Мнения: 212
Регистриран на: Пет Сеп 30, 2011 7:33 pm
Местоположение: Sofia

Мнение от KRAKOMOBILA »

Ванка, траф не се ремонтира при ГПР, но и знаеме Мездренските машини с колко масло в трафа вървят. Ако вообще е имало някакво след ремонта.
Мнения: 2515
Регистриран на: Вто Фев 07, 2006 4:48 pm

Мнение от 44142 »

По принцип вървят на 1-вия болт понеже го точат. По малко ако падне ще задейства 1-ва степен или 2-ра. Интересно ще е като се извади трафа да се види къде е пробива на казана.
Зам. Администратор
Мнения: 1658
Регистриран на: Съб Фев 18, 2006 11:52 am
Аватар
Зам. Администратор

Мнение от 42 072.9 »

На пробите е имала проблем с АТП-то. От това, което се говори снощи е задействала 008 и 009 и е имало "бум". През това време на нас ни се разтресе машината на няколко пъти поради силни колебания в напрежението на контактната мрежа. Добре, че не бяхме закъснели повече, иначе нямаше да мръднем от Лакатник.
Мнения: 212
Регистриран на: Пет Сеп 30, 2011 7:33 pm
Местоположение: Sofia

Мнение от KRAKOMOBILA »

При задействане на 008 и 009 - бум е ясно, че ще има. Идеята е защо е протекъл трафа и защо се е възпламенило маслото.
Зам. Администратор
Мнения: 1658
Регистриран на: Съб Фев 18, 2006 11:52 am
Аватар
Зам. Администратор

Мнение от 42 072.9 »

Рязко и бързо разпространило се късо съединение.
Мнения: 212
Регистриран на: Пет Сеп 30, 2011 7:33 pm
Местоположение: Sofia

Мнение от KRAKOMOBILA »

Ами то това рязко и бързо разпространило се късо трябва да е толкова бързо, че да възпламени трафа в промеждутака между задействане на 008,009 и изгключване на ГВП - което е адски малко време.
Мнения: 2515
Регистриран на: Вто Фев 07, 2006 4:48 pm

Мнение от 44142 »

Да приемем, че късото е към казана на трафа. Напълно възможно е да се пробие дупка и да потече маслото. При повторното вдигане на лок под напражение, което е нормално при еднократно задействане на 008 и 009, и последвалата дъга се пали маслото. Просто мал шанс.
Мнения: 212
Регистриран на: Пет Сеп 30, 2011 7:33 pm
Местоположение: Sofia

Мнение от KRAKOMOBILA »

Доколкото разбрах аз повторно включване на лок не е имало.
Мнения: 2515
Регистриран на: Вто Фев 07, 2006 4:48 pm

Мнение от 44142 »

Снощи говореха в депото, че е задействала 008 и 009. Обезточили са и при повторното задействане е почнала да дими. Не сме били там и не знаем какво точно е станало та сега само гадаем. Всичко зависи къде е пробива. Примерно на 44081 като счупиха панвтограф мазувирите и пантографа падна на покрива явно е бил под напражение още и е прогорил дупка на покрива. Нищо чудно и на казана на трафа да се е образувала дупка. Ще се види.
Зам. Администратор
Мнения: 1658
Регистриран на: Съб Фев 18, 2006 11:52 am
Аватар
Зам. Администратор

Мнение от 42 072.9 »

Важното, е че са имали шанс да влязат в гарата както и лиспата на жертви. Дано да го преодолеят по-бързо.

Също така, дано на правилните хора им светне лампата, че ако системата продължава по този начин ще има и още такива случаи.
Мнения: 2515
Регистриран на: Вто Фев 07, 2006 4:48 pm

Мнение от 44142 »

Тук е интересно да се отбележи, че пожарната инсталация на 44 не е домислена. Инсталацията е монтирана на тавана където се намират само железа и ламарини. Според мен е трябвало да я съсредоточат на пода под дъските и около дъното на трафа. Поради липсата на пари за резервни части компресорите на лок текат, около трафовете има пропуск на трансформаторно масло, на пода също се намират кабелните канали. То не се сцежда а си седи в машинното. При евентоален пожар и задействане на праховата, тя само забелва машинното. Огъня под дъските и под трафа продължава да си гори. Предишната фреонова инсталация, вероятно е имала голям ефект но сегашната прахова не.
Мнения: 212
Регистриран на: Пет Сеп 30, 2011 7:33 pm
Местоположение: Sofia

Мнение от KRAKOMOBILA »

Инфото което имам аз е, че е задействала 008 и 009 между ПС и входния и още тогава е започнала да пуши. По инерция са влезнали в гарата и вече се е усещала горещина от към трафа.

За сведение - на мен като 44 078 ми задейства 008 и 009 повторно не е включван локомотива, но трафа пушеше. Явно сме имали късмет, че беше студено и не е тръгнало и маслото.

За инсталацията - има препоръки от комисията разследващата произшествието с 089 да бъде преработена - тъй като както описа Иван - в момента не е много ефикасна.
Мнения: 2515
Регистриран на: Вто Фев 07, 2006 4:48 pm

Мнение от 44142 »

Не може да се сравнява случая на 44078 с 45158. Важното е, че бригадата не се е панирала та да спре влака в междугарието. Тогава пожарната още по трудно е щяла да стигне.
Мнения: 212
Регистриран на: Пет Сеп 30, 2011 7:33 pm
Местоположение: Sofia

Мнение от KRAKOMOBILA »

Вероятно. Важното е, че пострадали няма. Реакцията е била напълно адекватна. А с малко старание и нов траф - 158 може отново да тръгне.
Мнения: 2515
Регистриран на: Вто Фев 07, 2006 4:48 pm

Мнение от 44142 »

Дано я оправят 158. Друг траф, смяна на кабелаж и е готова но пък 144 чакаше смяна само на кабелаж понеже имаха изправител от 084.
Публикувай отговор

Обратно към “Локомотиви серия 43, 44 и 45 | Electric locomotives series 43, 44, 45”

Информация