Мнения: 1131
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 7:26 pm
Ето, че най-накрая се наканих и аз да разкажа за пътуването ми до Петрич, Сандански и Кулата заедно със съфоруммците ни bdz_bg и VESO на 18 и 19 октомври. Неслучайно казвам гарите в тази последователност, тъй катo първо решихме да отидем директно от София до Петрич, след което да се върнем към Санданскии да отседнем там за вечерта и за финал да посетим на другия ден граничната гара Кулата, след което обратно към София и Пловдив.
Логично най-удобният дневен вариант за постигане на нашата цел бе бърз влак 5621 от София за Кулата, който както знаете, вози директни вагони за Петрич. Съботното утро в София беше изключително студено, излишно е да казвам, че на Централна гара (особено в подлеза) то се оказва почти дваж по-мразовито.
Влакът като цяло бе празен и ние съвсем спокойно си заехме едно изцяло свободно купе, което се понапълни чак към Перник. Ето няколко наши снимки от купето рано сутрин:
http://foto.bg/data/5935/DSC02476-1.JPG
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02477-1.JPG
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02478-1.JPG
Малко снимки от все още "сънена" Захарна фабрика (тук ще покажа снимки от самия жилищен район, но разбирайте и че ромските пакостници покрай жп линията все още не бяха се пробудили.....
)
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02480-1.JPG
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02481-1.JPG
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02482-1.JPG
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02483-1.JPG
Гара Горна баня рано сутрин:
http://foto.bg/data/5935/DSC02486-1.JPG
Тъй като изчаквахме среща с БВ от Благоевград, имаше малко време за снимки извън влака:
http://foto.bg/data/5935/DSC02487-1.JPG
http://foto.bg/data/5935/DSC02488-1.JPG
http://foto.bg/data/5935/DSC02489-1.JPG
Зазоряване при Владая:
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02493-11.JPG , но все още сънени жп спотъри....
- http://www.foto.bg/data/5935/DSC02499-1.JPG
Преминаване на влака ни през Владайските възвишения s ...25 км/ч:
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02500-1.JPG
На гара Батановци вече бяхме пристигнали с около 5-6 минутки закъснение - нещо за съжаление "напълно в реда на нещата" в България. Там вниманието на повечето пътници по-скоро се привличаше от чаровната ръководителка-движение, "охранявана" зорко от 2 песа
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02509-1.JPG
След гара Радомир вече нямаше и помен от работещо парно, но поне за наше щастие времето се пооправи и слънчевите лъчи ставаха все по-напористи. 2 хубави снимки преди да стигнем гара Гълъбник + снимка на самата гара (забележете само как още оттук асмите пред фасадите на гарите сават неизменна част от екстериора):
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02516-1.JPG
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02517-1.JPG
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02519-1.JPG
Принципно влакът минава транзит през гара Делян, но ето че и тук се наложи да изчакаме разминаване с....товарачка (се оказа в последствие). На влизане в гарата се убедих, че телевизията си остава все пак най-популярната медия...и е навсякъде...
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02520-1.JPG
Тук ви предлагам и няколко снимки от самата гара преди и при пристгането на товарната композиция:
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02521-11.JPG (и тук си имаме асма както виждате)
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02522-1.JPG
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02523-1.JPG
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02524-1.JPG
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02525-1.JPG
Гара Дяково:
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02528-11.JPG
Тук ви предлагам малко снимки от Дяково до Дупница - един район, който лично на мен също мноог ми допадна като природа...все пак Рила разкрива немалка част от красотата си и тук:
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02530-1.JPG
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02531-11.JPG
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02533-1.JPG
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02535-1.JPG
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02538-1.JPG
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02539-1.JPG
На гара Дупница пристигнахме с около 6-7 минути общо закъснение. На втори коловоз снимах пътника от Дупница за София, обслужван от ЕМВ Дезиро:
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02546-1.JPG
2 снимки на самия перон на дупнишката гара:
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02547-1.JPG
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02549-1.JPG и да не забравяме дежурната товарачка за ТЕЦ Бобов дол:
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02550-1.JPG
Гара Бобошево:
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02555-1.JPG
Спирка Мурсалево:
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02556-1.JPG
Гара Кочериново (градът, в който е рабтил поета икола Вапцаров):
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02557-1.JPG
При центъра на Югозападна България Благоевград срещнахме международния от Солун за София и се подготвяхме за още по-красива природа оттук надолу към гръцката граница. Снимки на влака от Солун и на гарата:
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02559-1.JPG
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02560-1.JPG
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02561-1.JPG
А тази божествена природа бе само на ръка разстояние....Ето няколко хубави панорамни снимки в междугарието Благоевград - Симитли:
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02562-1.JPG
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02564-1.JPG (кой ще излезе "победител" - влакът или колата по бъдещата магистрала Струма....сами можете да си отговорите ако става въпрос за времетраене на пътуване от София до някоя възлова точка в този район на България)
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02565-1.JPG
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02565-1.JPG
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02566-1.JPG
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02567-1.JPG
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02568-1.JPG
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02569-1.JPG
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02571-1.JPG
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02574-1.JPG
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02576-1.JPG
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02577-1.JPG
На гара Симитли пак се наложи да чакаме изход повече от необходимото. Е, поне пък успяхме да щракнем няколко снимки в повече от този прекрасен район:
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02582-1.JPG
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02583-1.JPG
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02584-1.JPG
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02585-1.JPG
Между Симитли и Черниче планината ни предлага още една плавна "прелюдия" преди истинската си прелест - Кресненското дефиле:
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02588-1.JPG
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02589-1.JPG
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02590-1.JPG
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02591-1.JPG
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02592-1.JPG
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02594-11.JPG
Дойде ред и на гара Черниче:
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02595-1.JPG
А след нея трябваше да се "врежем" именно в Кресненското дефиле. Тук единственият недостатък е, че има доста тунели и панорманите гледки са рядко достъпни за пътуващите с влак. И все пак не мога да не ви покажа следните снимки:
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02596-1.JPG
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02597-1.JPG
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02599-1.JPG (тази снимка е при спирка Стара Кресна - забележете макета на парклиса вдясно! Тук се изхожда от гръцкия стереотип. При много гари и спирки в Гърция могат да се забележат именно такива мини-параклисчета, около които могат да се оставят цветя и да се палят свещи за здраве, помен и т.н. Още един подобен макет в България може да се наблюдава вдясно от път 2 до Момин проход)
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02600-1.JPG
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02605-1.JPG
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02606-1.JPG
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02612-1.JPG
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02613-1.JPG
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02614-1.JPG
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02615-1.JPG
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02616-1.JPG
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02617-1.JPG
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02619-1.JPG
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02621-1.JPG
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02622-1.JPG
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02624-1.JPG
Гара Пею Яворов, "обляна" в красиви есенни цветове:
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02626-1.JPG
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02627-1.JPG
Снимки при влизането в Кресна и от самата гара (направи ми впеатление, че градът е доста дълъг и, че гарата за съжаление отнво е доста далече от централната част т.е. отново БДЖ се лишава от сериозен пътникопоток и тук
)
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02629-1.JPG
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02630-1.JPG
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02631-1.JPG
Сега отделяме няколко реда и за хубави гледки между Кресна и Струмяни:
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02639-1.JPG
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02641-1.JPG
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02643-1.JPG
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02644-1.JPG
Гара Струмяни, по която течеше усилена работа по поставяне на плочки по 1-и перон:
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02645-1.JPG
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02646-1.JPG
"Оборудването" на едни истински жп туристи...
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02647-1.JPG
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02648-1.JPG
Време е за гарата на друг голям и красив град в Югозападна България - Сандански:
http://foto.bg/data/5935/DSC02654-1.JPG
.........
Днес очаквайте продължение на фото-разказа.............
Логично най-удобният дневен вариант за постигане на нашата цел бе бърз влак 5621 от София за Кулата, който както знаете, вози директни вагони за Петрич. Съботното утро в София беше изключително студено, излишно е да казвам, че на Централна гара (особено в подлеза) то се оказва почти дваж по-мразовито.

Влакът като цяло бе празен и ние съвсем спокойно си заехме едно изцяло свободно купе, което се понапълни чак към Перник. Ето няколко наши снимки от купето рано сутрин:
http://foto.bg/data/5935/DSC02476-1.JPG
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02477-1.JPG
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02478-1.JPG
Малко снимки от все още "сънена" Захарна фабрика (тук ще покажа снимки от самия жилищен район, но разбирайте и че ромските пакостници покрай жп линията все още не бяха се пробудили.....

http://www.foto.bg/data/5935/DSC02480-1.JPG
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02481-1.JPG
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02482-1.JPG
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02483-1.JPG
Гара Горна баня рано сутрин:
http://foto.bg/data/5935/DSC02486-1.JPG
Тъй като изчаквахме среща с БВ от Благоевград, имаше малко време за снимки извън влака:
http://foto.bg/data/5935/DSC02487-1.JPG
http://foto.bg/data/5935/DSC02488-1.JPG
http://foto.bg/data/5935/DSC02489-1.JPG
Зазоряване при Владая:
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02493-11.JPG , но все още сънени жп спотъри....

Преминаване на влака ни през Владайските възвишения s ...25 км/ч:
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02500-1.JPG
На гара Батановци вече бяхме пристигнали с около 5-6 минутки закъснение - нещо за съжаление "напълно в реда на нещата" в България. Там вниманието на повечето пътници по-скоро се привличаше от чаровната ръководителка-движение, "охранявана" зорко от 2 песа

http://www.foto.bg/data/5935/DSC02509-1.JPG
След гара Радомир вече нямаше и помен от работещо парно, но поне за наше щастие времето се пооправи и слънчевите лъчи ставаха все по-напористи. 2 хубави снимки преди да стигнем гара Гълъбник + снимка на самата гара (забележете само как още оттук асмите пред фасадите на гарите сават неизменна част от екстериора):
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02516-1.JPG
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02517-1.JPG
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02519-1.JPG
Принципно влакът минава транзит през гара Делян, но ето че и тук се наложи да изчакаме разминаване с....товарачка (се оказа в последствие). На влизане в гарата се убедих, че телевизията си остава все пак най-популярната медия...и е навсякъде...

http://www.foto.bg/data/5935/DSC02520-1.JPG
Тук ви предлагам и няколко снимки от самата гара преди и при пристгането на товарната композиция:
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02521-11.JPG (и тук си имаме асма както виждате)
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02522-1.JPG
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02523-1.JPG
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02524-1.JPG
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02525-1.JPG
Гара Дяково:
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02528-11.JPG
Тук ви предлагам малко снимки от Дяково до Дупница - един район, който лично на мен също мноог ми допадна като природа...все пак Рила разкрива немалка част от красотата си и тук:
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02530-1.JPG
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02531-11.JPG
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02533-1.JPG
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02535-1.JPG
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02538-1.JPG
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02539-1.JPG
На гара Дупница пристигнахме с около 6-7 минути общо закъснение. На втори коловоз снимах пътника от Дупница за София, обслужван от ЕМВ Дезиро:
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02546-1.JPG
2 снимки на самия перон на дупнишката гара:
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02547-1.JPG
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02549-1.JPG и да не забравяме дежурната товарачка за ТЕЦ Бобов дол:
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02550-1.JPG
Гара Бобошево:
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02555-1.JPG
Спирка Мурсалево:
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02556-1.JPG
Гара Кочериново (градът, в който е рабтил поета икола Вапцаров):
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02557-1.JPG
При центъра на Югозападна България Благоевград срещнахме международния от Солун за София и се подготвяхме за още по-красива природа оттук надолу към гръцката граница. Снимки на влака от Солун и на гарата:
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02559-1.JPG
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02560-1.JPG
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02561-1.JPG
А тази божествена природа бе само на ръка разстояние....Ето няколко хубави панорамни снимки в междугарието Благоевград - Симитли:
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02562-1.JPG
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02564-1.JPG (кой ще излезе "победител" - влакът или колата по бъдещата магистрала Струма....сами можете да си отговорите ако става въпрос за времетраене на пътуване от София до някоя възлова точка в този район на България)
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02565-1.JPG
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02565-1.JPG
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02566-1.JPG
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02567-1.JPG
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02568-1.JPG
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02569-1.JPG
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02571-1.JPG
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02574-1.JPG
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02576-1.JPG
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02577-1.JPG
На гара Симитли пак се наложи да чакаме изход повече от необходимото. Е, поне пък успяхме да щракнем няколко снимки в повече от този прекрасен район:
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02582-1.JPG
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02583-1.JPG
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02584-1.JPG
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02585-1.JPG
Между Симитли и Черниче планината ни предлага още една плавна "прелюдия" преди истинската си прелест - Кресненското дефиле:
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02588-1.JPG
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02589-1.JPG
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02590-1.JPG
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02591-1.JPG
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02592-1.JPG
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02594-11.JPG
Дойде ред и на гара Черниче:
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02595-1.JPG
А след нея трябваше да се "врежем" именно в Кресненското дефиле. Тук единственият недостатък е, че има доста тунели и панорманите гледки са рядко достъпни за пътуващите с влак. И все пак не мога да не ви покажа следните снимки:
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02596-1.JPG
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02597-1.JPG
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02599-1.JPG (тази снимка е при спирка Стара Кресна - забележете макета на парклиса вдясно! Тук се изхожда от гръцкия стереотип. При много гари и спирки в Гърция могат да се забележат именно такива мини-параклисчета, около които могат да се оставят цветя и да се палят свещи за здраве, помен и т.н. Още един подобен макет в България може да се наблюдава вдясно от път 2 до Момин проход)
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02600-1.JPG
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02605-1.JPG
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02606-1.JPG
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02612-1.JPG
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02613-1.JPG
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02614-1.JPG
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02615-1.JPG
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02616-1.JPG
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02617-1.JPG
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02619-1.JPG
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02621-1.JPG
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02622-1.JPG
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02624-1.JPG
Гара Пею Яворов, "обляна" в красиви есенни цветове:
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02626-1.JPG
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02627-1.JPG
Снимки при влизането в Кресна и от самата гара (направи ми впеатление, че градът е доста дълъг и, че гарата за съжаление отнво е доста далече от централната част т.е. отново БДЖ се лишава от сериозен пътникопоток и тук

http://www.foto.bg/data/5935/DSC02629-1.JPG
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02630-1.JPG
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02631-1.JPG
Сега отделяме няколко реда и за хубави гледки между Кресна и Струмяни:
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02639-1.JPG
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02641-1.JPG
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02643-1.JPG
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02644-1.JPG
Гара Струмяни, по която течеше усилена работа по поставяне на плочки по 1-и перон:
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02645-1.JPG
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02646-1.JPG
"Оборудването" на едни истински жп туристи...

http://www.foto.bg/data/5935/DSC02647-1.JPG
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02648-1.JPG
Време е за гарата на друг голям и красив град в Югозападна България - Сандански:
http://foto.bg/data/5935/DSC02654-1.JPG
.........
Днес очаквайте продължение на фото-разказа.............

Пътувай с влак - спаси природата!

Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm
Идеята на поставените параклиси е и друга: всяко гръцко семейство си има светец-покровител. По-заможните поставят парклиси посветени на него, за да пазят пътуващите от беди. Най-често те се слагат покрай пътищата и в Гърция са най-често срещаната гледка отстрани на пътя. Друга причина за тяхното слагане е и ако е загинал някой на това място.
Тук искам да отправя едно питане към Иван: някой щеше да се обажда за това пътуване...
Тук искам да отправя едно питане към Иван: някой щеше да се обажда за това пътуване...

За това място между Костенец и Момин проход ли става дума?pavkata_zaraboy86 написа:...
http://www.foto.bg/data/5935/DSC02599-1.JPG (тази снимка е при спирка Стара Кресна - забележете макета на парклиса вдясно! Тук се изхожда от гръцкия стереотип. При много гари и спирки в Гърция могат да се забележат именно такива мини-параклисчета, около които могат да се оставят цветя и да се палят свещи за здраве, помен и т.н. Още един подобен макет в България може да се наблюдава вдясно от път 2 до Момин проход)
...

Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm
На 12 .11.2008 г .с бързия влак на 22.30 ч пътувах от София до Русе.
Билета го заверих в Бюрото при НДК,като поисках и запазено място/С безплатен билет съм защото няколко години съм бил по клонове и не ми дадоха карта/,за което служителката ми се усмихна и каза че то е празен влака.
Отидох към 21.30 ч,намерих влака на 11 коловоз изток ,състоящ се от три вагона.Поучудих се ,но табелите си бяха сложени.Намерих си мястото,няколко човека минаха,но беше спокойно до около 22.20,когато на тумби във вагоните нахълтаха пътници от различни възрасти.Тогава прикачиха и електровоза с още един вагон.Първо в купето влезна мъж на около 40 г,но две минути преди тръгване група тинейджъри нахлу с викове.Купето беше с 6 места,от към мен седна едно момче и с другия мъж станахме трима от тази страна,но отсреща седнаха четири момчета и едно момиче на три седалки.Наизвадиха GSM-и и почнаха да пускат музики ,за което ги помолих и след малко културни убеждения някои си сложиха слушалки.Първия слезна на Кумарица,след Курило мина кондуктора и от 5 човека взе пари на стотинки,незнам кой колко е дал,но после на бланка за билет издаден във влак беше написано 1.2 лв.На Вл.Тричков и Реброво слезнаха и в купето настана тишина.Мъжът слезна на Своге и останах сам.Незнаех че този влак до Лакатник е като пътнически,но той ми беше удобен за пътуването.Преди Мездра се разходих из коридора и видях ,че много от пътувашите са си оставили какви ли не боклуци по купетата ,а на София вагона беше чист ! А искат да пътуват в хубави вагони и да е чисто,но така никога няма да стане по-хубававо,докато много не пазят елементарна чистота.Предремвал съм и не съм следил гарите,на Бяла влезнаха двама мъже и така до Русе.От там влака заминава към товарната гара.
Какво да пиша -като че ли не ми се пътува във влак заради такива групи ,които може да са от най-различни възрасти и да не се съобразяват спрямо останалите,хитреците между пътуващите и кондукторите също не ми е приятно.
Билета го заверих в Бюрото при НДК,като поисках и запазено място/С безплатен билет съм защото няколко години съм бил по клонове и не ми дадоха карта/,за което служителката ми се усмихна и каза че то е празен влака.
Отидох към 21.30 ч,намерих влака на 11 коловоз изток ,състоящ се от три вагона.Поучудих се ,но табелите си бяха сложени.Намерих си мястото,няколко човека минаха,но беше спокойно до около 22.20,когато на тумби във вагоните нахълтаха пътници от различни възрасти.Тогава прикачиха и електровоза с още един вагон.Първо в купето влезна мъж на около 40 г,но две минути преди тръгване група тинейджъри нахлу с викове.Купето беше с 6 места,от към мен седна едно момче и с другия мъж станахме трима от тази страна,но отсреща седнаха четири момчета и едно момиче на три седалки.Наизвадиха GSM-и и почнаха да пускат музики ,за което ги помолих и след малко културни убеждения някои си сложиха слушалки.Първия слезна на Кумарица,след Курило мина кондуктора и от 5 човека взе пари на стотинки,незнам кой колко е дал,но после на бланка за билет издаден във влак беше написано 1.2 лв.На Вл.Тричков и Реброво слезнаха и в купето настана тишина.Мъжът слезна на Своге и останах сам.Незнаех че този влак до Лакатник е като пътнически,но той ми беше удобен за пътуването.Преди Мездра се разходих из коридора и видях ,че много от пътувашите са си оставили какви ли не боклуци по купетата ,а на София вагона беше чист ! А искат да пътуват в хубави вагони и да е чисто,но така никога няма да стане по-хубававо,докато много не пазят елементарна чистота.Предремвал съм и не съм следил гарите,на Бяла влезнаха двама мъже и така до Русе.От там влака заминава към товарната гара.
Какво да пиша -като че ли не ми се пътува във влак заради такива групи ,които може да са от най-различни възрасти и да не се съобразяват спрямо останалите,хитреците между пътуващите и кондукторите също не ми е приятно.
Впечатления от осъщественото пътуване на 29-ти ноември , съвместно с форумската група до Гюешево , поставено с няколко цели - съчетанието приятна компания & обстановка , проучване състоянието едновременно на 5 -та и 6-та линия , наблюдения в участъка Кюстендил - Гюешево , който бе спасен от спиране на пътническите влакове и разходка до построения някога , но изоставен тунел в близост до крайната гара.Резултатите ги обобщавам с това мнение.
Времето на гара Кюстендил е студено , от устата на говорещите излиза пара , но по - голяма пара започна да излиза при съединяване на отоплителните маркучи на 55071-5 с тези на вагоните.Водата се лееше на потоци и всички разбрахме какво ще бъде положението във вагоните.Все пак до тръгването на влака имаше няколко минути , ние се качихме в последния от двата вагона и притихнахме , понеже вътре беше все още топло , поради факта , че до идването на дизеловия локомотив , те са били свързани с гаровата инсталация.
При тези условия , само 4 минути след качването , бе подаден сигнала от дежурния рък. движение и влакът потегли.
Като цяло , населеността е задоволителна и от Кюстендил се качиха доста хора, които се прибираха за родните си места.Почти във всяко купе имаше по 2-ма - 3-ма души , а нашата компания бе заела последните две купета - едно със затворен прозорец за разговори и друго с отворен такъв за правене на огледи по трасето и снимки.Докато влакът се носеше като осоговска народна песен , нека да спомена малко за тази отсечка.
Още преди 1878 г. османското правителство започва строителство на ж.п. линия Цариград - София - Кюстендил - Скопие , но то е прекратено , поради липса на средства.Предвиждало се е тази линия да се експлоатира от дружеството , създадено от барон Хирш.Малко по - късно проектът минава в забрава и през 1903 г. Австро - Унгария и Сърбия сключват договор за строителство на линията Виена - Ниш - Пирот.Българското правителство далновидно преценява , че по този начин проектът за свързване на София и Скопие няма да има реализация и прави постъпления пред турските си колеги за строеж на линия София - Кюстендил и свързване с турските железници при Куманово , като трасето минава до тогавашната граница между двете държави при р. Струма.Високата порта дава съгласието си за строеж на линията Радомир - Кюстендил , но настъпилата икономическа криза преустановява строителството на линията.Едва след края на 1904 г. са започнати строителните дейности.
Влакът намали скоростта и навлезе в единствената някогашна гара по трасето - Долно село.Както при повечето от останалите спирки , така и тук , са забелязва наличие на някогашен хранителен магазин , залепен за приемното сдание.При спирки като Kършалево , Кутугерци и Мазарачево има наличие на кладенци , чрез които се е осигурявала вода , но със своя запустял вид , идентичен на приемните сдания , ясно показват каква им е била съдбата.Една фотография на спирка Церовица , друга на приемното сдание и трета на "спирковия район" (както се говори за гаров , така трябва да има и спирков)
.Фотографии сред природата:
снимка 1;
снимка 2;
снимка 3.
Oт Долно село останахме само ние , така че до крайната гара бяхме единствено в компанията на превозната бригада.
Да продължа разказа - железопътният участък Радомир - Кюстендил - Гюешево с дължина 88,716 км е предаден в експлоатация на два етапа - Радомир - Кюстендил (през 1909г. ) и (този , който ни интересува) - Кюстендил - Гюешево - на 16-ти юли 1910 г. с минимален радиус на хоризонталните криви 275 м и максимален наклон 20 промила.Участъкът (вторият) се обслужва от композиции , теглени от локомотиви серия 55-00 , като преди години тук службата се поемаше от магистрални 07-00-ци.От технически съображения , не се пускат дизелови мотриси DESIRO , заради ниската скорост.
Влакът намали скоростта и навлезе в района на крайната гара , снимка от стрелките и при влизане в гарата.
Фотографии от гара Гюешево:
- приемното сдание на фона на намръщеното небе;
- композицията пристигна на първи коловоз , след което 55071-5 бе разкачен и се отправи към стрелките.
- общ вид на вагоните и гаровия район;
- приемното сдание , гледано от другата страна и две снимки на стрелките , в посока някогашната мечта за продължаване линията до Македония:
http://bgphoto.net/photos/1565/o633636493355940000.jpg
http://bgphoto.net/photos/1565/o633636493390471250.jpg
От мен е това.Надявам се описанието да се хареса на форума.
Времето на гара Кюстендил е студено , от устата на говорещите излиза пара , но по - голяма пара започна да излиза при съединяване на отоплителните маркучи на 55071-5 с тези на вагоните.Водата се лееше на потоци и всички разбрахме какво ще бъде положението във вагоните.Все пак до тръгването на влака имаше няколко минути , ние се качихме в последния от двата вагона и притихнахме , понеже вътре беше все още топло , поради факта , че до идването на дизеловия локомотив , те са били свързани с гаровата инсталация.
При тези условия , само 4 минути след качването , бе подаден сигнала от дежурния рък. движение и влакът потегли.
Като цяло , населеността е задоволителна и от Кюстендил се качиха доста хора, които се прибираха за родните си места.Почти във всяко купе имаше по 2-ма - 3-ма души , а нашата компания бе заела последните две купета - едно със затворен прозорец за разговори и друго с отворен такъв за правене на огледи по трасето и снимки.Докато влакът се носеше като осоговска народна песен , нека да спомена малко за тази отсечка.
Още преди 1878 г. османското правителство започва строителство на ж.п. линия Цариград - София - Кюстендил - Скопие , но то е прекратено , поради липса на средства.Предвиждало се е тази линия да се експлоатира от дружеството , създадено от барон Хирш.Малко по - късно проектът минава в забрава и през 1903 г. Австро - Унгария и Сърбия сключват договор за строителство на линията Виена - Ниш - Пирот.Българското правителство далновидно преценява , че по този начин проектът за свързване на София и Скопие няма да има реализация и прави постъпления пред турските си колеги за строеж на линия София - Кюстендил и свързване с турските железници при Куманово , като трасето минава до тогавашната граница между двете държави при р. Струма.Високата порта дава съгласието си за строеж на линията Радомир - Кюстендил , но настъпилата икономическа криза преустановява строителството на линията.Едва след края на 1904 г. са започнати строителните дейности.
Влакът намали скоростта и навлезе в единствената някогашна гара по трасето - Долно село.Както при повечето от останалите спирки , така и тук , са забелязва наличие на някогашен хранителен магазин , залепен за приемното сдание.При спирки като Kършалево , Кутугерци и Мазарачево има наличие на кладенци , чрез които се е осигурявала вода , но със своя запустял вид , идентичен на приемните сдания , ясно показват каква им е била съдбата.Една фотография на спирка Церовица , друга на приемното сдание и трета на "спирковия район" (както се говори за гаров , така трябва да има и спирков)

снимка 1;
снимка 2;
снимка 3.
Oт Долно село останахме само ние , така че до крайната гара бяхме единствено в компанията на превозната бригада.
Да продължа разказа - железопътният участък Радомир - Кюстендил - Гюешево с дължина 88,716 км е предаден в експлоатация на два етапа - Радомир - Кюстендил (през 1909г. ) и (този , който ни интересува) - Кюстендил - Гюешево - на 16-ти юли 1910 г. с минимален радиус на хоризонталните криви 275 м и максимален наклон 20 промила.Участъкът (вторият) се обслужва от композиции , теглени от локомотиви серия 55-00 , като преди години тук службата се поемаше от магистрални 07-00-ци.От технически съображения , не се пускат дизелови мотриси DESIRO , заради ниската скорост.
Влакът намали скоростта и навлезе в района на крайната гара , снимка от стрелките и при влизане в гарата.
Фотографии от гара Гюешево:
- приемното сдание на фона на намръщеното небе;
- композицията пристигна на първи коловоз , след което 55071-5 бе разкачен и се отправи към стрелките.
- общ вид на вагоните и гаровия район;
- приемното сдание , гледано от другата страна и две снимки на стрелките , в посока някогашната мечта за продължаване линията до Македония:
http://bgphoto.net/photos/1565/o633636493355940000.jpg
http://bgphoto.net/photos/1565/o633636493390471250.jpg
От мен е това.Надявам се описанието да се хареса на форума.

Последно промяна от VESO на Пон Дек 01, 2008 6:30 pm, променено общо 2 пъти.
БВ 6621, десетина минути след пристигането си в Кюстендил:
http://foto.bg/data/6031/DSC036233.JPG
55 071 с влака за Гюешево:
http://foto.bg/data/6031/DSC036333.JPG
Докато ние с Наско снимахме, останалата част от групата остана в купето на топличко:
http://foto.bg/data/6031/DSC036443.JPG
Малко преди спирка Соволяно:
http://foto.bg/data/6031/DSC03649.JPG
Eсенна импресия на спирка Соволяно:
http://foto.bg/data/6031/DSC036632.JPG
http://foto.bg/data/6031/DSC036651.JPG
На спирка Кършалево:
http://foto.bg/data/6031/DSC037165.JPG
Пейзажи от късната есен заснети от влак 60273:
http://foto.bg/data/6031/DSC037314.JPG
http://foto.bg/data/6031/DSC037355.JPG
http://foto.bg/data/6031/DSC037452.JPG
Малкото симпатично дизелче бавно пърпори нагоре към най-високата нормална гара на Балканите:
http://foto.bg/data/6031/DSC037413.JPG
Спирка Церовица:
http://foto.bg/data/6031/DSC037264.JPG
Спирка Леска:
http://foto.bg/data/6031/DSC037483.JPG
След дълго изкачване, най-после пристигнахме в Гюешево:
http://foto.bg/data/6031/DSC037531.JPG
Вагони 47-ма серия на фона на голямото приемно здание на гара Гюешево:
http://foto.bg/data/6031/DSC037571.JPG
Машината се завърта, за да поеме обратно към Кюстендил с 60274:
http://foto.bg/data/6031/DSC037581.JPG
http://foto.bg/data/6031/DSC037592.JPG
Последните няколко метра от 6-та линия:
http://foto.bg/data/6031/DSC037603.JPG
Недовършеният граничен тунел между България и Македония:
http://foto.bg/data/6031/DSC037631.JPG
http://foto.bg/data/6031/DSC037672.JPG
Таинствено, мистично, зловещо, загадъчно......:
http://foto.bg/data/6031/DSC037832.JPG
На стотина метра навърте:
http://foto.bg/data/6031/DSC037802.JPG
Отново същият тунел:
http://foto.bg/data/6031/DSC037844.JPG
http://foto.bg/data/6031/DSC037812.JPG
Нощен странник на гара Земен:
http://foto.bg/data/6031/DSC038706.JPG
Същият странник на гара Перник:
http://foto.bg/data/6031/DSC038793.JPG
Бързоногото пате:
http://foto.bg/data/6031/DSC038831.JPG
Всичките снимки може да видите на следния адрес:
http://www.foto.bg/showgallery.php/cat/6031
http://foto.bg/data/6031/DSC036233.JPG
55 071 с влака за Гюешево:
http://foto.bg/data/6031/DSC036333.JPG
Докато ние с Наско снимахме, останалата част от групата остана в купето на топличко:
http://foto.bg/data/6031/DSC036443.JPG
Малко преди спирка Соволяно:
http://foto.bg/data/6031/DSC03649.JPG
Eсенна импресия на спирка Соволяно:
http://foto.bg/data/6031/DSC036632.JPG
http://foto.bg/data/6031/DSC036651.JPG
На спирка Кършалево:
http://foto.bg/data/6031/DSC037165.JPG
Пейзажи от късната есен заснети от влак 60273:
http://foto.bg/data/6031/DSC037314.JPG
http://foto.bg/data/6031/DSC037355.JPG
http://foto.bg/data/6031/DSC037452.JPG
Малкото симпатично дизелче бавно пърпори нагоре към най-високата нормална гара на Балканите:
http://foto.bg/data/6031/DSC037413.JPG
Спирка Церовица:
http://foto.bg/data/6031/DSC037264.JPG
Спирка Леска:
http://foto.bg/data/6031/DSC037483.JPG
След дълго изкачване, най-после пристигнахме в Гюешево:
http://foto.bg/data/6031/DSC037531.JPG
Вагони 47-ма серия на фона на голямото приемно здание на гара Гюешево:
http://foto.bg/data/6031/DSC037571.JPG
Машината се завърта, за да поеме обратно към Кюстендил с 60274:
http://foto.bg/data/6031/DSC037581.JPG
http://foto.bg/data/6031/DSC037592.JPG
Последните няколко метра от 6-та линия:
http://foto.bg/data/6031/DSC037603.JPG
Недовършеният граничен тунел между България и Македония:
http://foto.bg/data/6031/DSC037631.JPG
http://foto.bg/data/6031/DSC037672.JPG
Таинствено, мистично, зловещо, загадъчно......:
http://foto.bg/data/6031/DSC037832.JPG
На стотина метра навърте:
http://foto.bg/data/6031/DSC037802.JPG
Отново същият тунел:
http://foto.bg/data/6031/DSC037844.JPG
http://foto.bg/data/6031/DSC037812.JPG
Нощен странник на гара Земен:
http://foto.bg/data/6031/DSC038706.JPG
Същият странник на гара Перник:
http://foto.bg/data/6031/DSC038793.JPG
Бързоногото пате:
http://foto.bg/data/6031/DSC038831.JPG
Всичките снимки може да видите на следния адрес:
http://www.foto.bg/showgallery.php/cat/6031

Глобален модератор
Браво!, Браво!, Браво!, на колегите съфорумци,
да сте живи и здрави!, и все така да радвате с хубавите пътеписи!. 




В спора се ражда истината!. - А тя боли!!!. http://fedya.snimka.bg/daily/lokomotivi ... 9.18147603
Впечатления от пътуването , осъществено на 27-ми декември.
Вятърът на гара Самуил се е усилил , снегът , който ни съпровождаше през целия път от Образцов чифлик , се навява по перона и е особено неприятен , когато трябва да се правят снимки.Минутите за връзка са само 4 , но аз не се отказвам и на първо време фотографирам 44108-9 , теглеща 90101 , а след това и 10023-3+10024-1 , обслужваща 91102.
Когато влязох в мотрисата , групата форумци в състав - Борко (машинист от Варна) , Bdz_bg , Rexkos , Vladyar и Vancho`Ruse_FAN беше заела места и дори започнала беседа за това през какви перипетии ще минем , докато стигнем крайната гара.Минута след това дежурният рък. движение подаде сигнала и мотрисата потегли.
Носим се през заснежените поля , редуващи се тук - там от горички , чийто дървета , самотни и оголени , извиват крехките си клони под напора на вятъра.Изненадващо поне за мен , в DESIRO-то имаше твърде малко хора , като нашата група от 6 души представляваше 1/3 от пътниците.Веселите разговори и закачки разнообразиха и съкратиха твърде много времето , но основната цел бе разтоварване след тежката нощ , прекарана последователно в 4626 и 90101.
По този начин времето измина неусетно и ние пристигнахме на гара Исперих , снимка от нея.Качващите се бяха точно , колкото и слизащите и по този начин бройката пътуващи в мотрисата не се промени.Малко за населеността - като цяло , както от китните гарички , така и от забравените от Бога спирки , чиито приемни сдания на повечето от тях са разрушени и разграбени , се качват по няколко души , но имайки предвид , че ние пътуваме в почивен ден , такава населеност не бива да ни учудва.Кондукторът потвърди тезата , че в работни дни има много повече пътници , като голяма част от тях пътуват на кратки разстояния и рядко било да се види някой с билет от начална до крайна гара.
Докато наблюдавахме природата през стъклата на мотрисата , влакът намали скоростта и навлезе в гара Дулово , снимка от приемното сдание и една на 10-00-ката.Качи се един човек , а слязоха две жени с малко дете , които бързо се отправиха встрани от приемното сдание.Престоят бе около две минути и когато рък , движение се подаде от стаичката си , ние се качихме във влака.
Малко инфо за 91-ва линия.Свързването на Силистра с ж.п. мрежата на нашата страна е предвидено със Закона за разширяване мрежата на БДЖ от 1897 г.Целта е линията да спомогне за стопанското издигане на Добруджанския край , а свързването на важното пристанище на р. Дунав да допринесе за засилване на икономическите и културни връзки на тази част от Добруджа с останалите райони на страната.При определяне на другата крайна точка (началната гара) , има много привърженици на идеята , участъкът да има чисто добруджански характер , като свърже тогавашния Толбухин (Добрич) със Силистра , посредством отсечка , тръгваща от дунавския град в югоизточна посока.Налага се обаче по - правилното решение - отклонението да се построи от главната ж.п. линия Русе - Варна , тъй като транспортните възможности на такава връзка с ж.п. мрежата на страната са значително по - големи.Именно това е решаващото мнение при започването на строителството през 1944 г. , като за начална гара е избрана Самуил , намираща се на главната 9-та линия.
Влакът намали скоростта и няколко пътници се приготвиха за слизане. По коловозното развитие и по часа , сверен от разписанието , разбрах , че навлизаме в гара Алфатар.Изчаках хората да слязат и фотографирах приемното сдание.Снегът , който от Дулово бе започнал да намалява , сега бе много по - малко , като само на някои усойни места , се задържаше покривка.Престоят бе една минута и след подадения сигнал , мотрисата се устреми към крайната гара.
Да довърша разказа - линията е построена и открита в редовна експлоатация на няколко етапа - 1. Самуил - Исперих - открит на 20-ти ноември 1948 г. , 2. Исперих - Тодорово - 1953 г. , 3. Тодорово - Руйно - 1959 г. , 4. Руйно - Дулово - 1961 г. , 5. Дулово - Алфатар - 1969 г. , а последният участък от Алфатар към крайната гара е забавен умишлено , за да бъде тържествено открит на 9-ти септември 1974 г. Линията е пострена с минимален радиус на хоризонталните криви 300 м и максимален наклон 15 промила. Обслужва се от дизеловите мотриси серия 10-00 , базирани във филиално депо Самуил , като единствената композиция тук на нощния влак от София се тегли от русенска 07-00-ца.
Влакът намали скоростта и навлезе в гара Силистра.Малко преди коловозното развитие , забелязахме композицията на нощния влак и я заснехме:
http://bgphoto.net/photos/1565/o633660684879128750.jpg
http://bgphoto.net/photos/1565/o633660684957097500.jpg
Приготвихме се за слизане и се отправихме към вратите.Само няколко минути по - късно , те бяха отворени и цялата форумска група се изсипа в града , отдалечен по ж.п. линия на 611 км от София.Преди да потеглим към центъра , направихме снимки:
- приемното сдание;
- чакалнята;
- гарата , гледана от другата страна. Както се вижда , тя е построена като челна , по подобие на Варна , Бургас и Видин.
- фотосесия на мотрисата:
снимка 1;
снимка 2;
снимка 3;
снимка 4
- фотографии на гаровия район;
снимка 1;
снимка 2;
снимка 3;
снимка 4;
снимка 5;
снимка 6.
Весела и доволна , форумската група си направи две снимки за спомен:


От мен е това , надявам се впечатлението на последното за 2008 г. пътуване да се хареса на форума.
От мен приятно посрещане на Новата 2009-та година и повече впечатления през нея!
Вятърът на гара Самуил се е усилил , снегът , който ни съпровождаше през целия път от Образцов чифлик , се навява по перона и е особено неприятен , когато трябва да се правят снимки.Минутите за връзка са само 4 , но аз не се отказвам и на първо време фотографирам 44108-9 , теглеща 90101 , а след това и 10023-3+10024-1 , обслужваща 91102.
Когато влязох в мотрисата , групата форумци в състав - Борко (машинист от Варна) , Bdz_bg , Rexkos , Vladyar и Vancho`Ruse_FAN беше заела места и дори започнала беседа за това през какви перипетии ще минем , докато стигнем крайната гара.Минута след това дежурният рък. движение подаде сигнала и мотрисата потегли.
Носим се през заснежените поля , редуващи се тук - там от горички , чийто дървета , самотни и оголени , извиват крехките си клони под напора на вятъра.Изненадващо поне за мен , в DESIRO-то имаше твърде малко хора , като нашата група от 6 души представляваше 1/3 от пътниците.Веселите разговори и закачки разнообразиха и съкратиха твърде много времето , но основната цел бе разтоварване след тежката нощ , прекарана последователно в 4626 и 90101.
По този начин времето измина неусетно и ние пристигнахме на гара Исперих , снимка от нея.Качващите се бяха точно , колкото и слизащите и по този начин бройката пътуващи в мотрисата не се промени.Малко за населеността - като цяло , както от китните гарички , така и от забравените от Бога спирки , чиито приемни сдания на повечето от тях са разрушени и разграбени , се качват по няколко души , но имайки предвид , че ние пътуваме в почивен ден , такава населеност не бива да ни учудва.Кондукторът потвърди тезата , че в работни дни има много повече пътници , като голяма част от тях пътуват на кратки разстояния и рядко било да се види някой с билет от начална до крайна гара.
Докато наблюдавахме природата през стъклата на мотрисата , влакът намали скоростта и навлезе в гара Дулово , снимка от приемното сдание и една на 10-00-ката.Качи се един човек , а слязоха две жени с малко дете , които бързо се отправиха встрани от приемното сдание.Престоят бе около две минути и когато рък , движение се подаде от стаичката си , ние се качихме във влака.
Малко инфо за 91-ва линия.Свързването на Силистра с ж.п. мрежата на нашата страна е предвидено със Закона за разширяване мрежата на БДЖ от 1897 г.Целта е линията да спомогне за стопанското издигане на Добруджанския край , а свързването на важното пристанище на р. Дунав да допринесе за засилване на икономическите и културни връзки на тази част от Добруджа с останалите райони на страната.При определяне на другата крайна точка (началната гара) , има много привърженици на идеята , участъкът да има чисто добруджански характер , като свърже тогавашния Толбухин (Добрич) със Силистра , посредством отсечка , тръгваща от дунавския град в югоизточна посока.Налага се обаче по - правилното решение - отклонението да се построи от главната ж.п. линия Русе - Варна , тъй като транспортните възможности на такава връзка с ж.п. мрежата на страната са значително по - големи.Именно това е решаващото мнение при започването на строителството през 1944 г. , като за начална гара е избрана Самуил , намираща се на главната 9-та линия.
Влакът намали скоростта и няколко пътници се приготвиха за слизане. По коловозното развитие и по часа , сверен от разписанието , разбрах , че навлизаме в гара Алфатар.Изчаках хората да слязат и фотографирах приемното сдание.Снегът , който от Дулово бе започнал да намалява , сега бе много по - малко , като само на някои усойни места , се задържаше покривка.Престоят бе една минута и след подадения сигнал , мотрисата се устреми към крайната гара.
Да довърша разказа - линията е построена и открита в редовна експлоатация на няколко етапа - 1. Самуил - Исперих - открит на 20-ти ноември 1948 г. , 2. Исперих - Тодорово - 1953 г. , 3. Тодорово - Руйно - 1959 г. , 4. Руйно - Дулово - 1961 г. , 5. Дулово - Алфатар - 1969 г. , а последният участък от Алфатар към крайната гара е забавен умишлено , за да бъде тържествено открит на 9-ти септември 1974 г. Линията е пострена с минимален радиус на хоризонталните криви 300 м и максимален наклон 15 промила. Обслужва се от дизеловите мотриси серия 10-00 , базирани във филиално депо Самуил , като единствената композиция тук на нощния влак от София се тегли от русенска 07-00-ца.
Влакът намали скоростта и навлезе в гара Силистра.Малко преди коловозното развитие , забелязахме композицията на нощния влак и я заснехме:
http://bgphoto.net/photos/1565/o633660684879128750.jpg
http://bgphoto.net/photos/1565/o633660684957097500.jpg
Приготвихме се за слизане и се отправихме към вратите.Само няколко минути по - късно , те бяха отворени и цялата форумска група се изсипа в града , отдалечен по ж.п. линия на 611 км от София.Преди да потеглим към центъра , направихме снимки:
- приемното сдание;
- чакалнята;
- гарата , гледана от другата страна. Както се вижда , тя е построена като челна , по подобие на Варна , Бургас и Видин.
- фотосесия на мотрисата:
снимка 1;
снимка 2;
снимка 3;
снимка 4
- фотографии на гаровия район;
снимка 1;
снимка 2;
снимка 3;
снимка 4;
снимка 5;
снимка 6.
Весела и доволна , форумската група си направи две снимки за спомен:
От мен е това , надявам се впечатлението на последното за 2008 г. пътуване да се хареса на форума.

Снимков материал от пътуването ми София - Пловдив - Карлово - Пловдив - София - Лютиброд, осъществено в събота на 28.03.2009.
От София до Карлово пътувах с влак 3621, теглен от 44 001. Влакът бе с обичайния си състав: фургон плюс 5 кокошкарски вагона серия 43. Населеността беше учудващо висока, въпреки че влакът се движеше по обходен маршрут през Пловдив. Само последният вагон (до Пловдив се падаше първи) беше относително празен, което ми позволи да направя известно количество снимки. Приятните изненади започнаха още от гара Искър, когато надминахме 2 товарачки теглени от 46 200. Начело на едната беше 46 211, а на другата 46 242.
http://www.foto.bg/showfull.php?photo=232531
http://www.foto.bg/showfull.php?photo=232533
Край Момин проход и Костенец край мен се разкриваше една уникална гледка към все още заснежената Рила планина.
http://foto.bg/data/6423/DSC054362.JPG
http://foto.bg/data/6423/DSC054383.JPG
http://foto.bg/data/6423/DSC054394.JPG
http://foto.bg/data/6423/DSC054472.JPG
На Пловдив пристигнахме и заминахме с 5 минути закъснение. Докато минавахме през града под тепетата, си позволих да направя няколко снимки в междугарието Пловдив - Филипово.
http://www.foto.bg/showfull.php?photo=232553
http://www.foto.bg/showfull.php?photo=232557
http://www.foto.bg/showfull.php?photo=232564
На Граф Игнатиево се разминахме с Чайката, която беше теглена от софийския локомотив 44 100.
http://www.foto.bg/showfull.php?photo=232572
През Долна махала минахме транзит и след броени минути навлязохме в пределите на Средна гора.
http://foto.bg/data/6423/DSC055212.JPG
Ето ни вече и в пределите на Средна гора. На заден се разкрива величествената Стара планина. Снимки от междугарието Долна махала - Баня:
http://www.foto.bg/showfull.php?photo=232587
http://www.foto.bg/showfull.php?photo=232589
http://www.foto.bg/showfull.php?photo=232720
http://www.foto.bg/showfull.php?photo=232722
http://www.foto.bg/showfull.php?photo=232722
http://www.foto.bg/showfull.php?photo=232725
http://www.foto.bg/showfull.php?photo=232727
http://www.foto.bg/showfull.php?photo=232595
http://www.foto.bg/showfull.php?photo=232596
http://www.foto.bg/showfull.php?photo=232598
http://www.foto.bg/showfull.php?photo=232601
Тунелът между спирка Светлина и спирка Отдих:
http://foto.bg/data/6423/DSC055654.JPG
Панорамни гледки към Балкана, заснети от междугарието Баня - Карлово:
http://www.foto.bg/showfull.php?photo=232603
http://www.foto.bg/showfull.php?photo=232608
http://www.foto.bg/showfull.php?photo=232614
На Карлово бяхме с 5 минути закъснение. Естествено направих една снимка на влака, секунди преди да замине за Бургас.
http://foto.bg/data/6423/DSC056182.JPG
Навръщане пътувах по направлението Карлово - Пловдив - София - Лютиброд, изцяло пропътувано с ПВ в продължение на 9 часа.
http://www.foto.bg/showfull.php?photo=232771
На Долна махала бяхме малко преди време. Естествено не пропуснах да снимам тройната среща на мотрисите Дезиро на фона на Средна гора и показващите се отзад заснежени върхове на Стара Планина.
http://www.foto.bg/showfull.php?photo=232629
http://www.foto.bg/showfull.php?photo=232632
http://www.foto.bg/showfull.php?photo=232633
В Пловдив пристигнахме навреме. Тъй като имах свободно време, преди заминаването на 10114, реших да се кача на пасарелката и да направя няколко снимки отгоре. Първата ми плячка бяха 44 099 начело на влак 1620 и 61 014, изтегляща вагоните на токущо пристигналия влак 10114.
http://www.foto.bg/showfull.php?photo=232638
Патицата на фона на Младежкия хълм:
http://www.foto.bg/showfull.php?photo=232640
45 169, теглеща влак 8611, отново на фона на същия хълм:
http://www.foto.bg/showfull.php?photo=232642
Тъй като предишния ден в разписанието на депо Подуяне забелязах, че 10114 няма да се обслужва от Дезиро, а ще е с композиция. Тъй като от известно време имах мерак да пропътувам разстоянието София - Пловдив или обратно с "пътник", този път реших да се възползвам от тази възможност. Влакът беше съставен от 5 вагона 74-серия, сред които единият първокласен, а на опашката ползваше трасе лачена 47-ца, минала основен ремонт в Септември. Начело на влака беше софийската 45 157:
http://www.foto.bg/showfull.php?photo=232646
Населеността във влака беше относително висока, с изключение на първия вагон, където до Вакарел имаше само 5-6 човека. На Пазарджик се качиха десетки хора, но в моя вагон почти никой така и не се качи, а всички се набутаха в крайните вагони.
http://www.foto.bg/showfull.php?photo=232649
Снимки от участъка Белово - Костенец - Немирово:
http://www.foto.bg/showfull.php?photo=232654
http://www.foto.bg/showfull.php?photo=232656
http://www.foto.bg/showfull.php?photo=232663
http://www.foto.bg/showfull.php?photo=232671
На Вакарел се разминахме с Чайката:
http://www.foto.bg/showfull.php?photo=232681
На спирка Верила, както винаги пак имаше простиране на пране, докато на Казичене учудващо нямаше.
http://www.foto.bg/showfull.php?photo=232683
В София пристигнахме с 2 минути аванс:
http://www.foto.bg/showfull.php?photo=232688
Коридор във вагон 74-та серия, влак 20103:
http://www.foto.bg/showfull.php?photo=232705
Спирка Церово:
http://www.foto.bg/showfull.php?photo=232711
Среднощен Експрес:
http://www.foto.bg/showfull.php?photo=232717
Всичките снимки ще видите тук: http://www.foto.bg/showgallery.php/cat/6423.
От София до Карлово пътувах с влак 3621, теглен от 44 001. Влакът бе с обичайния си състав: фургон плюс 5 кокошкарски вагона серия 43. Населеността беше учудващо висока, въпреки че влакът се движеше по обходен маршрут през Пловдив. Само последният вагон (до Пловдив се падаше първи) беше относително празен, което ми позволи да направя известно количество снимки. Приятните изненади започнаха още от гара Искър, когато надминахме 2 товарачки теглени от 46 200. Начело на едната беше 46 211, а на другата 46 242.
http://www.foto.bg/showfull.php?photo=232531
http://www.foto.bg/showfull.php?photo=232533
Край Момин проход и Костенец край мен се разкриваше една уникална гледка към все още заснежената Рила планина.
http://foto.bg/data/6423/DSC054362.JPG
http://foto.bg/data/6423/DSC054383.JPG
http://foto.bg/data/6423/DSC054394.JPG
http://foto.bg/data/6423/DSC054472.JPG
На Пловдив пристигнахме и заминахме с 5 минути закъснение. Докато минавахме през града под тепетата, си позволих да направя няколко снимки в междугарието Пловдив - Филипово.
http://www.foto.bg/showfull.php?photo=232553
http://www.foto.bg/showfull.php?photo=232557
http://www.foto.bg/showfull.php?photo=232564
На Граф Игнатиево се разминахме с Чайката, която беше теглена от софийския локомотив 44 100.
http://www.foto.bg/showfull.php?photo=232572
През Долна махала минахме транзит и след броени минути навлязохме в пределите на Средна гора.
http://foto.bg/data/6423/DSC055212.JPG
Ето ни вече и в пределите на Средна гора. На заден се разкрива величествената Стара планина. Снимки от междугарието Долна махала - Баня:
http://www.foto.bg/showfull.php?photo=232587
http://www.foto.bg/showfull.php?photo=232589
http://www.foto.bg/showfull.php?photo=232720
http://www.foto.bg/showfull.php?photo=232722
http://www.foto.bg/showfull.php?photo=232722
http://www.foto.bg/showfull.php?photo=232725
http://www.foto.bg/showfull.php?photo=232727
http://www.foto.bg/showfull.php?photo=232595
http://www.foto.bg/showfull.php?photo=232596
http://www.foto.bg/showfull.php?photo=232598
http://www.foto.bg/showfull.php?photo=232601
Тунелът между спирка Светлина и спирка Отдих:
http://foto.bg/data/6423/DSC055654.JPG
Панорамни гледки към Балкана, заснети от междугарието Баня - Карлово:
http://www.foto.bg/showfull.php?photo=232603
http://www.foto.bg/showfull.php?photo=232608
http://www.foto.bg/showfull.php?photo=232614
На Карлово бяхме с 5 минути закъснение. Естествено направих една снимка на влака, секунди преди да замине за Бургас.
http://foto.bg/data/6423/DSC056182.JPG
Навръщане пътувах по направлението Карлово - Пловдив - София - Лютиброд, изцяло пропътувано с ПВ в продължение на 9 часа.
http://www.foto.bg/showfull.php?photo=232771
На Долна махала бяхме малко преди време. Естествено не пропуснах да снимам тройната среща на мотрисите Дезиро на фона на Средна гора и показващите се отзад заснежени върхове на Стара Планина.
http://www.foto.bg/showfull.php?photo=232629
http://www.foto.bg/showfull.php?photo=232632
http://www.foto.bg/showfull.php?photo=232633
В Пловдив пристигнахме навреме. Тъй като имах свободно време, преди заминаването на 10114, реших да се кача на пасарелката и да направя няколко снимки отгоре. Първата ми плячка бяха 44 099 начело на влак 1620 и 61 014, изтегляща вагоните на токущо пристигналия влак 10114.
http://www.foto.bg/showfull.php?photo=232638
Патицата на фона на Младежкия хълм:
http://www.foto.bg/showfull.php?photo=232640
45 169, теглеща влак 8611, отново на фона на същия хълм:
http://www.foto.bg/showfull.php?photo=232642
Тъй като предишния ден в разписанието на депо Подуяне забелязах, че 10114 няма да се обслужва от Дезиро, а ще е с композиция. Тъй като от известно време имах мерак да пропътувам разстоянието София - Пловдив или обратно с "пътник", този път реших да се възползвам от тази възможност. Влакът беше съставен от 5 вагона 74-серия, сред които единият първокласен, а на опашката ползваше трасе лачена 47-ца, минала основен ремонт в Септември. Начело на влака беше софийската 45 157:
http://www.foto.bg/showfull.php?photo=232646
Населеността във влака беше относително висока, с изключение на първия вагон, където до Вакарел имаше само 5-6 човека. На Пазарджик се качиха десетки хора, но в моя вагон почти никой така и не се качи, а всички се набутаха в крайните вагони.
http://www.foto.bg/showfull.php?photo=232649
Снимки от участъка Белово - Костенец - Немирово:
http://www.foto.bg/showfull.php?photo=232654
http://www.foto.bg/showfull.php?photo=232656
http://www.foto.bg/showfull.php?photo=232663
http://www.foto.bg/showfull.php?photo=232671
На Вакарел се разминахме с Чайката:
http://www.foto.bg/showfull.php?photo=232681
На спирка Верила, както винаги пак имаше простиране на пране, докато на Казичене учудващо нямаше.
http://www.foto.bg/showfull.php?photo=232683
В София пристигнахме с 2 минути аванс:
http://www.foto.bg/showfull.php?photo=232688
Коридор във вагон 74-та серия, влак 20103:
http://www.foto.bg/showfull.php?photo=232705
Спирка Церово:
http://www.foto.bg/showfull.php?photo=232711
Среднощен Експрес:
http://www.foto.bg/showfull.php?photo=232717
Всичките снимки ще видите тук: http://www.foto.bg/showgallery.php/cat/6423.

Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm
Информация
Модератори