Впечатления от пътуването , осъществено на 27-ми декември.
Вятърът на гара Самуил се е усилил , снегът , който ни съпровождаше през целия път от Образцов чифлик , се навява по перона и е особено неприятен , когато трябва да се правят снимки.Минутите за връзка са само 4 , но аз не се отказвам и на първо време фотографирам
44108-9 , теглеща 90101 , а след това и
10023-3+10024-1 , обслужваща 91102.
Когато влязох в мотрисата , групата форумци в състав - Борко (машинист от Варна) , Bdz_bg , Rexkos , Vladyar и Vancho`Ruse_FAN беше заела места и дори започнала беседа за това през какви перипетии ще минем , докато стигнем крайната гара.Минута след това дежурният рък. движение подаде сигнала и мотрисата потегли.
Носим се през заснежените поля , редуващи се тук - там от горички , чийто дървета , самотни и оголени , извиват крехките си клони под напора на вятъра.Изненадващо поне за мен , в DESIRO-то имаше твърде малко хора , като нашата група от 6 души представляваше 1/3 от пътниците.Веселите разговори и закачки разнообразиха и съкратиха твърде много времето , но основната цел бе разтоварване след тежката нощ , прекарана последователно в 4626 и 90101.
По този начин времето измина неусетно и ние пристигнахме на гара Исперих ,
снимка от нея.Качващите се бяха точно , колкото и слизащите и по този начин бройката пътуващи в мотрисата не се промени.Малко за населеността - като цяло , както от китните гарички , така и от забравените от Бога спирки , чиито приемни сдания на повечето от тях са разрушени и разграбени , се качват по няколко души , но имайки предвид , че ние пътуваме в почивен ден , такава населеност не бива да ни учудва.Кондукторът потвърди тезата , че в работни дни има много повече пътници , като голяма част от тях пътуват на кратки разстояния и рядко било да се види някой с билет от начална до крайна гара.
Докато наблюдавахме природата през стъклата на мотрисата , влакът намали скоростта и навлезе в гара Дулово ,
снимка от приемното сдание и
една на 10-00-ката.Качи се един човек , а слязоха две жени с малко дете , които бързо се отправиха встрани от приемното сдание.Престоят бе около две минути и когато рък , движение се подаде от стаичката си , ние се качихме във влака.
Малко инфо за 91-ва линия.Свързването на Силистра с ж.п. мрежата на нашата страна е предвидено със Закона за разширяване мрежата на БДЖ от 1897 г.Целта е линията да спомогне за стопанското издигане на Добруджанския край , а свързването на важното пристанище на р. Дунав да допринесе за засилване на икономическите и културни връзки на тази част от Добруджа с останалите райони на страната.При определяне на другата крайна точка (началната гара) , има много привърженици на идеята , участъкът да има чисто добруджански характер , като свърже тогавашния Толбухин (Добрич) със Силистра , посредством отсечка , тръгваща от дунавския град в югоизточна посока.Налага се обаче по - правилното решение - отклонението да се построи от главната ж.п. линия Русе - Варна , тъй като транспортните възможности на такава връзка с ж.п. мрежата на страната са значително по - големи.Именно това е решаващото мнение при започването на строителството през 1944 г. , като за начална гара е избрана Самуил , намираща се на главната 9-та линия.
Влакът намали скоростта и няколко пътници се приготвиха за слизане. По коловозното развитие и по часа , сверен от разписанието , разбрах , че навлизаме в гара Алфатар.Изчаках хората да слязат и фотографирах
приемното сдание.Снегът , който от Дулово бе започнал да намалява , сега бе много по - малко , като само на някои усойни места , се задържаше покривка.Престоят бе една минута и след подадения сигнал , мотрисата се устреми към крайната гара.
Да довърша разказа - линията е построена и открита в редовна експлоатация на няколко етапа - 1. Самуил - Исперих - открит на 20-ти ноември 1948 г. , 2. Исперих - Тодорово - 1953 г. , 3. Тодорово - Руйно - 1959 г. , 4. Руйно - Дулово - 1961 г. , 5. Дулово - Алфатар - 1969 г. , а последният участък от Алфатар към крайната гара е забавен умишлено , за да бъде тържествено открит на 9-ти септември 1974 г. Линията е пострена с минимален радиус на хоризонталните криви 300 м и максимален наклон 15 промила. Обслужва се от дизеловите мотриси серия 10-00 , базирани във филиално депо Самуил , като единствената композиция тук на нощния влак от София се тегли от русенска 07-00-ца.
Влакът намали скоростта и навлезе в гара Силистра.Малко преди коловозното развитие , забелязахме композицията на нощния влак и я заснехме:
http://bgphoto.net/photos/1565/o633660684879128750.jpg
http://bgphoto.net/photos/1565/o633660684957097500.jpg
Приготвихме се за слизане и се отправихме към
вратите.Само няколко минути по - късно ,
те бяха отворени и цялата форумска група се изсипа в града , отдалечен по ж.п. линия на 611 км от София.Преди да потеглим към центъра , направихме снимки:
-
приемното сдание;
-
чакалнята;
-
гарата , гледана от другата страна. Както се вижда , тя е построена като челна , по подобие на Варна , Бургас и Видин.
- фотосесия на мотрисата:
снимка 1;
снимка 2;
снимка 3;
снимка 4
- фотографии на гаровия район;
снимка 1;
снимка 2;
снимка 3;
снимка 4;
снимка 5;
снимка 6.
Весела и доволна , форумската група си направи две снимки за спомен:
От мен е това , надявам се впечатлението на последното за 2008 г. пътуване да се хареса на форума.

От мен приятно посрещане на Новата 2009-та година и повече впечатления през нея!