Страница 17 от 20
Публикувано на: Пон Мар 07, 2011 11:20 pm
от disell
Двата кран-машиниста са чешки , тип DAKO .
Публикувано на: Пон Мар 07, 2011 11:41 pm
от Mario Evstatiev
Влаков: DAKO BS-2/4(като на аватара ми)
Директен: DAKO BP
Публикувано на: Пет Май 13, 2011 7:20 pm
от Nikss
Изглежда, че на доста софийски локомотиви не им работят както трябва волтметрите на ТД и на КМ... както се разбра вече, 089 и 177 им работят грешно волтметрите на ТД... има ли зависимост между показанията на тези волтметри и амперметрите на ТД

Защото мисля, че има, но трябва да се проверява дали самият волтметър отчита грешно или наистина има някакъв проблем. При 076 миналото лято ми споделиха, че волтметъра за КМ показвал 29-30 кВ по време на движение, което е невъзможно, което значи, че дава 2-3 кВ разлика.

Публикувано на: Пет Май 13, 2011 9:49 pm
от n0_aLoNe
Теоритично е възможно да показва 29-30 kV. Толеранса на контактната мрежа е до 30 kV.
Публикувано на: Пет Май 13, 2011 10:33 pm
от Nikss
То е ясно, но при над 27,5 kV ако се движи ще изключи.

Аз говоря, че при движение са отчели, че показва 29 kV, което няма как да стане, освен ако защитите не са изправни, но според мен не е възможно.

Публикувано на: Съб Май 14, 2011 12:12 am
от icobdz
Nikss написа:То е ясно, но при над 27,5 kV ако се движи ще изключи.

Аз говоря, че при движение са отчели, че показва 29 kV, което няма как да стане, освен ако защитите не са изправни, но според мен не е възможно.

Това от къде ти хрумна?

Ти знаеш ли какви защити имат 43/44/45?
Публикувано на: Съб Май 14, 2011 6:58 am
от amon
Защитата ще изключи при 29kV. Проблема с неточните показания при някой машини се дължи на кабелажа на контролните уреди - над определена възраст и при неблагоприятно влияние на околната среда (влага, маслени наслоявания и т.н.), ВВ кабелаж вече оказва голямо влияние върху показанията.
П.П. Номиналното напрежение на КМ е 25kV, но от подстанцията се подават 27.5 които компенсират загубите от активни товари и индуктивната и капацитивна проводимост на мрежата.
Публикувано на: Съб Май 14, 2011 8:43 am
от borislaviv
Ще изключи защитата при напрежение под 19.5kV- (851). Няма предвидена защита от по-високи напрежения. А киловолтметрите за КМ, могат да показват каквото си поискат, ако на някой машинист не му "харесват" показанията и си ги регулира от потенциометъра скрит в пулта за управление. Киловолтметрите за тяговите двигатели се захранват от делители в съотношение 100:1. На 1000V съответстват 10V.Тези делители понякога прекъсват или си увеличават съпротивлението. Но при всички случаи уредите ще показват по-ниско напрежение, или никакво. Не е възможно да показват повече от действителното. Килоамперите са свързани с шунтове през които минават целия ток през двигателите. Шунтовете осигуряват напрежение 60mV,при ток 2000А. Самите уреди са много надеждни и много рядко се повреждат. Освен това на всеки планов ремонт се демонтират и проверяват в специализирана лаборатория. За това, ако има разлика в показанията на уредите трябва веднага да се изясни каква е причината, за да се предотвратят сериозни повреди и аварии.
Публикувано на: Съб Май 14, 2011 9:55 am
от 44142
В горна може и да ги проверявате но в СФ само се сменят етикетите с ревизията. На 44089 във Втора кабина при 26 позиция KV на ТД преминава 1000в. На 45177 е същото положението.
http://lok45.hit.bg/DSC03654.JPG
Публикувано на: Съб Май 14, 2011 3:06 pm
от disell
На 44.065 волтмера за КМ в едната кабина покзава винаги около 30-31 кВ (той между другото вече е със сменени бандажи и след "кантар" в близките дни скоро ще започне да печели).
Публикувано на: Съб Май 14, 2011 5:03 pm
от dido73
44142 написа:В горна може и да ги проверявате но в СФ само се сменят етикетите с ревизията. На 44089 във Втора кабина при 26 позиция KV на ТД преминава 1000в. На 45177 е същото положението.
http://lok45.hit.bg/DSC03654.JPG
Има нянкакъв проблем с кабелажа на волтмерите за ТД на
45-177. Пробвахме и декадите и уредите - няма проблем в тях. Пробвахме и с външен кабелаж - работят нормално. Както се постави кабилажа на машината и отчита 1,5 пъти повече. При подадени 220V отчита 300-310V. Има някаква паразитна верига, която заобикаля декадата. При увеличаване на напрежението сигурно тази грешка расте. Не може да отстраниме проблема, защото не е в уредите нито е в декадите.
Този проблем на
45-177, както казват някои машинисти, е още от преди ГПР-то в ПД.
И в София се проверяват при ремонти ГПР и по-големи. Не е вярно, че се слагат само етикети. Говориш неверни и непроверени неща

Публикувано на: Съб Май 14, 2011 8:18 pm
от 45-170
тези неверни показания на КV за ТД може да се дължат от напреженовия делител.
Публикувано на: Съб Май 14, 2011 9:34 pm
от dido73
45-170 написа:тези неверни показания на КV за ТД може да се дължат от напреженовия делител.
Нали обясних вече, че резисторната декада (напреженов делител) или както там го наричате е проверен. Не е в него проблема. Говоря за 45-177, при която проблема е и в двете кабини.
Публикувано на: Съб Май 14, 2011 11:40 pm
от icobdz
На снимката напрежението е 1 кв ама на 32 ра и 26 кв в мрежата а не на 26та .Не показва вярно ама малко и тези уреди са за да се ориентираш за режима на работа на ТД и т.н. Та в този ред на мисли пазете машините от претоварване освен ако не е наложително.
Публикувано на: Нед Май 15, 2011 7:01 am
от amon
44142 написа:В горна може и да ги проверявате но в СФ само се сменят етикетите с ревизията. На 44089 във Втора кабина при 26 позиция KV на ТД преминава 1000в. На 45177 е същото положението.
http://lok45.hit.bg/DSC03654.JPG
Да не си им светил на лаборантите, докато са проверявали уреди...
