
Администратор

Изглежда, че на доста софийски локомотиви не им работят както трябва волтметрите на ТД и на КМ... както се разбра вече, 089 и 177 им работят грешно волтметрите на ТД... има ли зависимост между показанията на тези волтметри и амперметрите на ТД
Защото мисля, че има, но трябва да се проверява дали самият волтметър отчита грешно или наистина има някакъв проблем. При 076 миналото лято ми споделиха, че волтметъра за КМ показвал 29-30 кВ по време на движение, което е невъзможно, което значи, че дава 2-3 кВ разлика. 


Всички истински мъже бачкат в БДЖ!

Техник


Защитата ще изключи при 29kV. Проблема с неточните показания при някой машини се дължи на кабелажа на контролните уреди - над определена възраст и при неблагоприятно влияние на околната среда (влага, маслени наслоявания и т.н.), ВВ кабелаж вече оказва голямо влияние върху показанията.
П.П. Номиналното напрежение на КМ е 25kV, но от подстанцията се подават 27.5 които компенсират загубите от активни товари и индуктивната и капацитивна проводимост на мрежата.
П.П. Номиналното напрежение на КМ е 25kV, но от подстанцията се подават 27.5 които компенсират загубите от активни товари и индуктивната и капацитивна проводимост на мрежата.
ОП ''Среден ремонт електровози'' - Подуене
Ще изключи защитата при напрежение под 19.5kV- (851). Няма предвидена защита от по-високи напрежения. А киловолтметрите за КМ, могат да показват каквото си поискат, ако на някой машинист не му "харесват" показанията и си ги регулира от потенциометъра скрит в пулта за управление. Киловолтметрите за тяговите двигатели се захранват от делители в съотношение 100:1. На 1000V съответстват 10V.Тези делители понякога прекъсват или си увеличават съпротивлението. Но при всички случаи уредите ще показват по-ниско напрежение, или никакво. Не е възможно да показват повече от действителното. Килоамперите са свързани с шунтове през които минават целия ток през двигателите. Шунтовете осигуряват напрежение 60mV,при ток 2000А. Самите уреди са много надеждни и много рядко се повреждат. Освен това на всеки планов ремонт се демонтират и проверяват в специализирана лаборатория. За това, ако има разлика в показанията на уредите трябва веднага да се изясни каква е причината, за да се предотвратят сериозни повреди и аварии.

Мнения: 2515
Регистриран на: Вто Фев 07, 2006 4:48 pm
В горна може и да ги проверявате но в СФ само се сменят етикетите с ревизията. На 44089 във Втора кабина при 26 позиция KV на ТД преминава 1000в. На 45177 е същото положението.
http://lok45.hit.bg/DSC03654.JPG
http://lok45.hit.bg/DSC03654.JPG

Има нянкакъв проблем с кабелажа на волтмерите за ТД на 45-177. Пробвахме и декадите и уредите - няма проблем в тях. Пробвахме и с външен кабелаж - работят нормално. Както се постави кабилажа на машината и отчита 1,5 пъти повече. При подадени 220V отчита 300-310V. Има някаква паразитна верига, която заобикаля декадата. При увеличаване на напрежението сигурно тази грешка расте. Не може да отстраниме проблема, защото не е в уредите нито е в декадите.44142 написа:В горна може и да ги проверявате но в СФ само се сменят етикетите с ревизията. На 44089 във Втора кабина при 26 позиция KV на ТД преминава 1000в. На 45177 е същото положението.
http://lok45.hit.bg/DSC03654.JPG
Този проблем на 45-177, както казват някои машинисти, е още от преди ГПР-то в ПД.
И в София се проверяват при ремонти ГПР и по-големи. Не е вярно, че се слагат само етикети. Говориш неверни и непроверени неща


«Charioteer» & «Fleetwood» - 1948 г. - 133 bombs
«Dropshot» & «Trojan» - 1949г. - 150 bombs


Нали обясних вече, че резисторната декада (напреженов делител) или както там го наричате е проверен. Не е в него проблема. Говоря за 45-177, при която проблема е и в двете кабини.45-170 написа:тези неверни показания на КV за ТД може да се дължат от напреженовия делител.

«Charioteer» & «Fleetwood» - 1948 г. - 133 bombs
«Dropshot» & «Trojan» - 1949г. - 150 bombs

Да не си им светил на лаборантите, докато са проверявали уреди...44142 написа:В горна може и да ги проверявате но в СФ само се сменят етикетите с ревизията. На 44089 във Втора кабина при 26 позиция KV на ТД преминава 1000в. На 45177 е същото положението.
http://lok45.hit.bg/DSC03654.JPG

ОП ''Среден ремонт електровози'' - Подуене
Информация
Модератори