Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

plastikat написа:и като са откраднали релсите ,дизела сигурно е прелетял :lol: по ми се вярва контактна мрежа да не е имало ...........
По КМ е било посегателството.
Аватар
gzo
Мнения: 146
Регистриран на: Нед Яну 03, 2010 11:27 am
Местоположение: В. Търново
Аватар

Мнение от gzo »

lok45111 написа:
plastikat написа:и като са откраднали релсите ,дизела сигурно е прелетял :lol: по ми се вярва контактна мрежа да не е имало ...........
По КМ е било посегателството.
Стига и ти бе ! :D
Контактна мрежа и релси, разликата е в някакви си 3 метра, нека не издребняваме. Журналисти са все пак :lol:
Мнения: 343
Регистриран на: Вто Авг 11, 2009 12:02 pm
Местоположение: РУСЕ

Мнение от kgeorgiev »

gzo написа:
lok45111 написа:
plastikat написа:и като са откраднали релсите ,дизела сигурно е прелетял :lol: по ми се вярва контактна мрежа да не е имало ...........
По КМ е било посегателството.
Стига и ти бе ! :D
Контактна мрежа и релси, разликата е някакви си 3 метра, нека не издребняваме. Журналисти са все пак :lol:
Чукча Писатель не читатель
:occasion1: :pottytrain5: :pottytrain5:
Изображение
Ако си от провинцията и мразиш софиянците то ела в http://www.sofiawars.com/register/21305/.
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

kgeorgiev написа:Контактна мрежа и релси, разликата е някакви си 3 метра, нека не издребняваме.
6 метра по-скоро. Разликата е от земята до... мрежата.
Мнения: 255
Регистриран на: Сря Мар 19, 2008 2:23 pm
Местоположение: Варна
Обратна връзка:
Желязна конкуренция

Мнение от vesko7 »

Deutsche Bahn и Rail Cargo Austria навлизат в доминирания от БДЖ сектор на товарните превози


От години Българските държавни железници регулярно обясняват колко е трудно да се работи, и то не на загуба. Единственият им доскоро печеливш бизнес - превозът на товари, се сви наполовина спрямо 2007 г. отчасти и заради свиването на икономиката. Проблемите на БДЖ и невъзможността й да се възползва от почти пълния й монопол явно са по-скоро корпоративни, отколкото пазарни. Поне превозът на товари явно има потенциал, след като компании като Deutsche Bahn и Rail Cargo Austria скоро ще започнат да оперират на българска територия.

Навлизането на големите западни компании със сигурност ще размести не много разнообразния пазар на железопътни карго услуги. Освен че непознатата досега конкуренция ще изправи пред ново предизвикателство задъхващата се държавна жп компания, тя ще засегне също и по-малките й частни конкуренти, а и автомобилните превозвачи. От навлизането на чуждия опит и увеличаването на конкуренцията обаче ще спечелят клиентите под формата на по-добра услуга и по-ниски цени. Повечето влакове по българските жп релси пък ще донесат повече приходи в Национална компания "Железопътна инфраструктура", които могат да се пренесат в по-добра мрежа. Железопътното колело може най-накрая и да се завърти в правилната посока.

Походът на големите
Германският национален жп превозвач ще реализира карго превози в страната през регистрираната в Пирдоп "Ди Би Шенкер рейл България". Дружеството е собственост на германската DB Mobility Logistics AG, част от групата на Deutsche Bahn (DB). Местното подразделение е създадено на 11 януари 2010 г., като купува активите на българския клон на румънската "Лоджистик сървис Данубиус", също подразделение на Deutsche Bahn. Румънският предшественик работи в България от 2003 г., като предлага превози в рамките на пирдопския медодобивен завод "Аурубис". През 2009 г. компанията започва да извършва тази дейност и в заводите на "Стомана индъстри" и "Каолин" - едни от най-големите товародатели в жп транспорта. За да излезе извън рамките на заводите, на компанията обаче й е необходим лиценз. Тя го получава на 13 май, като малко по-късно подписва и договор за достъп до железопътната мрежа. Компанията има 150 служители, които обслужват над 20 дизелови и 5 електрически локомотива с над 100 вагона, използвани за медния концентрат на "Аурубис".

Идеите за самостоятелна работа на дъщерното дружество на Deutsche Bahn опровергава индикациите отпреди месеци за създаването на смесено дружество с българския държавен превозвач. "Придобивания на каквито и да било активи в България не са на дневен ред за българското подразделение на Deutsche Bahn", обясниха от компанията. Възможна е обаче бъдеща съвместна дейност по определени проекти с БДЖ, като за целта е сформирана работна група.

На 21 юни в Стара Загора пък предстои друго важно събитие за жп транспорта. Тогава трябва да пристигне комбинираният влак (с ТИР-ове, натоварени на вагоните) на българския клон на най-голямата австрийка карго компания Rail Cargo Austria. Компанията има 5 лицензирани електрически локомотива в България и с тях ще обслужва превозите си през страната. Насочеността й ще са транзитните комбинирани превози, едно от модерните направления в жп транспорта с голям потенциал.

Да минеш през конкуренцията
През 2009 г. размерът на товарите, които се превозват по релси, е 13.3 млн. тона. Идването на най-големите европейски жп компании на скромен пазар като българския не може да не предизвика въпроса "защо". Като транзитна страна България се явява важна за разработването на цялостните транспортни схеми на големите компании. Лицензите и сертифицирането на превозните средства дават независимост от местните фирми, чиито услуги трябва да ползват при преминаването на техните влакове от граница до граница. Така те ще могат да разработват трасета през континента, по които да гарантират за бързината и точността на доставките. Разработването на трасетата на чуждите превозвачи ще генерира товари и преминаването на повече влакове, което ще донесе приходи за НКЖИ.

"Искаме да бъдем важна част от европейската мрежа на DB Schenker", коментира Любомир Гарчев, управляващ директор на "Ди Би Шенкер рейл България". Идеята е влаковете от Германия да стигат до Турция през България с локомотивите на Deutsche Bahn. От това може и да загуби превозвачът БДЖ, особено ако се стигне до голямо преразпределение на товарите на вътрешния пазар.

Към момента австрийската компания няма планове да вози товари от точка А до точка Б вътре в страната. Сертификатът на "Ди Би Шенкер рейл България" обаче позволява този тип превози и компанията има и такива планове. "Визията ни е да превърнем компанията от предлагаща само маневрена дейност в транспортна", коментира Гарчев. "Към момента се ориентираме към клиенти, на които вече предлагаме вътрешни услуги (бел. ред. "Аурубис", "Стомана индъстри" и "Каолин"). Работата на компанията ще стартира с превозването на медния концентрат на "Аурубис". До момента и трите компании работят с частната "Българска железопътна компания", която има 17% дял на пазара, като "Стомана индъстри" ползва и услугите на БДЖ. Оттук насетне всичко е въпрос на оферти от страна на превозвачите.

С помощ от групата
От "Ди Би Шенкер рейл България" обясняват, че се предвижда и съвместна работа с логистичната компания "ДБ Шенкер", също дъщерна на Deutsche Bahn, която към момента рабори с БДЖ. Това създава големи предимства пред дъщерното дружество на немския превозвач. След промените към пазарна икономика логистичната компания работи активно от 1993 г. в България, като е една от най-големите спедиторски компании на пазара с огромен набор от клиенти. Наскоро тя откри и логистичния си парк в Божурище, където сред едно от основните предимства е наличието на пряка жп връзка. "Ще се опитваме да предложим пълен сервиз на клиентите", коментира Гарчев.

От компанията смятат, че железопътният транспорт в България има бъдеще, като за целта ще се опитват да се върнат товарите, които са преминали от железницата към автомобилните превозвачи. "В момента жп транспортът в България не предлага достатъчно добри услуги, така че товародателите да се върнат от автомобилните към жп превозвачите", обяснява Гарчев. За 2009 г. 91.7% от товарите в България са превозени от автомобилния транспорт и едва 8.3% по жп мрежата.

Колко ще загубят жп и автомобилните превозвачи от навлизането на големите компании ще покаже времето и техните бизнес ходове. На страната на печелившите обаче ще са клиентите, които ще имат по-голям избор. Преди отварянето на железопътния пазар и за частни играчи всяка година очаквахме с безпокойство цените, които ще обяви държавния монополист, разказват индустриалци. Време, което едва ли ще се върне. Ако държавният превозвач не успее да реагира, и то пазарно, може и да загине. Но не и железопътният транспорт, който не започва и не свършва с БДЖ.

http://www.capital.bg/biznes/kompanii/2 ... kurenciia/
Powered by Mac OS X 10.7.3 /Lion/ & Safari 5.1.2

Изображение
Мнения: 255
Регистриран на: Сря Мар 19, 2008 2:23 pm
Местоположение: Варна
Обратна връзка:
Официално откриване на „ДБ Шенкер Рейл България” :

Клипче!
Powered by Mac OS X 10.7.3 /Lion/ & Safari 5.1.2

Изображение
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
vesko7 написа:Официално откриване на „ДБ Шенкер Рейл България” :

Клипче!
Репортажа е чудесен, браво, че си го намерил и споделил тук.
Глобален модератор
Мнения: 687
Регистриран на: Съб Юли 15, 2006 4:49 pm
Местоположение: Пловдив
Глобален модератор
Като Благодарим на Веско!, ще заключим: Ами на пазар като на пазар!... ,че стана интересно стана дано работа да има за всички!.
В спора се ражда истината!. - А тя боли!!!. http://fedya.snimka.bg/daily/lokomotivi ... 9.18147603
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

Два влака се разминаха на косъм край Варна

Тежка влакова катастрофа се размина на косъм тази сутрин. Само ниската скорост е спасила пътническия влак от Плевен за Варна, да не се удари в погрешно спряла на релсите друга, товарна композиция.

Влакът се е движел с ниска скорост, защото е минавал през гара Езерово. Изведнъж се оказва, че в същия коловоз има товарен влак. Според пътниците двата влака спират на разстояние един от друг по-малко от 30 метра.

Само ниската скорост е спасила около стотината пътници във влака. Някои от пътниците са слезли от влака след аварийното спиране и са се придвижили до Варна с автобуси. Вече e сформирана група, която да разследва инцидента. Според експертите най-вероятно става въпрос за човешка грешка от страна на дежурния диспечер, който насочва влаковете на съответните коловози.

"Въпреки че няма материални щети и човешки жертви, е предпоставка за железопътно произшествие с по-тежки последици и поради тази причина ще бъдем максимално строги при установяване на виновно поведение или неизпълнение от страна на лица от „Железопътна инфраструктура", коментира Божидар Стоянов, главен ревизор по безопасност на Държавно предприятие Национална компания "Железопътна инфраструктура".

Какви ще са наказанията и кой ще ги отнесе, ще е ясно следващата седмица.


Източник: bTV
http://www.btv.bg/news/katastrofi-incid ... Varna.html
Всички истински мъже бачкат в БДЖ!
Техник
Мнения: 592
Регистриран на: Чет Окт 08, 2009 7:43 pm
Местоположение: Град София
Техник

Мнение от n0_aLoNe »

Влак 2655 се в движил по неправилен път-> без вход с 25 Km/h.
Дежурният е потготвил маршута неправилно, по този начин "дава вход" на 2655 на същият коловоз, на който е и товарният влак. Машиниста на товарният влак е видял, че 2655 идва към него и е свирил "СТОП", 2655 спира във входните стрелки.
Координатор УС
Мнения: 486
Регистриран на: Пет Юли 24, 2009 7:42 pm
Местоположение: Wien / Sofia
Обратна връзка:
Аватар
Координатор УС

Мнение от NiGhtPiSH »

Шофьор заспа и катурна автобус от София за Варна, dnes.bg 07.06.2010

Автобус от София за Варна се е преобърнал, след като шофьорът му е задрямал, съобщиха от МВР.

Инцидентът е станал около 4 часа сутринта край село Сопот.

Няма ранени сред пътниците, допълниха от полицията, без да уточняват броя на пътуващите.

Машината на фирма "Юнион Ивкони" излязла извън платното и влязла в канавка, обръщайки се на една страна.

Пътниците са били прехвърлени в друг автобус на фирмата превозвач и са продължили пътя си.

Очаква се пристигането на специална техника, която да изправи и извози обърналия се автобус.

И това ще мине и замине. Но когато задържи някой вагон малко повече се вдига олелия.
"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

"Телеграф":
От началото на 2010 г. шестима са загинали на жп прелези

Шестима души са загинали, а един е пострадал на жп прелези от началото на годината.
Това показа справка на Националната компания "Железопътна инфраструктура". В 98% от инцидентите са виновни тези, които пресичат прелеза - шофьори, велосипедисти, пешеходци.
България е на първо място в ЕС по процент на охраняеми жп прелези. От общо 820 прелеза 667 се наблюдават. От тях 49% имат бариери, а 34% са снабдени със сигнализация. Независимо от това, страната ни е на второ място в ЕС след Словакия с най-много инциденти. Едва на 5 прелеза у нас са поставени камери.
За втора поредна година националната компания се включва в Международния ден за безопасност на жп прелезите. Тази година той се отбелязва на 22 юни в 45 страни по света.
Всички истински мъже бачкат в БДЖ!
Акредитиран фотограф
Мнения: 1239
Регистриран на: Сря Яну 27, 2010 9:00 pm
Местоположение: Стара Загора
Обратна връзка:
Аватар
Акредитиран фотограф

Мнение от bobara_e_tuk »

БДЖ разработи е-система за поръчка на билети, но без да спестява опашките


БДЖ разработи нова полуавтоматична система за продажба на билети он лайн, която обаче не изключва личния контакт между пътниците и служителите, стана ясно от изказване на изпълнителния директор на компанията Пенчо Попов, който представи новата разработка на дружеството.

Чрез специална програма всеки бъдещ клиент на компанията може да запита за билет по избрани от него дестинации. В рамките на два работни дни служители на международното бюро "Рила" трябва да отговорят на запитването. След това клиентът може да плати билета по интернет. Той обаче не може да пътува с него , а трябва да отиде лично до някое от 12-те бюра на "Рила", за да си го вземе. Друг вариант е да поръча доставка по пощата. Това обаче ще струва допълнително около 4.80 лв. Към сумата за поръчка на билетите се добавя и таксата за банково обслужване.

Системата е достъпна по интернет и извън България, но засега доставката на билетите е само в пределите на станата. От компанията обещават, че това ще се промени до края на годината. "В момента издаваме билет по образец, одобрен от финансовото министерство, за електронен ще трябва отново съгласието на ведомството", обясни Стефчо Събчев, изпълнителен директор на "Пътнически превози" - дъщерно дружество на БДЖ.

В бюро "Рила" за интернет отговорите ще отговарят четирима служители, назначени в две смени по двама. Затова именно е поставен срок от два работни дни, в които те трябва да отговорят на питането ви за билет.
Дружеството е платило около 30 хил. лв. за разработката. "Нейни автори са програмисти на компанията, затова толкова се гордеем с нея", каза още Събчев.

До месец БДЖ ще обяви обществена поръчка за изграждане на цялостна автоматизирана система. Тя ще позволява покупката на истински електронни билети. Тя ще струва на компанията около 1.1 млн. лв. Средствата ще се осигурят от приходите на "Пътнически превози", допълни Събчев.

От БДЖ очакват през този летен сезон броят на пътниците в страната да се увеличи с около 5-6% спрямо миналата година. В момента натовареността на най-оборотните влакове на компанията - уикенд експресите до Варна и Бургас, е около 50%. "Очакваме в началото на туристическия сезон броят на пътниците да се повиши, но няма да пускаме допълнителни влакове до морето, ако се наложи, ще добавяме вагони", каза Попов. Шефовете на компанията са предлагат спирките на двата експреса да се увеличат и влаковете да спират на още три гари. Уикенд експреса до Варна може да спира и в Мездра и в Шумен, а този до Бургас - в Стара Загора.
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

Модернизират жп трасето Елин Пелин-Белово-Септември
Дейностите са по проекта за линията София-Пловдив
Илияна ИЛИЕВА

Строително-монтажни работи в участъка Елин Пелин-Белово-Септември във връзка с предстоящата модернизация на трансевропейската железопътна мрежа в България ще стартират в близко бъдеще. Това съобщиха от община Белово. Според специалистите трасето е трудно за изпълнение, защото пресича смесен терен - равнинен и планинско-хълмист. То е с дължина 79.2 км.

Инвестиционното предложение предвижда частично ползване на съществуващия железен път с рехабилитация и оптимизация при следване на сервитута и изграждане на нови участъци на жп линията. Планирани са изкопни и насипни работи, изграждане на тунели и на пътно платно, полагане на баластова призма и жп траверси, както и други довършителни дейности в големи обеми. Ще се извършат демонтаж на съществуващ железен път и рекултивация на изоставени участъци от него. Целта на обновяването е постигане на скорост на влаковете 160 км за цялото трасе.

Проектът “Модернизация на железопътната линия София-Пловдив” се изпълнява по оперативна програма “Транспорт 2007-2013 г.”, приоритетна ос 1: “Развитие на железопътната инфраструктура по Трансевропейските и основните национални транспортни оси”. Бенефициент по него е Националната компания “Железопътна инфраструктура”. Инициативата, в рамките на която е и ремонтът на участъка Елин Пелин-Белово-Септември, е на обща стойност 125 млн. евро. Тя се финансира със средства по програма ИСПА. Срокът за реализацията й е 22 месеца. Договорът за изпълнението на проекта е сключен с фирма “Пьойри Инфра” ООД. Предвидени са строително-монтажни работи на три жп отсечки: София-Елин Пелин (25 км), Елин Пелин-Септември (78 км) и Септември-Пловдив (53 км).

източник: Строителство и имоти, 22.06.2010 г.
Всички истински мъже бачкат в БДЖ!
Мнения: 1131
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 7:26 pm

Мнение от 43.309 »

Ама тея журналисти са ненормални. Поири е фирмата дето изготвя проекта. То преката не е одобрен, няма финансиране те вече строителните работи почнаха. Смешници. Чули, недочули.
Заключено

Обратно към “Архив "Новини и статии"”