Страница 16 от 28
Публикувано на: Пон Дек 01, 2008 9:16 pm
от Mario Evstatiev
44 089 е отлична, но имам и някои малки забележки:
1. Неплътна 2-ра кабина и неизправен калорифер на пом. машиниста;
2. Пропуск на въздух от спирачните цилиндри - неплътна система на дир. спирачка;
3. Пропуск на въздух от регулатора на налягането на КМ Д-2 в първа кабина;
Публикувано на: Пон Дек 01, 2008 9:25 pm
от 44142
Това в последствие се е появило. В депо Русе калориферите работеха всичките. Нямаше и проблеми по спирачката.
Публикувано на: Пон Дек 01, 2008 9:33 pm
от Mario Evstatiev
44142 написа:...Нямаше и проблеми по спирачката.
Това съм сигурен, че се е появило в последствие. Освен това мисля, че кранмашинистите Д-2 са пращани от Пд, а факта, че там вече няма кадърен майстор(Кольо Момчилов и Люската ги няма) подсказва, че проблеми ще има.В депо София има 4 бр. кранмашинисти от неизвестни Пд 44/45, които чакат да се правят, но няма части, в същото време в ПОдуяне склада е пълен с части!!!
Публикувано на: Пон Дек 01, 2008 9:45 pm
от 44142
Историята на кран маш. е дълга. Пратили ги от Русе в СФ да ги правим като пратили и нови части но тук сменили само някой. Като не е излязла пробата на кран маш. са пратени наново за ремонт в Кончар та трябва да са добре направени. Поне на мен ми харесаха.
Публикувано на: Пон Дек 01, 2008 9:48 pm
от Mario Evstatiev
44142 написа:Историята на кран маш. е дълга. Пратили ги от Русе в СФ да ги правим като пратили и нови части но тук сменили само някой. Като не е излязла пробата на кран маш. са пратени наново за ремонт в Кончар та трябва да са добре направени. Поне на мен ми харесаха.
Абе типично по подуенски, частите са прибрани, ремонта е калпав и така нататък. В същото време в склада има сума ти нови части за Д-2, които така и ще си изгният. Кранмашинистите ги пращат в отделение "Въздушни спирачки" в депо Сф, където се чудя с какво да ги правя - няма клапани, нямам мебрани, няма и нови стержени и клапанни стебла. Вентилни капачки също. А искат ремонти!
Склад
Публикувано на: Пет Дек 12, 2008 1:20 am
от amon
Мамата си трака е. Онзи ден видях в склада на Пд един куп нови каретки, докато в КСПО вече ще опрат да редят графита като пъзел.
Публикувано на: Вто Дек 30, 2008 12:29 am
от 07
Имам един въпрос:
Може ли извода за влаково отопление да се включи към друг локомотив, и ако може какво става ?
Публикувано на: Вто Дек 30, 2008 4:26 am
от dido73
07 написа:Имам един въпрос:
Може ли извода за влаково отопление да се включи към друг локомотив, и ако може какво става ?
1.Може.
2.Зависи дали и двата лок. са включени към 25kV или само единия, дали и двата 710 са включени.
- 2.1.Един лок. под напрежение другия не. Един контактор 710 включен другия не или и двата контактора невключени - нищо не става.
2.2.Един лок. под напрежение другия не. И двата контактора 710 включени, и двата режимни ножа 700 са в еднакво положение - в автотрансформаторната на невключения лок. се генерира ~25kV, тя пък генерира в вторичната СМ ~212/239/293V. Ако се премести АТП от 0-ва може да се захранят първичните тягови намотки. Ако от включилия лок. се подава 1500V, а на невключилия режимния нож 700 е за 1000V в автотрансформаторната на невключения лок. се генерира повче от ~25kV и обратно.
2.3.Един лок. под напрежение другия СЪЩО. Нито един контактор 710 не е включен или само един - става това -> МОЛИШ СЕ ДА НЕ СЕ ВКЛЮЧАТ И ДВАТА контактора.
2.3.Един лок. под напрежение другия СЪЩО. И двата контактора 710 включени - става това -> ЗАДЕЙСТВАТ И ДВЕТЕ МАХ. ТОКОВИ ЗАЩИТИ ВО 701 на двата локомотива , пред да задействат се образува газ в трансформаторите на двата локомотива и преди тях задействат евентуално бухолцовите защити 015-20 на двата локомотива с изключване на ГВП-тата. Преди бухолцовите защити евентуално може да избият казаните на трафовете на двата локомотива и да се запали изтеклото масло, при което за около 30-тина минути при добър огън изгарят и двата локомотива. През това време машинистите намират най близката стена и започват да правят това
, а помощниците намират друга стена и правят това ](./images/smilies/eusa_wall.gif)
Публикувано на: Вто Дек 30, 2008 4:23 pm
от bdz46
dido73 написа:2.2.Един лок. под напрежение другия не. И двата контактора 710 включени, и двата режимни ножа 700 са в еднакво положение - в автотрансформаторната на невключения лок. се генерира ~25kV, тя пък генерира в вторичната СМ ~212/239/293V. Ако се премести АТП от 0-ва може да се захранят първичните тягови намотки.
Според легендите, такъв експеримент е правен за изкарване на тежък влак с две машини, от които едната с негодни пантографи и/или ГВП. Теоретично е възможно, като малката мощност на ВО е достатъчна за отлепяне на влака в нагорнище.
dido73 написа:2.3.Един лок. под напрежение другия СЪЩО. И двата контактора 710 включени - става това -> ЗАДЕЙСТВАТ И ДВЕТЕ МАХ. ТОКОВИ ЗАЩИТИ ВО 701 на двата локомотива , пред да задействат се образува газ в трансформаторите на двата локомотива и преди тях задействат евентуално бухолцовите защити 015-20 на двата локомотива с изключване на ГВП-тата. Преди бухолцовите защити евентуално може да избият казаните на трафовете на двата локомотива и да се запали изтеклото масло, при което за около 30-тина минути при добър огън изгарят и двата локомотива.
Това звучи твърде странно, за да е правило. Намотките за ВО на двата трансформатора ще се окажат паралелно включени и ако са във фаза, ще протече сравнително малък ток. Ако някой е обърнал изводите на единия трансформатор, намотките ще са в противофаза, ще протече ток на к. с. и поне единия ГВП веднага ще изключи преди всякакви газове да се образуват.
Публикувано на: Вто Дек 30, 2008 8:29 pm
от 07
Toва с противофазата мисля при траф включен между фаза и земя няма да стане - както и да му обърнеш изводите няма да се дефазира
Публикувано на: Вто Дек 30, 2008 11:44 pm
от dido73
Еми пробвайте бе пичове. Защо питате като знаете.

Пробвайте и кажете какво става.

Между другото този експеримент го направих виртуално - подсъединих първичните намотки на 2 трафа кам един източник и вързах вторичните паралелно, като вързах разноимените изводи заедно т.е. генерираните вторични е.д.н.-та са във противофаза и резултата беше протекъл ток
2.33kA. Виртуалното захранване на трафовете - 120V(Rms)/60Hz. Трансформатори стандартни GENERIC 10/1.
Във фаза симулатора показа наистина
незначителен ток, но все пак последната дума е ваша.
Крайно време е някой смелчага да го пробва тоя номер с локомотиви в реални условия да видим как ще е в противофаза и във фаза.
bdz46 написа:......ще протече ток на к. с. и поне единия ГВП веднага ще изключи преди всякакви газове да се образуват.
Изредих всички възможни варианти на възможни последствия затова и пише евентуално. Разбира се може да приключи само с изключване на ГВП от макс. токова защита на ВО.

Публикувано на: Чет Яну 15, 2009 8:49 pm
от 44142
Много е удобно когато работи реостата на червените
http://lok45.hit.bg/DSC00107a.JPG
Публикувано на: Вто Яну 27, 2009 7:16 pm
от amon
Така е , но съм забелязал, че много машинисти не го използват и се питам защо.
Локомотиви серия 43, 44 и 45 - Дискусии
Публикувано на: Вто Яну 27, 2009 9:20 pm
от choveka_vlak
Така е , но съм забелязал, че много машинисти не го използват и се питам защо.
Ами доводите са от цялата гама на човешките познания, до колкото ги има отделния индивид!.
Re: Локомотиви серия 43, 44 и 45 - Дискусии
Публикувано на: Вто Яну 27, 2009 10:30 pm
от bdz46
choveka_vlak написа:Ами доводите са от цялата гама на човешките познания, до колкото ги има отделния индивид!.
При електрическо спиране не настъпва краят на света. Какви са доводите (освен редовния "не се поддържат")?
Допускам, че масовото пренебрегване на реостатната спирачка е още един плод на многобройните митове и легенди със спорен смисъл.