоните само около час преди президентът Георги Първанов да пристигне в Мездра.
Държавният глава бе на кратка визита в Дома за стари хора в градчето в същия ден, а според специалисти при взрив на някоя от цистерните било възможно да пострада не само гарата, но и част от центъра на града.
Веднага след сигнала на железничарите до МВР и спешния медицински център била сформирана 7-членна аварийно-спасителна група.
информацията е от сайта на вестник Труд ето и линк http://www.trud.bg/Article.asp?ArticleId=629563

Министърът на транспорта Александър Цветков:
"ВЛАКОВЕТЕ СА СИГУРНИ, ВОЗЕТЕ СЕ СПОКОЙНО!"
"БДЖ са били съсипани брутално, активите им са ипотекирани"
Външна фирма ще се бори с гратисчиите
-След катастрофата край Драгоман бихте ли се качили спокойно на влак, г-н министър?
-Да, напълно. Железниците остават безопасен начин на транспорт. Системите им за безопасност може и да не са на европейско ниво като технология, но функционират нормално и мога спокойно да кажа, че железницата не е по-опасна, отколкото автобусния или въздушния транспорт, например. Свидетели сме на инциденти, но те се случват заради човешка немарливост.
-Докъде стигна разследването по инцидента?
-Водят се 2 разследвания - от министерството на транспорта и от следствието. Вече е безспорно установено, че причината за катастрофата е човешка грешка и погазване на процедурните правила. В момента се изяснява степента на отговорност на отделните лица, но дотук със сигурност е ясно, че 3-ма диспечери са нарушили правилата. Ръководител на движение е изключително отговорна работа и никакво нарушение не може да остане без последствия. Те понесоха административната си отговорност - бяха освободени от работа.
-А ще им бъде ли потърсена наказателна отговорност?
-Предполагам. Но доказването на вината и повдигане на обвинение е работа на следствието.
-Във вторник беше уволнен и шефът на изпълнителна агенция "Железопътна администрация". Заради катастрофата ли го отстранихте?
-Освобождаването му не е пряко свързано с инцидента. То е вследствие на факта, че резултатите на агенцията не са достатъчно добри по отношение на контрола и координацията на железопътния транспорт. Работата, на която съм свидетел през последната 1 година не ме удовлетворява и това е общата ми оценка за неговите действия.
-Ще има ли други хора, от които ще бъде потърсена отговорност за инцидента?
-Разследването продължава, като на този етап има съмнения за нарушение на правилата от страна на машиниста на дизеловия локомотив, който е преминал първи през отсечката. Но това все още не е безспорно установено и затова не бързаме с административните мерки, които можем да предприемем.
-Говорим за човешка грешка, но винаги ще има предпоставка за такава, докато не бъде въведена изцяло автоматизирана система. Кога ще стане това?
-Изключително трудно е да се отговори на въпроса кога, защото технологичното ниво на българските железници е отпреди 30-40 години. 20 години не са правени почти никакви инвестиции не само в железопътната инфраструктура, а и в системите за безопасност и сигнализация. За да се подмени цялостната система са необходими огромни средства. Само за основните линии в страната са нужни около 1,2 млрд. лева - изключително крупна сума не само за бюджета на България, но и за европейските фондове. Затова този процес ще бъде постепенен, а навсякъде, където се прави модернизация на линията, това ще става по европейските норми за скорост, безопасност и сигнализация. На този етап само участъкът до Първомай има такава сигнализация в момента.
-А кои са следващите, които ще бъдат модернизирани по оперативна програма "Транспорт"?
-Това, което предстои в програмния период до 2013 г. са отсечките от Пловдив до Бургас и от Пловдив до Септември, както и довършването на участъка Димитровград - Свиленград. В зависимост от това дали ще останат средства, ще бъдат направени още. Ние вече разработваме проекти и за следващия програмен период - до 2020 г., които са за участъците София - Видин, София - Драгоман и София - Радомир. С напредъка на развитието на оперативната програма ще се подновява и сигналната система.
-Добре, на какво според вас се дължи досегашната липса на инвестиции в системата?
-За да се правят инвестиции е необходима дългосрочна програма и визия. Ние вече имаме акумулирано закъснение от 20 години и тепърва започваме да догонваме. Колкото и песимистично да звучат тези срокове до 2020 г., те са факт. Няма откъде другаде да дойдат тези пари.
-Какво показаха ревизиите, които разпоредихте? Само до липсата на визия ли опират нещата, или парите са били отклонявани на друго място?
-Безспорно доказаха, че железниците са били брутално съсипвани. Ръководени са изключително престъпно и огромна част от средствата са потънали. Това важи не само за инфраструктурата, а и за БДЖ. Вижте фактите! Ето състоянието на БДЖ към 2009 г. - наструпани загуби по баланс за периода от 2001 до 2009 г. - 218 млн. лева, задлъжнялост към търговски банки - 572 млн. лева дългосрочни заеми. Неразплатени задължения към доставчици - 172 млн. лева. Годният за експлоатация локомотивен и вагонен парк е ипотекиран като обезпечение за сключените заеми. И няма пари за ток, за заплати, за нищо. Знаем как са похарчени тези заеми. Купувани са вагони, които стават единствено и само за скрап. Мутафчиев и неговите хора са платили 85% от тях, приели са ги с протокол, вагоните ги няма, а сега ме призовава да платя още 2 млн. лева, за да ги вземем за скрап! При такова управление резултатът е видим! Затова сме на това технологично ниво.
-След като изцяло автоматизирана система може да има чак през 2020 г., как ще предотвратите в бъдеще подобни човешки грешки? По кой начин да са спокойни хората?
-Разбира се, че ще се затегне още повече контролът. А и всеки трябва да осъзнава отговорността, която носи. Този, който е допуснал с нарушението си да се случи подобно нещо, ще бъде подведен не само под административна, но и под съдебна отговорност. Но вижте само пълната автоматизация е гаранция, че не може да се случи човешка грешка. Навсякъде, където има човешки фактор, има и вероятност за човешка грешка. Този проблем стои не само в транспорта. Когато един хирург допусне такава, какъв е изходът?
-Преди месец предложения за промени в закона за автомобилните превози разбуниха духовете, че малките градове ще останат без автобуси от останалите големи градове. Беше ли решен проблемът?
-Целият проблем дойде от едни неверни твърдения, които явно имаха за цел да създадат опасения в бранша, бизнеса и потребителите, че видите ли, няма да има директни автобуси до София и до курортите и че ще прекратим договорите на тези, които в момента оперират линиите. Най-отговорно заявявам, че нито хората ще останат без транспортно обслужване, нито ще бъдат прекратеи договорите на бизнеса. Целта на промяната е съвсем друга - да се направи транспортът по-добър. Да се дадат възможности на превозвачите да инвестират в по-нови и екологични автобуси, което от своя страна ще доведе до много по-комфортно пътуване, а самият транспорт ще е по-евтин. Сега имаме свръхпредлагане и несигурност в превозвачите, че ще могат нормално да оперират линията, която са спечелили с конкурс, защото нелоялната конкуренция е повсеместна. Именно затова изключително предпазливо инвестират в нови возила и се надбягват по пътищата в преследването на всеки един пътник. Опитват се да си ги откраднат един от друг, в резултат на което сме свидетели как по едно направление вървят 10 автобуса с по 10 пътници. Това е нерентабилно, а в крайна сметка от него страдат именно потребителите, защото плащат по-скъпи билети и се возят в лоши условия. Ако искаме да имаме европейски транспорт, трябва да дадем на бизнеса възможност да инвестира. За да го направи, трябва да има сигурност, а за да я има, ние трябва да я създадем. Това е целта на тази промяна в закона.
-Преди дни обявихте, че от Коледа бързите влакове ще имат бизнес класа. Има ли вече разчети колко по-скъп ще е билетът за нея?
-Идеята е да има възможност да се пътува и по-комфортно. Всички знаем, че вагоните на БДЖ са предимно стари, но все пак има и едно ограничено количество нови, които е по-добре да разпределим по композиции.
- Какво ще включва този по-голям комфорт?
- По-удобна атмосфера, нови вагони, които са добре отоплени и съответно климатизирани, ползване на 220 волта електричество, възможност за безжичен интернет и т.н. Разбира се, това може би ще струва по-скъпо, но това е нормално. Ползването на тези удобства е по желание.
-А как ще се справите с тумбите гратисчии, които пътуват във влаковете без билет?
-Пълно справяне с този проблем може да има едва след въвеждане на електронните системи за достъп до влака. Това е един от проектите, които са залегнали в плана за стабилизиране и преструктуриране на дружеството. Докато той бъде реализиран, работим по пилотен проект - да наемем външна фирма, която да се грижи за контрола. Ще го направим по една определена линия, като достъпът до влака ще става само с билети. Ще следим съответно и как това ще се отрази на приходите. Тъй като изборът на фирмата трябва да стане с конкурс, се надявам този пилотен проект да заработи до Нова година.
-По коя линия?
-По най-гратисчийската.
интервюто е копирано от в. "Телеграф"
"ВЛАКОВЕТЕ СА СИГУРНИ, ВОЗЕТЕ СЕ СПОКОЙНО!"
"БДЖ са били съсипани брутално, активите им са ипотекирани"
Външна фирма ще се бори с гратисчиите
-След катастрофата край Драгоман бихте ли се качили спокойно на влак, г-н министър?
-Да, напълно. Железниците остават безопасен начин на транспорт. Системите им за безопасност може и да не са на европейско ниво като технология, но функционират нормално и мога спокойно да кажа, че железницата не е по-опасна, отколкото автобусния или въздушния транспорт, например. Свидетели сме на инциденти, но те се случват заради човешка немарливост.
-Докъде стигна разследването по инцидента?
-Водят се 2 разследвания - от министерството на транспорта и от следствието. Вече е безспорно установено, че причината за катастрофата е човешка грешка и погазване на процедурните правила. В момента се изяснява степента на отговорност на отделните лица, но дотук със сигурност е ясно, че 3-ма диспечери са нарушили правилата. Ръководител на движение е изключително отговорна работа и никакво нарушение не може да остане без последствия. Те понесоха административната си отговорност - бяха освободени от работа.
-А ще им бъде ли потърсена наказателна отговорност?
-Предполагам. Но доказването на вината и повдигане на обвинение е работа на следствието.
-Във вторник беше уволнен и шефът на изпълнителна агенция "Железопътна администрация". Заради катастрофата ли го отстранихте?
-Освобождаването му не е пряко свързано с инцидента. То е вследствие на факта, че резултатите на агенцията не са достатъчно добри по отношение на контрола и координацията на железопътния транспорт. Работата, на която съм свидетел през последната 1 година не ме удовлетворява и това е общата ми оценка за неговите действия.
-Ще има ли други хора, от които ще бъде потърсена отговорност за инцидента?
-Разследването продължава, като на този етап има съмнения за нарушение на правилата от страна на машиниста на дизеловия локомотив, който е преминал първи през отсечката. Но това все още не е безспорно установено и затова не бързаме с административните мерки, които можем да предприемем.
-Говорим за човешка грешка, но винаги ще има предпоставка за такава, докато не бъде въведена изцяло автоматизирана система. Кога ще стане това?
-Изключително трудно е да се отговори на въпроса кога, защото технологичното ниво на българските железници е отпреди 30-40 години. 20 години не са правени почти никакви инвестиции не само в железопътната инфраструктура, а и в системите за безопасност и сигнализация. За да се подмени цялостната система са необходими огромни средства. Само за основните линии в страната са нужни около 1,2 млрд. лева - изключително крупна сума не само за бюджета на България, но и за европейските фондове. Затова този процес ще бъде постепенен, а навсякъде, където се прави модернизация на линията, това ще става по европейските норми за скорост, безопасност и сигнализация. На този етап само участъкът до Първомай има такава сигнализация в момента.
-А кои са следващите, които ще бъдат модернизирани по оперативна програма "Транспорт"?
-Това, което предстои в програмния период до 2013 г. са отсечките от Пловдив до Бургас и от Пловдив до Септември, както и довършването на участъка Димитровград - Свиленград. В зависимост от това дали ще останат средства, ще бъдат направени още. Ние вече разработваме проекти и за следващия програмен период - до 2020 г., които са за участъците София - Видин, София - Драгоман и София - Радомир. С напредъка на развитието на оперативната програма ще се подновява и сигналната система.
-Добре, на какво според вас се дължи досегашната липса на инвестиции в системата?
-За да се правят инвестиции е необходима дългосрочна програма и визия. Ние вече имаме акумулирано закъснение от 20 години и тепърва започваме да догонваме. Колкото и песимистично да звучат тези срокове до 2020 г., те са факт. Няма откъде другаде да дойдат тези пари.
-Какво показаха ревизиите, които разпоредихте? Само до липсата на визия ли опират нещата, или парите са били отклонявани на друго място?
-Безспорно доказаха, че железниците са били брутално съсипвани. Ръководени са изключително престъпно и огромна част от средствата са потънали. Това важи не само за инфраструктурата, а и за БДЖ. Вижте фактите! Ето състоянието на БДЖ към 2009 г. - наструпани загуби по баланс за периода от 2001 до 2009 г. - 218 млн. лева, задлъжнялост към търговски банки - 572 млн. лева дългосрочни заеми. Неразплатени задължения към доставчици - 172 млн. лева. Годният за експлоатация локомотивен и вагонен парк е ипотекиран като обезпечение за сключените заеми. И няма пари за ток, за заплати, за нищо. Знаем как са похарчени тези заеми. Купувани са вагони, които стават единствено и само за скрап. Мутафчиев и неговите хора са платили 85% от тях, приели са ги с протокол, вагоните ги няма, а сега ме призовава да платя още 2 млн. лева, за да ги вземем за скрап! При такова управление резултатът е видим! Затова сме на това технологично ниво.
-След като изцяло автоматизирана система може да има чак през 2020 г., как ще предотвратите в бъдеще подобни човешки грешки? По кой начин да са спокойни хората?
-Разбира се, че ще се затегне още повече контролът. А и всеки трябва да осъзнава отговорността, която носи. Този, който е допуснал с нарушението си да се случи подобно нещо, ще бъде подведен не само под административна, но и под съдебна отговорност. Но вижте само пълната автоматизация е гаранция, че не може да се случи човешка грешка. Навсякъде, където има човешки фактор, има и вероятност за човешка грешка. Този проблем стои не само в транспорта. Когато един хирург допусне такава, какъв е изходът?
-Преди месец предложения за промени в закона за автомобилните превози разбуниха духовете, че малките градове ще останат без автобуси от останалите големи градове. Беше ли решен проблемът?
-Целият проблем дойде от едни неверни твърдения, които явно имаха за цел да създадат опасения в бранша, бизнеса и потребителите, че видите ли, няма да има директни автобуси до София и до курортите и че ще прекратим договорите на тези, които в момента оперират линиите. Най-отговорно заявявам, че нито хората ще останат без транспортно обслужване, нито ще бъдат прекратеи договорите на бизнеса. Целта на промяната е съвсем друга - да се направи транспортът по-добър. Да се дадат възможности на превозвачите да инвестират в по-нови и екологични автобуси, което от своя страна ще доведе до много по-комфортно пътуване, а самият транспорт ще е по-евтин. Сега имаме свръхпредлагане и несигурност в превозвачите, че ще могат нормално да оперират линията, която са спечелили с конкурс, защото нелоялната конкуренция е повсеместна. Именно затова изключително предпазливо инвестират в нови возила и се надбягват по пътищата в преследването на всеки един пътник. Опитват се да си ги откраднат един от друг, в резултат на което сме свидетели как по едно направление вървят 10 автобуса с по 10 пътници. Това е нерентабилно, а в крайна сметка от него страдат именно потребителите, защото плащат по-скъпи билети и се возят в лоши условия. Ако искаме да имаме европейски транспорт, трябва да дадем на бизнеса възможност да инвестира. За да го направи, трябва да има сигурност, а за да я има, ние трябва да я създадем. Това е целта на тази промяна в закона.
-Преди дни обявихте, че от Коледа бързите влакове ще имат бизнес класа. Има ли вече разчети колко по-скъп ще е билетът за нея?
-Идеята е да има възможност да се пътува и по-комфортно. Всички знаем, че вагоните на БДЖ са предимно стари, но все пак има и едно ограничено количество нови, които е по-добре да разпределим по композиции.
- Какво ще включва този по-голям комфорт?
- По-удобна атмосфера, нови вагони, които са добре отоплени и съответно климатизирани, ползване на 220 волта електричество, възможност за безжичен интернет и т.н. Разбира се, това може би ще струва по-скъпо, но това е нормално. Ползването на тези удобства е по желание.
-А как ще се справите с тумбите гратисчии, които пътуват във влаковете без билет?
-Пълно справяне с този проблем може да има едва след въвеждане на електронните системи за достъп до влака. Това е един от проектите, които са залегнали в плана за стабилизиране и преструктуриране на дружеството. Докато той бъде реализиран, работим по пилотен проект - да наемем външна фирма, която да се грижи за контрола. Ще го направим по една определена линия, като достъпът до влака ще става само с билети. Ще следим съответно и как това ще се отрази на приходите. Тъй като изборът на фирмата трябва да стане с конкурс, се надявам този пилотен проект да заработи до Нова година.
-По коя линия?
-По най-гратисчийската.
интервюто е копирано от в. "Телеграф"
Всички истински мъже бачкат в БДЖ!
Мъж се хвърли под влак № 8613 от София за Варна в района между двете гари при село Тополи и Варна.
Инцидентът стана само на 5 километра от Варна малко след 19.15 часа, предаде "Фокус". Екипи на "Транспортна полиция" и следователи пристигнаха на мястото на инцидента.
Пътниците останаха блокирани във влака повече от два часа.
От БДЖ съобщиха, че независимо поради каква причина е спрян влакът, компанията винаги осигурява транспортиране на пътниците с автобуси, още повече че инцидентът се случва само на 5 километра от Варна след село Тополи, проблемът обаче е бил в липсата на път до мястото на инцидента.
Участъкът е мочурлив, има стърнище, при което няма път, за да мине автобус.
В 21.34 часа влакът по линията София -Стара Загора-Варна бе пуснат от следствените органи. Той е пристигнал на гара Варна със 142 минути закъснение, съобщиха от пресцентъра на БДЖ. Влакът тръгва в 10.45 часа от София и по редовно разписание трябваше да пристигне около 19.18 часа в морския град.
Не се съобщават подробности за самоличността на самоубиеца.
Преди дни дерайлираха три вагона от бързия влак "Чайка" от Бургас за София. Причината бе паднал капак на редуктора на локомотива, който е попаднал под колелата на третия вагон. Транспортният министър Александър Цветков заяви, че причината за инцидента е престъпна безотговорност на служители на БДЖ.
http://dnes.dir.bg/news/bdz-vlak-7300762?nt=4
Инцидентът стана само на 5 километра от Варна малко след 19.15 часа, предаде "Фокус". Екипи на "Транспортна полиция" и следователи пристигнаха на мястото на инцидента.
Пътниците останаха блокирани във влака повече от два часа.
От БДЖ съобщиха, че независимо поради каква причина е спрян влакът, компанията винаги осигурява транспортиране на пътниците с автобуси, още повече че инцидентът се случва само на 5 километра от Варна след село Тополи, проблемът обаче е бил в липсата на път до мястото на инцидента.
Участъкът е мочурлив, има стърнище, при което няма път, за да мине автобус.
В 21.34 часа влакът по линията София -Стара Загора-Варна бе пуснат от следствените органи. Той е пристигнал на гара Варна със 142 минути закъснение, съобщиха от пресцентъра на БДЖ. Влакът тръгва в 10.45 часа от София и по редовно разписание трябваше да пристигне около 19.18 часа в морския град.
Не се съобщават подробности за самоличността на самоубиеца.
Преди дни дерайлираха три вагона от бързия влак "Чайка" от Бургас за София. Причината бе паднал капак на редуктора на локомотива, който е попаднал под колелата на третия вагон. Транспортният министър Александър Цветков заяви, че причината за инцидента е престъпна безотговорност на служители на БДЖ.
http://dnes.dir.bg/news/bdz-vlak-7300762?nt=4
много луди хора има на този свят 
